Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Tja wat is veel, zakenlui met diesels rijden makkelijk 40-60k per jaar als het niet meer is, 10k is inderdaad ook niet speciaal veel ofzo maar ben nog student dus vind het dan nog aardig wat.

Armsteun erin gezet, was nogal een werk, hele middenconsole moeten verwijderen om de buis te installeren voor de luchttoevoer voor de armsteun aan te sluiten.

Y5EuePIl.jpg

cVeSMFPl.jpg

Foto's snel gemaakt s'avonds, zal binnenkort eens wat betere maken

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Idd, ziet er netjes uit, maar moest je een buis installeren?

Overigens, vandaag wezen kijken naar een Corrado, helaas voor mij te veel verknutseld.

Ik wist het zeker dat ik hem niet mee zou nemen toen ik zag dat die gechipt was, een apparaat om de sensoren/ECU voor de gek te houden en nog eens daardoor de kabelboom vol knijpstekkers zat.

Ik heb geen zin als ik een elektrisch probleem krijg, dan is het vinden van het probleem een nog grotere ramp :/

Achja, het zoeken gaat door 8)

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ja klopt, eigenlijke planning was dit niet te doen (had m sws al bij de armsteun gekregen), maar die buis moest weer bevestigd worden op de armsteun waar een stuk van uitstak dus de armsteun bevestigen terwijl de middenconsole er nog op zat was helaas dus geen mogelijkheid. Uiteindelijk dus maar helemaal aangesloten.

Achterop zitten dus nog 2 roosters en een bekerhouder

Idd, ziet er netjes uit, maar moest je een buis installeren? Overigens, vandaag wezen kijken naar een Corrado, helaas voor mij te veel verknutseld. Ik wist het zeker dat ik hem niet mee zou nemen toen ik zag dat die gechipt was, een apparaat om de sensoren/ECU voor de gek te houden en nog eens daardoor de kabelboom vol knijpstekkers zat. Ik heb geen zin als ik een elektrisch probleem krijg, dan is het vinden van het probleem een nog grotere ramp :/ Achja, het zoeken gaat door 8)

Ik zou ook altijd voor een originele auto gaan, liever zelf wat aan doen dan dat er al van alles aan gedaan is waar je vaak geen weet van hebt

Bewerkt: door Limbolander
Link to comment
Delen op andere websites

Armsteun story

Mag ik vragen hoe duur zo'n armsteun is?

Ik wil er namelijk ook een inbouwen maar dan ook een fatsoenlijke :)

Ligt er aan wat voor auto je hebt, dit was gewoon een originele die 2e hands 100 euro heeft gekost incl verzenden. Op www.onderdelenlijn.nl en www.bm-onderdelenshop.nl vind je veel onderdelen van sloopauto's, via ebay kun je ook het een en ander vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja klopt, eigenlijke planning was dit niet te doen (had m sws al bij de armsteun gekregen), maar die buis moest weer bevestigd worden op de armsteun waar een stuk van uitstak dus de armsteun bevestigen terwijl de middenconsole er nog op zat was helaas dus geen mogelijkheid. Uiteindelijk dus maar helemaal aangesloten.

Achterop zitten dus nog 2 roosters en een bekerhouder

Ik zou ook altijd voor een originele auto gaan, liever zelf wat aan doen dan dat er al van alles aan gedaan is waar je vaak geen weet van hebt

Idd, ik ga daarom ook wat verder kijken en vooral richting Duitsland, aangezien we toch vrijwel op de grens wonen en het importeren van een oudje niet veel meer kost.

Wel beter dat je hem gelijk helemaal erin bouwt, dan hoef je dat niet meer te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

GolfG60, als je een Corrado neemt, doe het dan wel goed. Een Corrado VR6 dus. :D

Het belangrijkste is nog dat ie netjes is, maar ik kijk voornamelijk uit naar een VR6 of G60.

Al gaat mijn voorkeur naar een VR6 van 1995, die zijn veelal rijker uitgerust en hebben de nieuw type schakelaars.

De 1992 vermijd ik want die heeft in het interieur nog alles van het oud type en de VR6 heeft dan een rotor ontsteking, en 1993 en nieuwer heeft DIS ontsteking.

Link to comment
Delen op andere websites

Na een tijdje inactief geweest te zijn omdat het 2 maanden aardig druk is geweest op me werk en prive toch hierzo maar weer is wat updates plaatsen. Heb met de auto niet stilgezeten en hier dus wat foto's van hoe hij er nou bij staat.

1978670_662638593785747_1422019156_n_zps5aef19f6.jpg

20140420_100513_zpsbd027226.jpg

20140420_100520_zps985ddde5.jpg

20140420_100531_zps03790a16.jpg

20140420_100541_zps0c3ee51d.jpg

20140420_100552_zps94203cfe.jpg

Zoals je kan niet is er in de tussen tijd een hoop veranderd, zoals de zomermodus met de nieuwe BBS RC's, Cupra achterbumper, Grilles voorbumper hoogglans zwart, Leon 1P FR stoelen, Leon Cupra R sideskirts en ik zal vast nog wel wat vergeten zijn.

Uiteraard gaan we ook lekker verder, voor de komende 2 maanden heb ik nog op de planning staan een 15 of 20mm spacers voor de achterkant, mistlichten, diffuser achterbumper ook hoogglans zwart, b stijlen hoogglans zwart en de achterbumper, spoiler en stootstrippen in de kleur van de auto zetten.

En Ik vergeet nog de leukste update. De auto is ook voorzien van een homemade chip om even door te komen tot het nieuwe blok klaar is. De chip is geschreven door Rasselman van't forum en theoretisch zit ik nu op de 170pk en 370nm. Tevens launch controll geactiveerd en een toeren begrenzer ingesteld op 4500 toeren waardoor er leuke plofjes uit de uitlaat komen als ik door schakel. Komende zondag ga ik de rollerbank op om te kijken wat de echte waardes zijn.

DSC00640_zps4c8e4887.jpg

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

Ik vind je Leon opzicht wel leuk ogen, maar ik heb zo mijn bedenkingen bij je voorbumper, maar dat zal denk ik smaak gebonden zijn.

Wel een leuk vermogen, ben wel benieuwd wat ie daadwerkelijk maakt op een rolbank :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...