Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ben vrijdag nog eens gaan kijken naar een Capri. Op het eerste zicht zag hij er goed uit, tot mijn oog viel op het dak, zat namelijk zo'n zonnedak in dat er achteraf is ingezet, toen was het dus al duidelijk nee voor mij. De bodem zag er nog wel heel goed uit, 3 van de 4 wielkassen hadden geen enkele roest, eentje (rechtsachter) kreeg beginnende roestplekjes. Beide deuren zouden vervangen moeten (linkse zat er al door volgens mij en de rechtse had toch al flink wat roest aan de onderkant van de deur). Ook roestblazen onder de voorruit, dat is dus al gegarandeerd laswerk. De koffer was aan de binnenkant bijgewerkt met polyester of iets dergelijk, zag er niet bepaald netjes uit. De linkervleugel zag er niet bepaald recht uit dus heeft volgens mij ooit een accidentje gehad en geplamuurd.. en nog een hoop andere akkefietjes (interieur dat op was, glas van de lichten gebarsten). Was ook een rokersauto.. rook niet bepaald fris vanbinnen.

Oh, en zijn jaloezie op de achterruit was vastgemaakt met velcro (lees: klittenband, 4 kleine streepjes in elke hoek van de ruit) "die is er nog nooit afgevallen" zei hij. :cab: Gegarandeerd dat je hem kan gaan oprapen als je ergens een put raakt tegen 70. En gewoon de manier waarop hij met zijn auto omging beviel mij niet.. Constant aan het roken terwijl het rijden was (ik was eens meegereden), dan viel de as van zijn sigaret op de zetel en dan veegde hij die nonchalant van de zetel af op de vloer.. Nog zoiets, die rokersgeur krijg je er nooit meer uit tenzij je bijna het hele interieur (stoffen gedeeltes) eens stript.. bah. :t

Bewerkt: door ColaGlas
Link to comment
Delen op andere websites

Aftermarket schuif/kanteldakje is voor mij ook een No-go, geheid gezeik dat je ermee krijgt.

Geen waterafvoer waardoor onder je dak gaat roesten, 9/10 ziet het er niet uit, of het gaat lekken als een malle.

Roest bij je voorruit komt meestal doordat er een nieuwe ruit erin is gezet, heel vaak zijn de ruiten die ze erin zetten niet origineel en is de pasvorm meestal iets kleiner waardoor er water tussen de rubber en metaal gaat zitten en vervolgens roesten.

Hoeft niet veel werk te zijn, maar dan is het wel belangrijk dat er een goede ruit weer terug in komt want anders heb je het binnen een tijd weer.

In twijfel bij plamuur, een zwak magneetje meenemen en controleren, mocht ie niet of minder goed plakken weet je hoe laat het is, ook kun je desnoods kloppen, het verschil is te horen.

Het nonchalante zou ook persoonlijk haast een reden te zijn om hem te laten staan, het zijn auto's waar je tegenwoordig respect voor moet hebben in de zin van dat ze alleen maar zeldzamer worden.

Vandaag zelf weer bij de Corrado geweest, met een zo goed als volgeladen accu, en twee keer rond en lopen.

Helaas blijkt de brandstofdrukregelaar stuk te zijn, die gooit de benzine eruit door een gaatje ipv. de retour brandstofleiding, ook een manier om snel van je benzine af te zijn :puh:

Dus hopelijk is dit de reden waarom ie niet helemaal lekker loopt, en verwacht dat dit ook het probleem is omdat de brandstof rail nu geen vast werkdruk heeft.

Ook komt deze week een andere kabelboom binnen, zodat mijn verknipte boom eruit kan en de 'nieuwe' erin.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Nog zoiets, in die Capri had hij een module ingebouwd voor centrale vergrendeling en om de deuren/koffer te kunnen openen vanop afstand maar hij had het losgekoppeld omdat het niet fatsoenlijk werkte.. een Capri heeft al zo weinig elektronica en het dan nog verneuken. :puh: De auto was ook een tweetal jaar geleden overgespoten in het zwart (originele kleur was goud/geel te zien onder de tankdop) maar was ook niet bepaald netjes gedaan, ik denk toch dat ik deze mooi laat staan.. morgen ga ik eens kijken naar een e30 cabrio. 8)

En ik ben wel eens benieuwd naar je Corrado :D

Link to comment
Delen op andere websites

Welke motorisering ga je kijken? 4 of 6 cilinders?

Vooral de 325i's zijn duur maar meestal ook afgeragd, hetzelfde verhaal eigenlijk voor oa. de Golf Mk2 16V, vaak in verkeerde handen gevallen :(

Zal binnenkort eens wat goede foto's maken, morgen gaan een setje spiegels en kabelboom de post op.

Ook heeft de vorige eigenaar niet zo netjes zijn radio uitgebouwd waardoor de kachel soms wel en soms niet reageert, dus kijken waar dat aan ligt.

Gelukkig staan er in de buurt twee sloop Corrado's, dus binnenkort eens langs gaan voor wat onderdelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag ga ik kijken naar een 2 liter 6 cilinder, ik zoek ook eigenlijk minstens een 2 liter 6 cilinder, een maat van me heeft een 318 4 cilinder (ook een cabrio) en ik vind dat die toch nèt iets te kort schiet qua power.

En ik ben benieuwd. :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Eigenlijk anderhalf uur voor niets gereden, auto is van december '89 dus nog net geen oldtimer, had het beter eerst even nagevraagd. :muur: Ik zou in principe kunnen wachten met hem in te schrijven maar dan heb ik er de rest van de zomer niets meer aan. Of hem voor dagelijks gebruik laten keuren en een classic car verzekering afsluiten tot december maar dan zou het gelijkvormigheidsattest moeten worden aangevraagd voor de keuring (is niet nodig bij Belgische oldtimerkeuring, de gewone wel) en ik heb nu geen zin in al dat gezeik. :puh:

De auto was eigenlijk zeer eerlijk voor de prijs, geen roest, enkel een beginnend plekje in de kofferbak (heeft ooit water gestaan volgens mij). Motor had een licht tikje (tikkende kleppen is volgens mijn maat een kwaaltje bij de e30 en BMW motoren uit die periode), interieur was nog goed. Auto is ooit eens overgespoten geweest in het zwart, de lak zelf was wel goed aangebracht maar toch hier en daar een plekje waar de originele kleur (blauw) naar boven kwam. Cabriodak moest wel vervangen worden. De auto was APK gekeurd in de garage waar hij werkte, dus hier had ik een beetje mijn twijfels bij maar al bij al was het eigenlijk nog een mooie auto voor een eerlijke prijs die met een beetje liefde weer heel blits te maken valt. Als hij al oldtimer was, dan had ik hem meegenomen maar de zoektocht gaat verder. 8)

Bewerkt: door ColaGlas
Link to comment
Delen op andere websites

Ah ok, heb zelf toen bij de eerste Corrado de verkoper volgens mij helemaal gek gewhatsappt met vragen, juist om hetgeen te voorkomen wat bij jou is gebeurd.

Tweede Corrado ook eigenlijk, alleen ben ik er niet heen gegaan omdat de verkoper niet meer reageerde.

Derde Corrado stond in de buurt en vond ik het niet echt nodig, dus ook niet gedaan.

Tikkende kleppen had me Golf ook af en toe last van, soms is het een simpele fix door er olie bij te doen of de olie te vervangen voor een dunnere/dikkere versie, werkte voor de mijne :puh:

Weet wel van Tha-Ran(lid van hier die bijna niet meer online is) dat die serie motoren last hebben van ingesleten nokkenassen als onderhoud niet goed gepleegd is.

Zijn 320i touring had dit namelijk ook, of de kleppen tikte weet ik niet trouwens.

Maar ach, scheelt dat er nog genoeg te koop staan :tu:

Zelf trouwens wat foto's geschoten van de Corrado, even in een spoiler gezet ivm. grootte en dat niet iedereen zich een hoedje schrikt van hoe ie er nu bij staat

jrsbqq.jpg

2qwihxt.jpg

2hnpd2v.jpg

2vcu6b8.jpg

atur2x.jpg

Eerste prioriteit is er APK op krijgen, en technisch in orde.

Betekend dus de wielen(oplettend oog ziet dat er twee verschillende setjes op zitten) vervangen voor de originele die erop horen, en in de toekomst voor Borbet A of Borbet T kijken.

Andere niet verknipte kabelboom erin(inmiddels binnen), mocht ik een setje stoelverwarming tegenkomen dan wil ik dit er gelijk in bouwen aangezien het hele interieur eruit gaat, en gelijk schoongemaakt wordt.

Gele folie van de mistlampen af halen, en de knipperlichten oranje maken dmv. folie.

Embleemloze grill weg voor een oud type grill en met een G60 badge erin(ligt in het handschoenvakje).

Normaal ogende uitlaat/einddemper en een andere achterbumper, deze is versneden voor de dubbele kachelpijp die er nu onder zit.

Waarschijnlijk een setje Europese gordels(dus normale gordels ipv. een heupgordel en een automatische schoudergordel).

Andere schakelpook, en nog meer van dit soort kleine dingen die hem weer netjes maken :Y

Dit is mijn inspiratie:

r0yste.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik had 'm erger verwacht. :puh: Jammer dat die bumper die zo lelijk versneden is en van die lelijke aftermarket zooi zoals dat pookje, maar zoals je zelf zei, het zijn vooral de kleine dingetjes die hier het verschil maken. Dat interieur ziet er precies ook nog heel goed uit, eens goed poetsen et voila. Gaat ook helemaal goed komen aan jouw inspiratie te zien, ik hou van die brede, lage, agressieve look. 8)

Overigens is mijn oog gevallen op een Escort RS Turbo die ik op Autoscout voorbij zag flitsen, staat ergens in Valkenswaard, vlak over de grens dus en maar een klein halfuurtje van waar ik woon dus dan zal m'n pa nog wel eens mee willen gaan kijken na de vele onsuccesvolle tripjes van de afgelopen weken. ^_^

Link to comment
Delen op andere websites

Het is een goede basis, met goede opties zoals cruise control en airco, de eerste eigenaar heeft grof geld voor deze Corrado betaald :puh:

Straks komt er een nieuwe brandstofdruk regelaar op, en dan is het afwachten of ie dan goed loopt.

Escort RS Turbo zijn ook gave wagens, wat daar de kwaaltjes van zijn weet ik niet.

Ben benieuwd :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Escort RS Turbo zijn ook gave wagens, wat daar de kwaaltjes van zijn weet ik niet. Ben benieuwd :Y

Zoals elke 80'er Ford: roest, roest en roest. :puh: Bij een Escort vooral de chassisbalken, accubak, kofferbak en (natuurlijk) de wielkasten.

Het 'probleem' met RS Turbo's is eigenlijk dat onderdelen (specifiek voor de RS Turbo) moeilijk te vinden zijn. Een collega van mijn pa heeft er twee (de tweede was bedoeld als donorauto, bleek echter nog zo goed te zijn dat hij besloot om deze ook op te maken. :clown: ) en is soms maandenlang op zoek geweest naar onderdelen.. en dat terwijl hij zelf bij Ford werkt. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...