Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik denk dat een Bora tegen zal vallen nadat 'ie bewust of onbewust meer rijplezier heeft gehad in die BMW.

Waarom niet weer een BMW? Een BMW zal niet heel goedkoop zijn (aanschaf en evt onderhoud), maar dat zal z'n vorige waarschijnlijk ook niet geweest zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nee, deze wat hij nu heeft was niet heel duur. Die heeft al meer als 2 ton gelopen.

Heeft iemand suggestie's wat een leuke auto is met een trekhaak die wel iets mag trekken?

Had al gekeken naar een Seat Leon ook leuke wagen!

Link to comment
Delen op andere websites

Ouch, hopelijk is het iets simpels waardoor ie in noodloop zit, zelf een idee waar het vanaf kan komen?

Hopelijk is het een combinatie van een klepstotertje en een sensor, dit valt beide meestal simpel op te lossen.

Ben benieuwd wat het is.

Is gelukkig opgelost, vervuilde stappenmotor..

Schoongemaakt, fout code gewist en weg was het probleem

@rusty dat is echt vervelend, hopelijk kost het niet zo veel :puh:

Zoekopdracht gekregen :D

Mijn neef (19) wilt een andere auto. Hij rijd nu een BMW 316i, deze heeft nu erge motorschade denk ik dat is de reden waarom hij hem weg doet.

Hij zoekt een leuke auto, niet te duur die wel een trekhaak heeft en ook iets mag trekken (zeg zo rond de 1250KG)

Heeft iemand suggestie's? Ik zelf dacht al aan een VW Bora.

Grtz, Max

Iets meer info is wel handig, zoals het budget, bouwjaar, voorkeuren, km stand etc etc ;)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat een Bora tegen zal vallen nadat 'ie bewust of onbewust meer rijplezier heeft gehad in die BMW.

Waarom niet weer een BMW? Een BMW zal niet heel goedkoop zijn (aanschaf en evt onderhoud), maar dat zal z'n vorige waarschijnlijk ook niet geweest zijn.

Welk rijplezier met een 316i? :7

Dat is hetzelfde als plezier beleven met een prostituee die net met pensioen is gegaan, de spanning is zo goed als 100% weg.

Is gelukkig opgelost, vervuilde stappenmotor..

Schoongemaakt, fout code gewist en weg was het probleem

Gelukkig valt het mee, wist niet dat ze een stappenmotor hadden.

Heb er ook een op de Corrado maar dacht dat zoiets alleen voor de oude motoren waren om stationair te regelen zonder fly by wire of extra sensoren op het gasklephuis.

Link to comment
Delen op andere websites

Weetje wat me trouwens opviel vandaag; vele moderne auto's hebben 'botox ogen' als koplampen :puh: Alleen sommige Duitse en Amerikaanse auto's hebben dat niet.

Showroom_Ext_Alt.jpg

Wat ik bedoel is van dat soort opgetrokken koplampen. En ook gewoon niet 1 moderne auto, maar echt het gros van de nieuwe auto's hebben dat soort lampen.

volkswagen-golf_gti_2014_sideprofile.jpg

2003-volkswagen-golf-4dr-hb-manual-gold_100064664_m.jpg

Zelfs de golf kent erin veel verschillen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Bij redelijk compacte auto's (zoals de genoemde Note), denk ik dat ze de auto kleiner willen laten lijken. Door de lange koplampen lijkt de motorkap kleiner, misschien dat ze hiermee ook het mpv-idee willen versterken. Mpv's en busjes hebben dat namelijk ook vaak.

Link to comment
Delen op andere websites

Weetje wat me trouwens opviel vandaag; vele moderne auto's hebben 'botox ogen' als koplampen puh2.gif Alleen sommige Duitse en Amerikaanse auto's hebben dat niet.

*Nissan*

Wat ik bedoel is van dat soort opgetrokken koplampen. En ook gewoon niet 1 moderne auto, maar echt het gros van de nieuwe auto's hebben dat soort lampen.

*Golfjes*

Zelfs de golf kent erin veel verschillen puh2.gif

Zoals je bij de Golf kan zien, is de voorkant ook ronder, van boven gezien, qua oppervlakte zullen ze niet veel schelen.

En de opgetrokken koplampen en strakke lijnen zal wel een stijl zijn van deze tijd, net zoals de jaren 80 de vierkante wagens gaf.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Ik reed op een voorrangsweg en moest linksaf slaan, ik zag links een Swift aan komen rijden en afremmen, dus ik keek vooruit en zag daar geen auto aankomen

Ik sla dus linksaf en zie in een reflex dat die Swift doorrijdt, voor ik het weet was het dus ook te laat, stuur vasthouden en *klabaf*, hij reed me zo in de zijkant :cry:

Beide auto's zijn afgesleept en ik ga vanmiddag kijken bij de schade hersteller hoe ze het gaan aanpakken

Schade bij mij:

Portier L/A helemaal in elkaar

Portier L/V beschadigd

Achterspatbord in elkaar (is deel carrosserie)

Achterbumper beschadigd

Velg beschadigd + band

Zijskirt beschadigd

Nu hopen dat daarachter niets kapot is gegaan :(

Link to comment
Delen op andere websites

Vervelende schade man, hopelijk is het alleen wat zichtbare schade en simpel te fixen. Hopen op het beste en de eventuele reperaties. Na aflevering de auto goed bekijken en bij ontevredenheid lekker laten staan en in hogerberoep gaan.

Ik heb zelf ook niet stilgezeten, hier foto's van afgelopen weekend.

15237618851_5e1a9ee74e_o_zps2b132f50.jpg

10646683_834376416594068_7901493208255734003_n_zpsfae741ec.jpg

Morgen nog wat laatste software aanpassingen maken, en de verstuivers nog één keer afstellen en dan mogen we zaterdag weer de testbank op. Hopen op het beste.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...