GolfG60 Geplaatst: 2 juni 2014 Rapport Geplaatst: 2 juni 2014 Dan heb je het al over omgebouwde, Capri is namelijk nooit met een V8 geleverd. Net naar de sloop geweest, raamschakelaars, schuifdak motortje, wat emblemen en nog wat rubbertjes meegenomen. Kan ik voorlopig weer knutselen Reageren
ColaGlas Geplaatst: 3 juni 2014 Rapport Geplaatst: 3 juni 2014 (bewerkt) Heb een mooie Capri 2.3 op het oog, er ligt echter een 2.8 motor in van een andere Capri en ik weet niet of dit problemen gaat opleveren met de keuring in België Bewerkt: 3 juni 2014 door ColaGlas Reageren
GolfG60 Geplaatst: 3 juni 2014 Rapport Geplaatst: 3 juni 2014 Heb een mooie Capri 2.3 op het oog, er ligt echter een 2.8 motor in van een andere Capri en ik weet niet of dit problemen gaat opleveren met de keuring in België België is bijna altijd een motorswap een probleem. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 4 juni 2014 Rapport Geplaatst: 4 juni 2014 Heb een mooie Capri 2.3 op het oog, er ligt echter een 2.8 motor in van een andere Capri en ik weet niet of dit problemen gaat opleveren met de keuring in België België is bijna altijd een motorswap een probleem. Voor de oldtimerkeuring was dit meestal geen probleem, blijkt echter dat recent de regeling omtrent de oldtimerkeuring veranderd is. De Capri staat in België te koop en de man heeft mij verteld dat hij hem met de 2.8 motor door de keuring heeft kunnen loodsen.. Vage shit in België ook. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 4 juni 2014 Rapport Geplaatst: 4 juni 2014 Voor de oldtimerkeuring was dit meestal geen probleem, blijkt echter dat recent de regeling omtrent de oldtimerkeuring veranderd is. De Capri staat in België te koop en de man heeft mij verteld dat hij hem met de 2.8 motor door de keuring heeft kunnen loodsen.. Vage shit in België ook. Ik weet het ook niet in België, maar ik weet wel dat iemand in België een Nederlandse Corrado VR6 te koop heeft staan welke geen VR6 is op kenteken en deze dus niet legaal op straat kan krijgen. Dus misschien is het aangescherpt? Best vreemd, in Nederland is het namelijk verslapt, nu betaal je voor de volledige keuring en andere papieren iets van 50 euro als je auto voor 1997 is, en alles moet deugdelijk zijn en aangepast voor het extra vermogen/gewicht. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 5 juni 2014 Rapport Geplaatst: 5 juni 2014 (bewerkt) Ik weet het ook niet in België, maar ik weet wel dat iemand in België een Nederlandse Corrado VR6 te koop heeft staan welke geen VR6 is op kenteken en deze dus niet legaal op straat kan krijgen. Dus misschien is het aangescherpt? Best vreemd, in Nederland is het namelijk verslapt, nu betaal je voor de volledige keuring en andere papieren iets van 50 euro als je auto voor 1997 is, en alles moet deugdelijk zijn en aangepast voor het extra vermogen/gewicht. Misschien is dat juist de reden waarom hij zijn Capri verkoopt. :/ Morgenmiddag ga ik er eens een kijkje naar nemen. Bewerkt: 6 juni 2014 door ColaGlas Reageren
MaxVito Geplaatst: 6 juni 2014 Rapport Geplaatst: 6 juni 2014 Naar veel zoeken naar cabrio's denk ik dat het toch niks gaat worden. Voor onder de €2000,- vind je bijna geen , natuurlijk snap ik dat je dan geen in nieuwstaat hebt. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 6 juni 2014 Rapport Geplaatst: 6 juni 2014 Naar veel zoeken naar cabrio's denk ik dat het toch niks gaat worden. Voor onder de ¤2000,- vind je bijna geen , natuurlijk snap ik dat je dan geen in nieuwstaat hebt. Al gekeken voor een Escort xr3i cabrio? Zijn leuke, pittige wagentjes die je geregeld in goede staat ziet te koop staan voor onder de €2000. Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 7 juni 2014 Rapport Geplaatst: 7 juni 2014 Waarschijnlijk volgende maand in het bezit van een Golf 4 Cabrio. Zag een hele nette te koop staan met 147xxx ( nap ), elek ramen, spiegels, dak. Clima, cruise etc. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 7 juni 2014 Rapport Geplaatst: 7 juni 2014 Zo vandaag even naar die Capri gaan kijken.. zag er op het eerste zicht zeker niet slecht uit, maar wel al beginnende roestvorming (niks ernstig) op de typische plekjes (wielkassen, onder koplampen enz. ), hier is natuurlijk de prijs ook naar (€3200 vraagprijs). Wel een onnoemelijk vet geluid.. een 2,8 V6'je in combinatie met die dubbele big bore uitlaten. Werd meteen verliefd toen hij hem startte. Lak of stoelen zijn zeker niet in perfecte staat, hier en daar een tikje en de kofferklep is ooit eens niet bepaald schitterend herspoten geweest, maar zoals ik al zei, daar is de prijs ook naar. Volgens mijn vader ga ik zo'n 2 jaar ermee kunnen rondrijden voor ik echt iets aan die plekjes moet gaan doen, dus dat wordt de volgende 2 jaar weekend/vakantiewerk zoeken en hard sparen. Waarschijnlijk als we hem door de keuring krijgen wordt het deze.. enkele fotootjes: Onnoemelijk prachtige wagen. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 9 juni 2014 Rapport Geplaatst: 9 juni 2014 Hebben jullie nog advies betreft de Capri? Altijd welkom want er heerst nog twijfel. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 juni 2014 Rapport Geplaatst: 9 juni 2014 Je moet een paar dingen afvragen, kan je het permitteren dat je af en toe niet met de wagen kan rijden? Mensen zeggen wel dat de auto's van vroeger sterker zijn en langer meegaan, maar je moet ook bedenken dat onderdelen vinden niet altijd even makkelijk of goedkoop is. Beginnende roestplekjes kan je altijd opschuren en tijdelijk spuiten, maar Ford staat niet bekend om hun roestpreventie, kan best zijn dat deze goed onderhouden is maar controleer hier goed op. Besef ook, bij het weghalen van roest, er komt altijd meer roest tevoorschijn, dus spaar het beste voor een geheel nieuwe lak, met een beetje pech is dit uiteindelijk goedkoper. Tevens, probeer niet te vallen voor een auto, voordat je hem hebt gekocht, het beste kun je iemand meenemen die nuchter erover denkt en bekijkt, in jouw geval je pa denk ik. Hier in Nederland hebben we vanaf de ANWB een keurstation, die kijken wat de mogelijke kosten op termijn kunnen zijn etc., denk dat dit in België ook wel kan, het kost wel wat maar je kan het overwegen en kan je serieus geld besparen. En laat de huidige eigenaar hem keuren met deze motorswap, anders zit jij met een auto waar je niks mee kan Of je moet een 2.3 die erin zat op de kop tikken en deze erin hangen, dan moet ie de keuring doorstaan zover ik weet. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 9 juni 2014 Rapport Geplaatst: 9 juni 2014 De wagen is puur voor de hobby bedoeld (de komende zomermaanden en de weekends dat ik thuis ben aangezien ik volgend jaar op kot ga, ik heb eigenlijk helemaal geen auto nodig). Roest is inderdaad een probleem bij Fords uit deze periode.. mijn plan zou sowieso zijn om nu een jaartje of twee/drie te sparen en hem dan professioneel laten bijwerken en laten overspuiten. (Alles motorisch/mechanisch kan door mijn pa gedaan worden) Ik moet er inderdaad een beetje nuchter over nadenken en mij niet laten leiden door de indruk die de auto op mij heeft nagelaten. Je neemt natuurlijk altijd een risico als je een auto van deze leeftijd koopt.. kan goed zijn dat de auto dan toch helemaal rot blijkt te zijn als ik hem over 2 jaar wil laten bijwerken/herspuiten. En van de keuring sowieso, als ik beslis dat ik hem zou willen kopen, gaat het enkel door als hij gekeurd is. Met de nieuwe oldtimerkeuring in België krijg je sowieso een beter beeld van de auto, kan er meteen nagegaan worden of de auto dan toch niet rot is. Bedankt voor het advies in ieder geval. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.