GolfG60 Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 20 is misschien wel wat veel, maar 15 zie ik er nog velen halen. Onze Bora van 14 jaar terug zoop 10l, terwijl dat maar een simpel 1.6je was(wel veel stadsverkeer). Haalde je het van de boordcomputer af? Zoja, dit is foutief, hij telt het verbruik bij stationair namelijk erbij maar dan maak je geen meters, en zo ligt je verbruik hoger, althans, zo oogt het. Maar de 1.6 uit de Golf 4 tijdperk staat niet echt bekend voor zuinigheid, en hebben oa. last van het gasklephuis en egr wat het verbruik niet goed doet. Maar nog, dit valt niet te vergelijken, mijn zus haar Golf rijdt in de stad 1 op 12 ongeveer, en dan weet ze het pedaal te vinden. Met de mijne haal ik ongeveer 1 op 14-15 gemiddeld, ik rij dan ook wat rustiger, en beide wagens zijn 21 jaar oud. De 15l op 100km met een BMW heb ik amper meegemaakt of gezien, en die er in de buurt kwamen zagen er ook uitgeleefd uit. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 25 mei 2014 Rapport Geplaatst: 25 mei 2014 Haalde je het van de boordcomputer af? Zoja, dit is foutief, hij telt het verbruik bij stationair namelijk erbij maar dan maak je geen meters, en zo ligt je verbruik hoger, althans, zo oogt het. Maar de 1.6 uit de Golf 4 tijdperk staat niet echt bekend voor zuinigheid, en hebben oa. last van het gasklephuis en egr wat het verbruik niet goed doet. Maar nog, dit valt niet te vergelijken, mijn zus haar Golf rijdt in de stad 1 op 12 ongeveer, en dan weet ze het pedaal te vinden. Met de mijne haal ik ongeveer 1 op 14-15 gemiddeld, ik rij dan ook wat rustiger, en beide wagens zijn 21 jaar oud. De 15l op 100km met een BMW heb ik amper meegemaakt of gezien, en die er in de buurt kwamen zagen er ook uitgeleefd uit. Jep, komt van de boordcomputer. Pas op, die Bora was wel een oerdegelijke wagen, hij zoop alleen nogal veel. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 mei 2014 Rapport Geplaatst: 26 mei 2014 Jep, komt van de boordcomputer. Pas op, die Bora was wel een oerdegelijke wagen, hij zoop alleen nogal veel. Dus dan is het niet helemaal accuraat, stationair draaien zorgt voor een 'hoger' verbruik volgens de boordcomputer. Maar eigenlijk ook logisch dat zoiets wat meer zuipt, 100pk moet wel meer dan 1150 kg meesleuren. In vergelijking, het is ook al bekend dat de Golf 4 GTI met 150pk zuiniger is dan een Golf 4 1.6 met 100pk, terwijl de GTI wel degelijk zwaarder is met zo'n 100kg. Reageren
MaxVito Geplaatst: 26 mei 2014 Rapport Geplaatst: 26 mei 2014 Het word geen BMW, gewoon omdat deze duurder zijn. Waarschijnlijk meer drinken door de 6 cilinder en dat het dak er niet "helemaal" af kan. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 mei 2014 Rapport Geplaatst: 26 mei 2014 Het word geen BMW, gewoon omdat deze duurder zijn. Waarschijnlijk meer drinken door de 6 cilinder en dat het dak er niet "helemaal" af kan. BMW kan het dak er wel helemaal af hoor, alleen de Baur versie die je liet zien niet, dit is een coupe versie met een XXL schuifdak Golf 1 heeft ook een aftermarket cabrio, alleen heten deze 'Bieber' Reageren
MaxVito Geplaatst: 26 mei 2014 Rapport Geplaatst: 26 mei 2014 Haha, word waarschijnlijk eentje van Ford Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 mei 2014 Rapport Geplaatst: 26 mei 2014 Haha, word waarschijnlijk eentje van Ford Dan heel goed controleren op roest, daar staan ze bekend om, vooral die jaren '80 wagens. Reageren
MaxVito Geplaatst: 26 mei 2014 Rapport Geplaatst: 26 mei 2014 Als het een Ford word is het eentje van rond 1997. Maar zag net nog een Mazda MX5 en een MG F. Ook allebei mooie wagens. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 26 mei 2014 Rapport Geplaatst: 26 mei 2014 (bewerkt) Als het een Ford word is het eentje van rond 1997. Maar zag net nog een Mazda MX5 en een MG F. Ook allebei mooie wagens. Ook die hebben roestproblemen en moet je goed inspecteren op roest. MX5 is zover ik weet aardig hufterproof en opzicht wel een goede keus zover ik weet, de MG weet ik zo niet 1-2-3 al ben ik persoonlijk niet kapot van Britse wagens dus daar weet ik het fijne of grove niet zo van. Bewerkt: 26 mei 2014 door GolfG60 Reageren
MaxVito Geplaatst: 29 mei 2014 Rapport Geplaatst: 29 mei 2014 Zo, alweer een paar advertentie's verder. Hebben we nog steeds een Escort op het oog, en pap is vanmiddag bij een Golf 3 cabrio geweest. Maar dat was niet alles, roest op allebei de voorspatborden, wiellager kapot, remvoering op, kale banden en een geluid in de motor. Die word het niet, we hebben nog een Golf 3 gezien maar het autobedrijf heeft nog niet gereageerd. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 30 mei 2014 Rapport Geplaatst: 30 mei 2014 Golf 3 moet je sowieso oppassen qua roest, ze zijn aardig roest gevoelig en dan voornamelijk de spatborden. Ook de Golf 4 cabrio(welke een 3 is met een 4 neusje) heeft deze kwalen nog, maar zijn wat nieuwer en zullen dit minder snel hebben. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 30 mei 2014 Rapport Geplaatst: 30 mei 2014 Ik heb de Impreza weer wat dichter naar moeder aarde gebracht :mrgreen: Auto is nu in totaal zo'n 50/60 mm gezakt, precies weet ik niet omdat de schroefset er al onder zat Enne, voor de mensen die klagen over schroefsets die niet laag kunnen? Aanschouw! Voorzijde: Achterzijde: Dat is pas ver naar beneden kunnen schroeven En dit is de nieuwe hoogte geworden : Nu nog een afspraak maken om de auto uit te laten lijnen Inmiddels beginnen ook alle plannen een beetje op hun plek te vallen en weet ik zo ongeveer wat ik wil, wat het precies wordt zeg ik niet Reageren
MaxVito Geplaatst: 30 mei 2014 Rapport Geplaatst: 30 mei 2014 Golf 3 moet je sowieso oppassen qua roest, ze zijn aardig roest gevoelig en dan voornamelijk de spatborden. Ook de Golf 4 cabrio(welke een 3 is met een 4 neusje) heeft deze kwalen nog, maar zijn wat nieuwer en zullen dit minder snel hebben. Jepp klopt zijn nogal roestgevoelig. @RustyRustler89, Ziet er goed uit!! Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.