Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nou snap ik er niets meer van, ik heb er namelijk ook naar gezocht maar dan zou ik niet veel goedkoper uitkomen omdat daar toen stond dat het per jaar is

Ik weet wel waar je dat jaar vandaan haalt; schorsen kan voor maximaal een jaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik weet wel waar je dat jaar vandaan haalt; schorsen kan voor maximaal een jaar.

Kennelijk wel inderdaad, maar als ik het zo snel even bereken :

Schorsen kost 73 euro

Laat zeggen voor 4 maanden, dan praat je over 220 euro wegenbelasting

Dat zou dan 147 euro besparen, maar dan kan je er dus ook niet meer mee rijden, dan laat ik het liever zo :puh:

Auto onverzekerd laten staan is geen optie

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kan me eindelijk (bijna) de trotse eigenaar noemen van een Ford Capri MK3 2.3S V6. 8)

(tot grote teleurstelling misschien van GolfG60 die een Escort RS Turbo toch iets gaver vond :clown: )

M'n pa was wat random filmpjes van Capri's op YouTube aan het zoeken toen die toevallig bij dit filmpje uit kwam (bleek achteraf ook op AutoScout te staan)

[media]

[/media]

Was een uurtje rijden van mij thuis uit, dus meteen een afspraak gemaakt om te gaan kijken. Die kerel had al vermeld dat we de de onderkant op een brug konden bekijken omdat hij bij z'n ouders een brug had staan (heel sympathieke mensen ook die duidelijk wisten waarmee ze bezig waren als het om auto's ging, anders haal je ook geen brug in huis :puh: ). Nog een collega van mijn pa meegevraagd die zelf al meerdere auto's heeft gerestaureerd voor de zekerheid. En tja, die Capri was echt gewoon knoerhard en heeft enkele jaren terug een zeer goede restauratie ondergaan. Hij is helemaal gestript geweest en de kas is toen volledig professioneel herspoten. Viel eigenlijk weinig tot niks op aan te merken. Motor, interieur en kabelbomen heel netjes en geen geknoei. Hij deed hem met duidelijk veel pijn in het hart weg maar hij had het geld nodig om zijn andere auto (Honda s2k) terug op de baan te krijgen. (met veel onbegrip van zijn vader, die had liever dat de Capri bleef omdat het 'heerlijk sleutelen is aan dat ding' maar voor dagelijks rijden natuurlijk een pak minder geschikt) Hij deed hem eigenlijk voor een zeer schappelijke prijs weg omdat er onder andere ooit tijdens het rijden een grote, zware tak op was gevallen en de auto daardoor hier en daar zijn blutsjes en krasjes had en de lak toch niet meer overal zo netjes was. Echter voor mij stoorde dat totaal niet, de lak zelf was eigenlijk echt mooi en goed aangebracht en naar mijn mening geven die littekentjes hier en daar toch heel wat charme aan zo'n oude auto. Zo'n auto is imo gewoon bedoeld om mee te rijden en niet om 2 keer per jaar buiten te komen voor enkel meetings te doen en dan is het onvermijdelijk dat er ooit een blutsje of krasje op komt. :)

Het plan nu is om hem volgende week op te halen, in te voeren, klaarmaken voor de Belgische keuring (pain in the ass), wachten op nummerplaten en nog proberen te genieten van het laatste maandje zomer. ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Echt gaaf hoor!

Wat drinkt zoiets?

Benzine.

(tot grote teleurstelling misschien van GolfG60 die een Escort RS Turbo toch iets gaver vond :clown: )

Was een uurtje rijden van mij thuis uit, dus meteen een afspraak gemaakt om te gaan kijken. Die kerel had al vermeld dat we de de onderkant op een brug konden bekijken omdat hij bij z'n ouders een brug had staan (heel sympathieke mensen ook die duidelijk wisten waarmee ze bezig waren als het om auto's ging, anders haal je ook geen brug in huis :puh: ). Nog een collega van mijn pa meegevraagd die zelf al meerdere auto's heeft gerestaureerd voor de zekerheid. En tja, die Capri was echt gewoon knoerhard en heeft enkele jaren terug een zeer goede restauratie ondergaan. Hij is helemaal gestript geweest en de kas is toen volledig professioneel herspoten. Viel eigenlijk weinig tot niks op aan te merken. Motor, interieur en kabelbomen heel netjes en geen geknoei. Hij deed hem met duidelijk veel pijn in het hart weg maar hij had het geld nodig om zijn andere auto (Honda s2k) terug op de baan te krijgen. (met veel onbegrip van zijn vader, die had liever dat de Capri bleef omdat het 'heerlijk sleutelen is aan dat ding' maar voor dagelijks rijden natuurlijk een pak minder geschikt) Hij deed hem eigenlijk voor een zeer schappelijke prijs weg omdat er onder andere ooit tijdens het rijden een grote, zware tak op was gevallen en de auto daardoor hier en daar zijn blutsjes en krasjes had en de lak toch niet meer overal zo netjes was. Echter voor mij stoorde dat totaal niet, de lak zelf was eigenlijk echt mooi en goed aangebracht en naar mijn mening geven die littekentjes hier en daar toch heel wat charme aan zo'n oude auto. Zo'n auto is imo gewoon bedoeld om mee te rijden en niet om 2 keer per jaar buiten te komen voor enkel meetings te doen en dan is het onvermijdelijk dat er ooit een blutsje of krasje op komt. :)

Het handige als ie niet 100% is qua lak, dat een mogelijk volgend krasje of blutsje je al snel kan vergeven.

Hij ziet er overal netjes uit, ben zelf niet kapot van geluid inbouw, en meestal de moderne look ervan in een oude auto maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Wel vreemd dat ik hem nog nooit heb gezien, gezien dat ie in Blerick staat en ik daar woon.

Heb je al verder plannen om hem meer eigen te maken of nog niet?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Echt gaaf hoor!

Wat drinkt zoiets?

Volgens degene waarvan ik hem gekocht heb een 15 liter op 100 km bij rustig rijgedrag. R.I.P. bankrekening. :7

Het handige als ie niet 100% is qua lak, dat een mogelijk volgend krasje of blutsje je al snel kan vergeven.

Hij ziet er overal netjes uit, ben zelf niet kapot van geluid inbouw, en meestal de moderne look ervan in een oude auto maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Wel vreemd dat ik hem nog nooit heb gezien, gezien dat ie in Blerick staat en ik daar woon.

Heb je al verder plannen om hem meer eigen te maken of nog niet?

Inderdaad, aangezien het m'n eerste auto is liggen de kansen op een bluts of krasje natuurlijk iets hoger. :puh:

Die geluid inbouw in de koffer gaat er hoogstwaarschijnlijk uit en er er gaat iets met een meer oldschool/classic gehalte in komen denk ik, wat precies weet ik nog niet. Eens kijken naar oude foto's van m'n pa z'n Escort MK2 voor inspiratie. ;)

Voor de rest ben ik op zoek naar een Ford RS stuurtje en een ander schakelpookje (zit nu zo'n heel 'laag' pookje in wat ik persoonlijk niet bij de Capri-look vind passen). De velgen misschien laten verbreden omdat dat iets strakker zou staan bij de spoilerset die er op zit. Er zit overigens ook een 5-bak in, die tegenwoordig vrij moeilijk te vinden voor de Cologne V6 aangezien die enkel geleverd werden in de Sierra xr4i 2.8i V6 en de Granada 2.8i V6.

Link to comment
Delen op andere websites

Ziet er erg gaaf uit en klinkt ook lekker!

Als eerste auto heb je het ook goed voor elkaar! Veel plezier ermee!

Sinds een paar dagen heb ik ook m'n eerste auto, wat minder spannend dan deze :puh: een Peugeot 306 Break, uit 2000, ik zal eens wat plaatjes posten als ik 'm opgepoetst heb (:

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas helaas, lijkt toch gek genoeg ineens schade te hebben aan de Subaru

Na 3 weken met de 106 naar m'n werk te zijn gereden, wou ik wel weer even met de Subaru, lekker weer vandaag

Gisteravond onder de hoes vandaan gehaald en ook nog even naar de sportschool gereden ermee, helaas niet zonder slag en stoten

Vrij snel ging het 'check engine' lampje branden, auto begon ook te bokken en te stotteren

Op het moment is het volgende aan de hand:

  • Auto loop niet mooi stationair, springt steeds van 1000 naar 2000 toeren om zichzelf aan de gang te houden, onder de 1500 wilt hij niet meer draaien
  • Auto bokt en stottert met wegrijden, gaspedaal reageert ook niet meer goed
  • Flinke tik vanuit het blok, geluid lijkt bij cillinder 3 / turbo weg te komen

Heb ik weer :ch: :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Helaas helaas, lijkt toch gek genoeg ineens schade te hebben aan de Subaru

Na 3 weken met de 106 naar m'n werk te zijn gereden, wou ik wel weer even met de Subaru, lekker weer vandaag

Gisteravond onder de hoes vandaan gehaald en ook nog even naar de sportschool gereden ermee, helaas niet zonder slag en stoten

Vrij snel ging het 'check engine' lampje branden, auto begon ook te bokken en te stotteren

Op het moment is het volgende aan de hand:

  • Auto loop niet mooi stationair, springt steeds van 1000 naar 2000 toeren om zichzelf aan de gang te houden, onder de 1500 wilt hij niet meer draaien
  • Auto bokt en stottert met wegrijden, gaspedaal reageert ook niet meer goed
  • Flinke tik vanuit het blok, geluid lijkt bij cillinder 3 / turbo weg te komen

Heb ik weer :ch: :ch:

Ouch, hopelijk is het iets simpels waardoor ie in noodloop zit, zelf een idee waar het vanaf kan komen?

Hopelijk is het een combinatie van een klepstotertje en een sensor, dit valt beide meestal simpel op te lossen.

Ben benieuwd wat het is.

Link to comment
Delen op andere websites

@rusty dat is echt vervelend, hopelijk kost het niet zo veel :puh:

Zoekopdracht gekregen :D

Mijn neef (19) wilt een andere auto. Hij rijd nu een BMW 316i, deze heeft nu erge motorschade denk ik dat is de reden waarom hij hem weg doet.

Hij zoekt een leuke auto, niet te duur die wel een trekhaak heeft en ook iets mag trekken (zeg zo rond de 1250KG)

Heeft iemand suggestie's? Ik zelf dacht al aan een VW Bora.

Grtz, Max

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...