Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Opvolging van de CB500 is ondertussen ook al vastgezet :D

*foto*

Ziet er wel echt mooi uit :Y Jammer dat je dan er even voor moet wachten tot februari.

Thx :D,

Ach er is nog een serieus To-do lijstje waarvan ik morgen al 1 dingetje kan schrappen.

Nieuwe voor en achterband plaatsen, Banden zijn vandaag binnengekomen op men werk, dus die leg ik er morgen na men uren even op :D

Dat maakt het dan wel de moeite waard. Dan moet je zo maar denken: in februari rijd je echt op een mooie eigen machine. :puh:

Wat staat er nu voorop in het lijstje?

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

@rusty ai, dat is erg k*t!

De Antara ondergaat morgen ook een operatie. Niet zo'n hele zware, de roetfilter word verwijderd.

Zodat hij geen last meer heeft van het "regenereer proces".

Heb op internet gelezen dat hij dan 25% zuiniger zou zijn en minder warm word. Hij word nu erg warm.

We zijn benieuwd :D

Kan je die nog wel verwijderen op jullie auto?

Op de meeste auto's lukt dit niet en krijgt de motor problemen met de verbranding aangezien de waarden niet meer kloppen.

Soms wel en soms niet, netzoals dat je bij sommige auto's de EGR kan afdoppen zonder problemen en bij sommige moet je het uit de ECU schrijven.

Link to comment
Delen op andere websites

Opvolging van de CB500 is ondertussen ook al vastgezet :D

*foto*

Ziet er wel echt mooi uit :Y Jammer dat je dan er even voor moet wachten tot februari.

Thx :D,

Ach er is nog een serieus To-do lijstje waarvan ik morgen al 1 dingetje kan schrappen.

Nieuwe voor en achterband plaatsen, Banden zijn vandaag binnengekomen op men werk, dus die leg ik er morgen na men uren even op :D

Dat maakt het dan wel de moeite waard. Dan moet je zo maar denken: in februari rijd je echt op een mooie eigen machine. :puh:

Wat staat er nu voorop in het lijstje?

Vandaag lekker aan verder gedaan.

Nieuwe banden om de velgen gelegd.

En het hele kuipwerk gedemonteerd, hele klus als je het je 1ste keer op een nieuwe motor is :puh:.

Ga er nog een Xenon-kitje in plaatsen, stalen remleiding, K&N luchtfilter, laser hotcam demper, andere knipperlichten, race windscherm, nieuwe bougies en olie + oliefilter,

En dan zal ik wel ongeveer klaar zijn xD

Link to comment
Delen op andere websites

Heb vandaag een klein autootje gekocht voor woon-werk verkeer. Het is uiteindelijk een Citroën Saxo geworden. Niet iets wat ik vooraf had bedacht, maar na een paar proefritjes in andere viel deze me op. Redelijke prijs, niet teveel kilometers en ook nog een prima auto. En ondanks m'n lengte (1m88) zit ik er nog best goed in. Prima voor 2x20 km/dag lijkt me.

Link to comment
Delen op andere websites

Heb vandaag een klein autootje gekocht voor woon-werk verkeer. Het is uiteindelijk een Citroën Saxo geworden. Niet iets wat ik vooraf had bedacht, maar na een paar proefritjes in andere viel deze me op. Redelijke prijs, niet teveel kilometers en ook nog een prima auto. En ondanks m'n lengte (1m88) zit ik er nog best goed in. Prima voor 2x20 km/dag lijkt me.

Dat zijn prima auto's hoor :)

Ik rij ook dagelijks 60 kilometer met m'n Peugeot 106 (Op het moment natuurlijk ook m'n enige auto :ch: ) maar rijdt prima hoor, ook lekker zuinig (1 op 16,5)

Onderhoud kost ook geen roggel

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Peugeot 206 (2000, 1.6) was ook zeker prima voor woon-werkverkeer, alleen op het moment dat je de snelweg op gaat baal je toch wel van je autotje, maar goed daar zijn ze ook niet echt voor..

Aangezien ik nu in Eindhoven op school zit en dus dagelijks het OV moet benutten staat mijn huidige Golf helaas alleen wat meer stil, wel nog laatst de originele radio gekocht en ingebouwd, oogt toch een stuk strakker:

3ehn7snl.jpg

YfT8ROPl.jpg

wsIDNRPl.jpg

Voorheen was het dus zo:

FNlK4Mrl.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Ik schrok me de pleuris, ik dacht dat vage personen juist met je radio vandoor waren gegaan.

Ziet er netter uit met de normale radio, ik vind de meeste radio's met de overdaad aan led en chrome knoppen meestal afbreuk. :/

En waarom vond je de Peugeot niet geschikt voor op de snelweg?

Met de Golf 3 met 1.6 kom ik prima weg op de snelweg, genoeg pit voor in te voegen en op 120/130 doet ie iets van 3100 toeren.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Mijn Peugeot 206 (2000, 1.6) was ook zeker prima voor woon-werkverkeer, alleen op het moment dat je de snelweg op gaat baal je toch wel van je autotje, maar goed daar zijn ze ook niet echt voor..

De Peugeot 206 is gewoon een prima snelweg auto hoor :{

Ik heb er ook 2,5 jaar mee gereden, vele snelweg kilometers gemaakt, zelfs mee op wintersport gegaan naar Zwitserland, leuk door de bergen heen rijden

Enige nadeel is dat ze vrij veel toeren maken, maar dat heeft niets met de rijeigenschappen te maken

Ik ga vanmiddag nog maar eens kijken of ze met de Subaru zijn begonnen :ch:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik schrok me de pleuris, ik dacht dat vage personen juist met je radio vandoor waren gegaan. Ziet er netter uit met de normale radio, ik vind de meeste radio's met de overdaad aan led en chrome knoppen meestal afbreuk. :/ En waarom vond je de Peugeot niet geschikt voor op de snelweg? Met de Golf 3 met 1.6 kom ik prima weg op de snelweg, genoeg pit voor in te voegen en op 120/130 doet ie iets van 3100 toeren.

Ja klopt, verschrikkelijk vind ik al die aftermarket radio's, heb nu dan wel geen aux/usb meer maar dat neem ik wel voor lief met een dashboard dat wel één geheel vormt. Overigens betrap ik mijzelf toch op continu wisselen van nummer als ik zelf mp3's op heb staan..

Haha gelukkig niet zeg, alhoewel ze die 50 euro kostende pioneer best mee hadden mogen nemen hoor :puh:.

Mijn Peugeot 206 (2000, 1.6) was ook zeker prima voor woon-werkverkeer, alleen op het moment dat je de snelweg op gaat baal je toch wel van je autotje, maar goed daar zijn ze ook niet echt voor..
De Peugeot 206 is gewoon een prima snelweg auto hoor :{ Ik heb er ook 2,5 jaar mee gereden, vele snelweg kilometers gemaakt, zelfs mee op wintersport gegaan naar Zwitserland, leuk door de bergen heen rijden Enige nadeel is dat ze vrij veel toeren maken, maar dat heeft niets met de rijeigenschappen te maken Ik ga vanmiddag nog maar eens kijken of ze met de Subaru zijn begonnen :ch:

Ja oke het is zeker te doen met een auto als de 206, alleen qua comfort is het wat minder. Maar ik had een model uit 2000 zonder abs en niks, wat af en toe bij spontane filevormingen of andere sporadisch rare gebeurtenissen je toch een klein onveilig gevoel gaf op de weg. Qua meegaan met het verkeer was die 1.6 met 90pk zeker prima, genoeg plezier mee gehad.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...