GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2010 Ik vind die wit-zwart kleuren van de velgen zelf wel erg dik (vooral rijdend), want ik heb ze zelf zo in die kleuren laten spuiten bij een spuiterij en ze zijn daardoor ook echt netjes. Die Borbetjes onder die andere Golf hadden toch redelijk wat beschadigingen, hoor. Maar toch blijven dat ook mooie velgen voor onder een MK2. Toch blijft het uiterlijk van een auto natuurlijk puur smaak. Met de vorige was ik ook tevreden en heb ik iets meer dan een jaar mee gereden, maar begon me toch wel te ergeren aan het vermogen van slechts 70 pk. Deze die ik nu heb heeft 130 á 140 pk en is daarmee dus een behoorlijk stukje sneller. Daarnaast is hij ook wat luxer (elec. ramen + spiegels, ABS) dan de vorige. Ik vermaak me hier dus nog wel even mee, denk ik. Ja idd, het is wel apart, maar op foto's ziet het er toch anders uit dan in real life lijkt mij, af en toe denk ik van 'dat vind ik niet mooi' en dan zie je het met je eigen ogen en dan ziet het er toch anders uit. Dat is wel zonde dat ze schade hadden, blijven idd een van de mooiste velgen voor een MK2, naast verbreed staal en BBS RSjes en nog een aantal velgen. Ja idd, 70pk is toch wel wat aan de lage kant, wat ik mooi vind aan je huidige is je spatbord randen, die had je vorige golf niet toch? Dat donkere paarse is ook erg mooi bij een MK2, maar je interieur is niet origineel ofwel? Ik zie leer ipv. de Fire And Ice interieur? Een G60 lijkt mij ook erg gaaf. Maar zoals je al zegt: die dingen kosten je serieus geld. Niet echt ideaal om als dagelijks vervoer te gebruiken. Meer een auto voor "erbij", maar op dit moment kost het hebben van één auto me al meer dan genoeg. Ja idd, ik las gister ook een leuk stukje over G-laders namelijk "A G60 is a classic mechanical spiral which hoovers up money like a black hole!", vond hem toch wel lachen Nee, maar als je er zelf verstand van hebt is het nog te doen, maar een G lader kopen die al gereviseerd is ben je al meer dan 700 euro kwijt, zag laats aan een fabrieksnieuwe G60 met prijskaartje van bijna 1800 euro En als je een G60 koopt voor te reviseren moet je hopen dat ie geen verborgen gebreken heeft, dan is het nog steeds een dure grap. Maar, als je hem rijdend hebt, dan heb je er ook erg veel plezier eraan Reageren
Bling Geplaatst: 31 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2010 wat ik mooi vind aan je huidige is je spatbord randen, die had je vorige golf niet toch? Dat donkere paarse is ook erg mooi bij een MK2, maar je interieur is niet origineel ofwel? Ik zie leer ipv. de Fire And Ice interieur? Mijn vorige Golf had de normale CL/GL lijsten. Dat zijn de dikke deurlijsten, en dat was het. M'n huidige heeft het standaard GTI/G60-pakket: dunne deurlijsten, dorpelkappen en wielkastranden. En inderdaad, er zit een lederen (wel origineel Golf 2) interieur in. Het originele Fire & Ice interieur heb ik ook nog gewoon thuis liggen en zal er wel weer in gaan bij een eventuele verkoop van de auto. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2010 wat ik mooi vind aan je huidige is je spatbord randen, die had je vorige golf niet toch? Dat donkere paarse is ook erg mooi bij een MK2, maar je interieur is niet origineel ofwel? Ik zie leer ipv. de Fire And Ice interieur? Mijn vorige Golf had de normale CL/GL lijsten. Dat zijn de dikke deurlijsten, en dat was het. M'n huidige heeft het standaard GTI/G60-pakket: dunne deurlijsten, dorpelkappen en wielkastranden. En inderdaad, er zit een lederen (wel origineel Golf 2) interieur in. Het originele Fire & Ice interieur heb ik ook nog gewoon thuis liggen en zal er wel weer in gaan bij een eventuele verkoop van de auto. Ah ok, Ikzelf ben (ook) geen fan van het Fire And Ice interieur, iets te bont naar mijn mening Reageren
Nick_Kerkwijk Geplaatst: 31 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2010 Misschien om mee te beginnen deze Bmw.. Heel misschien bij aanschaf zonder de HAMANN bodykit. Reageren
Djmaddox Geplaatst: 31 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2010 Mijn vader heeft zojuist 2 van zn auto's weggedaan, nu is hij op zoek naar iets in de Camaro SS of Plymouth Hemi Cuda hoek. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 oktober 2010 Rapport Geplaatst: 31 oktober 2010 Mijn vader heeft zojuist 2 van zn auto's weggedaan, nu is hij op zoek naar iets in de Camaro SS of Plymouth Hemi Cuda hoek. Hoeveel auto's heeft je vader? Btw, deze velgen zijn ook wel bruut : Reageren
Djmaddox Geplaatst: 1 november 2010 Rapport Geplaatst: 1 november 2010 (bewerkt) Mijn vader heeft zojuist 2 van zn auto's weggedaan, nu is hij op zoek naar iets in de Camaro SS of Plymouth Hemi Cuda hoek. Hoeveel auto's heeft je vader? Btw, deze velgen zijn ook wel bruut : At the moment heeft ie een Peugeot en een oude Volvo PV544 waar hij aan werkt en helemaal restaureert. Een paar jaar geleden had hij 7 auto's(allemaal volvo's ) En mn moeder heeft een Ford Mondeo. Bewerkt: 1 november 2010 door Djmaddox Reageren
Mythbuster Geplaatst: 8 november 2010 Rapport Geplaatst: 8 november 2010 (bewerkt) Heb laatst een goedkope leuke mod gedaan op mijn Ibiza mk2. Voor 10 euro een setje naafkapjes van origineel een Golf 2 opgepikt van Marktplaats, vandaag m`n wieldoppen er maar eens afgehaald en de naafkappen er op gezet... 'T zijn G60 kapjes als ik het me goed herinner. 2 ervan zijn in vrij goede staat(paar krasjes, verder niets), maar bij de andere 2 komt de verf eraf, moet ze dus sowieso een keer spuiten...). Voor:(click to enlarge ) Na: En m`n auto is trouwens 4 wieldoppen hoog, exact. Hoe weet ik dat?... Ja dat zijn er 3, maar de 4e had ik al in de garage gegooid. Ben op zoek naar verstelbare schroefveren, minimaal 60mm voor en 40mm achter verlaging. Daarna/daarvoor ook eens kijken naar nieuwe pre-facelift bumpers, tot die tijd ga ik met zonnebloemolie proberen het zwarte van m`n bumpers wat beter terug te krijgen. Ben die verweerde uitstraling wel een beetje zat! Overigens, je houdt er van of niet, van deze look. Ik probeer met het weinige geld dat ik heb zo ver mogelijk te gaan richting nieuw-staat, maar dan met rat-look achtige mods: Dus stalen wielen + naafkappen van andere auto, wel verlaagd, maar wel zo goed mogelijke staat qua uiterlijk. Beetje de look van Bling z`n Golf, maar dan op een véél lager budget... Oja, ik wéét dat er VW tekens op zitten, maar dat draagt dus bij aan de deels-rat-look... Op het Seatcupra.net forum vind iedereen het erg gaaf, alleen ja, even veren zoeken inderdaad... Is allemaal nogal duur(50 euro+ voor een setje verlagingsveren, en ik wil eigenlijk verstelbare schroefveren...., die zijn nog duurder!). Hou qua zelfverdiende geld nu 10 euro over per maand, dus 't kan niet veel kosten allemaal! Bewerkt: 8 november 2010 door Mythbuster Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 november 2010 Rapport Geplaatst: 9 november 2010 Als je echt el cheapo wilt doen, kun je kijken om je veren in te kort door windingen eraf te slijpen, maar persoonlijk, raad ik dit echt af. Als ze niet gelijk zijn heb je een ongelijke verlaging, veren breken daardoor sneller, veren kunnen van hun plek afschieten, uitlijning klopt niet meer, waardoor bandenslijtage kan toenemen, en brandstof verbruik, etc. etc. Volgens mij doen alleen beuners dit met hun half gespoten wagens. Weet trouwens niet of geslepen veren door de keuring komen, denk het persoonlijk niet maar weet het niet zeker. Beste is altijd nog een schroefset, maar dat kost idd wat. En het is idd klote dat je niet zoveel geld kunt sparen voor je wagen, het is toch wel een dure hobby, maar als je het af hebt, is het vaak toch wel waard Reageren
Mythbuster Geplaatst: 9 november 2010 Rapport Geplaatst: 9 november 2010 (bewerkt) Ja dat is inderdaad een no-go, heb ik me ook al in verdiept. Sowieso vertrouw ik mezelf niet met zelf mechanische onderdelen veranderen, dat loopt meestal op niets uit.. Daarbij wil ik de originele veren er weer op zetten als ik hem ooit moet verkopen(wat ik echt niet wil ). Ben ook niet van plan om het op een cheapo/beunhazen manier te doen, 't moet wel kwaliteit zijn vind ik, alleen zullen het allemaal tweedehands onderdelen moeten zijn... Zou zo graag een full respray hebben in originele kleur Zit er niet in met 't werk dat ik nu heb... Binnenkort ook eens proberen een GTI splitter te regelen van een schrootauto of zo, dat staat ook erg mooi. Maar goed, dit ziet er als eerste modje vrij aardig uit toch? Vind het er voor 10 euro zeker beter uit zien dan de originele Seat wieldoppen, misschien niet sjieker, maar hij krijgt er in ieder geval meer aandacht mee dan standaard Bewerkt: 9 november 2010 door Mythbuster Reageren
grandtheftauto... Geplaatst: 9 november 2010 Rapport Geplaatst: 9 november 2010 (bewerkt) Mijn vader had vorig jaar net 2 weken voor de vakantie een Grandis en nu weer 1 jaar later 3 weken voor de vakantie een Outlander Me moeder heeft een Panda precies deze heeft me vader met dezelfde velgen: Mijn toekomst auto: Een Bentley GT Speed met zwarte 16" velgen en een grijze kleur: Al moet ik wel veel geld verdienen maar dat lukt denk ik wel als ik piloot wordt Bewerkt: 9 november 2010 door grandtheftauto... Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 november 2010 Rapport Geplaatst: 9 november 2010 Mijn vader had vorig jaar net 2 weken voor de vakantie een Grandis en nu weer 1 jaar later 3 weken voor de vakantie een Outlander Me moeder heeft een Panda precies deze heeft me vader met dezelfde velgen: Mijn toekomst auto: Een Bentley GT Speed met zwarte 16" velgen en een grijze kleur: Al moet ik wel veel geld verdienen maar dat lukt denk ik wel als ik piloot wordt Ik hoop wel dat je grotere wielen pakt, dat zijn op zijn minst 22" wielen op die Bentley Reageren
.Corneria. Geplaatst: 10 november 2010 Rapport Geplaatst: 10 november 2010 Wij hebben een nieuwe auto. Dit keer was het een: BMW 335i Coupe Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 10 november 2010 Rapport Geplaatst: 10 november 2010 Wij hebben een nieuwe auto. Dit keer was het een: *Foto* BMW 335i Coupe Zoek dan wel een goed plaatje op, inplaats van een BMW M3 Hamann. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 10 november 2010 Rapport Geplaatst: 10 november 2010 Ja dat is inderdaad een no-go, heb ik me ook al in verdiept. Sowieso vertrouw ik mezelf niet met zelf mechanische onderdelen veranderen, dat loopt meestal op niets uit.. Daarbij wil ik de originele veren er weer op zetten als ik hem ooit moet verkopen(wat ik echt niet wil ). Ben ook niet van plan om het op een cheapo/beunhazen manier te doen, 't moet wel kwaliteit zijn vind ik, alleen zullen het allemaal tweedehands onderdelen moeten zijn... Zou zo graag een full respray hebben in originele kleur Zit er niet in met 't werk dat ik nu heb... Binnenkort ook eens proberen een GTI splitter te regelen van een schrootauto of zo, dat staat ook erg mooi. Maar goed, dit ziet er als eerste modje vrij aardig uit toch? Vind het er voor 10 euro zeker beter uit zien dan de originele Seat wieldoppen, misschien niet sjieker, maar hij krijgt er in ieder geval meer aandacht mee dan standaard Ik vind het er zelf beter uitzien ja, geeft je auto meer een mechanische look, meer oldskool, ik ben zelf ook fan van verbreed staal of zie bovenstaande, verbrede thuiskomertjes Kun je misschien ook voor kijken als je dat mooi vindt, verbreed staal, weet alleen zo de prijzen niet 1-2-3, en hoe duur het is als je het laat doen bij een velgendoktor. Daarnaast zijn die wieldoppen van Seat niet zo heel spectaculair dus dit is wel een voortgang En je hebt een goede instelling, als je zelf denkt dat je het niet kan/durft/wilt dat je het ook niet doet, zijn mensen die zich laten ompraten of denken 'dat doe ik wel effe' en dat het dan fout gaat. Het kan beter iets langer duren omdat je spaart voor kwaliteit dan dat je je auto in de prak rijdt omdat een veer eruit klapt. Ik heb zelfs een keer een Mercedes A-klasse zien komen, stond op de brug, waren dat koekblikje aan het inspecteren, zegt mijn collega zo 'deze veer is niet meer goed', was gebroken, zeg ik er zo doodleuk op 'deze kant is ook niks meer' terwijl ik zo de veer ertussen uit pakte, lag gewoon los onder de wagen, enigste waar de auto op veerde waren de gasschokbrekers op de achteras. Bij hem is het nog goed gegaan, maar wat als er iets gebeurde, daar denk je liever niet aan. Ok, bij hem is er dan niks gebeurd qua beunen, maar het kan toch wel snel fout gaan, en je onderstel is toch wel het belangrijkste wat er is, en daarom is het goed dat je daarop niet wilt bezuinigen Het is leuk dat je met de spullen dat je hebt om hem zo mooi mogelijk eruit wilt laten zien, zoals je met je lak hebt gedaan, ziet er een stuk beter uit, en dat je je bumpers onderhanden wilt gaan nemen Keep it up mate Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.