Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Recommended Posts

Geplaatst:

20 is misschien wel wat veel, maar 15 zie ik er nog velen halen. Onze Bora van 14 jaar terug zoop 10l, terwijl dat maar een simpel 1.6je was(wel veel stadsverkeer).

Haalde je het van de boordcomputer af?

Zoja, dit is foutief, hij telt het verbruik bij stationair namelijk erbij maar dan maak je geen meters, en zo ligt je verbruik hoger, althans, zo oogt het.

Maar de 1.6 uit de Golf 4 tijdperk staat niet echt bekend voor zuinigheid, en hebben oa. last van het gasklephuis en egr wat het verbruik niet goed doet.

Maar nog, dit valt niet te vergelijken, mijn zus haar Golf rijdt in de stad 1 op 12 ongeveer, en dan weet ze het pedaal te vinden.

Met de mijne haal ik ongeveer 1 op 14-15 gemiddeld, ik rij dan ook wat rustiger, en beide wagens zijn 21 jaar oud.

De 15l op 100km met een BMW heb ik amper meegemaakt of gezien, en die er in de buurt kwamen zagen er ook uitgeleefd uit.

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst:

Haalde je het van de boordcomputer af?

Zoja, dit is foutief, hij telt het verbruik bij stationair namelijk erbij maar dan maak je geen meters, en zo ligt je verbruik hoger, althans, zo oogt het.

Maar de 1.6 uit de Golf 4 tijdperk staat niet echt bekend voor zuinigheid, en hebben oa. last van het gasklephuis en egr wat het verbruik niet goed doet.

Maar nog, dit valt niet te vergelijken, mijn zus haar Golf rijdt in de stad 1 op 12 ongeveer, en dan weet ze het pedaal te vinden.

Met de mijne haal ik ongeveer 1 op 14-15 gemiddeld, ik rij dan ook wat rustiger, en beide wagens zijn 21 jaar oud.

De 15l op 100km met een BMW heb ik amper meegemaakt of gezien, en die er in de buurt kwamen zagen er ook uitgeleefd uit.

Jep, komt van de boordcomputer. Pas op, die Bora was wel een oerdegelijke wagen, hij zoop alleen nogal veel.

Geplaatst:

Jep, komt van de boordcomputer. Pas op, die Bora was wel een oerdegelijke wagen, hij zoop alleen nogal veel.

Dus dan is het niet helemaal accuraat, stationair draaien zorgt voor een 'hoger' verbruik volgens de boordcomputer.

Maar eigenlijk ook logisch dat zoiets wat meer zuipt, 100pk moet wel meer dan 1150 kg meesleuren.

In vergelijking, het is ook al bekend dat de Golf 4 GTI met 150pk zuiniger is dan een Golf 4 1.6 met 100pk, terwijl de GTI wel degelijk zwaarder is met zo'n 100kg.

Geplaatst:

Het word geen BMW, gewoon omdat deze duurder zijn. Waarschijnlijk meer drinken door de 6 cilinder en dat het dak er niet "helemaal" af kan.

Geplaatst:

Het word geen BMW, gewoon omdat deze duurder zijn. Waarschijnlijk meer drinken door de 6 cilinder en dat het dak er niet "helemaal" af kan.

BMW kan het dak er wel helemaal af hoor, alleen de Baur versie die je liet zien niet, dit is een coupe versie met een XXL schuifdak :clown:

Golf 1 heeft ook een aftermarket cabrio, alleen heten deze 'Bieber' :muur:

Geplaatst:

Haha, word waarschijnlijk eentje van Ford :puh:

Dan heel goed controleren op roest, daar staan ze bekend om, vooral die jaren '80 wagens.

Geplaatst:

Als het een Ford word is het eentje van rond 1997.

Maar zag net nog een Mazda MX5 en een MG F.

Ook allebei mooie wagens.

Geplaatst: (bewerkt)

Als het een Ford word is het eentje van rond 1997.

Maar zag net nog een Mazda MX5 en een MG F.

Ook allebei mooie wagens.

Ook die hebben roestproblemen en moet je goed inspecteren op roest.

MX5 is zover ik weet aardig hufterproof en opzicht wel een goede keus zover ik weet, de MG weet ik zo niet 1-2-3 al ben ik persoonlijk niet kapot van Britse wagens dus daar weet ik het fijne of grove niet zo van.

Bewerkt: door GolfG60
Geplaatst:

Zo, alweer een paar advertentie's verder.

Hebben we nog steeds een Escort op het oog, en pap is vanmiddag bij een Golf 3 cabrio geweest.

Maar dat was niet alles, roest op allebei de voorspatborden, wiellager kapot, remvoering op, kale banden en een geluid in de motor.

Die word het niet, we hebben nog een Golf 3 gezien maar het autobedrijf heeft nog niet gereageerd.

Geplaatst:

Golf 3 moet je sowieso oppassen qua roest, ze zijn aardig roest gevoelig en dan voornamelijk de spatborden.

Ook de Golf 4 cabrio(welke een 3 is met een 4 neusje) heeft deze kwalen nog, maar zijn wat nieuwer en zullen dit minder snel hebben.

Geplaatst:

Ik heb de Impreza weer wat dichter naar moeder aarde gebracht :mrgreen:

Auto is nu in totaal zo'n 50/60 mm gezakt, precies weet ik niet omdat de schroefset er al onder zat

Enne, voor de mensen die klagen over schroefsets die niet laag kunnen?

Aanschouw!

Voorzijde:

IMG_1150_zps3787a49e.jpg

Achterzijde:

IMG_1149_zps1f44409e.jpg

Dat is pas ver naar beneden kunnen schroeven :puh:

En dit is de nieuwe hoogte geworden :) :

IMG_1152_zps4fc70c79.jpg

IMG_1153_zpsa656a450.jpg

IMG_1154_zps3c3e0659.jpg

Nu nog een afspraak maken om de auto uit te laten lijnen

Inmiddels beginnen ook alle plannen een beetje op hun plek te vallen en weet ik zo ongeveer wat ik wil, wat het precies wordt zeg ik niet :engel:

Geplaatst:
Golf 3 moet je sowieso oppassen qua roest, ze zijn aardig roest gevoelig en dan voornamelijk de spatborden. Ook de Golf 4 cabrio(welke een 3 is met een 4 neusje) heeft deze kwalen nog, maar zijn wat nieuwer en zullen dit minder snel hebben.

Jepp klopt zijn nogal roestgevoelig.

@RustyRustler89,

Ziet er goed uit!!

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...