Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Nou, ik heb wel voornamelijk de reviews gelezen op de Volkswagen forums/clubs, dus zijn toch wel voornamelijk liefhebbers

Polo 6R GTI - 1.4 TSI met DSG - zowel blok als DSG drama

Golf 6 GTI - 2.0 TSI - kettingproblemen en bobine/bougie problemen ofzo

Golf 6 GTD - 2.0 TDI 170 - scheurende koppen

Meest stabiele blok schijnt de 1.6 TDI en 2.0 TDI 140pk te zijn, maar dan zit je wel met oersaaie uitvoeringen, dat wordt hem ook niet

De enige leuke is dan nog de Polo 1.6 TDI R-Line, maar dat is weer een zeldzame verschijning :puh:

Weet je wat vaak het probleem is, de meeste TSI's en 170PK TDI's zullen nu uit het lease programma gaan en gaan naar particulieren.

Die lease rijders zijn meestal van die vlugge japie's, geen verstand of gevoel voor wagens, en het ook niet interesseren want voor de schades betalen ze niet en na 2 of 3 jaar zijn ze ervan af.

Daarnaast klopt het dat er wel degelijk een probleem met de TSI's zijn, en echt een oplossing is er niet want de meeste dingen lijken op de gok vervangen te worden.

Wat best apart is, de R20 en de Edition 35 Golf 6 hebben een riem en geen ketting, en die motoren blijven gewoon heel, ook is dat een TFSI waarbij de kinderziektes aardig eruit zijn.

TSI is nog nieuw en heeft dit soort kinderziektes er nog in zitten, maar het is de vraag of ze dit er nog goed eruit krijgen.

Golf 5 Edition 30 en de Golf 5 2.0 TFSI hebben ook riemen trouwens, waarom ze naar kettingen zijn gegaan, goeie vraag, het is toch een bron van problemen.

Dat van die Pirelli-velgen wist ik niet, interessant! Die banden zijn niet echt geschikt voor een GTI natuurlijk (oud rubber), maar vind het er wel geweldig mooi opstaan. :D

Niet alleen oud rubber is het probleem, banden kun je namelijk zo maken dat ze een bepaalde functie hebben.

Winterbanden zijn namelijk zachter, waardoor ze harder slijten in de zomer, het profiel is grover en anders gesneden, en natuurlijk specifieke eisen.

Alhoewel zachtere banden theoretisch meer grip geven bij warmere temperaturen, geven winterbanden niet meer grip dan zomerbanden.

Dat komt omdat het profiel van winterbanden grof is, en niet geschikt is voor hoge snelheden en (snellere) bochten, omdat zomerbanden vaak zo gesneden worden dat ze meer 'bite' geven in de bochten.

Maar natuurlijk, zomerbanden heb je ook 100+ verschillen in, hardheid maar ook soort profiel, dus het is een veralgemening, er zijn ook slechte zomerbanden.

Als vreemd voorbeeld, als je met semi slicks gaat rijden, lekker zacht, veel wegcontact, maar zodra het miezelt glij je bij wijze van alle kanten op.

Niet alleen omdat je aquaplaning veel hoger ligt, maar zulke banden vereisen ook gewoon dat ze goed warm moeten zijn voor veel grip en bij miezel koelen ze snel af.

Dus ook met semi slicks valt in de regen te rijden, zolang je maar er rekening mee houdt dat ze minder goed presteren dan zelfs normale zomerbanden in zulke situaties.

Net zoals mensen die met zomerbanden in de winter rijden, winterbanden hebben voordelen maar zodra je rekening ermee houdt dat je op zomerbanden rijdt kan het wel.

En zo heb je ook dat blokjes profiel, als ik het zo bekijk zal zo'n band best wel wat grip geven rechtdoor, maar qua waterafvoer is het gewoon bagger, en qua bite zal het denk ik ook wel tegenvallen.

GLI is wel leuk ja, eigenlijk een beetje een GTI, maar dan zonder dak. :puh:

Zo'n GLI met een 1.6 heeft nog best wel wat pit, 110pk op 935kg, de 1.8 zijn gelijk zwaar met richting de 1000kg.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

En, wanneer ga je voor een eigen wagen kijken?

Of kietelt het nog niet?

Best wel, maar op dit moment rij ik te weinig kilometers om een eigen wagen op te eisen. Ik kan wanneer ik er 1 nodig heb hier altijd 1 gebruiken(we hebben er namelijk al 3..), dus een eigen auto zou wat te veel van het goede zijn.

Wat niet wegneemt dat ik tweedehandssites wel eens afschuim..:engel:

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag men thundercat eindelijk buiten gelaten :D

Zaterdag was men CB500 al verkocht.

Is snel gegaan dan, voor goedkoop weggegaan of gewoon gewild?

En, wanneer ga je voor een eigen wagen kijken?

Of kietelt het nog niet?

Best wel, maar op dit moment rij ik te weinig kilometers om een eigen wagen op te eisen. Ik kan wanneer ik er 1 nodig heb hier altijd 1 gebruiken(we hebben er namelijk al 3..), dus een eigen auto zou wat te veel van het goede zijn.

Wat niet wegneemt dat ik tweedehandssites wel eens afschuim.. :engel:

Ik moet toegeven dat ik ook twee wagens heb, hobby matig, dus ik gebruik ze amper en heb ze eigenlijk niet eens nodig.

Mijn Golf heeft afgelopen jaar nog geen 2000km gereden, daarvan was bijna 1000 voor de Corrado.

Zoals bij de Corrado ophalen wat ongeveer 100km was, en een tijd later wielen opgehaald bij Tha-Ran wat in totaal ongeveer 700km was.

Dan nog af en toe naar de stalling rijden, ook weer ongeveer 100 erbij, dus zelf heb ik er ongeveer 1000km mee gereden,

Met de Corrado is al helemaal een lachertje, ik heb hem sinds kerst voor de deur staan, en ik heb er in de tussentijd ongeveer 30km mee gereden.

Als het geen hobby is, zou ik er zeker geen haast achter zetten nee :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

@GolfG60: Zeker niet te goedkoop weggegaan, heb op de aankoopprijs (die ik 2jaar geleden betaald heb) €50 verlies gemaakt, dus ik ben zeker tevreden. Meneer zijn dochter heeft er alleszinds een goede koop aan :D

Haha, lekker goedkoop gereden dus, je had hem ook voor je A2 rijbewijs neem ik aan?

Link to comment
Delen op andere websites

@GolfG60: Zeker niet te goedkoop weggegaan, heb op de aankoopprijs (die ik 2jaar geleden betaald heb) €50 verlies gemaakt, dus ik ben zeker tevreden. Meneer zijn dochter heeft er alleszinds een goede koop aan :D

Haha, lekker goedkoop gereden dus, je had hem ook voor je A2 rijbewijs neem ik aan?

Toen ik hem had, was er nog geen sprake van een A2 rijbewijs, ik heb mijn rijbewijs net behaald voor die nieuwe kutregeling. Daardoor kon ik nu gewoon omwisselen zonder examens.

Ik zat nog in het 25kw tijdperk :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Toen ik hem had, was er nog geen sprake van een A2 rijbewijs, ik heb mijn rijbewijs net behaald voor die nieuwe kutregeling. Daardoor kon ik nu gewoon omwisselen zonder examens.

Ik zat nog in het 25kw tijdperk :puh:

Ah, op die fiets, ach ja, heb je wel in ieder geval een goedkoop kunnen rijden in de tussentijd :puh:

Weet zelf nog niet of ik voor mijn motor rijbewijs ga, heb er voorlopig niet echt behoefte aan maar kan altijd nog wel komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, met die GTD's zal veel getrapt zijn en die Golfjes zijn verschrikkelijk diefstal gevoelig natuurlijk

De DSG7 van de Polo GTI is van zichzelf al een probleem bak, terwijl de DSG6 van de Golf het nog wel prima doet

Gelukkig ben ik totaal niet van bepaalde merken zoals jullie, dus er zijn nog genoeg alternatieven :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, met die GTD's zal veel getrapt zijn en die Golfjes zijn verschrikkelijk diefstal gevoelig natuurlijk

De DSG7 van de Polo GTI is van zichzelf al een probleem bak, terwijl de DSG6 van de Golf het nog wel prima doet

Gelukkig ben ik totaal niet van bepaalde merken zoals jullie, dus er zijn nog genoeg alternatieven :puh:

C43 AMG. :tu:

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Klopt, met die GTD's zal veel getrapt zijn en die Golfjes zijn verschrikkelijk diefstal gevoelig natuurlijk

De DSG7 van de Polo GTI is van zichzelf al een probleem bak, terwijl de DSG6 van de Golf het nog wel prima doet

Gelukkig ben ik totaal niet van bepaalde merken zoals jullie, dus er zijn nog genoeg alternatieven :puh:

En bedankt, jammer genoeg weet je niet hoe uitgebreid mijn zoektocht was voor een tweede wagen.

Nee, het moest niet perse een VW zijn.

Ja, de lijst bevatte oa. een 106 Rallye, tweede generatie Crx, maar ook BMW E30 maar ook zelfs Alfa's heb ik naar gekeken.

Link to comment
Delen op andere websites

Sowieso wil ik een wat nieuwere auto en je gaat helemaal stuk op zo'n AMG qua verbruik en onderhoud :7

Koop een wat oudere Porsche 911 :)

Porsche_911SC_Slantnose_1982_1.jpg

Of een Ferrari Testarossa

ferrari-testarossa-07.jpg

Soms vindt je ze voor een goede prijs

Bewerkt: door herobriner007
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...