Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ja, er zullen altijd eerste eigenaars zijn die zo'n auto's vasthouden en echt goed verzorgen, eerder dan bij 'gewone' Golfjes omdat een GTI toch eerder door liefhebbers worden gekocht. Maar het vinden van juist die exemplaren is gewoon lastig en als je ze al vindt zijn ze ofwel heel snel verkocht ofwel veel te duur... In België staat er bijvoorbeeld zo eentje te koop voor 15000 euro (+/- 80000 km), waarschijnlijk véél goedkoper gekocht bij de eerste eigenaar.

Heb je toevallig een adresje ofzo waar ze die stickers kunnen hermaken? Of bedoelde je gewoon dat men ermee kan valsspelen?

Ik weet wel dat die sticker niet alles zegt, maar denk niet dat daar vaak mee geknoeid wordt... (ik ben het althans nog niet tegengekomen)

Daar zeg je zoiets over dat belastingvrij zijn in Nederland, ik heb de indruk dat het wel vaker gebeurd(e) dat ze gewoon de chassisnummers verwisselen bij Golfjes II. Dus misschien is die zwarte wel gewoon origineel (afgezien van een spuitbeurt mss), maar heeft ie een ouder chassisnummer gekregen. Oh nee, ik heb niets gezegd.. De stuurkolom zegt dat het effectief om eentje van voor modeljaar 1990 gaat. :puh:

Idd, dat soort handelaren zou je soms wel een nekschot durven geven, alhoewel ze ook maar geld willen verdienen.

Ik had eerst een linkje waar het kon, maar ik ben het vergeten, al zal iedere stickerboer zoiets wel kunnen maken denk ik.

Veel mee knoeien zullen ze niet, want zelfs de stickers vanaf de fabriek kloppen niet altijd even goed, zegt dus maar halve verhalen.

Omkatten gebeurd vaak zat inderdaad, al is niet iedereen daar even happig op, want zodra de RDW het door krijgt, staan er behoorlijke boetes op.

Maar goed, in principe is een nieuwer type donor wagen kopen(of stelen), alles over zetten op een oud type ook een soort van omkatten alleen is dit legaal(behalve van het stelen van een auto dan).

Netzoals bij een G-klasse, een nieuwe G-klasse body op de oud type G-klasse frame zetten, ook een vorm van omkatten maar wettelijk mag het.

Je herkent dat ie een oud type vast doordat de alarmlichtschakelaar in het dashboard zit ipv. bovenop het stuur?

Best apart, naast dat ik bij beide de schakelaar op het stuur heb, vind ik dit vreselijk onhandig.

Vind het ook niet gek dat ze de schakelaar rond 1997/2000 weer terug naar het dashboard hebben geplaatst, beter en netter imo.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Idd, dat soort handelaren zou je soms wel een nekschot durven geven, alhoewel ze ook maar geld willen verdienen.

Ik had eerst een linkje waar het kon, maar ik ben het vergeten, al zal iedere stickerboer zoiets wel kunnen maken denk ik.

Veel mee knoeien zullen ze niet, want zelfs de stickers vanaf de fabriek kloppen niet altijd even goed, zegt dus maar halve verhalen.

Omkatten gebeurd vaak zat inderdaad, al is niet iedereen daar even happig op, want zodra de RDW het door krijgt, staan er behoorlijke boetes op.

Maar goed, in principe is een nieuwer type donor wagen kopen(of stelen), alles over zetten op een oud type ook een soort van omkatten alleen is dit legaal(behalve van het stelen van een auto dan).

Netzoals bij een G-klasse, een nieuwe G-klasse body op de oud type G-klasse frame zetten, ook een vorm van omkatten maar wettelijk mag het.

Je herkent dat ie een oud type vast doordat de alarmlichtschakelaar in het dashboard zit ipv. bovenop het stuur?

Best apart, naast dat ik bij beide de schakelaar op het stuur heb, vind ik dit vreselijk onhandig.

Vind het ook niet gek dat ze de schakelaar rond 1997/2000 weer terug naar het dashboard hebben geplaatst, beter en netter imo.

Zo is dat! Ik heb zelf ook nooit echt gesnapt waarom ze dat hebben gedaan, ze zullen er bij VW toen wel een zeker voordeel in hebben gezien vermoed ik...

Ik weet niet of het de bedoeling is van dit topic, maar hierbij enkele foto's van een GTI die ik tegenkwam die bijna 100% mijn ding is (jammer dat het stuur aan de verkeerde kant zit :puh: ):

_DSC0990.jpg

_DSC0970.jpg

_DSC0963.jpg

_DSC0976.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Zo is dat! Ik heb zelf ook nooit echt gesnapt waarom ze dat hebben gedaan, ze zullen er bij VW toen wel een zeker voordeel in hebben gezien vermoed ik...

Ik weet niet of het de bedoeling is van dit topic, maar hierbij enkele foto's van een GTI die ik tegenkwam die bijna 100% mijn ding is (jammer dat het stuur aan de verkeerde kant zit :puh: ):

Bij de Corrado en Passat snap ik het eigenlijk wel, daar is het geloof ik ook begonnen, rond 1988 dus, Golf 2 kreeg het pas bij de facelift.

Bij de Corrado heb je rechts van het stuur een ABS controle lampje, mistlicht schakelaar en achterruitverwarming schakelaar, en eventueel de stoelverwarming schakelaar, meer ruimte was er niet.

Bij de Passat weet ik niet exact meer hoe het daar opgesteld is, dashboard is iig verschillend met die van de Corrado al lijken ze veel op elkaar.

Wat ik jammer vind aan die Golf, zijn die zwarte strepen die zeg maar over de hele auto lopen, vlak boven de wielbogen, net iets teveel van het goeie.

Logo vervangen voor een chroom of zwarte versie, en achterop hoort ook nog een logo die mist, ligt ie origineel verzonken of geplakt?

Spatlappen zijn fijn, scheelt een hoop schoonmaak werk, maar op een GTI passen ze niet imo.

En een grill met enkele koplampen, en zoals Sir_Ballas zei, andere wielen, Pirelli wielen zijn gaaf maar horen imo op een Mk1.

Mooi ding, alleen persoonlijk vindt ik de velgen niks. Ik zou deze eronder leggen:

golf_2.jpg

Zo ziet een nagenoeg perfect Mk2 er voor mij uit, misschien 16" Borbet A of BBS RS en een subtiele verlaging, en zwarte knippers om de GTI achterlichten te matchen.

Ohja, nog iets belangrijks dat mist, G60. 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi ding, alleen persoonlijk vindt ik de velgen niks. Ik zou deze eronder leggen:

Die originele BBS'en begin ik hoe langer hoe mooier te vinden, maar vind de Pirelli's er mooier onder staan.

Bij de Corrado en Passat snap ik het eigenlijk wel, daar is het geloof ik ook begonnen, rond 1988 dus, Golf 2 kreeg het pas bij de facelift.

Bij de Corrado heb je rechts van het stuur een ABS controle lampje, mistlicht schakelaar en achterruitverwarming schakelaar, en eventueel de stoelverwarming schakelaar, meer ruimte was er niet.

Bij de Passat weet ik niet exact meer hoe het daar opgesteld is, dashboard is iig verschillend met die van de Corrado al lijken ze veel op elkaar.

Wat ik jammer vind aan die Golf, zijn die zwarte strepen die zeg maar over de hele auto lopen, vlak boven de wielbogen, net iets teveel van het goeie.

Logo vervangen voor een chroom of zwarte versie, en achterop hoort ook nog een logo die mist, ligt ie origineel verzonken of geplakt?

Spatlappen zijn fijn, scheelt een hoop schoonmaak werk, maar op een GTI passen ze niet imo.

En een grill met enkele koplampen, en zoals Sir_Ballas zei, andere wielen, Pirelli wielen zijn gaaf maar horen imo op een Mk1.

Zo ziet een nagenoeg perfect Mk2 er voor mij uit, misschien 16" Borbet A of BBS RS en een subtiele verlaging, en zwarte knippers om de GTI achterlichten te matchen.

Ohja, nog iets belangrijks dat mist, G60. 8)

Volgens mij ontbreekt er geen logo hoor vanachter? Als je dat VW logo in het midden van het achterpaneel bedoelt: dat ligt verzonken, maar hoort helemaal niet op deze Golf. Dat logo is er pas vanaf de (eerste) facelift gekomen samen met onder andere het vervallen van het driehoekig ruitje in de deuren, grill met 5 latten ipv 7 en nog een aantal zaken.

Enkel het logo voorp hoort inderdaad zwart te zijn en het GTI-logo in de grill (dat overigens links ipv revhts hoort op deze vroege GTI) ontbreekt.

Enkele koplampen zou ik niet direct doen, dat hoort alleen op de allereerste GTI's.

En tja, qua velgen vind ik de Pirelli's wel passen (waren trouwens ook origineel leverbaar op Golf II GTI). Op een Golf I GTI ben ik er geen fan van, op Golf II GTI wel.

Link to comment
Delen op andere websites

Volgens mij ontbreekt er geen logo hoor vanachter? Als je dat VW logo in het midden van het achterpaneel bedoelt: dat ligt verzonken, maar hoort helemaal niet op deze Golf. Dat logo is er pas vanaf de (eerste) facelift gekomen samen met onder andere het vervallen van het driehoekig ruitje in de deuren, grill met 5 latten ipv 7 en nog een aantal zaken.

Enkel het logo voorp hoort inderdaad zwart te zijn en het GTI-logo in de grill (dat overigens links ipv revhts hoort op deze vroege GTI) ontbreekt.

Enkele koplampen zou ik niet direct doen, dat hoort alleen op de allereerste GTI's.

En tja, qua velgen vind ik de Pirelli's wel passen (waren trouwens ook origineel leverbaar op Golf II GTI). Op een Golf I GTI ben ik er geen fan van, op Golf II GTI wel.

Ah ja, tuurlijk, ze zijn afgestapt van het kleine VW logo met Volkswagen erlangs naar een grotere VW logo in het midden, laten we het er maar op houden dat het laat was en dat ik niet goed heb gekeken :puh:

Ik wist niet dat de eerste GTI's het logo links hadden zitten(vanuit de auto rechts), iedere GTI die ik zie heeft hem rechts(vanuit de auto links) zitten namelijk.

Het probleem wat ik heb met dubbele koplampen, is dat ze er relatief 'lomp' eruit zien, in combinatie met G60 bumpers vind ik dat persoonlijk wel tof.

Smalle bumpers vind ik het subtieler om enkele koplampen erin te houden, dat staat imo wat meer in proportie.

Ah, ik wist dat de Pirelli wielen in zowel 14 als 15" zijn geleverd, dan zijn de 15" natuurlijk voor de Golf 2.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah ja, tuurlijk, ze zijn afgestapt van het kleine VW logo met Volkswagen erlangs naar een grotere VW logo in het midden, laten we het er maar op houden dat het laat was en dat ik niet goed heb gekeken :puh:

Ik wist niet dat de eerste GTI's het logo links hadden zitten(vanuit de auto rechts), iedere GTI die ik zie heeft hem rechts(vanuit de auto links) zitten namelijk.

Het probleem wat ik heb met dubbele koplampen, is dat ze er relatief 'lomp' eruit zien, in combinatie met G60 bumpers vind ik dat persoonlijk wel tof.

Smalle bumpers vind ik het subtieler om enkele koplampen erin te houden, dat staat imo wat meer in proportie.

Ah, ik wist dat de Pirelli wielen in zowel 14 als 15" zijn geleverd, dan zijn de 15" natuurlijk voor de Golf 2.

Klopt inderdaad, bijna alle GTI's hebben het logo links staan (gekeken van als je in de auto zit).

Maar volgens het forum waar ik de foto's heb gevonden, hoort het bij bovenstaande Golf dus rechts te zitten (gaat dus om de allereerste rechtsgestuurde MK2 GTI's). Topic: http://www.vwgolfmk2.co.uk/forum/viewtopic.php?f=12&t=37376

En hier een foto van de bewuste auto mét logo:

_DSC1519.jpg

(Leuk profiel van banden ook :D, lijken me al redelijk oud te zijn of zijn er nog 'hedendaagse' banden met zo'n profiel?)

Héél interessant forum trouwens, ten minste als je fan bent van Golf MK2!

Over dubbele of enkele koplampen: ik vind dat een GTI gewoon dubbele koplampen 'moet' hebben (met uitzondering van de allereerste GTI's dan). Enkele koplampen vind ik ook wel mooi staan, maar liever op een niet-GTI/GTD dan. Wat ik ook héél mooi vind is dikke bumpers en enkele koplampen (zoals de GL's werden geleverd vanaf augustus 1989 dus).

Over die Pirelli velgen: dat klopt niet helemaal, in de folders die ik heb van Golf II staat 14" bij de Pirelli velgen. Misschien dat ze later ook in 15" zijn gekomen?

Kan wel een verklaring zijn waarom ik Pirelli's niet zo mooi vind op een MK1: kans is bestaande dat velen 15" hebben in plaats van 14" waardoor het gewoon te groot wordt vind ik persoonlijk.

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien staat het logo rechts als het om een rechts gestuurde wagen gaat? In ieder geval wel vreemd.

Verhaal omtrent de Pirelli wielen, de 15" blijken zeer zeldzaam te zijn, je hebt zover ik lees twee versies.

Een met 9 P's, gemaakt door Ronal, met 5,5j breedte, zijn zeldzaam.

En een met 8 P's, gemaakt door mogelijk FPS, met 6j breedte, zeer zeldzaam.

Iig, wss niet fabrieksaf via VW te koop, maar gewoon als een setje aftermarket velgen.

Blokjes profiel zal wss niet meer nieuw te krijgen zijn, gezien banden in de tussentijd gigantisch zijn veranderd zullen fabrikanten niet meer aan zulke banden durven te wagen denk ik.

Ik heb misschien binnenkort een originele radio voor de Golf, ben benieuwd :Y

Link to comment
Delen op andere websites

Toch vind ik de Golf 2 mooier dan de Golf 1. Al vind ik de Golf 1 wel nice met oerlelijke 70ies kleuren :D

Golf6-1.jpg

VW_Golf_I_Facelift_front_20081209.jpg

Mijn buurvrouw heeft trouwens al 30 jaar een golf cabrio in haar lockup staan. Toch wel grappig om te zien dat zo'n auto het 30 jaar lang volhoudt met redelijk onderhoud...

golf-1c-004.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Mijn buurvrouw heeft trouwens al 30 jaar een golf cabrio in haar lockup staan. Toch wel grappig om te zien dat zo'n auto het 30 jaar lang volhoudt met redelijk onderhoud...

golf-1c-004.jpg

Is dat die van haar?

Want dat is namelijk een nieuw type Golf cabrio, die pas in 1987 op de markt is gekomen.

Maar een Mk1 cabrio zou ik stiekem ook nog wel willen, maar ik wil veel te veel :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ah, VAG topic is weer geopend zie ik :puh: (geintje natuurlijk)

Vriend van me heeft nog een Golf 1 Cabrio GLI ofzo, grappig ding, maar toch totaal niet mijn auto's

Ik ben de laatste tijd ook een beetje wezen rondkijken, en uiteraard ook bij Volkswagen

Diverse modellen hadden mijn interesse maar na het lezen van de reviews gaat hem dat niet worden :sst:

Link to comment
Delen op andere websites

:sst:

Komt ie weer met dat lelijk ding aankakken :7

Haha, nee grapje, het lelijke was namelijk die zooi die jullie erop hadden geschroefd :7 :7

Vlak voor het einde zag het er nog wel tof uit :Y

@ Rusty, volgens mij als je nu een betrouwbare VW wilt, kan je beter een diesel pakken, meeste benzine motoren hebben her en der klachten.

Al is het natuurlijk wel dat mensen met klachten eerder hun gal uitspuwen dan mensen die er tevreden over zijn.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

@ Rusty, volgens mij als je nu een betrouwbare VW wilt, kan je beter een diesel pakken, meeste benzine motoren hebben her en der klachten.

Al is het natuurlijk wel dat mensen met klachten eerder hun gal uitspuwen dan mensen die er tevreden over zijn.

Nou, ik heb wel voornamelijk de reviews gelezen op de Volkswagen forums/clubs, dus zijn toch wel voornamelijk liefhebbers

Polo 6R GTI - 1.4 TSI met DSG - zowel blok als DSG drama

Golf 6 GTI - 2.0 TSI - kettingproblemen en bobine/bougie problemen ofzo

Golf 6 GTD - 2.0 TDI 170 - scheurende koppen

Meest stabiele blok schijnt de 1.6 TDI en 2.0 TDI 140pk te zijn, maar dan zit je wel met oersaaie uitvoeringen, dat wordt hem ook niet

De enige leuke is dan nog de Polo 1.6 TDI R-Line, maar dat is weer een zeldzame verschijning :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Misschien staat het logo rechts als het om een rechts gestuurde wagen gaat? In ieder geval wel vreemd. Verhaal omtrent de Pirelli wielen, de 15" blijken zeer zeldzaam te zijn, je hebt zover ik lees twee versies. Een met 9 P's, gemaakt door Ronal, met 5,5j breedte, zijn zeldzaam. En een met 8 P's, gemaakt door mogelijk FPS, met 6j breedte, zeer zeldzaam. Iig, wss niet fabrieksaf via VW te koop, maar gewoon als een setje aftermarket velgen. Blokjes profiel zal wss niet meer nieuw te krijgen zijn, gezien banden in de tussentijd gigantisch zijn veranderd zullen fabrikanten niet meer aan zulke banden durven te wagen denk ik. Ik heb misschien binnenkort een originele radio voor de Golf, ben benieuwd :Y

Ja, gaat inderdaad om rechtsgestuurde auto's die het logo rechts hebben staan.

Dat van die Pirelli-velgen wist ik niet, interessant! Die banden zijn niet echt geschikt voor een GTI natuurlijk (oud rubber), maar vind het er wel geweldig mooi opstaan. :D

Toch vind ik de Golf 2 mooier dan de Golf 1. Al vind ik de Golf 1 wel nice met oerlelijke 70ies kleuren :D

Mijn buurvrouw heeft trouwens al 30 jaar een golf cabrio in haar lockup staan. Toch wel grappig om te zien dat zo'n auto het 30 jaar lang volhoudt met redelijk onderhoud...

Golf 2 is natuurlijk gewoon het beste en leukste model Golf dat er bestaat imo. Maar Golf 1 is toch ook geweldig leuk vind ik, zeker in de kleuren die je beschrijft! 8)

Ik ben eens benieuwd of de hedendaagse auto's ook 30 jaar kunnen rijden met redelijk onderhoud...

Ah, VAG topic is weer geopend zie ik :puh: (geintje natuurlijk) Vriend van me heeft nog een Golf 1 Cabrio GLI ofzo, grappig ding, maar toch totaal niet mijn auto's Ik ben de laatste tijd ook een beetje wezen rondkijken, en uiteraard ook bij Volkswagen Diverse modellen hadden mijn interesse maar na het lezen van de reviews gaat hem dat niet worden :sst:

GLI is wel leuk ja, eigenlijk een beetje een GTI, maar dan zonder dak. :puh:

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...