Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Paar dagen terug fijn nieuws ontvangen van mijn werkgever. Ze bieden mij een baan aan als ICT beheerder. Dit betekend dat ik meer kilometers mag gaan rijden en dat ik waarschijnlijk een auto van de zaak ga krijgen.

Nu heb ik al een kleine short-list gemaakt van voertuigen die ik wel zie zitten ( variërend van Kia, Nissan, Renault ).

Kia Rio nieuw model:

http://www.autohaagzeeuw.nl/kia/rio/1.2-cvvt-first-edition-%28nieuw-model%29-%2820--bijtelling%29/occasions/1199301/overzicht

Kia Cee'd:

http://www.autohaagzeeuw.nl/kia/nieuwe-kia-modellen/demo-auto/kia/cee%27d/1.6-gdi-business-pack-7-jaar-garantie/demos/939198/overzicht

Nissan Juke:

http://zeeuwenzeeuw.nl/nissan/juke/1.2-dig-t-115pk-connect-edition/occasions/1066411/overzicht/

Remault Clio Estate:

http://www.autohaagzeeuw.nl/renault/clio/estate-1.5-dci-eco-dynamique/occasions/1134042/overzicht

Eerst maar eens kijken of ik dan deze ook prive ga rijden ( dus bijtelling ) of naast de Toledo.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Waarom precies wil je een suv?

Ik rijd 9/10 met de motor, dus een nieuwe auto staat hier te niksen.

SUV's zijn meer mijn ding, aangezien ik hem enkel in het weekend gebruik heb ik graag een iets stevigere auto. :)

Santa Fé koop je denk ik met werk ook rond de 2000/3000.

Denk dat die de Punto toch wel goed kan verkopen :D

Santa Fé's schommelen tussen de 2000 en 4000, naargelang de staat en de kilometerstand.

En de punto staat er sinds gisteren op, heb welgeteld 1 mailtje gehad :7

Santa Fé koop je denk ik met werk ook rond de 2000/3000.

Denk dat die de Punto toch wel goed kan verkopen :D

Santa's koop je hier al voor onder de 2k.

Die Ford Kuga begint zelfs bij 14k :sst:

Van ford moet je sowieso afblijven :7

Santa's onder de 2000 hebben meestal een kilometerstand van +200.000.

Link to comment
Delen op andere websites

119xbtg.jpg

Dit is foto van de eigenaar ze Facebook. Auto is in 2008 geïmporteerd en interieur ziet er nog als nieuw uit op de foto's

Foto is spoiler gezet.

Vond ik ook van de buitenkant en toen zag ik de binnenkant.

2liy90y.jpg

Heeft ook van fabriek een opendakje.

Dat is nog eens een leuke Golf! :tu: Mooiste kleur, vijfdeurs, LX EN schuifdakje, beter moet het voor mij niet worden. Akkoord, een 1500 had het natuurlijk afgemaakt, maar die vind je niet zomaar in deze staat en manueel.

Ben echt wel fan van de LX qua uitvoering, valt me wel op dat je ze niet zo vaak tegenkomt zonder instapschade en in deze staat al helemaal niet. Ik kan niet zoveel beoordelen op deze foto (behalve dat het interieur er als nieuw uitziet), maar ziet er zeker veelbelovend uit! 8)

Is het de bedoeling om er dagelijks mee te gaan rijden?

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Nadeel vaak van de 1500's of krachtiger is dat ze vaak opgekocht worden door mensen die graag auto's aanpassen, mede doordat de 1.1 niet echt interessant is qua vermogen.

Maar ook de steunen zijn anders en gelast, dus wil je een GTI 1.8 erin, 20VT, G60 of 16V moet je al de slijptol en lasapparaat erbij pakken en dat willen of kunnen de meeste weer niet.

Met de 1.1 zonder chassis mods moet je smallblock blijven rijden, en dan zit je vast aan de 1.3 G40, en misschien past de 75pk 1.6 uit de Golf 3 wel 1 op 1, of misschien de 1.6 16v van een Polo/Lupo GTI, dus zit je met een max van 125pk.

G40 en 1.6 16V zit je op max 140pk als je een beperkte budget hebt en de 75pk zal niet echt goed zijn om op te voeren, terwijl een G60 zonder veel geld 200pk uitperst als voorbeeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt wel dat een 1100 eerder traag is, maar dat koop je dan ook niet om snel of ver te rijden (of dat zou ik toch niet doen). Maar vind ze desondanks toch leuk om mee te rijden, als je er dan één hebt met weinig kilometers zal die zeker goed rijden.

Zo'n 1500 is natuurlijk nog een heel verschil en rijdt echt wel goed en vlot, juist daarom vind ik het jammer dat ze vaak bij de (in mijn ogen) verkeerde mensen terecht komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Wil je een diesel of een benzine Santa Fé? Diesels zijn beren sterk. in ongeveer 2 jaar geen problemen mee gehad!

Dieseltje. word voornamelijk gebruikt voor langere afstanden dan :)

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan ook het oudere model? Als het even kan zou ik voor facelift gaan 2004/2005, ziet er net wat netter uit.

Het fijne is dat die nog niet met een roetfilter zijn uitgerust dus geen problemen met regeneren etc :D

Fototje hoe onze eruit zag, die was van 2004 ook een diesel. Weliswaar met de velgen van het nieuwere type Santa Fé eronder.

11r6ssw.jpg

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...