Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Vanwege mijn werk rijd ik redelijk vaak in diverse auto's. Zo heb ik ook redelijk wat Corsa's gereden. Ook van jouw modeljaar. Om eerlijk te zijn ben ik er niet zo fan van. :sst: Qua design is het allemaal netjes, maar als je er mee gaat rijden mis ik toch een beetje vermogen, iets strakker stuurgedrag etcetera. Overiges zijn ze nu wel redelijk betaalbaar, zijn nu meestal voorraadmodelletjes die met fikse kortingen worden verkocht.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Afgelopen zaterdag wat koelvloeistof gehaald voor men golf.. Kap open kijk ik recht in een lekkage.. Blijkbaar zit er water in ipv. koelvloeistof en is er dus iets gescheurd, dan maar even weer naar de garage..

En we zijn nog ff bezig geweest om de Antara in te ruilen op een 9-3 1.8t BIO Vector HIRSCH edition, helaas is dit niet door gegaan :(

Zit verder dik in de optie's behalve schuifdak.

Paar foto's van die Saab:

72a8sm.jpg

3008owl.jpg

2ugi4np.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Afgelopen zaterdag wat koelvloeistof gehaald voor men golf.. Kap open kijk ik recht in een lekkage.. Blijkbaar zit er water in ipv. koelvloeistof en is er dus iets gescheurd, dan maar even weer naar de garage..

Thermostaat huis is van plastiek dus hopelijk is hij het die stuk is, ik heb de mijne een tijd terug ook vervangen en qua onderdelen kost het niet zo heel veel.

Welke motor heb je erin zitten?

Link to comment
Delen op andere websites

De 1.6 auto is van 1996.

Weet niet of er verschillende type 1.6 zijn

Jep, 3 stuks van 75pk, ABU voor de oudjes, 1992 tot 1994 dacht ik, AEA voor 1994 tot 1995, en de AEE voor de latere modellen.

En de AFT met 101pk, met onder ander een crossflow kop en wat meer vermogensgericht, is geloof ik de voorloper voor de 1.6 uit de Golf 4.

De AEE zijn de betere motoren, sowieso multipoint injectie en hebben een beter olie circuit, dus zouden iets soepeler moeten lopen dan de oudere motoren.

De Golf is vandaag gekeurd, in een keer geslaagd 8)

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Dan heb je dus de 75pk versie, en een AEE motor, tenzij ze hem pas later op kenteken hebben gezet natuurlijk, gebeurd wel eens met showroom modellen.

Mijn Corrado is ook pas in de 6de maand van 1991 op kenteken gezet terwijl de casco uit 1990 stamt, gebeurde niet vaak aangezien Corrado's op bestelling werden gemaakt.

Mijn Golfje is weer een uit 1993, maar de casco zelf is een 1994 versie, zat in de overgang, gebeurd vaak rond augustus.

Als je wilt weten uit welk jaar je casco komt, je kan je chassis nummer in zo'n vin decoder zetten en dan zie je waar ie is gebouwd en welk jaar etc.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Zo, eergisteren na maanden rondkijken eindelijk een auto gekocht.

Het is een Seat Toledo 1.6 16V Sport geworden uit 2004, met de opties die ik erop wil zoals:

- Climate Control

- Cruise Control

- Elektrische ramen/spiegels

Daarnaast heeft deze auto een Anti Carjacking systeem, kunnen de ramen automatisch van buitenaf open via de CV. Kunnen de spiegels automatisch ingeklapt worden bij het inparkeren. En daarnaast zit er het Seat Sound System Aura op. Wat een heerlijk dynamisch geluid door de auto brengt. Al met al moet ik zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Hij rijdt lekker, de onderhoudshistorie is helemaal bekend en er zit een gloednieuwe APK op.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, lang geleden dat ik hier nog was, nog altijd veel activiteit hier! 8)

Bump, niemand wat te melden? :O

Zelf een paar dingetjes aan de Corrado gedaan, maar niks heel bijzonders eigenlijk, oranje knipperlichten erin gehad om te kijken hoe het stond, mijlenklok erin etc.

Binnenkort alle sensoren vervangen en voor tijdelijk een startonderbreker monteren, totdat ik de centjes heb voor een goed alarm systeem.

Had hier ooit wel eens gelezen dat jij een Corrado had, leuk dat je hem origineel probeert te maken! Toevallig foto's van je wagen?

Wat ik mij afvraag: als je bij een Corrado de klok verwisseld, wordt de kilometerstand dan gewoon behouden en omgezet in miles?

Ik heb hier niet echt iets te melden, behalve dan dat ik op zoek ben naar een Golf GTI. Graag eentje tussen 1984 en 1989 (met kleine bumpers dus), maar het blijkt niet zo eenvoudig te zijn om een origineel exemplaar te vinden voor een realistische prijs...

Ik kijk zelfs tot op een behoorlijke afstand in Europa: Benelux, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk.

Iemand misschien goede verkoopsites voor oudere auto's in Frankrijk? Ik heb het gevoel dat er meer moet zijn dan leboncoin.

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Zo, lang geleden dat ik hier nog was, nog altijd veel activiteit hier! 8)

Bump, niemand wat te melden? :O

Zelf een paar dingetjes aan de Corrado gedaan, maar niks heel bijzonders eigenlijk, oranje knipperlichten erin gehad om te kijken hoe het stond, mijlenklok erin etc.

Binnenkort alle sensoren vervangen en voor tijdelijk een startonderbreker monteren, totdat ik de centjes heb voor een goed alarm systeem.

Had hier ooit wel eens gelezen dat jij een Corrado had, leuk dat je hem origineel probeert te maken! Toevallig foto's van je wagen?

Wat ik mij afvraag: als je bij een Corrado de klok verwisseld, wordt de kilometerstand dan gewoon behouden en omgezet in miles?

Ik heb hier niet echt iets te melden, behalve dan dat ik op zoek ben naar een Golf GTI. Graag eentje tussen 1984 en 1989 (met kleine bumpers dus), maar het blijkt niet zo eenvoudig te zijn om een origineel exemplaar te vinden voor een realistische prijs...

Ik kijk zelfs tot op een behoorlijke afstand in Europa: Benelux, Frankrijk, Duitsland en Oostenrijk.

Iemand misschien goede verkoopsites voor oudere auto's in Frankrijk? Ik heb het gevoel dat er meer moet zijn dan leboncoin.

Jep, hij gaat weer richting originele staat, ik ben gister wezen tellen en momenteel kan ik op het internet 5 Amerikaanse G60's vinden.

Daarvan hebben 3 APK, en 2 geen APK maar wel geldige platen, ook een geëxporteerd zien worden en een gesloopt.

Ik vermoed dus dat er ongeveer 30 Amerikaanse G60jes op Nederlandse grond staan, dus nog best zeldzaam ook.

Ik heb de oorspronkelijke klok van binnen gezien en leek mij ongemoeid, er zijn namelijk twee manieren van teller correctie en een vereist tijd en de ander vereist aanpassingen.

Maar de stand zit vast en geborgd in je kilometer teller, wat wel weer vreemd is omdat de teller zelf los te vervangen is uit de teller behuizing, ik heb ook een complete miles klok gekocht en alleen de kilometer teller erin gezet en niet de toerenteller of brandstofmeter etc.

Mede omdat de gekochte klok geen G60 klok was, en dus de vacuüm aansluiting miste helaas, was ie onbruikbaar voor mij.

Om de Corrado weer origineel en netjes te krijgen heb ik nog een lange weg te gaan, maar beetje bij beetje komen we er wel.

Momenteel geen spannende foto's eigenlijk, daar is ie nu nog niet netjes genoeg voor.

Miss dat ik binnenkort een polijst setje ga aanschaffen en dan vooral de motorkap ga aanpakken, dan is de grootste doorn in het oog iig weg.

Overnieuw spuiten moet toch uiteindelijk gebeuren, maar als ie een beetje netjes erbij staat kan ik er voorlopig wel mee leven.

Nette Golfjes 2 zijn al aardig zeldzaam aan het worden, laat staan een GTI ja.

Ook nog wensen qua motorisch? 8V of 16V? Of qua opties?

Link to comment
Delen op andere websites

Klinkt goed inderdaad, over het algemeen ben ik niet zo voor Amerikaanse versies van Europese auto's, maar een originele Corrado kan ik altijd wel smaken. De Corrado is sowieso een zeldzaamheid in originele staat!

Ivm met die tellers: wel vreemd dat de kilometerstand wordt opgeslagen in de teller en niet ergens in de elektronica van de auto zelf ofzo (denk dat dit bij recentere auto's toch het geval is, niet?). Dus het komt er eigenlijk op neer dat je bij bijvoorbeeld een Golf 3 even makkelijk kan frauderen met de kilometerstand als bij een Golf 2 door gewoon de teller te verwisselen? Goed om te weten alleszins!

Ivm GTI: ik zoek een 8V, qua opties had ik graag een schuifdakje en 5 deuren gehad, verder ben ik tevreden met de standaard GTI-uitrusting. Maar de belangrijkste vereiste bij mij is toch wel de originaliteit en helaas is een GTI nogal aantrekkelijk bij mensen die dit niet zo belangijk vinden (wel minder erg dan bij Corrado's natuurlijk). Die 5 deuren is overigens eerder een groot pluspunt, ik ga een mooie GTI niet laten staan omdat deze 3 deuren heeft.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet toegeven dat ik een Amerikaanse Golf 1 of 2 geen porum vind, pas vanaf de Corrado vind ik het wel wat hebben.

Amerikaanse Golf 3 ziet er imo veel mooier uit in een Amerikaanse outfit, qua opties zijn de Amerikanen vaak ook beter.

Alle Amerikaanse Corrado's hier hebben cruise control, airco, elektrische ramen en vaak ook leder, terwijl er genoeg Europese Corrado's zijn die zelfs raamslingers hebben.

Ik mis eigenlijk twee opties, en dat zijn Recaro elektrisch verstelbare stoelen en stoelverwarming, voor de rest heeft ie alles.

Laatst aan de prijslijst gevonden van wat een Corrado hier kostte met bepaalde opties, de mijne zou hier in Nederland bijna 96 duizend gulden kosten, omgerekend zo'n 44.000 euro.

Klopt, tegenwoordig staat het dacht ik ook in de ECU hoeveel een motor heeft gelopen, maar bij de Golf 2 en 3 is hier nog geen sprake van.

Golf 2 met een analoge km teller is erg makkelijk terug te draaien, Golf 3 is al wat moeilijker en heb je een speciale kabel+software voor nodig.

Alhoewel dat weer zo lek is als een mandje, want de klok zelf is 2 minuten werk om hem te vervangen met een andere met minder km's erop.

Welke fout mensen ook vaak maken bij Golfjes 3, is dat de teller zich automatisch reset bij 300.000km, enige verschil wat je ziet is dat de teller geen 'TOTAL' meer aangeeft bij de stand.

Hier zie je het verschil goed, en heel veel mensen en bedrijven weten dit niet en (ver)kopen een Golf met bv. 70k terwijl dit bv 370k is.

Scheelt nog dat een 8V goed te vinden is, of in ieder geval beter te vinden, en schuifdakje zie je ook nog wel relatief vaak.

Stiekem zou ik eerder voor een 3 deurs gaan, net wat mooier en sportiever imo, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Voordat ik de Corrado kocht, zat ik ook oa. voor een Golf 2 te kijken.

Had bijna een volledig originele 1.6 automaat gekocht met leuke opties en weinig km, maar toch maar niet gedaan.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Vanwege mijn werk rijd ik redelijk vaak in diverse auto's. Zo heb ik ook redelijk wat Corsa's gereden. Ook van jouw modeljaar. Om eerlijk te zijn ben ik er niet zo fan van. :sst: Qua design is het allemaal netjes, maar als je er mee gaat rijden mis ik toch een beetje vermogen, iets strakker stuurgedrag etcetera. Overiges zijn ze nu wel redelijk betaalbaar, zijn nu meestal voorraadmodelletjes die met fikse kortingen worden verkocht.

Dat klopt wel, afhankelijk van de uitvoering van het model natuurlijk. Voor de rest heb ik primair gereden in een Citroën en rijd ik bij de brandweer en politie vaak in volkswagens (hoe kan het ook anders). Ik vind Opel daarin wel een decent Duitse tussenweg. Beetje VW, maar ook beetje niet. Dat vind ik ook wel leuk. Ik houd er nooit zo van om de hele tijd in 1 auto te rijden met dezelfde rijstijl. Dat zie je ook wel aan de auto's die ik heb / gehad heb: Citroen C2, Fiat Seicento en nu de Opel Corsa & Nissan Pixo.

Dat rotding startte deze week trouwens niet op... Conclusie: Een nieuwe accu en 100 euro lichter.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, eergisteren na maanden rondkijken eindelijk een auto gekocht.

Het is een Seat Toledo 1.6 16V Sport geworden uit 2004, met de opties die ik erop wil zoals:

- Climate Control

- Cruise Control

- Elektrische ramen/spiegels

Daarnaast heeft deze auto een Anti Carjacking systeem, kunnen de ramen automatisch van buitenaf open via de CV. Kunnen de spiegels automatisch ingeklapt worden bij het inparkeren. En daarnaast zit er het Seat Sound System Aura op. Wat een heerlijk dynamisch geluid door de auto brengt. Al met al moet ik zeggen dat ik tot nu toe zeer tevreden ben. Hij rijdt lekker, de onderhoudshistorie is helemaal bekend en er zit een gloednieuwe APK op.

541637_721920637920958_2522784600388633439_n.jpg?oh=add730abd35a7c28d1ead19764d338fe&oe=55936D3A

Link to comment
Delen op andere websites

Ik moet toegeven dat ik een Amerikaanse Golf 1 of 2 geen porum vind, pas vanaf de Corrado vind ik het wel wat hebben.

Amerikaanse Golf 3 ziet er imo veel mooier uit in een Amerikaanse outfit, qua opties zijn de Amerikanen vaak ook beter.

Alle Amerikaanse Corrado's hier hebben cruise control, airco, elektrische ramen en vaak ook leder, terwijl er genoeg Europese Corrado's zijn die zelfs raamslingers hebben.

Ik mis eigenlijk twee opties, en dat zijn Recaro elektrisch verstelbare stoelen en stoelverwarming, voor de rest heeft ie alles.

Laatst aan de prijslijst gevonden van wat een Corrado hier kostte met bepaalde opties, de mijne zou hier in Nederland bijna 96 duizend gulden kosten, omgerekend zo'n 44.000 euro.

Klopt, tegenwoordig staat het dacht ik ook in de ECU hoeveel een motor heeft gelopen, maar bij de Golf 2 en 3 is hier nog geen sprake van.

Golf 2 met een analoge km teller is erg makkelijk terug te draaien, Golf 3 is al wat moeilijker en heb je een speciale kabel+software voor nodig.

Alhoewel dat weer zo lek is als een mandje, want de klok zelf is 2 minuten werk om hem te vervangen met een andere met minder km's erop.

Welke fout mensen ook vaak maken bij Golfjes 3, is dat de teller zich automatisch reset bij 300.000km, enige verschil wat je ziet is dat de teller geen 'TOTAL' meer aangeeft bij de stand.

Hier zie je het verschil goed, en heel veel mensen en bedrijven weten dit niet en (ver)kopen een Golf met bv. 70k terwijl dit bv 370k is.

Scheelt nog dat een 8V goed te vinden is, of in ieder geval beter te vinden, en schuifdakje zie je ook nog wel relatief vaak.

Stiekem zou ik eerder voor een 3 deurs gaan, net wat mooier en sportiever imo, maar dat is voor iedereen anders natuurlijk.

Voordat ik de Corrado kocht, zat ik ook oa. voor een Golf 2 te kijken.

Had bijna een volledig originele 1.6 automaat gekocht met leuke opties en weinig km, maar toch maar niet gedaan.

Over Amerikaanse auto's snap ik je punt wel, Amerikanen zijn altijd ver voorop geweest in zo'n opties die je in een Europese wagen niet zou verwachten.

Enige nadeel aan Amerikaanse auto's vind ik dan weer dat het heel vaak automaten zijn, maar da's persoonlijk.

Eerst zocht ik naar 8V of 16V, maar na veel opzoekwerk, enkele auto's bekeken te hebben en meningen van mensen gehoord te hebben, toch maar besloten om de 16V uit te sluiten. Dit vooral omdat deze minder betrouwbaar zijn, complexer en minder koppel in lagere toeren. Mijn conclusie was dus dat een 8V gewoon meer iets voor mij is.

Ivm die tellers van Golf 3: dit wist ik inderdaad, ook van die 'total'. Ik denk dat er al wel mensen zich mispakt zullen hebben aan die km-stand van een Golf 3, als je weinig van auto's kent kan je al vlug voor onverwachtte kosten komen te staan!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...