Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

werkt dat OBD wifi eigenlijk goed? wel eens benieuwd naar eigenlijk :)

Ik weet zelf dat vooral de goedkopere soms problemen kunnen geven, dus ik zou van te voren zeker goed research doen of het daadwerkelijk werkt en ook met je type wagen ;)

Als goed is komt volgende week de Corrado weer terug, hij is wss komende dinsdag apk goedgekeurd :D

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...
  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Ik rij dagelijks in een Unimog. Dat is een kleine vrachtwagen die geregistreerd staat als trekker, omdat hij over alle voorzieningen beschikt die een trekker moet hebben.

En dan mag je er al vanaf je 16e mee rijden, zonder dat je enige vorm van een rijbewijs nodig hebt.

15349776071_28bca44934_b.jpg

Daarnaast heb ik nog een auto, een Datsun Laurel 240L uit 1980, maar die staat nog niet thuis. Vrij vroeg al gekocht, maar dat geeft mij ruim de tijd om hem op te knappen.

15525311017_a60d15c3b1_b.jpg

15091155653_18409199de_b.jpg

Van jongs af aan ben ik al helemaal weg van dat soort auto's. Dit is één van de vijf die er nog over zijn in Nederland.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik dacht even dat ik Datsun 240Z las. In dat geval was ik heel heel heel jaloers geweest. Andere modellen van Datsun boeien mij niet zo.

Toen ik nog op de middelbare school zat kwam een jongen elke dag met de Unimog naar school. Heeft me vaak zat thuis afgezet met dat lompe ding. Het voelde wel altijd machtig om als 16 jarig pubertje in zo'n hoge Unimog te zitten!

Link to comment
Delen op andere websites

Toffe Datsun, ben wel benieuwd hoe je het doet qua onderdelen, zal niet makkelijk worden om specifieke delen te vinden?

Merk het zelf met de Corrado, en daar zijn er momenteel nog ongeveer 1000 van in Nederland.

Als voorbeeld vragen ze voor een simpele asbak op Marktplaats al 35 euro, als ze op Marktplaats staan.

Via OnbekendeIV hier op het forum er een weten te vinden voor €2,50 :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Daarnaast heb ik nog een auto, een Datsun Laurel 240L uit 1980, maar die staat nog niet thuis. Vrij vroeg al gekocht, maar dat geeft mij ruim de tijd om hem op te knappen.

15525311017_a60d15c3b1_b.jpg

15091155653_18409199de_b.jpg

Van jongs af aan ben ik al helemaal weg van dat soort auto's. Dit is één van de vijf die er nog over zijn in Nederland.

Als ik zo'n datsun had, had ik het wel geweten:

3858ca53.jpg

:)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik ga dus waarschijnlijk (serieus) kijken voor een golf 6, ben al een tijdje rond aan het neuzen en buiten het feit dat het eigenlijk teveel is van het goede is het stiekem toch wel veel te leuk om op je 23'ste zo'n bak te kunnen rijden.

Hier iig al paar foto's:

$_85.JPG

$_85.JPG

Het betreft een Highline met vrijwel alles erop en eraan (buiten navi, daar heb ik toch de iphone voor ) zoals armsteun voor en achter, coming home/leaving home, stuurwielbediening, automatische verlichting, creme alcantara bekleding etc

1.2 TSI bluemotion met start/stop, 105 pk, niet de allersnelste (10,5 sec na 100 ) maar wel lekker zuinig.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou ik niet doen, met de 1.2 TSI ga je gegarandeerd serieuze problemen en kosten krijgen

Verder ziet hij er wel netjes uit, maar die motor ga je echt spijt van krijgen, net als de bekleding (ziet er netjes uit maar is niet schoon te houden)

Ik ben toevallig ook naar een andere auto aan het kijken, een Peugeot 206 :puh:

Bewerkt: door RustyRustler89
Link to comment
Delen op andere websites

Zou ik niet doen, met de 1.2 TSI ga je gegarandeerd serieuze problemen en kosten krijgen

Verder ziet hij er wel netjes uit, maar die motor ga je echt spijt van krijgen, net als de bekleding (ziet er netjes uit maar is niet schoon te houden)

Ik ben toevallig ook naar een andere auto aan het kijken, een Peugeot 206 :puh:

Klopt, bij de 1.2 TSI motoren is er bespaard op de materialen van de distributieketting, dit heeft ervoor gezorgd dat de ketting opgerekt kan worden. Wanneer je dus serieuze interesse hebt in deze Golf zou ik in ieder geval vragen of deze al vervangen is ( gebeurd bij de reguliere onderhoudsbeurten ).

Link to comment
Delen op andere websites

Veel succes met de bekleding, crème leder is nog schoon te houden, maar crème stof is zo smettelijk als wat.

En zoals bijna altijd, nooit een wagen kopen met de traagste motor, die zijn vaak toch net te traag of een wat snellere motor is net wat zuiniger bij het iets sportiever rijden.

@Gekkie, Pon heeft dit probleem onder ogen gezien en vrijwel alle TSI's hebben inmiddels al een nieuwe ketting en spanner.

Link to comment
Delen op andere websites

Toffe Datsun, ben wel benieuwd hoe je het doet qua onderdelen, zal niet makkelijk worden om specifieke delen te vinden?

Onderdelen moeten vooral uit het buitenland komen, ze zijn idd vrij schaars. Het motorblok dat erin ligt (Nissan 6 cilinder lijn) is jaren lang door gebouwd dus onderdelen voor de motor/bak kun je wel vinden. Maar bijvoorbeeld een raam vinden is praktisch onmogelijk.

@Mario,

Ik ben zelf meer van het origineel met dit soort auto's. Maar dat is een kwestie van smaak :)

Link to comment
Delen op andere websites

Even een quote van een andere topic zodat het weer in het goede topic staat, ik heb een vervanger voor de 106

De subaru van marktplaats af dus? Wat is de vervanger van de 106?

Jup, al een tijdje, daarvoor liggen de nodige spullen bij de spuiter (STI spoiler en voorbumper)

Als vervanger voor de 106 heb ik een 2002 Peugeot 206 1.6 16v XS Premium gekocht ^_^

_85_zps5aea86d2.jpg

_88_zpsa00c9071.jpg

Zoals je ziet met o.a. volleder interieur, climatronic en boordcomputer (verbruik etc is af te lezen)

Link to comment
Delen op andere websites

Onderdelen moeten vooral uit het buitenland komen, ze zijn idd vrij schaars. Het motorblok dat erin ligt (Nissan 6 cilinder lijn) is jaren lang door gebouwd dus onderdelen voor de motor/bak kun je wel vinden. Maar bijvoorbeeld een raam vinden is praktisch onmogelijk.

En interieur delen dan, zijn die ook nog in een andere auto te vinden of uniek voor dit soort wagens?

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...