Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Onderdelen moeten vooral uit het buitenland komen, ze zijn idd vrij schaars. Het motorblok dat erin ligt (Nissan 6 cilinder lijn) is jaren lang door gebouwd dus onderdelen voor de motor/bak kun je wel vinden. Maar bijvoorbeeld een raam vinden is praktisch onmogelijk.

En interieur delen dan, zijn die ook nog in een andere auto te vinden of uniek voor dit soort wagens?

Interieur delen zijn zo goed als onvindbaar. Je zou de interieur delen uit de voorloper, de 200L, dit is de 240L, kunnen gebruiken.

Dat is in principe dezelfde auto, alleen een andere grill en achterkant en een iets ander interieur, maar ook delen voor die zijn zeer zeldzaam.

Bewerkt: door ClassicCarRacer
Link to comment
Delen op andere websites

weet iemand toevallig wat dit is?

Nissan C210 of C211, bouwjaar 1980/1981, is volgens mij een overgang modelletje.

Interieur delen zijn zo goed als onvindbaar. Je zou de interieur delen uit de voorloper, de 200L, dit is de 240L, kunnen gebruiken.

Dat is in principe dezelfde auto, alleen een andere grill en achterkant en een iets ander interieur, maar ook delen voor die zijn zeer zeldzaam.

Zijn de delen bij jou een beetje goed of moet je gaan zoeken?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Zijn de delen bij jou een beetje goed of moet je gaan zoeken?

Het interieur is helemaal nieuw. Niks ontbreekt, de originele cassette speler zit er zelfs nog in! De hele auto is trouwens helemaal compleet, op het embleempje op de motorkap na. Maar die heb ik ook al thuis liggen uit Japan ;)

Bewerkt: door ClassicCarRacer
Link to comment
Delen op andere websites

Het interieur is helemaal nieuw. Niks ontbreekt, de originele cassette speler zit er zelfs nog in! De hele auto is trouwens helemaal compleet, op het embleempje op de motorkap na. Maar die heb ik ook al thuis liggen uit Japan ;)

Dat is het betere nieuws, volgens mij valt het hoeveelheid werk dan wel mee of niet?

Goed controleren, schoon maken, en goed wassen, hij lijkt iig op de foto's in best goeie staat.

Link to comment
Delen op andere websites

Het interieur is helemaal nieuw. Niks ontbreekt, de originele cassette speler zit er zelfs nog in! De hele auto is trouwens helemaal compleet, op het embleempje op de motorkap na. Maar die heb ik ook al thuis liggen uit Japan ;)

Dat is het betere nieuws, volgens mij valt het hoeveelheid werk dan wel mee of niet?

Goed controleren, schoon maken, en goed wassen, hij lijkt iig op de foto's in best goeie staat.

Hij is idd helemaal gaaf, de binnen en buitenkant hoeven eigenlijk alleen een beste schoonmaakbeurt te hebben. Hij heeft altijd binnen gestaan in een verwarmde hal, dus over spocht hoef ik me ook geen zorgen te maken. Hij heeft een paar plekjes aan de buitenkant, maar dat is niet zo heel spannend. Remmen en koppeling zullen ook wel vast zitten na zo lang staan, maar ook die heb je ook zo los.

Link to comment
Delen op andere websites

Zou ik niet doen, met de 1.2 TSI ga je gegarandeerd serieuze problemen en kosten krijgen

Verder ziet hij er wel netjes uit, maar die motor ga je echt spijt van krijgen, net als de bekleding (ziet er netjes uit maar is niet schoon te houden)

Ik ben toevallig ook naar een andere auto aan het kijken, een Peugeot 206 :puh:

Klopt, bij de 1.2 TSI motoren is er bespaard op de materialen van de distributieketting, dit heeft ervoor gezorgd dat de ketting opgerekt kan worden. Wanneer je dus serieuze interesse hebt in deze Golf zou ik in ieder geval vragen of deze al vervangen is ( gebeurd bij de reguliere onderhoudsbeurten ).

Veel succes met de bekleding, crème leder is nog schoon te houden, maar crème stof is zo smettelijk als wat.

En zoals bijna altijd, nooit een wagen kopen met de traagste motor, die zijn vaak toch net te traag of een wat snellere motor is net wat zuiniger bij het iets sportiever rijden.

@Gekkie, Pon heeft dit probleem onder ogen gezien en vrijwel alle TSI's hebben inmiddels al een nieuwe ketting en spanner.

Mwah die 1.2 tsi is pittig zat hoor, 105pk en 175nm koppel, 10,5 sec naar de 100, dat is net zo snel als bijv een kia cee'd met 135pk die er 10,2 sec over doet, zo traag zijn die dingen niet.

Ter indicatie doet de 1.4 tsi 122pk er 9,5 sec over, niet zo heel erg veel verschil dus.

Overigens heb ik het niet gedaan, ben naar rotterdam gereden maar de verhalen van de verkopers klopten van kant noch wal,

Via de mail zei zijn vrouw dat ze m 1 jaar hadden, hij zei toen we daar waren dat hij m 4 jaar geleased had en toen overgekocht had

via de mail zei zijn vrouw dat ze m weg deed wegens werkloosheid, hij zei daar dat ze minder ging werken

En ga zo maar door, heel vaag.

Overigens wel nog testrit etc gemaakt en mijn vader ( monteur ) heeft de auto helemaal naar gekeken en durfde het opzicht wel aan die auto te kopen maar met zo veel leugens moet je wel iets te verbergen hebben en heb het dus niet gedaan.

Nog maar even verder kijken dus.

Link to comment
Delen op andere websites

Idd verstandige keus!

@gekkiej nice! Vind die echt iets hebben.

Heb in mijn golf 3 de pook uit een golf 4 cabrio.

Is een 1.6, verder redelijk dik aangekleed met airco, elektrische kap, ramen en spiegels. Verder zit windscherm en leren afdekhoes erbij met veiligheidset en alle onderhoudsbonnen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...