Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Met mijn Golf ga ik net niks winnen :7

Ding heb ik om te rijden, niet te sprinten of te hoeken, daar is de Corrado al een stuk beter voor.

Volgens specificaties zou die rond de 7,5 seconde op de 100 zitten, terwijl de Golf iets van 13-14 seconde erover doet.

Link to comment
Delen op andere websites

Om welke auto's ging het en belangrijker, wie won? :)

C30 versus een afgeragde BMW 316i, ik won. :engel:

Voorwielaandrijving + 110 PK versus achterwielaandrijving + 105 PK(maar door de jaren heen is er al wat vanaf natuurlijk). Diesel versus benzine.

Is de c30 van jou? Wat is het bouwjaar dan? :engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Ben wel benieuwd naar die Corrado, heb je daar meer foto's van?

Ik heb wel een paar foto's, zijn wel al effe oud, hij is al wat anders tegenwoordig.

Wielen zijn vervangen voor originele G60 Sebring wielen, versnellingspook is ook al vervangen, witte logo achter is nu een versleten chromen logo etc.

10f0yz9.jpg

11vm8aa.jpg

11rde88.jpg

1zdnce9.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Haha, die uitlaat onder die Corrado is wel heel erg fout :puh:

Gister nog maar eens de Subaru gewassen en even met de polijstmachine weer wat swirls eruit gehaald (DAP900)

Resultaat is toch wel weer erg mooi hoor, krijg bijna spijt dat hij te koop staat :$ :schater:

Afgelopen weekend nog wel even op het internet rond gekeken naar een andere auto, en toch ook een paar kanshebbers gezien, alleen wel totaal iets anders..

Link to comment
Delen op andere websites

Die auto doet mij erg denken aan een Blista Compact van GTA IV :puh:

Klopt bijna, de Blista Compact is gebaseerd op een Honda CRX van 1986, de Corrado was een concurrent van de CRX generatie erna van 1988-1991 maar beiden hadden vergelijkbare vormen.

De tweede generatie CRX is ook een erg gave wagen, maar ik denk dat ik met mijn 1,85m aan lengte er wat problemen in zou krijgen.

Aangezien Corrado een stukje groter is, en ik daar prima in pas, vind ik het wel goed zo.

Ook de Corrado komt mij wat minder spartaans over, vooral gezien ik bijna iedere optie erop heb, op elektrisch verstelbare stoelen na en stoelverwarming.

Vind m erg vet !

De meeste vinden aan de Corrado niks aan.

Ligt er natuurlijk ook aan wie je vraagt, vraag veel VW liefhebbers en ze zeggen vaak dat ze de Corrado een van de mooiste VW's vinden.

En ik ben het daar opzicht wel mee eens, hij heeft zo zeker zijn charmes, en het design van zijn voorganger namelijk de Scirocco Mk1 welke ook erg mooi is.

Een van mijn favoriete foto's, de Corrado lijkt veel groter, maar als je de specificaties erbij neemt, valt dat eigenlijk reuze mee.

De Corrado is qua wielbasis zo'n 7 cm langer en totale lengte iets van 12cm, breedte is zo'n 5cm, hoogte is nog geen 1cm verschil.

Corrado12002.jpg

Haha, die uitlaat onder die Corrado is wel heel erg fout :puh:

Gister nog maar eens de Subaru gewassen en even met de polijstmachine weer wat swirls eruit gehaald (DAP900)

Resultaat is toch wel weer erg mooi hoor, krijg bijna spijt dat hij te koop staat :$ :schater:

Afgelopen weekend nog wel even op het internet rond gekeken naar een andere auto, en toch ook een paar kanshebbers gezien, alleen wel totaal iets anders..

Uitlaat gaat ook weg, alleen hebben ze om hem passend te maken, een stuk uit de bumper gesneden :duh:

Ik heb een Amerikaanse Corrado, en de achterbumper is hierdoor anders, dus ik wil een andere achterbumper regelen die bij deze wagen hoort.

Een nieuwe originele einddemper kost 200 euro, nieuwe achterbumper kost 400 euro, en dan moet de bumper nog gespoten worden en dan de rest gemonteerd.

Of ik moet de uitsparing er weer in metselen van een andere bumper, spuiten moet ik toch, en dan bespaar ik een hoop geld, en deze bumper is verder goed dus dat is ook zonde.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Nog steeds zoekende naar een nette Golf 4/Mazda 323F/Ford Focus, maar het blijft tot nu toe bij zoeken. Heb weinig tijd, en wil niet al mijn spaargeld in een auto stoppen, dus blijf ondertussen door sparen en als er echt een nette te koop komt staan, ga ik er wellicht naar kijken.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb eens een Citroën Xsara (automaat) eruit getrokken met m'n Subuaru Justy 1.3 AWD :7

Tja als je het zo bekijkt kan je heel wat 'dikke' auto's eruit rijden, zolang die auto's motoropties hebben die meer zuinig dan pit hebben ( en vaak dus weinig pk's ) rij je die er wel uit met welke auto dan ook die wel wat pittiger is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...