Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Hadden ze de spullen al binnen?

Neem aan als je gaat dieselen dat je de Peugeot weg doet, maar vind je het niet zonde gezien wat je er allemaal aan gedaan hebt?

Zelf zou ik geen diesel pakken, er valt zeker leuk vermogen en een mooi verbruik te halen, maar persoonlijk voor mij zou het niet kunnen tippen aan een mooi klinkend benzine blok, naast het feit dat ik niet genoeg km's maak.

Morgen trouwens verder aan de Corrado, kijken wat me oud collega zegt erover qua apk.

Spullen zijn gistermiddag binnen gekomen, maandag gaan ze eindelijk beginnen, hopelijk eind volgende week klaar

Als ik ga dieselen gaat de Peugeot er natuurlijk uit,dan is 2 auto's zinloos

Ik rij per jaar toch zeker 20000km of meer, dat is precies het omslagpunt, dus kan kiezen :puh:

Een volgende auto zal het waarschijnlijk qua geluid toch niet kunnen tippen, diesel of benzine, 'because Subaru'

Wanneer de Subaru eruit gaat zal ik nog een aantal maanden in de 106 blijven rijden, dan kan ik op mijn dooie gemak gaan uitzoeken wat ik nou precies wil

Dacht dat dat omslagpunt al op 30k lag ofzo of heb ik het fout? Lijkt me niet zo heel vreemd aangezien de prijs van diesel ook niet meer is wat het was..

Ik zou zo een diesel verkiezen boven een benzine hoor, rijdt heerlijk, geluid is wel minder inderdaad.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Dacht dat dat omslagpunt al op 30k lag ofzo of heb ik het fout? Lijkt me niet zo heel vreemd aangezien de prijs van diesel ook niet meer is wat het was..

Ik zou zo een diesel verkiezen boven een benzine hoor, rijdt heerlijk, geluid is wel minder inderdaad.

Omslagpunt kan zelfs al vanaf 15k dacht ik, maar heb er zelf nog niks gerekend maar enkel gelezen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dacht dat dat omslagpunt al op 30k lag ofzo of heb ik het fout? Lijkt me niet zo heel vreemd aangezien de prijs van diesel ook niet meer is wat het was..

Ik zou zo een diesel verkiezen boven een benzine hoor, rijdt heerlijk, geluid is wel minder inderdaad.

Dat was vroeger zo, kennelijk is dat omslagpunt nu een stuk eerder ;)

Als ik bijvoorbeeld een Golf 6 GTD vergelijk met een Golf 6 GTI vergelijk, kost het per 20k km's voor de GTI 4040 euro (verbruik 1:10), en voor de GTD 3045 euro (verbruik 1:18)

Ik zeg niet dat het een van deze auto's wordt overigens, maar dit was wel een makkelijk vergelijk, omdat het toch beide de sportieve auto's zijn (ze staan overigens wel op de lijst als 'kanshebbers', maar dan de GTD, de GTI hoor is veel problemen over)

Natuurlijk is het wel lastig te bepalen van te voren, want het verbruik zal echt niet helemaal kloppen (ik heb al minder gerekend dan opgegeven)

Dus ik denk dat die 15k als omslagpunt nog niet eens zo heel gek is

Nou ligt dat natuurlijk ook wel aan de auto, want een zuinige Polo TSI kan je waarschijnlijk heel wat kilometers maken voordat je kan gaan dieselen met een soortgelijk

Link to comment
Delen op andere websites

Of diesel voordeliger is dan benzine ligt aan zoveel dingen. Zo is een diesel vaak duurder in aanschaf en ligt de wegenbelasting voor een diesel hoger. En qua onderhoud valt een diesel over het algemeen ook hoger uit. Allemaal zaken om rekening mee te houden. Mij is vertelt dat over het algemeen het omslagpunt op de 25K ligt.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat was vroeger zo, kennelijk is dat omslagpunt nu een stuk eerder ;)

Als ik bijvoorbeeld een Golf 6 GTD vergelijk met een Golf 6 GTI vergelijk, kost het per 20k km's voor de GTI 4040 euro (verbruik 1:10), en voor de GTD 3045 euro (verbruik 1:18)

Ik zeg niet dat het een van deze auto's wordt overigens, maar dit was wel een makkelijk vergelijk, omdat het toch beide de sportieve auto's zijn (ze staan overigens wel op de lijst als 'kanshebbers', maar dan de GTD, de GTI hoor is veel problemen over)

Natuurlijk is het wel lastig te bepalen van te voren, want het verbruik zal echt niet helemaal kloppen (ik heb al minder gerekend dan opgegeven)

Dus ik denk dat die 15k als omslagpunt nog niet eens zo heel gek is

Nou ligt dat natuurlijk ook wel aan de auto, want een zuinige Polo TSI kan je waarschijnlijk heel wat kilometers maken voordat je kan gaan dieselen met een soortgelijk

Idd, een Polo zal niet snel goedkoper zijn, omdat de benzine motoren daarvan ook best zuinig kunnen zijn en daar zit een grote clue van goedkoper rijden.

De GTI is een beetje Russische roulette als ik het zo hoor en lees, of je rijdt er vrolijk mee rond, of je staat continu bij de garage en heb je een motorwissel nodig bij 80k bij wijze van.

Een hoop GTI's worden nu vervangen via lease programma's, en lease rijders zijn vaak niet aardig voor hun wagens.

Dat in combinatie met motoren die wat problemen kennen, zorgt voor een slechte batch aan GTI's die momenteel te koop staan.

Of diesel voordeliger is dan benzine ligt aan zoveel dingen. Zo is een diesel vaak duurder in aanschaf en ligt de wegenbelasting voor een diesel hoger. En qua onderhoud valt een diesel over het algemeen ook hoger uit. Allemaal zaken om rekening mee te houden. Mij is vertelt dat over het algemeen het omslagpunt op de 25K ligt.

APK is in sommige gevallen ook duurder, en de afschrijving speelt een rol, maar dat is moeilijk te zeggen vooraf.

Bij onze wagen scheelde het ook. We hadden eerst een benzine Antara, de diesel is ongeveer 700 euro goedkoper per jaar.

En dan heb ik de wegenbelasting meegerekend.

Hoeveel kilometers rijden jullie ermee na schatting?

Link to comment
Delen op andere websites

Idd, een Polo zal niet snel goedkoper zijn, omdat de benzine motoren daarvan ook best zuinig kunnen zijn en daar zit een grote clue van goedkoper rijden.

De GTI is een beetje Russische roulette als ik het zo hoor en lees, of je rijdt er vrolijk mee rond, of je staat continu bij de garage en heb je een motorwissel nodig bij 80k bij wijze van.

Een hoop GTI's worden nu vervangen via lease programma's, en lease rijders zijn vaak niet aardig voor hun wagens.

Dat in combinatie met motoren die wat problemen kennen, zorgt voor een slechte batch aan GTI's die momenteel te koop staan.

Klopt, maar ik zal ook niet zo snel beginnen met een Polo TSI, ook van die drama blokken

Dan kan je weer beter een 1.6 TDI nemen zodat je dat gezeur niet hebt

Ik vind bijvoorbeeld ook de Citroen DS3 Sport Chic wel leuk, alleen is dat niet echt een vlotte auto (HDiF 112pk) :

citroen-ds3-1.jpg

Overigens is de DS3 Racing ook leuk (vind ik), maar die is nog vrij duur helaas (18K>)

S1-Citroen-DS3-Racing-THP-200-Joli-cadeau-de-Noel-205499.jpg

Zoveel keuze :schater:

Of diesel voordeliger is dan benzine ligt aan zoveel dingen. Zo is een diesel vaak duurder in aanschaf en ligt de wegenbelasting voor een diesel hoger. En qua onderhoud valt een diesel over het algemeen ook hoger uit. Allemaal zaken om rekening mee te houden. Mij is vertelt dat over het algemeen het omslagpunt op de 25K ligt.

APK is in sommige gevallen ook duurder, en de afschrijving speelt een rol, maar dat is moeilijk te zeggen vooraf.

APK zal het probleem niet zijn, die doet een vriend van me

Overigens valt het qua onderhoud ook mee, eigenlijk is het enige duurdere onderhoud de motor (de rest is toch hetzelfde), maar het is duurder maar gaat wel allemaal langer mee

Link to comment
Delen op andere websites

Precies, diesel is misschien wel duurder in onderhoud, maar dat komt ook weer omdat er met die blokken een stuk meer gereden wordt, daar komt dan wel weer bij kijken dat die blokken na 2 ton nog niet gaar zijn, wat bij een benzineblok in het algemeen wel zo is.

APK moet je gewoon doen bij de goedkoopste garage die je kunt vinden in de buurt, mijn vader doet dat altijd bij een mercedes garage die dat voor amper 2 tientjes doet ofzo. Verder heb ik wel het voordeel dat mijn pa monteur is en ik al 3 jaar een bijbaantje in een automaterialenzaak heb, dus gratis manuren en korting op auto onderdelen. ^^

Link to comment
Delen op andere websites

Precies, diesel is misschien wel duurder in onderhoud, maar dat komt ook weer omdat er met die blokken een stuk meer gereden wordt, daar komt dan wel weer bij kijken dat die blokken na 2 ton nog niet gaar zijn, wat bij een benzineblok in het algemeen wel zo is.

APK moet je gewoon doen bij de goedkoopste garage die je kunt vinden in de buurt, mijn vader doet dat altijd bij een mercedes garage die dat voor amper 2 tientjes doet ofzo. Verder heb ik wel het voordeel dat mijn pa monteur is en ik al 3 jaar een bijbaantje in een automaterialenzaak heb, dus gratis manuren en korting op auto onderdelen. ^^

Die regel kan je al lang niet meer doortrekken.

Vond het altijd al een stomme vergelijking. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn blok heeft 284.000 gelopen en loopt nog als een zonnetje smile3.gif
daar komt dan wel weer bij kijken dat die blokken na 2 ton nog niet gaar zijn, wat bij een benzineblok in het algemeen wel zo is.

Hoho, mijn 106 van bijna 22 jaar oud heeft inmiddels de 230000 km gepasseerd, draait ook nog steeds goed hoor (even afkloppen :puh: ), en dat is gewoon een 1.4 8v benzine

Verbruik is ook nog steeds een nette 1 op 16,5

Alle blokken kunnen makkelijk veel kilometers maken, zolang er maar goed mee wordt omgegaan, zoals warm rijden, en gewoon elke keer zijn onderhoud krijgt

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn blok heeft 284.000 gelopen en loopt nog als een zonnetje smile3.gif
daar komt dan wel weer bij kijken dat die blokken na 2 ton nog niet gaar zijn, wat bij een benzineblok in het algemeen wel zo is.

Hoho, mijn 106 van bijna 22 jaar oud heeft inmiddels de 230000 km gepasseerd, draait ook nog steeds goed hoor (even afkloppen :puh: ), en dat is gewoon een 1.4 8v benzine

Verbruik is ook nog steeds een nette 1 op 16,5

Alle blokken kunnen makkelijk veel kilometers maken, zolang er maar goed mee wordt omgegaan, zoals warm rijden, en gewoon elke keer zijn onderhoud krijgt

Vandaar dat ik zeg 'in het algemeen', in andere woorden de uitzonderingen daargelaten ;).

Link to comment
Delen op andere websites

Pffft, nummerplaten gestolen van men auto.

Word alsmaar gekker hier...

Zo spoedig mogelijk aangeven! Straks krijg je gezellig nog allemaal prenten binnen ook. :puh:


Altijd leuk, met je gezinsautootje voor het stoplicht staan. In z'n vrij zetten. Gas geven en naar je buurman kijken. Vooral als je buurman in een Ferrari FF rijdt :D

We lagen allebei dubbel en toefden ook beide rustig weg met een dikke glimlach op ons gezicht XD

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...