ColaGlas Geplaatst: 11 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2014 Ben afgelopen zaterdag naar het Ford oldtimertreffen in Zonhoven geweest van de Ford Taunus club, heb hier vele Capri's in sublieme staat gezien, na enkele praatjes te maken met eigenaars is het toch wel overduidelijk dat een Capri met mijn budget nooit gaat lukken. Reageren
moechy Geplaatst: 11 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2014 Zo vandaag circuitdagje meegepikt op zolder met de fireblade. Paar keer knie'tje gelegd en rondetijd verbeterd naar 2.08 Helaas zit er een gigantische rammel in men blok nu, dus dat word weer een mooi winterproject. Reageren
Rullez Geplaatst: 13 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2014 Zo vandaag eindelijk me aangepaste spruitstuk ophalen en als mijn auto weer rijd de nieuwe A-klasse voor mijn vader bestellen. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 13 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2014 (bewerkt) Heb een mooie Manta 19N zien staan. Zo'n 1.9 heeft een 75pk, dus nu vraag ik me of hier misschien Manta kenners zijn die weten hoe zo'n blokje 'gekieteld' wordt? Bewerkt: 13 augustus 2014 door ColaGlas Reageren
GolfG60 Geplaatst: 13 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 13 augustus 2014 Zelf geen kennis van Opel maar oudere blokjes doen het altijd wel goed met een setje webers(dubbele carbs), kost wel wat maar geeft vaak een pracht geluid. En in combinatie met een scherpe nokkenas en een degelijke uitlaat, dan zou je een stuk sneller van de plek af komen. Maar het is de vraag of je zoveel geld wilt uitgeven, zo'n setje webers is al snel 250 euro of meer, en dan moet je nog een spruitstuk hebben en iemand die ze afstelt op je motor. Nokkenas is ook niet goedkoop, plus Opel heeft bij sommige motoren de nokkenas bij de krukas zelf, met tuimelaars, de vraag is of ook het geval is en of ze met een scherpe nokkenas werken. Raad aan om op een Opel forum te kijken of iemand hier ervaring mee heeft Reageren
ColaGlas Geplaatst: 14 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2014 De 1.9N is blijkbaar een blok dat een vrij lage compressie heeft, geen ideale basis dus om te tunen. Het beste is dus een motorswap, wat niet altijd even simpel is in België. Reageren
MegaPilot Geplaatst: 14 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2014 ...wat niet altijd even simpel is in België. Gewoon niet aan beginnen, teveel gezeik ermee in dit kutland. Reageren
ColaGlas Geplaatst: 14 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 14 augustus 2014 ...wat niet altijd even simpel is in België. Gewoon niet aan beginnen, teveel gezeik ermee in dit kutland. Tja, afgelopen zaterdag op dat oldtimer treffen nog gesproken met een kerel die zijn 1.6 Capri naar een 2.3 V6 had laten homologeren (had er wel een 2.8 V6 in liggen maar toch ) Mag blijkbaar bij elke officiële dealer van het merk gedaan worden als deze dealer deze service aanbiedt. Hij had dan nog het geluk dat een pas afgestudeerd kneusje zijn auto moest nakijken en die kerel zelf alle punten moest aanwijzen die dat kneusje moest checken. Bij Capri's is dit nog vrij goed te doen aangezien de 1.3, 1.6, 2.0, 2.0 V6, 2.3 V6, 3.0 V6 (buiten de remmerij bij de 3.0 als ik me niet vergis) identiek zijn aan elkaar buiten het blok natuurlijk. Enkel de 2.8 injectie is verschillend. Eigenlijk als je een V6 op papier hebt gaan enkel de echte kenners op de keuring het verschil zien tussen de 2.0, 2.3 en 2.8 (omgebouwd naar carburatie) omdat deze blokken identiek op elkaar lijken van buitenaf. De 3.0 is makkelijker te spotten aangezien dit een Essex V6 is, de rest zijn Cologne V6's. Eigenlijk als je een motor inbouwt die ooit oorspronkelijk geleverd werd in dat type wagen is het nog te doen. In theorie kan er een dikke V8 in gelegd worden en laten keuren als alleenstaand geval maar hier gaan maandenlang papierwerk, bloed, zweet en tranen vooraf. Maar of Manta's ook zo mechanisch identiek aan elkaar en gemakkelijk te homologeren zijn weet ik niet. Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 17 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 17 augustus 2014 Binnenkort toch maar eens de beginnende roestplekken van de 106 aanpakken, nog even voor de winter Het is nog niet rot maar preventief opknappen is altijd beter dan straks de gaten erin hebben Gewoon even kaal maken met een staalborstel op de boormachine, daarna wat hammerite erover en daarna nog een laagje tectyl, dan kan die er weer even tegenaan Linker kant: Rechterkant: Close up: Verder ziet het er nog niet eens zo gek uit voor een 21 jaar oude auto : Reageren
ColaGlas Geplaatst: 18 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 18 augustus 2014 Valt inderdaad goed mee na al de Capri's die ik gezien heb. Wat is eigenlijk het plan voor die 106? Volledig oprijden of ooit nog verkopen? Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 19 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2014 Wat is eigenlijk het plan voor die 106? Volledig oprijden of ooit nog verkopen? Pfoe, dat is natuurlijk wel een lastige vraag *Ik weet niet hoelang de 106 mee gaat, kan lang duren maar dat weet je nooit van te voren *Als ik ooit meer kilometers moet maken verkoop ik deze, en zal er een 106 1.5D voor terug komen Is gewoon niet te zeggen of ik deze oprij, maar voorlopig doet hij het prima En mja, ik wissel nog wel eens van auto, ik heb in 6 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, heb ik ook al 6 auto gehad :$ VW Polo 1.3 55pk Peugeot 206 2.0 140pk Subaru Impreza GTT 300pk Peugeot 207 1.6T 150pk Subaru Impreza WRX 245pk Peugeot 106 1.4 75pk Reageren
GolfG60 Geplaatst: 19 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 19 augustus 2014 De 1.9N is blijkbaar een blok dat een vrij lage compressie heeft, geen ideale basis dus om te tunen. Het beste is dus een motorswap, wat niet altijd even simpel is in België. Hmm, ben je voor iets anders aan het kijken op het moment? Reageren
Dr.Oppai Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Yeaaah yeaaah yeaah 10 september praktijk examen. Ben benieuwd of dat wat wordt . Reageren
ERRWINS Geplaatst: 20 augustus 2014 Rapport Geplaatst: 20 augustus 2014 Wat is eigenlijk het plan voor die 106? Volledig oprijden of ooit nog verkopen? Pfoe, dat is natuurlijk wel een lastige vraag *Ik weet niet hoelang de 106 mee gaat, kan lang duren maar dat weet je nooit van te voren *Als ik ooit meer kilometers moet maken verkoop ik deze, en zal er een 106 1.5D voor terug komen Is gewoon niet te zeggen of ik deze oprij, maar voorlopig doet hij het prima En mja, ik wissel nog wel eens van auto, ik heb in 6 jaar dat ik m'n rijbewijs heb, heb ik ook al 6 auto gehad :$ VW Polo 1.3 55pk Peugeot 206 2.0 140pk Subaru Impreza GTT 300pk Peugeot 207 1.6T 150pk Subaru Impreza WRX 245pk Peugeot 106 1.4 75pk Nu ben ik wel benieuwd waarom je een WRX wegdoet voor een Peugeot Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.