Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu ben ik wel benieuwd waarom je een WRX wegdoet voor een Peugeot :puh:

WRX is project, Peugeot daily drive.

Jupp, ik heb 2 auto's

De Subaru is als dagelijks gebruik een beetje erg duur (lees>onbetaalbaar)

Overigens staat de Subaru alweer 2 weken stil :7 , binnenkort maar eens wakker schudden :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt ook een beetje aan je rechtervoet :7

Ik denk dat Rusty hem schorst tijdens de overwintering, bespaart veel qua wegenbelasting.

Ook had ie een no-claim van ik meen -4 of inmiddels -3, dus de verzekering zal behoorlijk pittig zijn.

Plus het verbruik en onderhoud, wat ook veel meer zal zijn dan zijn Peugeot.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat Rusty hem schorst tijdens de overwintering, bespaart veel qua wegenbelasting.

Huh, hoe gaat dat dan precies in z'n werk?

Wanneer je voor een lange tijd geen gebruik wil maken van een voertuig, kan je het laten schorsen. Dit regel je bij het RDW (Rijksdienst voor het wegverkeer). Voor en geschorst voertuig hoef je geen wegenbelasting en WA-verzekering te betalen en het hoeft geen APK te ondergaan (keuring). Wanneer je toch gaat rijden met een geschorst voertuig, dan is de boete niet mals.

Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer je voor een lange tijd geen gebruik wil maken van een voertuig, kan je het laten schorsen. Dit regel je bij het RDW (Rijksdienst voor het wegverkeer). Voor en geschorst voertuig hoef je geen wegenbelasting en WA-verzekering te betalen en het hoeft geen APK te ondergaan (keuring). Wanneer je toch gaat rijden met een geschorst voertuig, dan is de boete niet mals.

Boete is veelal belastingfraude gericht, aantal periodes en dit keer twee, dus 3 maanden geen belasting betaald, betekend voor 6 maanden belasting betalen, althans, zo ging dit als ik het goed had.

Ook kan geen APK hebben een boete wezen, en geen verzekering, en vast nog wel meer.

Wel mag je ermee rijden maar rechtstreeks naar de garage, met bewijs van APK afspraak, auto moet nog geschorst staan en er moet verzekering op zitten.

Als er nog APK op zit, hoef je enkel te ontschorsen en te verzekeren.

Huh, hoe gaat dat dan precies in z'n werk?

Zoals Guardian al zei, geen wegenbelasting betalen, geen verzekering en geen APK plicht.

Auto mag ieder moment weer ontschorst worden, maar als je hem ontschorst binnen 2 maanden, moet je alsnog voor een kwartaal betalen ipv. een maand of een halve maand.

Binnen een jaar opnieuw schorsen kost extra geld, dus je kan hem niet zomaar ieder moment schorsen of ontschorsen.

In Rusty's geval, als ie hem van november tot februari schorst, kan hem dit een paar honderd euro schelen.

Ik verwacht dat ie +/-180 euro per kwartaal kwijt is, plus nog eens 4 maanden verzekering bijvoorbeeld.

Verzekering bijvoorbeeld 60 euro per maand is 240 euro, en dan nog eens 4 maanden geen belasting is ook eens 240 euro, is 480 euro besparen.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ligt ook een beetje aan je rechtervoet :7

Enig verstand van auto's is wel handig voordat je gaat reageren..

Een Subaru rijdt als je zuinig rijdt 1 op 9, en dat is op Euro98 (1,80 per liter)

Gemiddeld zit je met een Subaru op een verbruik van 1 op 8.. daar telt de rechtervoet niet bij mee, dat is met normaal verbruik

Ga je echt spelen, is het verbruik 1 op 6

Ik denk dat Rusty hem schorst tijdens de overwintering, bespaart veel qua wegenbelasting.

Ook had ie een no-claim van ik meen -4 of inmiddels -3, dus de verzekering zal behoorlijk pittig zijn.

Plus het verbruik en onderhoud, wat ook veel meer zal zijn dan zijn Peugeot.

Even wat verwarring uit de lucht halen

Beide auto's zijn verzekerd en niet geschorst

Q: Waarom niet geschorst?

A: Een auto moet je minimaal voor een jaar schorsen, hef je de schorsing eerder op krijg je een boete die vrijwel gelijk staat aan het aantal maanden wegenbelasting

Q: Hoe vaak rij je ermee?

A: Op het moment weinig, ik rij eigenlijk alleen in het weekend en met mooi weer (3500 km inmiddels ermee gereden, 4900 km gereden met de 106 (sinds Maart/April)

Q: Maar wat kost dat nou per maand?

A: De Subaru kost me 110 euro aan verzekering (All Risk) en 55 euro aan wegenbelasting, de 106 kost me 33 euro aan verzekering (WA) en 19 euro aan wegenbelasting

Hopelijk is het zo wat duidelijker ;)

Overigens heeft schorsing in de winter geen zin, als het sneeuwt is zo'n 4wd veel leuker

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt ook een beetje aan je rechtervoet :7

Enig verstand van auto's is wel handig voordat je gaat reageren..

Een Subaru rijdt als je zuinig rijdt 1 op 9, en dat is op Euro98 (1,80 per liter)

Gemiddeld zit je met een Subaru op een verbruik van 1 op 8.. daar telt de rechtervoet niet bij mee, dat is met normaal verbruik

Ga je echt spelen, is het verbruik 1 op 6

Ik zei daarom ook een beetje..

Jezus, zo duur? In welke omgeving woon jij dan? :?

Link to comment
Delen op andere websites

Q: Waarom niet geschorst?

A: Een auto moet je minimaal voor een jaar schorsen, hef je de schorsing eerder op krijg je een boete die vrijwel gelijk staat aan het aantal maanden wegenbelasting

Niet correct, je mag kosteloos opheffen na de eerste maand, heb dit zelf toen ook gehad met de Golf en deze binnen de 12 maanden van schorsing gehaald.

Ik zat zelf ook fout trouwens, wagen van schorsing halen binnen 1 maand en je moet alsnog voor 1 maand betalen, niet 2 maanden wat ik schreef.

Wat ook niet klopte wat ik schreef, mocht je tijdens je ritje naar de keurstation aangehouden worden, moet je de RDW mailen met de situatie dat je ging keuren en het keurrapport of rekening meesturen.

Bron

En sneeuw in Nederland, dat is helaas niet iedere winter het geval :clown:

Heb iig vorig jaar niet gelest in de sneeuw, vind ik wel jammer stiekem.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Jezus, zo duur? In welke omgeving woon jij dan? :?

Omgeving Zwolle, BP Ultimate 98, vanwege de hogere octaan is 98 duurder dan 95 (1,66 op het moment)

Niet correct, je mag kosteloos opheffen na de eerste maand, heb dit zelf toen ook gehad met de Golf en deze binnen de 12 maanden van schorsing gehaald.

Ik zat zelf ook fout trouwens, wagen van schorsing halen binnen 1 maand en je moet alsnog voor 1 maand betalen, niet 2 maanden wat ik schreef.

Wat ook niet klopte wat ik schreef, mocht je tijdens je ritje naar de keurstation aangehouden worden, moet je de RDW mailen met de situatie dat je ging keuren en het keurrapport of rekening meesturen.

Bron

En sneeuw in Nederland, dat is helaas niet iedere winter het geval :clown:

Heb iig vorig jaar niet gelest in de sneeuw, vind ik wel jammer stiekem.

Nou snap ik er niets meer van, ik heb er namelijk ook naar gezocht maar dan zou ik niet veel goedkoper uitkomen omdat daar toen stond dat het per jaar is

Naja, het zal dan 3/4 maal 55 euro besparen - de kosten van het schorsen, zo heel veel bespaar ik dan ook weer niet

Daarnaast kan ik nu gewoon wisselen van auto wanneer ik wil ;)

Verzekering kan ik ook niet wisselen, aangezien ik een verzekering heb waarbij de auto voor 3 jaar is verzekerd voor de aanschaf prijs, wanneer je gaat wisselen/wijzigen vervalt dat

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...