Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dikke bak, mag mijn pa ook altijd mee thuiskomen. :puh:

Ik heb overigens toch maar besloten de Capri links te laten liggen.. ook al is het bedoeld als hobbyauto, ik kan beter iets zoeken dat wel volledig in orde staat als eerste auto. :) Jammer dat er op de moment zo weinig Capri's te koop staan, zal door de zomer zijn die er aan zit te komen. :puh: Dus ben mijn zoekgebied een beetje aan het uitbreiden naar een BMW E30, Opel Manta of Volvo 240 Turbo.

Link to comment
Delen op andere websites

Toffe bak zeg, laatst aan stond er hier een voor de deur, maar dan zwart, al met al vind ik de GTI wel erg geslaagd.

Welke kleurcode is dit trouwens? Tornado Rood/LY3D?

Tornado Red, ja. Hij wou eerst carbon grijs maar hij heeft zich uiteindelijk nog bedacht. Ikzelf zou 'm liever in het wit gehad hebben, maar goed, ik ben niet diegene die er mee rijdt he :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Tornado Red, ja. Hij wou eerst carbon grijs maar hij heeft zich uiteindelijk nog bedacht. Ikzelf zou 'm liever in het wit gehad hebben, maar goed, ik ben niet diegene die er mee rijdt he :puh:

Je pa heeft een goede keuze gemaakt, Carbon Grey en wit is zo standaard, een rode valt juist op en is uniek(er) :tu: .

Link to comment
Delen op andere websites

Tornado Red, ja. Hij wou eerst carbon grijs maar hij heeft zich uiteindelijk nog bedacht. Ikzelf zou 'm liever in het wit gehad hebben, maar goed, ik ben niet diegene die er mee rijdt he :puh:

Je pa heeft een goede keuze gemaakt, Carbon Grey en wit is zo standaard, een rode valt juist op en is uniek(er) :tu: .

Dat vindt hij ook. Het is de "mythe van de GTI" zegt 'ie dan :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Had alleen wel wat grotere en mooiere velgen gepakt :puh: desalniettemin niet verkeerd!

Mijn pa heeft een golf 7 parelmoer wit 140pk DSG, kun je ook al aardig mee racen als je wilt. Moet nog altijd eens fatsoenlijke foto's maken.

Link to comment
Delen op andere websites

Andere wielen eronder kan altijd, kan ook zijn dat deze wielen erop zitten omdat het een showroom model is, en mogelijk bij verkoop er andere wielen onder komen.

Mijn Golf is volgens de sticker uit de fabriek gerold op 13" staal, en in de boekjes staat dat ie op 14" aluminium wielen is verkocht, welke er overigens 21 jaar later er nog onder zitten 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Degelijke en snelle auto's die Golf GTI's... Tikken in Duitsland bijna de 250 aan en accelereren sneller dan een 'standaard' R32. Allemaal leuk en aardig allemaal, maar ze sturen ook nog lekker fel.

Minpuntje vind ik altijd dat ik ze ietwat saai en degelijk er uit vind zien, net als de gewone golf.

Link to comment
Delen op andere websites

Degelijke en snelle auto's die Golf GTI's... Tikken in Duitsland bijna de 250 aan en accelereren sneller dan een 'standaard' R32. Allemaal leuk en aardig allemaal, maar ze sturen ook nog lekker fel.

Minpuntje vind ik altijd dat ik ze ietwat saai en degelijk er uit vind zien, net als de gewone golf.

Een kenner ziet het meteen, maar persoonlijk hou ik ook niet zo van dat schreeuwende. ik vind een gti/R juist wel wat hebben, netjes maar toch ook wel een likje sportief, net zoals de S serie van audi zoals de s5/s6 etc.

Was op autoweek een topic waar ik laatst doorheen gespit ben waar de topicstarter een man was met een blijkbaar behoorlijk goede baan, hij had een gti, rs5, c63 amg etc gehad en zei van die auto's dat de GTI toch de moeilijkste auto was om de grenzen bij op te zoeken, 200-250 pk met voorwielaandrijving is toch een stuk pittiger dan een 4wd rs5 met 5-600pk wat een blok op de weg is.

Ah heb m gevonden, leuk topic om eens door te lezen: http://www.autoweek.nl/forum/read.php?18,3250280,page=1

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, een kenner kent het natuurlijk, anders zou het geen kenner zijn maar goed XD

Ik ben zelf een oude lul qua rijden, vooral op de openbare weg. Het goed sturen vind ik heel belangrijk en de auto moet als liefst ook wat gevoel hebben zonder te veel automatische poespas (wil ik automatisch rijden, dan ga ik wel in de bijrijdersstoel of met 't ov :D). Enige waar ik snel wil rijden is op het circuit of op de autobahn, dus snelheid vind ik in het algemeen nooit zo heel belangrijk (snelle auto's zijn ook wat duurder ^^). Net zoals jij zegt hoeft het natuurlijk ook niet té schreeuwerig te zijn, maar ik vind die golf 7 gewoon te veel op de 6 lijken en niet echt iets spectaculairs hebben (zoals bijv. een corsa opc :puh:).

Maar goed het heeft ook wel weer wat solide... ik zit er een beetje in dubio mee, met die (nieuwe) golf :roll::bier:

Geef mij maar een roestige 2CV, daar weet ik in ieder geval van dat het slecht is, maar wel gewoon epic om in te rijden XD

album-citroen-2cv-rusty-img.jpg

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Hmm ik vind de 7 juist weer erg mooi daarintegen, vond de golf 6 juist weer iets te soft

desalniettemin zal mijn huidige golf 5 binnen een paar jaar vervangen worden door een 6 ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...