GolfG60 Geplaatst: 9 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 9 februari 2015 (bewerkt) Over Amerikaanse auto's snap ik je punt wel, Amerikanen zijn altijd ver voorop geweest in zo'n opties die je in een Europese wagen niet zou verwachten. Enige nadeel aan Amerikaanse auto's vind ik dan weer dat het heel vaak automaten zijn, maar da's persoonlijk. Eerst zocht ik naar 8V of 16V, maar na veel opzoekwerk, enkele auto's bekeken te hebben en meningen van mensen gehoord te hebben, toch maar besloten om de 16V uit te sluiten. Dit vooral omdat deze minder betrouwbaar zijn, complexer en minder koppel in lagere toeren. Mijn conclusie was dus dat een 8V gewoon meer iets voor mij is. Ivm die tellers van Golf 3: dit wist ik inderdaad, ook van die 'total'. Ik denk dat er al wel mensen zich mispakt zullen hebben aan die km-stand van een Golf 3, als je weinig van auto's kent kan je al vlug voor onverwachtte kosten komen te staan! Vreemd genoeg zijn alle Corrado's die uit Amerika komen met een handbak gekomen zover ik weet, ik heb wel eens een G60 automaat gezien maar ook maar eenmalig en was een Belg. VR6 zie je al wat vaker met een automaat, maar qua ophanging is een VR6 veel beter geschikt voor te cruisen en dan is een automaat ook best fijn lijkt mij. Een G60 heeft kortere draagarmen en een andere afstelling qua caster en kan daardoor beter omgaan met snelle bochten, een VR6 heeft minder stuur als ware maar wel meer comfort door de langere draagarmen, en natuurlijk een 6 cilinder. De 8V's zijn zeker goeie motoren, erg betrouwbaar en vooral als er gewoon goed mee is omgegaan. Een 16V heeft het idd meer van de toeren nodig, maar onder de kap ziet het er wel een heel stuk gaver uit vind ik. 8V zal ook een heel stuk makkelijker te vinden zijn, maar mocht je een goede 16V vinden, zou je die daarvoor laten staan? Bewerkt: 9 februari 2015 door GolfG60 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Golf_MK1 Geplaatst: 11 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 11 februari 2015 Vreemd inderdaad, ook omdat de meeste deftige Scirocco's (de voorloper dus) die ik tegenkom automaat zijn, dus zo'n auto werd nog wel eens in automaat genomen. Een 16V ziet er inderdaad gaver uit onder de kap, maar tijdens het rijden zie je dat niet gelukkig. Als ik een goede 16V vind die in een super goede staat is en met geschiedenis erbij, dan zou ik die niet laten staan nee. Er stond een tijdje geleden zo eentje te koop, perfect wat ik zoek en volgens de advertentie in een heel goede staat (en met volledige geschiedenis) voor 5500 euro. Dezelfde dag dat de advertentie online kwam al getelefoneerd en toen was hij al gereserveerd en een paar dagen later ook effectief verkocht. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 11 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 11 februari 2015 Vreemd inderdaad, ook omdat de meeste deftige Scirocco's (de voorloper dus) die ik tegenkom automaat zijn, dus zo'n auto werd nog wel eens in automaat genomen. Een 16V ziet er inderdaad gaver uit onder de kap, maar tijdens het rijden zie je dat niet gelukkig. Als ik een goede 16V vind die in een super goede staat is en met geschiedenis erbij, dan zou ik die niet laten staan nee. Er stond een tijdje geleden zo eentje te koop, perfect wat ik zoek en volgens de advertentie in een heel goede staat (en met volledige geschiedenis) voor 5500 euro. Dezelfde dag dat de advertentie online kwam al getelefoneerd en toen was hij al gereserveerd en een paar dagen later ook effectief verkocht. Waarom Scirocco's vaker in automaat is geleverd weet ik niet, miss omdat het eigenlijk gewoon een Golf 2 is. Misschien omdat de Corrado al duur zat was, maar qua rijgedrag een heel stuk anders is wat eigenlijk niet goed bij een automaat aansluit. Ik zie ook vaak zat Corrado VR6 automaten staan, maar die zijn bij lange na niet zo gewild als een met handbak. Ik ken het, soort van, de handelaar die mijn Corrado verkocht, werd ook behoorlijk gebeld en gemaild. Ik wou eigenlijk de volgende dag bellen, het was al 5 uur 's avonds, maar blij toe dat ik dezelfde dag nog heb gebeld en een afspraak gemaakt om te kijken. Zodra iets interessant is, kun je niet snel genoeg reageren, en dat zie ik nu nog steeds terug in onderdelen Moet zeggen, mocht je de keuzen hebben tussen 16V of 8V, zou ik wel neigen naar de 16V. Meestal zijn die ook wat voller qua opties, maar over een tijdje zijn die een stuk meer waard dan de 8V. Ik kan me nog herinneren dat je een Golf 2 G60 kocht voor 3000 in relatief nette staat, nu is dat al 5000 tot 7000 euro. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MaxVito Geplaatst: 11 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 11 februari 2015 Om even terug te komen op de Golf. Een kennis heeft er naar gekeken en hij dacht dat het dit zou kunnen zijn: Het sloot niet goed aan tegen het thermostaathuis.. Gisteren ontvangen en denk ik dit weekend maar eens monteren. Ook is er vorige week een pushbar ontvangen voor de Antara die we binnenkort gaan monteren. Als ik de Golf daarmee niet gemaakt heb dan eens even de overbuurman vragen, die werkt bij een autobedrijf, anders gaat hij er toch uit.. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 12 februari 2015 In jouw geval zou ik het thermosstaat huis* erbij besteld hebben, die kost 22 euro en is het hele plastieken geval, in combinatie met wat je al hebt besteld, zou de gehele plastieken poppenkraam in je koelcircuit vernieuwd zijn. Dan weet je ook dat de aansluiting tussen thermosstaathuis en je motor goed dicht is, en dat je thermosstaathuis niet is gescheurd of voorlopig gaat scheuren. Die huisjes gaan namelijk wel wat vaker stuk, plastiek heeft niet het eeuwige leven en vooral niet als het warm/koud afwisselt, daar raakt het broos van namelijk. Heb het zelf ook gehad, doordat er water is bijgevuld ipv koelvloeistof, is de thermostaat vast gaan zitten in de open positie waardoor mijn motor amper op temperatuur kwam. Uiteindelijk de hele zooi vervangen, omdat ik dacht dat het huisje ook was gescheurd maar bleek na demontage niet zo te zijn, incl. koelvloeistof en nu komt ie lekker op temperatuur. Kachelradiateur raakt nu ook sneller op temperatuur, wel zo lekker met koud weer Het zou jammer zijn als je al een auto weg doet, voor zulke kleine akkefietjes, welke met wat basis kennis op te lossen zijn. Wat eenmaal is, zulke wagens zijn al ongeveer 20 jaar oud, daar zul je zo nu en dan aan moeten sleutelen of laten sleutelen. Ik zou je buurman even vragen, hij kan je vast uitleggen hoe je moet ontluchten, dat is eigenlijk het meeste werk. *Voor de ABU motor is het nummer 22746 van Febi, als ik het goed heb is dit dezelfde voor jouw motor. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MaxVito Geplaatst: 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 12 februari 2015 Heb ik over na gedacht maar ga het eerst zo eens proberen. Als het nog lekt zal ik wel een huis moeten bestellen. Nouja wegdoen. Ligt eraan wat er kapot is. Als het 1000 euro of meer kost dan vliegt die er uit, dan wordt het repareren waarschijnlijk duurder dan dat die ooit gekost heeft Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Limbolander Geplaatst: 12 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 12 februari 2015 Als je iets specifieks wilt weten qua onderdelen en onderdeel nummer en (bruto) richtprijzen kun je mij een privé bericht sturen. Heb login tot een automaterialenbedrijf en kan dus alles op zoeken op kenteken/type auto. Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 13 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 13 februari 2015 Heb ik over na gedacht maar ga het eerst zo eens proberen. Als het nog lekt zal ik wel een huis moeten bestellen. Nouja wegdoen. Ligt eraan wat er kapot is. Als het 1000 euro of meer kost dan vliegt die er uit, dan wordt het repareren waarschijnlijk duurder dan dat die ooit gekost heeft Als het 1000 euro zou kosten snap ik het, maar tegen de tijd dat je 1000 euro in het koelsysteem hebt, ben je wel heel ver gegaan Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
moechy Geplaatst: 13 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 13 februari 2015 Heb ik over na gedacht maar ga het eerst zo eens proberen. Als het nog lekt zal ik wel een huis moeten bestellen. Nouja wegdoen. Ligt eraan wat er kapot is. Als het 1000 euro of meer kost dan vliegt die er uit, dan wordt het repareren waarschijnlijk duurder dan dat die ooit gekost heeft Als het 1000 euro zou kosten snap ik het, maar tegen de tijd dat je 1000 euro in het koelsysteem hebt, ben je wel heel ver gegaan Dan heb je zowat het hele koelsysteem vervangen Maandag gaat men Cb500 op internet Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MaxVito Geplaatst: 13 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 13 februari 2015 Klopt ja maar je weet hoe autobedrijven zijn tegenwoordig Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 13 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 13 februari 2015 Heb ik over na gedacht maar ga het eerst zo eens proberen. Als het nog lekt zal ik wel een huis moeten bestellen. Nouja wegdoen. Ligt eraan wat er kapot is. Als het 1000 euro of meer kost dan vliegt die er uit, dan wordt het repareren waarschijnlijk duurder dan dat die ooit gekost heeft Als het 1000 euro zou kosten snap ik het, maar tegen de tijd dat je 1000 euro in het koelsysteem hebt, ben je wel heel ver gegaan Dan heb je zowat het hele koelsysteem vervangen Maandag gaat men Cb500 op internet En als je alles zelf doet, en tweedehandse delen gebruikt, heb je 90% van de gehele wagen vervangen Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
MaxVito Geplaatst: 14 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 14 februari 2015 Onderdeel vanmiddag gemonteerd, koelsysteem met water gevuld. Geen lekkage !! Onderste slang los gemaakt het water er weer uit laten lopen, en weer koelvloeistof erin gedaan. Wederom geen lekkage meer. Starten had die niet zo veel zin in... Accu te leeg..... Die een uurtje aan de lader gelegd, en ja hoor sleutel draaien en hij loopt weer Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 14 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 14 februari 2015 (bewerkt) Netjes, dat starten ken ik, de accu van de Corrado laadt niet goed bij, dus ik loop maar al te vaak rond met startkabels Een dezer dagen een nieuwe bestellen, en gelijk kijken want ik heb ergens lekstroom lopen maar ik weet mogelijk al waar. Bewerkt: 14 februari 2015 door GolfG60 Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GekkieJ01 Geplaatst: 14 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 14 februari 2015 Zo, even via mijn werk een beurtje geregeld voor mijn Toledo. Binnenkort ook nog even kijken voor paar aanpassingen ( Yatour inbouwen, Xenon verlichting, paar instellingen via VDS Pro aanpassen ). Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
GolfG60 Geplaatst: 16 februari 2015 Rapport Share Geplaatst: 16 februari 2015 Zo, even via mijn werk een beurtje geregeld voor mijn Toledo. Binnenkort ook nog even kijken voor paar aanpassingen ( Yatour inbouwen, Xenon verlichting, paar instellingen via VDS Pro aanpassen ). Wanneer komt de airride, 17" BBS RS, 20VT en natuurlijk parelmoer flipflop lak? Reageren Link to comment Delen op andere websites More sharing options...
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.