Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik kan niets anders aanbevelen dan een MK1 cabrio. :bier:

Is idd een toffe bak, een nette kost in verhouding ook niet zo gek veel eigenlijk.

Mocht je toch een Mk1 cabrio youngtimer vinden, kan je altijd nog relatief goedkoop rijden want die kosten slechts 98 euro per kwartaal, en dan voor de overige tijd schorsen voor ik meen 24 euro.

Je kan hem op de weg laten staan en dat zal 272 euro extra kosten, is wel een smak geld, maar de kwart belasting Golfjes kosten al makkelijk 1000 euro meer, dus zou je hem voor 4 jaar moeten hebben wilt het zich weer terug betalen.

Verzekering en onderhoud is zo goed als even veel, dus ik persoonlijk zou eigenlijk gewoon kijken voor een nette MK1 en de meerprijs per jaar slikken.

De nieuwere cabrio's hebben een facelift gehad, over het algemeen wat nieuwer/wat minder gevoelig(zal minimaal zijn) en meestal met lagere km standen te vinden.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

We zijn 2 cabrio's aan het vergelijken.

Een BMW E30, wat zijn daar de verbruikscijfers van?

Hangt natuurlijk af van je model, maar onder de 10l/100km ga je die dingen niet krijgen. Denk eerder aan een 15/20 gemiddeld verbruik.

Link to comment
Delen op andere websites

We zijn 2 cabrio's aan het vergelijken.

Een BMW E30, wat zijn daar de verbruikscijfers van?

Hangt natuurlijk af van je model, maar onder de 10l/100km ga je die dingen niet krijgen. Denk eerder aan een 15/20 gemiddeld verbruik.

Zeg je nou serieus dat een E30 een gemiddeld verbruik kan hebben van 1 op 5 of 1 op 6,6?

Ron(Tha-Ran) met zijn 320i haalt meen ik 1 op 11 of dergelijke, en de 320i staan niet echt bekend om hun zuinigheid.

En de cabrio's zijn ook in 316 uitvoering welke iets zuiniger zijn, 1:13-1:14 gemiddeld(7,1 a 7,7l/100km), voor een 1.6 of 1.8(afhankelijk bouwjaar) is het een redelijk verbruik.

De enigste BMW 6 cilinders die ik ken die 1 op 6 halen, zijn afgeragd en continu gepushed en/of waar de onderhoud ver van achterloopt.

Max Vito, 15 liter op 100km kan je uitrekenen door 100 te delen door de aantal liters, dus 100 / 15 = 6,66, dus 1liter op 6,66km.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Jongens, waar hebben we het over. Het verbruik van een cabrio maakt geen drol uit, omdat je meestal met een cabrio maar heel weinig km's rijdt, als je nou een cabrio heel intensief en ook in de winter gebruikt, dan pas zou ik kijken naar een zuinige cabrio.

Link to comment
Delen op andere websites

Zeg je nou serieus dat een E30 een gemiddeld verbruik kan hebben van 1 op 5 of 1 op 6,6?

Ron(Tha-Ran) met zijn 320i haalt meen ik 1 op 11 of dergelijke, en de 320i staan niet echt bekend om hun zuinigheid.

En de cabrio's zijn ook in 316 uitvoering welke iets zuiniger zijn, 1:13-1:14 gemiddeld(7,1 a 7,7l/100km), voor een 1.6 of 1.8(afhankelijk bouwjaar) is het een redelijk verbruik.

De enigste BMW 6 cilinders die ik ken die 1 op 6 halen, zijn afgeragd en continu gepushed en/of waar de onderhoud ver van achterloopt.

Max Vito, 15 liter op 100km kan je uitrekenen door 100 te delen door de aantal liters, dus 100 / 15 = 6,66, dus 1liter op 6,66km.

20 is misschien wel wat veel, maar 15 zie ik er nog velen halen. Onze Bora van 14 jaar terug zoop 10l, terwijl dat maar een simpel 1.6je was(wel veel stadsverkeer).

Jongens, waar hebben we het over. Het verbruik van een cabrio maakt geen drol uit, omdat je meestal met een cabrio maar heel weinig km's rijdt, als je nou een cabrio heel intensief en ook in de winter gebruikt, dan pas zou ik kijken naar een zuinige cabrio.

Da's dan ook weer waar. :D

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Nouja ik vind hij hoeft je de oren niet van de kop af te zuipen.

Maar die BMW wat wij hadden gezien word het denk ik niet. Dit is een Baur uitvoering waar het dak wel eraf kan maar je blijft de stijlen en rubbers zien die zitten vast dus niet echt een cabrio.

Zo:

$(KGrHqFHJB8FGs6L6sEQBR)1gSoUqQ~~60_35.JPG

Link to comment
Delen op andere websites

maar je blijft de stijlen en rubbers zien die zitten vast dus niet echt een cabrio.

Zo:

$(KGrHqFHJB8FGs6L6sEQBR)1gSoUqQ~~60_35.JPG

Dat is inderdaad niet waar je aan denkt bij een cabrio. Daarnaast vind ik het, voor zover ik kan zien op de foto, geen mooie auto.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...