Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Een Musclecar moet sowieso een Amerikaan zijn, in andere woorden een lompe auto met een veels te groot motorblok.

Daar vallen de Japanners dus zeer zeker niet onder.

Nonsens.

Edit: Gran Turismo 4 opgestart vanaf op mijn oude PS2tje en de Isuzu 117 coupé erbij gegooid :D

isuzu-117-coup-04.jpg

Toyota-Celica-LT-BorderMaker.jpg

Toyota Celica

mitsubishi_galant_gto_1970_photos_1.jpg

Mitshubishi Galant GTO

blog.jpg

Nissan Skyline GT-R

800px-Toyopet_Crown_RS41_001.jpg

Toyota Crown Eight, met een V8

Het is natuurlijk wel zo, dat die Japanners niet vaak de intentie hebben om dat soort auto's te maken. Vooral omdat je vaak dezelfde resultaten met kleinere motoren kan bereiken.

Voor grote motoren kan je nog sneller langs bij de Europeanen, maar de modellen liggen er bij de Japaners :puh: Oja, niet de Interceptor van de KGB vergeten! :D

volga-10.jpg

5,4L V8 Gaz-24 :7

De Amerikaan ziet het verschil niet hoor... Nee, dit was een Muscle Car merk uit de jaren 60-70; falliet... Maar ik heb er nog 1! :D

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Die Skyline heeft een 6 cilinder met 2 liter inhoud, Mitsubishi is een 4 cilinder met 2liter inhoud.

Celica's gaan 'maar' tot 2.2 liter 4 cilinder, Crown Eight slechts 2.6 liter met een V8.

Muscle cars zijn veelal grote wagens, met grote motoren en een groot gewicht, de Japanners hadden de styling wel overgenomen, maar voor de rest niks.

Die Mitsubishi weegt namelijk 980kg met 125pk, een Dodge Charger van 1968 weegt 1800kg en heeft 425pk, met een 7 liter motor.

Als ik mij goed herinnerde, hadden de Jappen deze stijl overgenomen omdat de export van Japan naar Europa/Amerika toen op gang kwam en deze stijl zeer geliefd was.

Ook waren de Japanse wagen geliefd omdat ze geen overdreven grote motoren hadden, niet zoveel dronken en toentertijd had je ook een aantal olie crisissen waardoor brandstof peper duur was.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Inderdaad, zoals ik al zei: Groter blok erin en het is een Musclecar. Voor de America fanatics, een dodge logo en een "made in the United States of America" plaatje erop en klaar is kees :puh:

Voor de rest is het ook vaak gewoon een naam die men er aan geeft om te handelen etc. Zo sprak men van de AC Cobra in Europa niet echt van een muscle car, terwijl in de USA, de AC Cobra (en de Shelby Cobra) wel vaak een muscle car werd vernoemd. En ja dan gaat het statement "muscle cars zijn Amerikaans" snel. Echter zijn er ook auto's van andere landen, merken en eigenschappen die ook gewoon muscle car genoemd worden. En zo vrij ben je ook in het begrip.

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Voor de rest is het ook vaak gewoon een naam die men er aan geeft om te handelen etc. Zo sprak men van de AC Cobra in Europa niet echt van een muscle car, terwijl in de USA, de AC Cobra (en de Shelby Cobra) wel vaak een muscle car werd vernoemd. En ja dan gaat het statement "muscle cars zijn Amerikaans" snel. Echter zijn er ook auto's van andere landen, merken en eigenschappen die ook gewoon muscle car genoemd worden. En zo vrij ben je ook in het begrip.

Als iemand de naam 'Muscle car' aan een Europese of Japanse auto geeft, is diegene gewoon fout, zo simpel is het.

De reden dat Europeanen de AC Cobra geen Muscle car noemen is ook simpel, motor is Amerikaans maar voor de rest is het een Britse wagen.

Blijkbaar vinden de Amerikanen het al genoeg als er enkel een Amerikaanse motor in zit.

Een muscle car is simpel gewoon een subsoort wagen, net zoals bij hatchbacks heb je ook in meerdere smaakjes.

Namelijk de normale hatchback en de sportcoupé, om een makkelijk voorbeeld te geven:

1986-honda-civic-crx-si-photo-364823-s-1280x782.jpg

CRX, een sportcoupé.

17k2t7ndugyx1jpg.jpg

Civic, een pure hatchback.

Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect NicolaB, maar er is gewoon geen discussie mogelijk over wat wel en geen Musclecar is, het is en blijft amerikaans.

Als je auto's erbij gaat pakken uit 1930-1960/70 lijkt ineens alles een musclecar inderdaad, maar ook dat klopt dus niet.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat een zinloze discussie eigenlijk :puh:

Ik heb overigens deze week de 'garage 3 daagse'

Dag 1: nieuwe koplamp laten monteren, mislukt, verkeerde koplamp besteld

Dag 2: opnieuw uitlijnen, gelukt, op een andere uitlijnbank gegaan (3d bank), waarmee het wel lukte, wat is een Impreza daarmee k*t zeg :puh:

Dag 3: nieuwe lambda, morgen proberen, hopelijk is dan de storing ook weg

Het is dus weer wachten op de koplamp, de garage (bovag garantie) faalde weer hard en probeerde weg te komen met een goedkope imitatie Depo lamp, ook nog eens de verkeerde kleur, dus ze mogen opnieuw gaan zoeken..

Ik koop daar in ieder geval NOOIT meer een auto..

Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect NicolaB, maar er is gewoon geen discussie mogelijk over wat wel en geen Musclecar is, het is en blijft Amerikaans.

Prima joh, let's agree to disagree; ik vind Rusty wel gelijk hebben :puh:

Ik vind die oudere WRX STI trouwens stukken mooier dan de nieuwere (tot het model wat Rusty heeft vond ik ze wel mooi). Vooral de coupé vind ik echt niet bij een impreza passen en bij de allernieuwste vind ik het niet zo mooi dat dat dak vrij laat en soepeltjes naar achter loopt. Toen vond ik die over de top velgen en spoilers er ook wel bij passen omdat ze vroeger een wat ruiger uiterlijk hadden...

Nu lijkt het net een Ford Mondeo :7

Ford-Mondeo-IV.jpg

2014-Subaru-Impreza-main_rdax_646x396.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Met alle respect NicolaB, maar er is gewoon geen discussie mogelijk over wat wel en geen Musclecar is, het is en blijft Amerikaans.

Prima joh, let's agree to disagree; ik vind Rusty wel gelijk hebben :puh:

Ik vind die oudere WRX STI trouwens stukken mooier dan de nieuwere (tot het model wat Rusty heeft vond ik ze wel mooi). Vooral de coupé vind ik echt niet bij een impreza passen en bij de allernieuwste vind ik het niet zo mooi dat dat dak vrij laat en soepeltjes naar achter loopt. Toen vond ik die over de top velgen en spoilers er ook wel bij passen omdat ze vroeger een wat ruiger uiterlijk hadden...

Nu lijkt het net een Ford Mondeo :7

Ford-Mondeo-IV.jpg

2014-Subaru-Impreza-main_rdax_646x396.jpg

Ik vind sowieso al die nieuwe ford's, hyundai's, kia's en noem maar op allemaal zo verschrikkelijk op elkaar lijken, je ziet amper nog een verschil.

Link to comment
Delen op andere websites

Tja, dat is de nieuwe/huidige stijl, al hoop ik wel dat dit weer snel over is, vind de meeste auto's alles behalve mooi.

Die Ford valt nog mee, maar wagens zoals dit afschuwelijk:

Hyundai-Intrado-Concept-0.jpg

Al zullen veel mensen er niet mee eens zijn, maar ik vind dit ding ook erg lelijk :{ :

2014-mercedes-benz-cla-06-600-001.jpg

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Om welke auto's ging het en belangrijker, wie won? :)

C30 versus een afgeragde BMW 316i, ik won. :engel:

Voorwielaandrijving + 110 PK versus achterwielaandrijving + 105 PK(maar door de jaren heen is er al wat vanaf natuurlijk). Diesel versus benzine.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Om welke auto's ging het en belangrijker, wie won? :)

C30 versus een afgeragde BMW 316i, ik won. :engel:

Voorwielaandrijving + 110 PK versus achterwielaandrijving + 105 PK(maar door de jaren heen is er al wat vanaf natuurlijk). Diesel versus benzine.

Sleur jullie er zo af met men 60pk :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...