Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Gisteren de volgende updates besteld. Ik had al een geupgrade fmic, maar wou toch nog graag een stapje groter. Dus een Seat Sport intercooler besteld met gelaste buizen om zo min mogelijk silliconen delen te gebruiken om lekkage's etc. te voorkomen. Ook verder gegaan met de motor onderdelen. Aangepast uitlaat spruitstuk met pakkingen en aangepaste olie leidingen voor de nieuwe turbo. Ook meteen een 3 inch downpipe erbij gedaan in plaats van de 2.5 inch die ik nou al heb om er straks net dat beetje meer uit te kunnen halen. Uiteraard gaan we de auto niet alleen sneller maken, maar ook wat preventief onderhoud geven. Wiellagers en toplagers voor gaan we vervangen. Alle vloeistoffen en filters gaan eruit en worden ververst. En we gaan een distributiewissel doen. Heb er uiteindelijk voor gekozen om dit jaar het blok nog in elkaar te laten en genoegen te nemen met wat minder vermogen. En mocht dit ooit gaan vervelen gaan we het blok inwendig ook gewoon aanpassen om er echt het maximale uit te halen, maar voor nu is het wel even mooi geweest. Het is de bedoeling dat 1 Augustus het motorblok eruit gaat en als er voor de rest geen tegenslagen zijn kan ik zondag weer rijden.

Naamloos_zps40ccc956.png

Seat_Sport_Hard_Pipe_Kit__332791352568961400300_zpsb9119c8d.jpg

Darkside_Seat_Sport_2__831741371799861400300_zps921b2e77.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Misschien moet ik het idee van een oldtimer te kopen toch maar uit mijn hoofd zetten aangezien ik met een budget van €4000 een modernere auto kan kopen die toch meer zekerheden biedt.. het probleem is echter de verzekering, aangezien ik dan aan auto's denk zoals bijvoorbeeld de Seat Ibiza Cupra 1.8t en dat dus onbetaalbaar is voor mij om te verzekeren.. Prrt, iemand advies?

Link to comment
Delen op andere websites

Begin gewoon met iets leuks en klein(ers) want die grote blokken kosten je alleen maar meer in verzekering en benzine ;) dat ben je al zat naar een paar maanden.

Maar de vraag is dan dus wat.. Ik heb leren rijden in een Mondeo ST, dus ik ben een comfortabele wagen met genoeg vermogen gewend. De enigste andere auto waarmee ik mee gereden heb (en nu af en toe mee rij) is die van mijn zus, een Ibiza uit 2000, 1.4 60pk, is een 16 klepper dus is toch nog vrij pittig.. toch vind ik 'm echter niet comfortabel en al zeker niet bij bijvoorbeeld het voorbijsteken op de snelweg. :) Ik heb ook geen idee tot hoeveel vermogen betaalbaar blijft om te verzekeren voor een 18-jarige.. iemand ervaring mee?

Link to comment
Delen op andere websites

Zet je hem op je eigen naam of die van je vader?

Aangezien je op je eigen naam, het geen zak uitmaakt hoeveel vermogen je hebt hier in belgië, je betaald sowieso toch veel te veel.

Ikzelf ben begonnen met een Fiat Punto 1.2 60Pk uit 2002 (die van men moeder) en je leert anticiperen op het verkeer :).

Heb ondertussen een nieuwe punto met terug een 1.2 erin met 65 Pk.

Men auto dient toch maar om me van A naar B te voeren, voor het plezier neem ik men motor. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Begin gewoon met iets leuks en klein(ers) want die grote blokken kosten je alleen maar meer in verzekering en benzine ;) dat ben je al zat naar een paar maanden.

Maar de vraag is dan dus wat.. Ik heb leren rijden in een Mondeo ST, dus ik ben een comfortabele wagen met genoeg vermogen gewend. De enigste andere auto waarmee ik mee gereden heb (en nu af en toe mee rij) is die van mijn zus, een Ibiza uit 2000, 1.4 60pk, is een 16 klepper dus is toch nog vrij pittig.. toch vind ik 'm echter niet comfortabel en al zeker niet bij bijvoorbeeld het voorbijsteken op de snelweg. :) Ik heb ook geen idee tot hoeveel vermogen betaalbaar blijft om te verzekeren voor een 18-jarige.. iemand ervaring mee?

peugeot 206 of een polotje ofzo, het ligt er maar net aan wat jij graag wilt in een auto en hoeveel je er voor over hebt.

Vergeet wel niet dat het aanschaffen van een auto maar 1 is, het allerbelangrijkste en eigenlijk vervelendste komt daarna pas, de vaste lasten.

Ben zelf met een peuget 206 uit 2000 begonnen, 1.6, 90 pk liep als een trein, jaartje later geswitcht naar een golf 5, maar ik verdien nogal goed bij voor mijn leeftijd.

Link to comment
Delen op andere websites

Zet je hem op je eigen naam of die van je vader? Aangezien je op je eigen naam, het geen zak uitmaakt hoeveel vermogen je hebt hier in belgië, je betaald sowieso toch veel te veel. Ikzelf ben begonnen met een Fiat Punto 1.2 60Pk uit 2002 (die van men moeder) en je leert anticiperen op het verkeer :). Heb ondertussen een nieuwe punto met terug een 1.2 erin met 65 Pk. Men auto dient toch maar om me van A naar B te voeren, voor het plezier neem ik men motor. :puh:

Kan je daar geen gezeik mee krijgen als de auto op naam van mijn vader staat? :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Kan altijd, maar ze kunnen vrij weinig dat stel je wordt aangehouden dat je zegt er af en toe in te rijden etc, zolang je geen meerdere botsingen maakt oid waar jij mee betrokken bent zal de verzekering er niet zo snel op gaan letten.

Je wilt niet weten hoeveel mensen ik alleen al op facebook zie van oud klasgenoten of wat dan ook die dan ineens een of andere bmw of watdanook halen en 3 maand later dat ding al weer verkopen omdat die teveel zuipt en belasting/verzekering kost, grappig om te zien.

Jeukt me zelf ook om nog eens een golf 5 GTI te kopen alvorens een golf 6 te halen ( rond de zelfde prijs ) maar een vriend zei laatst, er zijn maar 2 momenten waarmee je blij bent met een gti, wanneer je hem net gekocht hebt en wanneer je hem weer verkocht hebt.

Was best een goeie :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Daar zit wel wat in. :puh: Maar zoals ik al eerder zei, ik heb eigenlijk totaal geen auto nodig en ga zou hem alleen in de zomer en de weekends gebruiken voor het plezier (zit op kot door de week) dus het verbruik maakt me dan zoveel weer niet uit, het is dan wel jammer dat je volle pot verzekering betaalt terwijl dat ding enkel in de weekends buitenkomt. :( Daarom zou een oldtimer voor mij ideaal zijn. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Jeukt me zelf ook om nog eens een golf 5 GTI te kopen alvorens een golf 6 te halen ( rond de zelfde prijs ) maar een vriend zei laatst, er zijn maar 2 momenten waarmee je blij bent met een gti, wanneer je hem net gekocht hebt en wanneer je hem weer verkocht hebt.

Klopt, maar dat heeft niets te maken met dat het snel of zuipt..

Dat jij nou alleen maar eco bakken wilt, hoeft nog niet te zeggen dat de ander dat ook meteen wilt

Verbruik kan een nadeel zijn, maar de extra lol die je met een snellere auto hebt is niet te evenaren

Daarnaast kan je beter geen auto op je ouders naam verzekeren, je kan er serieus problemen mee krijgen wanneer je betrokken bent bij een aanrijding

Sterker nog, het kan voorkomen dat wanneer je verzekerd bent bij je ouders, en je betrokken bent bij een aanrijding, je automatisch de schuldige bent

EDIT: was nog leuke foto's tegen gekomen op de site waar in de Subaru heb laten uitlijnen

sub_ecr_zpsf3bd42e3.jpg

sub_acr_zpsd1aa3fca.jpg

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Ik geef je zeker geen ongelijk hoor, hou zelf ook van snelle auto's, maar het onderwerp was vooral voor de beginnende rijder, lijkt me niet verstandig om als student en 18 jarige een auto te kopen die je 100-200 euro per maand eruit zuipt, dan hou je nogal weinig over voor andere dingen.

Link to comment
Delen op andere websites

Sterker nog, het kan voorkomen dat wanneer je verzekerd bent bij je ouders, en je betrokken bent bij een aanrijding, je automatisch de schuldige bent

Hangt ervan af bij wie je verzekerd bent. Wij hebben bijvoorbeeld voor een auto een verzekering die op naam van m'n pa staat, maar waar m'n broer wel de hoofdbestuurder is(in de verzekering zelf). Kan je geen gezeik mee krijgen, want je betaalt natuurlijk meer.
Link to comment
Delen op andere websites

Klopt inderdaad, de Ibiza staat ook op naam van mijn moeder maar mijn zus is als hoofdbestuurster vermeld. Dit kom echter niet (veel) goedkoper uit dan gewoon de auto te verzekeren op naam van mijn zus. Wat moechy bedoelt (denk ik) is mijn vader als hoofdbestuurder aanduiden en mij één van de bijkomende bestuurders op te geven.. ken er eigenlijk genoeg van mij leeftijd die dat doen, weet echter zelf niet of ik dat risico wil lopen. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ze gaan je echt niet de schuld geven van een ongeval als de andere bestuurder volgens de verkeerswetgeving in fout is omdat jij niet als hoofdbestuurder staat vermeld in de verzekering hé. :puh: Dat is gewoon onzin. Bij een ongeval met doden waar je de fout draagt is het een andere zaak natuurlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Ze gaan je echt niet de schuld geven van een ongeval als de andere bestuurder volgens de verkeerswetgeving in fout is omdat jij niet als hoofdbestuurder staat vermeld in de verzekering hé. :puh:

Misschien niet de schuld geven, maar dat betekend nog niet dat de verzekering altijd uitbetaald, er kan altijd een addertje onder het gras zitten in de polis.

Over snelle(re) wagens gesproken, vandaag een Corrado G60 gekocht, over twee weekjes ophalen en hier en daar opknappen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...