MaxVito Geplaatst: 23 mei 2014 Rapport Geplaatst: 23 mei 2014 Weet iemand een leuke cabrio?? Liefst ouder dan 1986 zodat hij in de overgangsregeling valt en maar max €120 euro per jaar kost? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 23 mei 2014 Rapport Geplaatst: 23 mei 2014 Je bedoeld Ibiza Ik kan de meeste Seat's amper uiteen houden @Maxvito, Golf Mk1 cabrio, E30 cabrio, 300CE, er is genoeg keus verder, een Amerikaan kan ook nog zolang ie niet op gas loopt. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 23 mei 2014 Rapport Geplaatst: 23 mei 2014 Ik kan niets anders aanbevelen dan een MK1 cabrio. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 (bewerkt) Ik kan niets anders aanbevelen dan een MK1 cabrio. Is idd een toffe bak, een nette kost in verhouding ook niet zo gek veel eigenlijk. Mocht je toch een Mk1 cabrio youngtimer vinden, kan je altijd nog relatief goedkoop rijden want die kosten slechts 98 euro per kwartaal, en dan voor de overige tijd schorsen voor ik meen 24 euro. Je kan hem op de weg laten staan en dat zal 272 euro extra kosten, is wel een smak geld, maar de kwart belasting Golfjes kosten al makkelijk 1000 euro meer, dus zou je hem voor 4 jaar moeten hebben wilt het zich weer terug betalen. Verzekering en onderhoud is zo goed als even veel, dus ik persoonlijk zou eigenlijk gewoon kijken voor een nette MK1 en de meerprijs per jaar slikken. De nieuwere cabrio's hebben een facelift gehad, over het algemeen wat nieuwer/wat minder gevoelig(zal minimaal zijn) en meestal met lagere km standen te vinden. Bewerkt: 24 mei 2014 door GolfG60 Reageren
MaxVito Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 We hebben al eentje op het oog, nadere info volgt zsm (haha) Reageren
Tommy-Vercetti Geplaatst: 24 mei 2014 Rapport Geplaatst: 24 mei 2014 Ik kan niet wachten om hier te posten zodra ik mijn auto heb. Alleen heb ik geen rijbewijs en geen auto Reageren
MaxVito Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 We zijn 2 cabrio's aan het vergelijken. Een BMW E30, wat zijn daar de verbruikscijfers van? Reageren
MegaPilot Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 We zijn 2 cabrio's aan het vergelijken. Een BMW E30, wat zijn daar de verbruikscijfers van? Hangt natuurlijk af van je model, maar onder de 10l/100km ga je die dingen niet krijgen. Denk eerder aan een 15/20 gemiddeld verbruik. Reageren
MaxVito Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 wat bedoel je dan 15 liter op 100km of 1 op 15? Reageren
GolfG60 Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 (bewerkt) We zijn 2 cabrio's aan het vergelijken. Een BMW E30, wat zijn daar de verbruikscijfers van? Hangt natuurlijk af van je model, maar onder de 10l/100km ga je die dingen niet krijgen. Denk eerder aan een 15/20 gemiddeld verbruik. Zeg je nou serieus dat een E30 een gemiddeld verbruik kan hebben van 1 op 5 of 1 op 6,6? Ron(Tha-Ran) met zijn 320i haalt meen ik 1 op 11 of dergelijke, en de 320i staan niet echt bekend om hun zuinigheid. En de cabrio's zijn ook in 316 uitvoering welke iets zuiniger zijn, 1:13-1:14 gemiddeld(7,1 a 7,7l/100km), voor een 1.6 of 1.8(afhankelijk bouwjaar) is het een redelijk verbruik. De enigste BMW 6 cilinders die ik ken die 1 op 6 halen, zijn afgeragd en continu gepushed en/of waar de onderhoud ver van achterloopt. Max Vito, 15 liter op 100km kan je uitrekenen door 100 te delen door de aantal liters, dus 100 / 15 = 6,66, dus 1liter op 6,66km. Bewerkt: 25 mei 2014 door GolfG60 Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 Jongens, waar hebben we het over. Het verbruik van een cabrio maakt geen drol uit, omdat je meestal met een cabrio maar heel weinig km's rijdt, als je nou een cabrio heel intensief en ook in de winter gebruikt, dan pas zou ik kijken naar een zuinige cabrio. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 (bewerkt) Zeg je nou serieus dat een E30 een gemiddeld verbruik kan hebben van 1 op 5 of 1 op 6,6? Ron(Tha-Ran) met zijn 320i haalt meen ik 1 op 11 of dergelijke, en de 320i staan niet echt bekend om hun zuinigheid. En de cabrio's zijn ook in 316 uitvoering welke iets zuiniger zijn, 1:13-1:14 gemiddeld(7,1 a 7,7l/100km), voor een 1.6 of 1.8(afhankelijk bouwjaar) is het een redelijk verbruik. De enigste BMW 6 cilinders die ik ken die 1 op 6 halen, zijn afgeragd en continu gepushed en/of waar de onderhoud ver van achterloopt. Max Vito, 15 liter op 100km kan je uitrekenen door 100 te delen door de aantal liters, dus 100 / 15 = 6,66, dus 1liter op 6,66km. 20 is misschien wel wat veel, maar 15 zie ik er nog velen halen. Onze Bora van 14 jaar terug zoop 10l, terwijl dat maar een simpel 1.6je was(wel veel stadsverkeer). Jongens, waar hebben we het over. Het verbruik van een cabrio maakt geen drol uit, omdat je meestal met een cabrio maar heel weinig km's rijdt, als je nou een cabrio heel intensief en ook in de winter gebruikt, dan pas zou ik kijken naar een zuinige cabrio. Da's dan ook weer waar. Bewerkt: 25 mei 2014 door MegaPilot Reageren
MaxVito Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 Nouja ik vind hij hoeft je de oren niet van de kop af te zuipen. Maar die BMW wat wij hadden gezien word het denk ik niet. Dit is een Baur uitvoering waar het dak wel eraf kan maar je blijft de stijlen en rubbers zien die zitten vast dus niet echt een cabrio. Zo: Reageren
Guardian1980 Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 maar je blijft de stijlen en rubbers zien die zitten vast dus niet echt een cabrio.Zo: Dat is inderdaad niet waar je aan denkt bij een cabrio. Daarnaast vind ik het, voor zover ik kan zien op de foto, geen mooie auto. Reageren
MaxVito Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 Dat is niet de auto die wij hebben gezien maar een random plaatje van Google. Vind het ook niet mooi. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.