Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vind die oudere Toledo's altijd wel een mooie neus hebben. Minpuntje is dat het van binnen gewoon een Spaanse VW is (oudere VW's vind ik van binnen niet echt spectaculair). Wel een grote wagen voor in je uppie GekkieJ :puh:

Bewerkt: door NicolaB
Link to comment
Delen op andere websites

Wanneer het noodzakelijke onderhoud is gedaan. :puh::bier:
Met onderhoud kan je toch geen McDonalds chickies versieren, met je flipflop lak wel, dus hop hop.
Echte chicks kiezen voor motoren :D8) Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Waarom Scirocco's vaker in automaat is geleverd weet ik niet, miss omdat het eigenlijk gewoon een Golf 2 is.

Misschien omdat de Corrado al duur zat was, maar qua rijgedrag een heel stuk anders is wat eigenlijk niet goed bij een automaat aansluit.

Ik zie ook vaak zat Corrado VR6 automaten staan, maar die zijn bij lange na niet zo gewild als een met handbak.

Ik ken het, soort van, de handelaar die mijn Corrado verkocht, werd ook behoorlijk gebeld en gemaild.

Ik wou eigenlijk de volgende dag bellen, het was al 5 uur 's avonds, maar blij toe dat ik dezelfde dag nog heb gebeld en een afspraak gemaakt om te kijken.

Zodra iets interessant is, kun je niet snel genoeg reageren, en dat zie ik nu nog steeds terug in onderdelen :puh:

Moet zeggen, mocht je de keuzen hebben tussen 16V of 8V, zou ik wel neigen naar de 16V.

Meestal zijn die ook wat voller qua opties, maar over een tijdje zijn die een stuk meer waard dan de 8V.

Ik kan me nog herinneren dat je een Golf 2 G60 kocht voor 3000 in relatief nette staat, nu is dat al 5000 tot 7000 euro.

Opties interesseren mij niet zoveel, ik vind een standaard GTI meer dan goed genoeg uitgerust. Het gaat me dan ook vooral om de looks en het rijden, het zal dan ook geen dagelijkse auto worden.

De prijzen stijgen inderdaad snel, als je ook ziet hoeveel Golf I GTI's zijn gestegen in waarde op 5 jaar tijd. Ken iemand die zo'n 5 jaar geleden een MK1 GTI kocht voor 5000 euro (wat toen niet de goedkoopste was) en ik schat dat die nu toch zo'n 12000 euro waard is... :cab:

Hoeveel zou jij geven aan een facelift GTI 8V met kleine bumpers?

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Echte chicks kiezen voor motoren :D8)
De meeste die ik ken die een motor boven auto verkiezen, zijn pot of zitten vol plakplaatjes :sst::Y Nee, maar even wat anders he, rij je in de winter door op de motor?

Ik rijd het hele jaar door :Y

Behalve als het echt sneeuwt, dan laat ik hem staan (wat dit jaar 1 dag was) :7

Link to comment
Delen op andere websites

Opties interesseren mij niet zoveel, ik vind een standaard GTI meer dan goed genoeg uitgerust. Het gaat me dan ook vooral om de looks en het rijden, het zal dan ook geen dagelijkse auto worden.

De prijzen stijgen inderdaad snel, als je ook ziet hoeveel Golf I GTI's zijn gestegen in waarde op 5 jaar tijd. Ken iemand die zo'n 5 jaar geleden een MK1 GTI kocht voor 5000 euro (wat toen niet de goedkoopste was) en ik schat dat die nu toch zo'n 12000 euro waard is... :cab:

Hoeveel zou jij geven aan een facelift GTI 8V met kleine bumpers?

Ik zag dat je eerder schreef dat je er een 16V zag voor 5500 euro, persoonlijk zou ik in dat geval eerder een Mk2 G60 kopen met her en der werk.

Maar er zitten wel drie problemen eraan, sowieso dat in België de oldtimers veel meer kosten, hier in Nederland ligt de oldtimerwet volledig op zijn gat.

En het tweede probleem is natuurlijk dat je een oud type wilt, dus een G60 gaat het niet worden.

Derde probleem, een goede originele Golf 2 vinden is blijkbaar behoorlijk lastig, en zal prijzig zijn, dus ligt eraan of je ook er een zou kopen waar wat werk aan zit.

Vergeleken met de prijzen hier, zou ik haast zeggen maximaal tussen de 2 en 3k, en dat voor een met wat werk.

Hier staat er een te koop, 8V uit 1988 maar wel omgebouwd naar nieuw type, klik.

De vraag is natuurlijk of het goed is gedaan, en wat er nog meer is verbouwd, al ziet ie er wel netjes uit zo op het oog.

Vraagprijs vind ik zelf aan de hoge kant, vooral omdat er zoveel aan is geknutseld.

Hier in Nederland zijn alle oud type GTI's omgebouwd naar nieuw type, of grote opknap projecten, dus echt een goede prijs zou ik niet durven geven.

Ook zie ik nu dus dat een originele, niet verknutselde oud type GTI nog best zeldzaam is, dus ik vermoed dat je hier in Nederland ook rond de 3000-5000 euro zit.

Ik rijd het hele jaar door :Y

Behalve als het echt sneeuwt, dan laat ik hem staan (wat dit jaar 1 dag was) :7

Dit jaar was (gelukkig) rustig qua sneeuw ja, ben ik stiekem wel blij mee :7

Niet teveel last van kou of iets?

Link to comment
Delen op andere websites

Die 16V leek in de advertentie volledig wat ik zocht, in heel goede staat, volledig origineel en stond bij de tweede eigenaar die hem al ongeveer 15 jaar had. Dat was dus perfect wat ik zocht en ik had die 5500 er wel voor willen geven. Blijkbaar was die auto dat toch wel waard, gezien hij op enkele uren verkocht was...

Ik heb al veel in Nederland gezocht naar een GTI, maar tot dusver geen enkele MK2 tegengekomen in originele en onverprutste staat. En dat laatste is toch wel belangrijk voor mij, liefst ook originele lak (je weet immers nooit hoe goed die gespoten zou zijn).

Een beetje werk vind ik niet zo erg, maar qua uiterlijk en interieur zou ik graag hebben dat hij in orde is. Dus goede lak, geen doorhangende hemel, geen instapschade en geen bartsen in het dashboard. Oh ja, en liefst geen motor die gereviseerd moet worden of veel kilometers heeft.

Dus veel opties met werk zijn er niet denk ik, enige wat ik niet erg zou vinden zijn dingen zoals ophanging, uitlaat of dingen die rond de motor zitten bv.

Mijn budget is 5 à 6000 euro, dus ik wil er wel wat geld aan geven, maar dan moet het volledig mijn ding zijn en dat is niet makkelijk te vinden.

Edit: over G60, dit is voor mij niet echt een optie omdat ik echt wel graag kleine bumpers heb en een G60 met kleine bumpers kan gewoon niet :puh: + ik geef sowieso liever iets meer (te veel) voor een goede 8V of 16V die volledig mijn ding is..

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Die 16V leek in de advertentie volledig wat ik zocht, in heel goede staat, volledig origineel en stond bij de tweede eigenaar die hem al ongeveer 15 jaar had. Dat was dus perfect wat ik zocht en ik had die 5500 er wel voor willen geven. Blijkbaar was die auto dat toch wel waard, gezien hij op enkele uren verkocht was...

Ik heb al veel in Nederland gezocht naar een GTI, maar tot dusver geen enkele MK2 tegengekomen in originele en onverprutste staat. En dat laatste is toch wel belangrijk voor mij, liefst ook originele lak (je weet immers nooit hoe goed die gespoten zou zijn).

Een beetje werk vind ik niet zo erg, maar qua uiterlijk en interieur zou ik graag hebben dat hij in orde is. Dus goede lak, geen doorhangende hemel, geen instapschade en geen bartsen in het dashboard. Oh ja, en liefst geen motor die gereviseerd moet worden of veel kilometers heeft.

Dus veel opties met werk zijn er niet denk ik, enige wat ik niet erg zou vinden zijn dingen zoals ophanging, uitlaat of dingen die rond de motor zitten bv.

Mijn budget is 5 à 6000 euro, dus ik wil er wel wat geld aan geven, maar dan moet het volledig mijn ding zijn en dat is niet makkelijk te vinden.

Edit: over G60, dit is voor mij niet echt een optie omdat ik echt wel graag kleine bumpers heb en een G60 met kleine bumpers kan gewoon niet :puh: + ik geef sowieso liever iets meer (te veel) voor een goede 8V of 16V die volledig mijn ding is..

Nee idd, net ook even rap gekeken maar alles is verbouwd naar nieuw type of staat met (behoorlijk) achterhaald onderhoud, of zijn CL's omgebouwd naar GTI met enkel een GTI logo.

Eigenlijk ook niet zo gek, die jij zoekt zijn tussen de 31 en 25 jaar oud, dus de kans dat ze bij een echte liefhebber zijn gekomen maar ook gebleven is minimaal.

Ik denk dat het een kwestie van geduld gaat worden, hoe lang ben je al op zoek?

Originele lak, tja, beetje een en en verhaal, originele lak zal zeker goed gespoten zijn, maar je weet wel zeker dat bij een gebruikte Golf 2 geheid rottigheid ergens zit, casco is immers al 25+ jaar oud.

Is dat gek, nee, dat niet, maar een opnieuw gespoten wagen hoeft niet per direct slecht te zijn, maar ik denk dat jij liever een originele wagen hebt waarbij wat gebruikerssporen er simpelweg bij hoort.

Op een G60 hoort inderdaad gewoon dikke bumpers, en ook nog eens 3 deuren, bij voorkeur Tornado rood, Oak green, donker paars, gewoon wit, of mooi diep zwart.

Er staat wel een Limited te koop trouwens, maar die kost iets meer en is behoorlijk in opknap status, staat op autoscout.de .

Niet echt nee, een goed pak doet wonderen :tu:

Ah ja, lekker warm binnenhangen en aantrekken scheelt natuurlijk ook al een hoop lijkt mij :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, het zijn al relatief oude auto's geworden, bij een eerste eigenaar een GTI vinden is heel moeilijk zoniet onmogelijk..

Ik ben ondertussen een kleine drie maanden aan het zoeken, nog niet extreem lang dus.

Tja, er zijn verschillende redenen waarom ik originele lak verkies boven een opnieuw gespoten auto. Enerzijds omdat je dan zeker bent dat het de originele kleur is (dat zie je ook op de sticker ik weet het), de kwaliteit van de gebruikte verf zal goed zijn en zoals je zegt minieme gebruikssporen horen er een beetje bij (het is dan ook een auto om mee te rijden en niet om in een showroom te laten stilstaan).

Anderzijds weet je nooit hoe goed de voorbereiding van het spuitwerk is gebeurd, hoeveel plamuur er is gebruikt en hoe goed eventuele roest behandeld is (bijvoorbeeld: als de auto rotte wielkastranden had, zijn er dan nieuwe op de correcte manier ingelast of maar snel-snel over de rottigheid heen gezet). Vooral als de carosseriewerken recent zijn gebeurd, weet je volgens mij niet goed hoe goed de auto écht is.

Daarnaast valt het mij op dat veel auto's die herspoten zijn, een hoge kilometerstand hebben (200000 en meer). Ergens is dat logisch, maar hierdoor is het interieur ook vaak minder goed als hier niets aan gebeurd is en kan je daar nog eens een hoop geld in gaan stoppen.

Ik heb bijvoorbeeld een GTI laten staan omdat daar recent nieuwe wielbogen en nog wat zaken waren ingelast en herspoten. Er was wel een (grote) factuur van VW bij, maar de onzekerheid heeft me doen beslissen het niet te doen.

Bovendien kan ik in de toekomst nog altijd beslissen om de auto volledig op de correcte manier te laten overspuiten, op die manier weet ik zeker dat het goed gedaan zal zijn (het kost veel geld natuurlijk, maar een GTI is dat normaal wel waard).

Ik begin trouwens hoe langer hoe meer te neigen naar een driedeurs in plaats van vijfdeurs, op een GTI staat dat inderdaad sportiever / beter. Niet dat ik daarvoor een vijfdeurs zal laten staan. Oh ja en qua kleur maakt het me weinig uit, maar het liefst géén wit of zwart. Mooiste kleur vind ik Tornadorood of Marsrood (op eentje van voor augustus 1986).

En dan nog één ding over die link die je eerder plaatste (deze): dit is één van de mooiste die ik al gevonden heb in Nederland, maar heel jammer dat die werd omgebouwd naar dikke bumpers :vp: . Verder wel een leuk exemplaar met heel wat leuke opties zoals lederen interieur, ABS, stoelverwarming, airco... Vraag me wel af of die effectief zo geleverd is indertijd, maar dat valt na te gaan mbv de sticker in de kofferbak. Of de airco origineel is betwijfel ik bijvoorbeeld (ondanks dat dit er wel origineel uitziet in het interieur) omdat ik dacht dat GTI's met airco geen dubbele koplampen (konden) hebben?

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Ik denk dat de eerste eigenaren ze nog juist vasthouden, er rijden ook aardig wat Scirocco MK1's rond met de eerste eigenaar vanaf de jaren 70.

3 maanden zoeken valt inderdaad nog wel mee, mijn Corrado was ik ongeveer hetzelfde kwijt aan tijd.

En inderdaad, bij twijfel, niet doen, omdat het ergste is, is zodra je later op 2dehands sites kijkt, je altijd wel een betere auto ziet en als je dat combineert met eerdere twijfel, niet goed.

Die sticker kan je ook laten hermaken, dus volledig blindstaren kan je er niet op, boekjes staat die sticker ook nog eens in.

Bij spuiten is de voorbereiding alles, het spuiten zelf is gewoon de kers op een taart als ware.

Is de voorbereiding ruk, dan valt je verf bij wijze van er gewoon vanaf, of heb je rare deuken, of een strak uitziende wagen met 10kg aan plamuur om alle deuken te vullen.

Spuiten kost een hoop, vooral als je het goed wilt doen, maar meestal kan je dan gelijk in de tussentijd andere dingen aanpakken, zodat ie weer helemaal netjes is.

Een oud collega van mij, zijn vader rijdt met een Golf 2 G60(die heeft mij aangestoken met het VW/G60 virus), had geloof ik ook airco en ook gewoon dubbele koplampen.

Ik lees wel dat enkele koplampen voor meer koeling zorgen, dus het zou best nog eens kunnen dat ze af fabriek het weg laten.

Wat ik jammer vind aan die zwarte Golf, is dat er waarschijnlijk weer iemand een pre-facelift GTI koopt, hem opknapt en facelift spullen monteert ipv. gewoon een facelift model te kopen.

Maarja, wss werd dit gedaan zodat ie eerder belastingvrij zou worden, maar zo voordelig en handig als een paar jaar terug is het niet meer, dus vliegt ie de verkoop in.

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, er zullen altijd eerste eigenaars zijn die zo'n auto's vasthouden en echt goed verzorgen, eerder dan bij 'gewone' Golfjes omdat een GTI toch eerder door liefhebbers worden gekocht. Maar het vinden van juist die exemplaren is gewoon lastig en als je ze al vindt zijn ze ofwel heel snel verkocht ofwel veel te duur... In België staat er bijvoorbeeld zo eentje te koop voor 15000 euro (+/- 80000 km), waarschijnlijk véél goedkoper gekocht bij de eerste eigenaar.

Heb je toevallig een adresje ofzo waar ze die stickers kunnen hermaken? Of bedoelde je gewoon dat men ermee kan valsspelen?

Ik weet wel dat die sticker niet alles zegt, maar denk niet dat daar vaak mee geknoeid wordt... (ik ben het althans nog niet tegengekomen)

Daar zeg je zoiets over dat belastingvrij zijn in Nederland, ik heb de indruk dat het wel vaker gebeurd(e) dat ze gewoon de chassisnummers verwisselen bij Golfjes II. Dus misschien is die zwarte wel gewoon origineel (afgezien van een spuitbeurt mss), maar heeft ie een ouder chassisnummer gekregen. Oh nee, ik heb niets gezegd.. De stuurkolom zegt dat het effectief om eentje van voor modeljaar 1990 gaat. :puh:

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...