Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ben er een paar dagen niet en heb meteen het nodige gemist zie ik :puh:

Begint overigens weer te jeuken om een GTI te kopen, vandaag nog wat rondgesnuffeld op internet, maar niet echt bevordelijk voor mijn al sportieve gedrag denk ik

Zag wel 2 mooie exemplaren die me wel aanspreken:

http://www.autowerel...42985/foto.html

http://www.marktplaa...previousPage=lr

Bij twijfel niet doen, ik persoonlijk raad niemand een snelle wagen aan als ze de neiging hebben om te gaan scheuren of nog sportiever te rijden.

Zo'n GTI gaat dan gewoon zuipen, kans op brokken is groter en onkosten aan zo'n wagen liggen hoger, en uiteraard boetes.

Ook wonen we aan de grens, en de Golf 5 GTI's zijn behoorlijk gewild bij de dievenbrigade en aan de grens is het makkelijker om een gejatte auto uit het land te krijgen.

Ik zou zo'n wagen niet op straat laten staan want ze worden veel gejat voor onderdelen, ramkraken of vluchtauto's die vervolgens in de hens worden gezet.

Dit dus, als je nog moeite hebt met je rechtervoet moet je er niet aan beginnen

Ik ben een redelijke rustige rijder, ook met de Subaru rij ik gewoon iets boven de toegestane snelheid, maar wel netjes gewoon

De Subaru is natuurlijk ook een snelle auto (jóh) maar omdat ik er gewoon een liefhebber van ben (jongensdroom) heb ik er eentje ;)

Overigens vind ik de eerste wel het mooist, een 5drs Golf (of andere hatch) staat altijd wel op mijn lelijkste modellen lijsten :puh:

Gewoon voor een 3drs gaan dus

Overigens is het eigenlijk te triest voor woorden dat we moeten gaan zitten nadenken of we een auto kopen omdat hij misschien gestolen kan worden

En dat bedoel ik niet als aanval naar jullie (ik doe het ook namelijk) maar dat het tegenwoordig de normaalste zaak is

Ik woon ook in een klein dorp, een aardig eind van de grens af, maar vorig jaar december is ook de Mini Cooper van m'n moeder gejat :-(

Wordt tijd dat onze o zó fijne politiek de ogen eens opent en dat volk het land uit zet! :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu we nog jong zijn gaat dat allemaal nog, m'n pa sukkelt al iets harder als hij in of uit een Capri moet stappen. :puh:
Haha, bij mij zit ik ook nog eens met de automatische gordels, daar stoot je behoorlijk snel tegen aan :7
Tja, er is een tijd geweest dat die uitbouwkits 'in' waren, das een beetje hetzelfde als je nu naar de kledingmode van de jaren '90 kijkt en je jezelf afvraagt wat de mensen toen bezielde. :puh: En nog altijd niks gehoord nee, staat ook een gsm nummer in de advertentie (nu pas gezien, autoscout is ook zo onoverzichtelijk imo) en ik heb er gisteren naar proberen te bellen maar neemt niet op.
Autoscout is sowieso een lastige site, je kan ook niet zien wanneer een auto erop gezet is of iets. Heb wel even het kenteken na gecheckt en hij is nog niet overgeschreven dus waarschijnlijk nog niet verkocht ;)
Begint overigens weer te jeuken om een GTI te kopen, vandaag nog wat rondgesnuffeld op internet, maar niet echt bevordelijk voor mijn al sportieve gedrag denk ik Zag wel 2 mooie exemplaren die me wel aanspreken: http://www.autowerel...42985/foto.html http://www.marktplaa...previousPage=lr
Bij twijfel niet doen, ik persoonlijk raad niemand een snelle wagen aan als ze de neiging hebben om te gaan scheuren of nog sportiever te rijden. Zo'n GTI gaat dan gewoon zuipen, kans op brokken is groter en onkosten aan zo'n wagen liggen hoger, en uiteraard boetes. Ook wonen we aan de grens, en de Golf 5 GTI's zijn behoorlijk gewild bij de dievenbrigade en aan de grens is het makkelijker om een gejatte auto uit het land te krijgen. Ik zou zo'n wagen niet op straat laten staan want ze worden veel gejat voor onderdelen, ramkraken of vluchtauto's die vervolgens in de hens worden gezet.
Wat houdt je tegen als ik vragen mag? :puh: Zijn beide leuke exemplaren, alleen dat ruitjesinterieur staat me niet aan, in zo'n dikke bak horen gewoon leren zetels in. 8)
Ruitjes patroon is iets van de oer-GTI, hartstikke tof :Y
Ben er een paar dagen niet en heb meteen het nodige gemist zie ik :puh:
Begint overigens weer te jeuken om een GTI te kopen, vandaag nog wat rondgesnuffeld op internet, maar niet echt bevordelijk voor mijn al sportieve gedrag denk ik Zag wel 2 mooie exemplaren die me wel aanspreken: http://www.autowerel...42985/foto.html http://www.marktplaa...previousPage=lr
Bij twijfel niet doen, ik persoonlijk raad niemand een snelle wagen aan als ze de neiging hebben om te gaan scheuren of nog sportiever te rijden. Zo'n GTI gaat dan gewoon zuipen, kans op brokken is groter en onkosten aan zo'n wagen liggen hoger, en uiteraard boetes. Ook wonen we aan de grens, en de Golf 5 GTI's zijn behoorlijk gewild bij de dievenbrigade en aan de grens is het makkelijker om een gejatte auto uit het land te krijgen. Ik zou zo'n wagen niet op straat laten staan want ze worden veel gejat voor onderdelen, ramkraken of vluchtauto's die vervolgens in de hens worden gezet.
Dit dus, als je nog moeite hebt met je rechtervoet moet je er niet aan beginnen Ik ben een redelijke rustige rijder, ook met de Subaru rij ik gewoon iets boven de toegestane snelheid, maar wel netjes gewoon De Subaru is natuurlijk ook een snelle auto (jóh) maar omdat ik er gewoon een liefhebber van ben (jongensdroom) heb ik er eentje ;) Overigens vind ik de eerste wel het mooist, een 5drs Golf (of andere hatch) staat altijd wel op mijn lelijkste modellen lijsten :puh: Gewoon voor een 3drs gaan dus Overigens is het eigenlijk te triest voor woorden dat we moeten gaan zitten nadenken of we een auto kopen omdat hij misschien gestolen kan worden En dat bedoel ik niet als aanval naar jullie (ik doe het ook namelijk) maar dat het tegenwoordig de normaalste zaak is Ik woon ook in een klein dorp, een aardig eind van de grens af, maar vorig jaar december is ook de Mini Cooper van m'n moeder gejat :-( Wordt tijd dat onze o zó fijne politiek de ogen eens opent en dat volk het land uit zet! :engel:

Ja ik hou wel van doortrekken maar het is niet dat ik dan meteen 20-30 km/h boven het snelheidslimiet ga rijden, maar er zit zeker een kern van waarheid in dat het risico op brokken etc een stuk hoger zal worden. Vond zelf de 3deurs grijze ook het stoerste, alleen heb ik wel graag xenon op een gti :puh:

Ook het feit dat ik de auto voor de deur heb staan houdt me ook al tegen, zeker met een gti en dat ik op de rand van de buurt van schoffies woon. Ter informatie, toen mijn voorbumper er af lag om opnieuw gespoten te worden, hebben ze voor de deur nog even mijn ruitensproeierpomp van de auto af gejat, niet dat zo'n ding zoveel kost (10-20 euro) maar dat zegt alweer genoeg hoe triest het gesteld is tegenwoordig. Met mijn huidige golf 5 ben ik al niet erg te spreken over het feit dat die 24/7 voor de deur moet staan met al dat losse handjes volk van tegenwoordig.

Ruitjesbekleding vind ik echt supermooi, hou totaal niet van leder, dus dat zou het sowieso niet worden :puh:. Ik denk er iig nog even goed over na, want voor bijna hetzelfde geld kun je ook alweer een nette golf 6 van 2009 rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Dit dus, als je nog moeite hebt met je rechtervoet moet je er niet aan beginnen

Ik ben een redelijke rustige rijder, ook met de Subaru rij ik gewoon iets boven de toegestane snelheid, maar wel netjes gewoon

De Subaru is natuurlijk ook een snelle auto (jóh) maar omdat ik er gewoon een liefhebber van ben (jongensdroom) heb ik er eentje ;)

Bij mij hetzelfde, de Corrado gekocht voornamelijk voor de wagen zelf, enigste die ik niet wou was de 2 liter 8 klepper.

Omdat die vaak ook totaal geen opties hebben, en vermogen slechts 115pk is en daardoor kost 0-100 zo'n 11-12 seconde, 1.6 Golf zou volgens fabriek er 13-14 seconde over doen dus ik wou wel wat vooruitgang.

Sportieve styling vereist ook een wat sportieve motor, vandaar dat ik nu een G60 heb.

Overigens is het eigenlijk te triest voor woorden dat we moeten gaan zitten nadenken of we een auto kopen omdat hij misschien gestolen kan worden

En dat bedoel ik niet als aanval naar jullie (ik doe het ook namelijk) maar dat het tegenwoordig de normaalste zaak is

Ik woon ook in een klein dorp, een aardig eind van de grens af, maar vorig jaar december is ook de Mini Cooper van m'n moeder gejat :-(

Wordt tijd dat onze o zó fijne politiek de ogen eens opent en dat volk het land uit zet! :engel:

Het is ook absurd, toen mijn Golf(toen nog van me zus) bijna was gejat, dat de politie haar aangifte niet aannam omdat ie simpelweg niet weg was.

Het is jammer dat mensen niet eens veilig hun auto kunnen parkeren, ik woon in een flat en een tijd terug waren twee gasten wielen van een twingo aan het jatten hier voor de deur.

Ze worden ook steeds brutaler, puur omdat er geen tot weinig pakkans is, en amper consequenties.

Ook het feit dat ik de auto voor de deur heb staan houdt me ook al tegen, zeker met een gti en dat ik op de rand van de buurt van schoffies woon. Ter informatie, toen mijn voorbumper er af lag om opnieuw gespoten te worden, hebben ze voor de deur nog even mijn ruitensproeierpomp van de auto af gejat, niet dat zo'n ding zoveel kost (10-20 euro) maar dat zegt alweer genoeg hoe triest het gesteld is tegenwoordig. Met mijn huidige golf 5 ben ik al niet erg te spreken over het feit dat die 24/7 voor de deur moet staan met al dat losse handjes volk van tegenwoordig.

Bij de ex vriend van me zus hadden ze toen voor de deur de mistverlichting uit zijn BMW gejat, en ook eens zijn scooter bij ons van de plaats af, afgesloten en al.

Ruitjesbekleding vind ik echt supermooi, hou totaal niet van leder, dus dat zou het sowieso niet worden :puh:. Ik denk er iig nog even goed over na, want voor bijna hetzelfde geld kun je ook alweer een nette golf 6 van 2009 rijden.

Leder heeft ook zo zijn charmes, vooral het makkelijker schoonmaken, maar stof heeft ook mijn voorkeur.

Bij ons zijn ze in de veronderstelling dat het Roemenen zijn, zwaar gespuis. De mensen hier krijgen de indruk dat er weinig aan gedaan wordt en dat onze politiezone de middelen niet heeft om (auto)diefstal op dergelijke schaal aan te pakken. (Maar wel om mij met 10 politiemensen tegelijk uit te lachen hoe ik met mijn brommertje op de rollen sukkel, prioriteiten stellen denk ik dan. :clown: )

Ja, hier staan ze ook vollop langs de weg met hun flitser, daar zijn wel genoeg middelen voor maar echt optreden dan is er ineens een tekort.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik vind het niet normaal dat men in een dorp of gehucht waar iedereen elkaar wel van ziens kent schrik moet hebben van dergelijke misdaad. Ze komen in de krant af met excuses van: 'de bende gaat zeer professioneel te werk en we hebben amper aanwijzingen'. Ik begrijp dat je niet bezig kan blijven met een dood spoor te onderzoeken, maar zet dan tenminste extra patrouilles in zodat er opmerkelijk meer politie-aanwezigheid is tijdens dergelijke misdaadgolven.. als dat gespuis voelt dat het nat onder hun voeten wordt en merkt dat het steeds riskanter wordt om hun 'werk' uit te voeren dan nemen ze hun boeltje wel ergens anders naartoe, dan begint hoogstwaarschijnlijk wel ergens opnieuw maar dan zijn wij er tenminste van af. De politiezone waar mijn dorp deel van uit maakt is ook nog verantwoordelijk voor drie andere dorpen (waarvan één een 'groot' dorp) en hun gehuchten. 's Nachts wordt er slechts één patrouille ingezet voor een oppervlakte bijna zo groot als Antwerpen stad.. en het is niet alleen autodiefstal waar men schrik voor moet hebben, de frituur (waar ik altijd mijn frietjes ga halen ^_^ ) is recent overvallen geweest waarbij een man gewapend was met een Kalasjnikov, de vrouw van de uitbater stond toen achter de kassa en die heeft zo'n schrik gepakt (en ook klappen gekregen met de kolf van het geweer) dat die al weken niet meer durft buiten komen. :{ Ook het postkantoor en een tankstation zijn met hetzelfde soort zwaar geweld overvallen geweest. Hoe dan ook, gelukkig heb ik een garage om mijn toekomstige auto in te zetten, alhoewel ze sowieso wel een manier zullen vinden om hem te stelen als ze echt willen.

Achja, gisteren ook wat 'primeurs' meegemaakt sinds ik mijn rijbewijs heb. Toen ik terugkwam van m'n maat die een dertigtal km verderop woont met de Mondeo ST (2.2 TDCi) van mijn pa viel plots mijn vermogen weg en schakelde de motor in noodloop. Even op de pechstrook gaan staan en herstart, niks meer aan de hand. Is waarschijnlijk de EGR-klep die voor de derde keer vervangen moet worden (is al vervangen geweest rond 40k en 80k km, auto heeft nu rond de 120k km). Valt nu wel buiten de garantie dus gaat weer een dure klucht worden.

Ook heb ik gisteren voor de eerste keer 'moeten blazen' toen ik mijn zus naar een evenement in de buurt bracht, is wel grappig dat je een toch beetje nerveus wordt ook al heb je voor dagen niks meer gezopen en ben je 100% zeker dat de papieren van de auto in orde zijn. :7

En mijn zus heeft in haar eigen auto overgegeven. :cab: Normaal zou ze naar huis worden gebracht door een vriendin, maar rond half drie 's nachts kreeg ik een sms'je of ik haar wou komen halen omdat haar vriendin vroeg naar huis wou gaan en zij nog totaal geen goesting had om zo vroeg naar huis te gaan. Zij stuurde dat ik haar om 4 uur mocht komen halen (ook nog eisen stellen :ch: ) dus had ik een film gehuurd die ongeveer een anderhalf uur duurde. Om 3 uur 's nachts stuurde ze nog eens een 'bevestiging' dat haar vriendin nu naar huis ging en dat ik haar dus later moest komen halen. Vervolgens stuurt ze om 10 na 3 dat ik haar nu moest komen halen omdat het saai geworden was en zij haar niet meer aan het amuseren was. Dus ik mijn film op pauze gezet, in haar auto gesprongen en haar gaan halen. Het was overduidelijk dat ze teveel gedronken had en zich niet zo goed voelde (ze moest dit ook constant roepen) en omdat ik een beetje lastig was: de airco vollebak opgezet, een beetje later/harder remmen en de auto iets meer door de bocht zwieren om haar nog wat slechter te doen voelen. :engel: Toen we eindelijk thuis waren, moest ik halfweg de inrit stoppen omdat ze moest overgeven, zij zwierde de deur open en kotste half buiten en half in de auto. Vanmorgen toen ik opstond was ze mooi haar deurpaneel en dashboard aan het schrobben en lagen haar vloermatjes buiten te drogen. :D Oké, was misschien wel een beetje een rotstreek van mij. :$

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, ik vind het niet normaal dat men in een dorp of gehucht waar iedereen elkaar wel van ziens kent schrik moet hebben van dergelijke misdaad. Ze komen in de krant af met excuses van: 'de bende gaat zeer professioneel te werk en we hebben amper aanwijzingen'. Ik begrijp dat je niet bezig kan blijven met een dood spoor te onderzoeken, maar zet dan tenminste extra patrouilles in zodat er opmerkelijk meer politie-aanwezigheid is tijdens dergelijke misdaadgolven.. als dat gespuis voelt dat het nat onder hun voeten wordt en merkt dat het steeds riskanter wordt om hun 'werk' uit te voeren dan nemen ze hun boeltje wel ergens anders naartoe, dan begint hoogstwaarschijnlijk wel ergens opnieuw maar dan zijn wij er tenminste van af. De politiezone waar mijn dorp deel van uit maakt is ook nog verantwoordelijk voor drie andere dorpen (waarvan één een 'groot' dorp) en hun gehuchten. 's Nachts wordt er slechts één patrouille ingezet voor een oppervlakte bijna zo groot als Antwerpen stad.. en het is niet alleen autodiefstal waar men schrik voor moet hebben, de frituur (waar ik altijd mijn frietjes ga halen ^_^ ) is recent overvallen geweest waarbij een man gewapend was met een Kalasjnikov, de vrouw van de uitbater stond toen achter de kassa en die heeft zo'n schrik gepakt (en ook klappen gekregen met de kolf van het geweer) dat die al weken niet meer durft buiten komen. :{ Ook het postkantoor en een tankstation zijn met hetzelfde soort zwaar geweld overvallen geweest. Hoe dan ook, gelukkig heb ik een garage om mijn toekomstige auto in te zetten, alhoewel ze sowieso wel een manier zullen vinden om hem te stelen als ze echt willen.

Ik vrees dat we wat off topic gaan, wellicht een toepasselijker topic handiger :puh:

Achja, gisteren ook wat 'primeurs' meegemaakt sinds ik mijn rijbewijs heb. Toen ik terugkwam van m'n maat die een dertigtal km verderop woont met de Mondeo ST (2.2 TDCi) van mijn pa viel plots mijn vermogen weg en schakelde de motor in noodloop. Even op de pechstrook gaan staan en herstart, niks meer aan de hand. Is waarschijnlijk de EGR-klep die voor de derde keer vervangen moet worden (is al vervangen geweest rond 40k en 80k km, auto heeft nu rond de 120k km). Valt nu wel buiten de garantie dus gaat weer een dure klucht worden.

EGR, miserie voor iedere motor die zo'n systeem heeft, meestal hoeven ze enkel gereinigd te worden maar als ie er al 3 op heeft, dan is het wss tijd voor een 4de.

Ook heb ik gisteren voor de eerste keer 'moeten blazen' toen ik mijn zus naar een evenement in de buurt bracht, is wel grappig dat je een toch beetje nerveus wordt ook al heb je voor dagen niks meer gezopen en ben je 100% zeker dat de papieren van de auto in orde zijn. :7

Hier in Nederland heb je ook nog eens de smurfen van de belastingdienst erbij, met wat belastingschuld en je kan de sleutels inleveren.

En mijn zus heeft in haar eigen auto overgegeven. :cab: Normaal zou ze naar huis worden gebracht door een vriendin, maar rond half drie 's nachts kreeg ik een sms'je of ik haar wou komen halen omdat haar vriendin vroeg naar huis wou gaan en zij nog totaal geen goesting had om zo vroeg naar huis te gaan. Zij stuurde dat ik haar om 4 uur mocht komen halen (ook nog eisen stellen :ch: ) dus had ik een film gehuurd die ongeveer een anderhalf uur duurde. Om 3 uur 's nachts stuurde ze nog eens een 'bevestiging' dat haar vriendin nu naar huis ging en dat ik haar dus later moest komen halen. Vervolgens stuurt ze om 10 na 3 dat ik haar nu moest komen halen omdat het saai geworden was en zij haar niet meer aan het amuseren was. Dus ik mijn film op pauze gezet, in haar auto gesprongen en haar gaan halen. Het was overduidelijk dat ze teveel gedronken had en zich niet zo goed voelde (ze moest dit ook constant roepen) en omdat ik een beetje lastig was: de airco vollebak opgezet, een beetje later/harder remmen en de auto iets meer door de bocht zwieren om haar nog wat slechter te doen voelen. :engel: Toen we eindelijk thuis waren, moest ik halfweg de inrit stoppen omdat ze moest overgeven, zij zwierde de deur open en kotste half buiten en half in de auto. Vanmorgen toen ik opstond was ze mooi haar deurpaneel en dashboard aan het schrobben en lagen haar vloermatjes buiten te drogen. :D Oké, was misschien wel een beetje een rotstreek van mij. :$

Een les voor in de toekomst, raampje open, al het auto wat je raakt is zo schoon te spuiten :schater:

Wel een rot streek ja, maar waarschijnlijk een die ik ook had gedaan :D

Die ERG-Klep kun je laten verwijderen. Op Marktplaats staan een aantal advertentie's die dat kunnen.

Niet iedere kun je afdoppen zonder motorstoring lampjes en noodloop, helaas.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik vrees dat we wat off topic gaan, wellicht een toepasselijker topic handiger :puh:

Soms moet de frustratie er even uit. :puh:

Een les voor in de toekomst, raampje open, al het auto wat je raakt is zo schoon te spuiten :schater:

Wel een rot streek ja, maar waarschijnlijk een die ik ook had gedaan :D

Broeder en zusterliefde. :D

Die ERG-Klep kun je laten verwijderen. Op Marktplaats staan een aantal advertentie's die dat kunnen.

Niet iedere kun je afdoppen zonder motorstoring lampjes en noodloop, helaas.

Is inderdaad niet mogelijk bij onze Mondeo.

Overigens heb ik een Saab 900 Turbo cabrio uit '88 te koop zien staan op een tiental minuutjes rijden van mijn thuis, ik denk dat ik er vandaag of morgen als m'n pa tijd heeft eens fatsoenlijk naar ga kijken. Altijd al een imposante auto gevonden. :)

Link to comment
Delen op andere websites

EGR-kleppen, grootste klucht die ooit uitgevonden is :puh:.

Die mondeo is vermoed ik al een ouder model en een 2.2liter diesel?

Inderdaad dikke nest :puh: Is trouwens een Mondeo ST uit 2006 met een 2.2 TDCi.

Als ik mij niet vergis werd die motor nog gebruik in de derde generatie Mondeo, in de vierde (nieuwste) is enkel de 1.6 en de 2 liter TDCi beschikbaar.

Link to comment
Delen op andere websites

2.2 liters worden nog steeds gemaakt. ( nieuwe Antara/Captiva, Alle mercedes c klasse's diesel)

Geloof best dat Opel eventueel deelt met Ford(GM he), betwijfel alleen dat Mercedes een GM diesel gebruikt.

Inderdaad dikke nest :puh: Is trouwens een Mondeo ST uit 2006 met een 2.2 TDCi.

Als ik mij niet vergis werd die motor nog gebruik in de derde generatie Mondeo, in de vierde (nieuwste) is enkel de 1.6 en de 2 liter TDCi beschikbaar.

Zo'n ST is overigens ook nog een erg mooie bak, hier in de buurt zag ik er vaker een staan, erg gaaf.

Toevallig foto's?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Zo'n ST is overigens ook nog een erg mooie bak, hier in de buurt zag ik er vaker een staan, erg gaaf.

Toevallig foto's?

De enige foto waar ik nu aan kan is deze, getrokken toen we hem pas gekocht hadden. Is nu wel een beetje verlaagd, oogt een pak strakker. Zal eens naar foto's zoeken hoe hij er nu bij staat en die uit een betere hoek zijn getrokken. :)

07Mafxl.jpg

Ik rijd er altijd met veel plezier in. Veel comfort, full option (inclusief stembediening, vonden mijn vriendjes in de lagere school altijd geweldig als ze met ons meereden, was heel wat indertijd :puh: ) en gewoon een vlotte en mooie wagen. Uniek ook (ik heb nog maar één keer een andere gezien in Duitsland). Jammer dat het de dieselversie is (dieselgeil België ook :zz: ) want de benzineversie heeft een 3 liter V6 met twee dikke pijpen achteraan 8) :

bqR8tvr.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...