Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Zet je hem op je eigen naam of die van je vader? Aangezien je op je eigen naam, het geen zak uitmaakt hoeveel vermogen je hebt hier in belgië, je betaald sowieso toch veel te veel. Ikzelf ben begonnen met een Fiat Punto 1.2 60Pk uit 2002 (die van men moeder) en je leert anticiperen op het verkeer :). Heb ondertussen een nieuwe punto met terug een 1.2 erin met 65 Pk. Men auto dient toch maar om me van A naar B te voeren, voor het plezier neem ik men motor. :puh:

Kan je daar geen gezeik mee krijgen als de auto op naam van mijn vader staat? :puh:

Nee zolang je maar mee verzekerd bent als extra bestuurder.

Daarom ben je altijd netjes verzekerd :).

Mocht je dat niet aangegeven hebben, en je maakt dan een ongeval, dan kan je wel problemen krijgen.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ze gaan je echt niet de schuld geven van een ongeval als de andere bestuurder volgens de verkeerswetgeving in fout is omdat jij niet als hoofdbestuurder staat vermeld in de verzekering hé. :puh:
Misschien niet de schuld geven, maar dat betekend nog niet dat de verzekering altijd uitbetaald, er kan altijd een addertje onder het gras zitten in de polis. Over snelle(re) wagens gesproken, vandaag een Corrado G60 gekocht, over twee weekjes ophalen en hier en daar opknappen.

Ik verwacht een volledige fotoreportage. :puh: Altijd al mooi gevonden, een Corrado, een auto die ik misschien ook wel overweeg.

Link to comment
Delen op andere websites

Hij staat op het moment nog bij de garage waar ik hem heb gekocht, maar hij heeft behoorlijk wat liefde nodig.

Lak is niet je van het, voornamelijk rechter deur en motorkap, elektronica is een rommeltje(ja, ik zei dat ik een eerdere corrado heb laten staan omdat ze hadden geknipt*), motor een beurtje en de G-lader zal revisie moeten krijgen.

Anderzijds heeft de Corrado veel opties zoals originele cruise control, elektrische gordels+ramen+dakraam+spiegels, MFA(boordcomputer), lederen bekleding en nog wat opties.

En het is een Amerikaan of althans, zo ziet ie eruit door de stuur en voorbumper met SML, en elektrische gordels.

Mocht het toch een krot zijn, verkoop ik hem weer in onderdelen en krijg ik de aanschafprijs weer dubbel en dwars terug 8)

*Iets wat bij de eerdere Corrado niet was, die was relatief kaal en nog slechter eraan, en zou in onderdelen minder opleveren, en achteraf bleek het een partyflock mobiel te zijn :clown:

Link to comment
Delen op andere websites

Als je de ruimte hebt, is dat allemaal geen probleem, ons moeder zou gek worden als er een hoop onderdelen voor langer dan twee dagen gestockeerd werden in onze garage. :puh: Jammer genoeg hebben de meeste Corrado's die binnen mijn budget liggen allemaal last van het 'goedkope-witte-aftermarket-achterlichten-syndroom', dan weet je meestal al genoeg over de vorige eigenaar. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Heeft iemand een idee of dit soort velgen een specifieke (stijl) naam hebben? Vind dit soort velgen (vooral op jappers) een van de mooiste. (Die velgen van rustler bijv <3)

Let op de velgen, niet op de crappy MR2 :puh:

10557218_10152486937646840_3106114669388513451_n.jpg?oh=b75c7fa8705dee1fa875d822df2e9724&oe=544DAD3C&__gda__=1413432618_87e0a19d0acaacbb0a45342fcc740634

Link to comment
Delen op andere websites

Met "One piece" als zoekcriteria krijg ik veel verschillende resultaten. Maar niet de soort velgen wat ik bedoel.

En volgens mij is die auto toch echt een mr2, kan er naast zitten hoor. :puh:

Edit, nu ik er wat langer naar kijk kan het ook heel goed een nissan 240 zijn.. funny%20v.gif

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Als je de ruimte hebt, is dat allemaal geen probleem, ons moeder zou gek worden als er een hoop onderdelen voor langer dan twee dagen gestockeerd werden in onze garage. puh2.gif Jammer genoeg hebben de meeste Corrado's die binnen mijn budget liggen allemaal last van het 'goedkope-witte-aftermarket-achterlichten-syndroom', dan weet je meestal al genoeg over de vorige eigenaar. emo.gif

Het 'probleem' voor jullie is dat België nog de oldtimer regeling heeft, hier is dit aangepast en auto's na 1987 worden pas bij 40 jaar oldtimer.

Hierdoor zijn de youngtimers een stuk goedkoper geworden, en zo dus ook de Corrado's welke pas in 1988 op kenteken zijn gezet.

Ik was een beetje in de benelux aan het kijken voor een Corrado, op een afstand van 150km(200km als het echt een unieke kans zou zijn), en België viel altijd zeer snel af door de hoge vraagprijzen.

Zag een verstofte Corrado met een hoop werk/schade welke al 8 jaar stil stond voor 1000, hier in Nederland koop je een Corrado met 16V voor 1200 met wat (lak)schade maar met APK en direct te gebruiken, laat staan wat het prijsverschil is als je naar de betere gaat kijken :pub:

Mogelijkheid kan zijn, is kijken in Nederland voor een auto, maar weet niet hoe lastig het is om een Nederlandse auto op Belgische papieren te krijgen.

Overigens, heb hier een hobby kamer, heb er al van alles aan onderdelen liggen, oa. dashboard kastje van mijn Golf 3, Corrado koplampen, Golf 3 mistverlichting, schuifdak motor, twee Golf 3 airbag stuurtjes, en nog een hoop RC spul en gereedschap, in de berging ligt nog een Polo 6N dashboard met alle toebehoren samen met een Colt GTI stoeltje :clown:.

En ik woon nog soort van thuis, dus je moet maar net geluk hebben, of je zin iets doordrijven :engel: Of alles opruimen waardoor het niet al te snel opvalt.

Met "One piece" als zoekcriteria krijg ik veel verschillende resultaten. Maar niet de soort velgen wat ik bedoel. En volgens mij is die auto toch echt een mr2, kan er naast zitten hoor. :puh: Edit, nu ik er wat langer naar kijk kan het ook heel goed een nissan 240 zijn.. funny%20v.gif

Dit zijn Volk Racing wielen, of de Rota wielen, welke de betere imitaties zijn, of ze een bepaalde 'genre' hebben zou ik niet durven te zeggen, je komt ze vaker tegen als je 'JDM* wheels' opzoekt.

En dat is idd een Nissan S13 180/200/240SX(ligt eraan welke regio ie uit komt).

*Japanese Domestic Market, voor de Amerikanen heb je USDM = United States Domestic Market, voor Europa is het simpel = Euro, en natuurlijk OEM, Original Equipment Manufacturer.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Overigens, heb hier een hobby kamer, heb er al van alles aan onderdelen liggen, oa. dashboard kastje van mijn Golf 3, Corrado koplampen, Golf 3 mistverlichting, schuifdak motor, twee Golf 3 airbag stuurtjes, en nog een hoop RC spul en gereedschap, in de berging ligt nog een Polo 6N dashboard met alle toebehoren samen met een Colt GTI stoeltje :clown:.

En ik woon nog soort van thuis, dus je moet maar net geluk hebben, of je zin iets doordrijven :engel: Of alles opruimen waardoor het niet al te snel opvalt.

Ergens mag ik blij zijn dat mijn brommer in beslag is genomen, anders had ik van m'n moeder moeten wachten met een auto te kopen tot mijn brommer verkocht was omdat er anders "geen plaats is". :7

Link to comment
Delen op andere websites

Overigens, heb hier een hobby kamer, heb er al van alles aan onderdelen liggen, oa. dashboard kastje van mijn Golf 3, Corrado koplampen, Golf 3 mistverlichting, schuifdak motor, twee Golf 3 airbag stuurtjes, en nog een hoop RC spul en gereedschap, in de berging ligt nog een Polo 6N dashboard met alle toebehoren samen met een Colt GTI stoeltje :clown:.

En ik woon nog soort van thuis, dus je moet maar net geluk hebben, of je zin iets doordrijven :engel: Of alles opruimen waardoor het niet al te snel opvalt.

Ergens mag ik blij zijn dat mijn brommer in beslag is genomen, anders had ik van m'n moeder moeten wachten met een auto te kopen tot mijn brommer verkocht was omdat er anders "geen plaats is". :7

Eigenlijk niet, want als je je brommer had verkocht had je al min of meer een startbudget :)

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk niet, want als je je brommer had verkocht had je al min of meer een startbudget :)

Klopt, maar of ik hem verkocht had gekregen was de vraag. :puh: (tik in de motor, redelijk gehavende kappen)

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk niet, want als je je brommer had verkocht had je al min of meer een startbudget :)

Klopt, maar of ik hem verkocht had gekregen was de vraag. :puh: (tik in de motor, redelijk gehavende kappen)

Dus jij hebt daadwerkelijk een TZR gemold :7

Ik had hem wel van je overgenomen voor een prikje :)

Leuk 2-takt projectje :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk niet, want als je je brommer had verkocht had je al min of meer een startbudget :)

Klopt, maar of ik hem verkocht had gekregen was de vraag. :puh: (tik in de motor, redelijk gehavende kappen)

Dus jij hebt daadwerkelijk een TZR gemold :7

Ik had hem wel van je overgenomen voor een prikje :)

Leuk 2-takt projectje :puh:

Reed eigenlijk gewoon nog perfect, kreeg enkel tikjes in de motor als deze warm was, misschien alleen de bougie die wat los zat. :puh:

En ja, de kappen, ben één keer zelf op m'n plaat gegaan en de tweede keer een 'vriend' laten rijden die na 5 meter rechtdoor rijden de voorrem vol introk en op z'n bakkes ging :cab: Heb toen wel €1200 verzekeringsgeld getrokken. 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Hehe nog even een kort filmpje gemaakt van hoe de uitlaat van de Subaru klinkt :puh:

Auto ligt nog gedeeltelijk uit elkaar vanwege het dempen dus alleen stilstaand geluid (met beetjes gas)

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...