Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Ik neem aan ook het oudere model? Als het even kan zou ik voor facelift gaan 2004/2005, ziet er net wat netter uit.

Het fijne is dat die nog niet met een roetfilter zijn uitgerust dus geen problemen met regeneren etc :D

Fototje hoe onze eruit zag, die was van 2004 ook een diesel. Weliswaar met de velgen van het nieuwere type Santa Fé eronder.

11r6ssw.jpg

De meeste die ik nu gezien heb zijn rond 2003.

Heb eentje op het oog met verdonkerde achterruiten, staat toch net wat netter.

Maar eerst men punto de deur uit krijgen :)

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

119xbtg.jpg

Dit is foto van de eigenaar ze Facebook. Auto is in 2008 geïmporteerd en interieur ziet er nog als nieuw uit op de foto's

Foto is spoiler gezet.

Vond ik ook van de buitenkant en toen zag ik de binnenkant.

2liy90y.jpg

Heeft ook van fabriek een opendakje.

Dat is nog eens een leuke Golf! :tu: Mooiste kleur, vijfdeurs, LX EN schuifdakje, beter moet het voor mij niet worden. Akkoord, een 1500 had het natuurlijk afgemaakt, maar die vind je niet zomaar in deze staat en manueel.

Ben echt wel fan van de LX qua uitvoering, valt me wel op dat je ze niet zo vaak tegenkomt zonder instapschade en in deze staat al helemaal niet. Ik kan niet zoveel beoordelen op deze foto (behalve dat het interieur er als nieuw uitziet), maar ziet er zeker veelbelovend uit! 8)

Is het de bedoeling om er dagelijks mee te gaan rijden?

De golf staat ondertussen hier bij ons voren. Op de terugweg ook de teller op 82000km gezet.

Instapschade zit er een heel klein beetje. Zit aan buiten kant achter ook klein beetje roest.

Zitten ook geen gaten in de hoedenplank is bij de meeste wel.

Moeten net paar dingen nog aan gedaan worden, verkoper had gister gewassen en brak een clipje van de sierlijst af. De radio moet aangepast worden dat ie aangaat via contact.

En achterbumper ook nieuwe met de tijd, mist op de hoek en stukje uit.

Zal er niet dagelijks in rijden, heb met me andere auto in een jaar 3000km gereden. Voor door de week heb ik me bedrijfsauto.

Link to comment
Delen op andere websites

Klopt wel dat een 1100 eerder traag is, maar dat koop je dan ook niet om snel of ver te rijden (of dat zou ik toch niet doen). Maar vind ze desondanks toch leuk om mee te rijden, als je er dan één hebt met weinig kilometers zal die zeker goed rijden.

Zo'n 1500 is natuurlijk nog een heel verschil en rijdt echt wel goed en vlot, juist daarom vind ik het jammer dat ze vaak bij de (in mijn ogen) verkeerde mensen terecht komen.

Tja, begrijp mij niet verkeerd maar zelfs die tjoeners zijn (soms) beter dan de gemiddelde eigenaar.

Tijd terug is er een Amerikaanse Corrado gesloopt voor onderdelen terwijl die zo 1-2-3 er goed uitzag, chassis in stukken geslepen etc.

Terwijl er ook een hele hoop 'getjoende' Corrado's rond rijden, met foute bumpers etc., maar ja, wat heb je liever?

Een lelijke Corrado op de weg, of een in stukken geslepen Corrado in de pers, het liefste beiden niet maar soms zijn de keuzes toch echt anders.

Link to comment
Delen op andere websites

Als er 1 ding is wat je niet mag doen dan is het wel je blind staren op het aantal kilometers. Vriend van me heeft zo 2 auto's erdoor gejaagd met een relatief lage kilometerstand terwijl hij nu een auto heeft met een veel hogere kilometerstand, maar met een veel beter onderhoudsboekje en een hele zooi snelwegkilometers. Zo zie je maar..

Link to comment
Delen op andere websites

Ik neem aan ook het oudere model? Als het even kan zou ik voor facelift gaan 2004/2005, ziet er net wat netter uit.

Het fijne is dat die nog niet met een roetfilter zijn uitgerust dus geen problemen met regeneren etc :D

Fototje hoe onze eruit zag, die was van 2004 ook een diesel. Weliswaar met de velgen van het nieuwere type Santa Fé eronder.

De meeste die ik nu gezien heb zijn rond 2003.

Heb eentje op het oog met verdonkerde achterruiten, staat toch net wat netter.

Maar eerst men punto de deur uit krijgen :)

Idd staat net wat netter.

Het enige wat mij stoorde aan de Santa Fé was het dicht doen van de deuren dat maakte heel veel herrie.

Link to comment
Delen op andere websites

Paar dagen terug fijn nieuws ontvangen van mijn werkgever. Ze bieden mij een baan aan als ICT beheerder. Dit betekend dat ik meer kilometers mag gaan rijden en dat ik waarschijnlijk een auto van de zaak ga krijgen.

Nu heb ik al een kleine short-list gemaakt van voertuigen die ik wel zie zitten ( variërend van Kia, Nissan, Renault ).

Kia Rio nieuw model:

http://www.autohaagz...99301/overzicht

Kia Cee'd:

http://www.autohaagz...39198/overzicht

Nissan Juke:

http://zeeuwenzeeuw....6411/overzicht/

Renault Clio Estate:

http://www.autohaagz...34042/overzicht

Eerst maar eens kijken of ik dan deze ook prive ga rijden ( dus bijtelling ) of naast de Toledo.

In ieder geval niet die Juke, anders moeten we je verbannen van dit topic, wat een lelijk hok is dat toch :sst:

Die Clio heb ik op de RAI nog even ingezeten, wel leuk model, wel heel erg plastic fantastic van binnen, op m'n werk hebben we veel Renault Megane estate's staan en ook Ford Focus stations, beide ook verrassend goede auto's, misschien dat nog een optie (niet duurder dan die modellen die je hier opnoemt namelijk)

Met die Kia's heb ik overigens geen ervaring, schijnen wel leuke auto's te zijn

De radio moet aangepast worden dat ie aangaat via contact.

Even de rode en gele draad omwisselen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

In ieder geval niet die Juke, anders moeten we je verbannen van dit topic, wat een lelijk hok is dat toch :sst:

Die Clio heb ik op de RAI nog even ingezeten, wel leuk model, wel heel erg plastic fantastic van binnen, op m'n werk hebben we veel Renault Megane estate's staan en ook Ford Focus stations, beide ook verrassend goede auto's, misschien dat nog een optie (niet duurder dan die modellen die je hier opnoemt namelijk)

Met die Kia's heb ik overigens geen ervaring, schijnen wel leuke auto's te zijn

Een oom van mij heeft de Juke, en alhoewel ik het een lelijke wagen vond/vind, went het wel waardoor ie wat minder lelijk overkomt.

Kia Rio(vorig model) heeft mijn oom ook gehad(voor de Juke), en opzicht was het niet verkeerd naar mijn mening.

Niet direct iets wat ik zou kiezen, maar ik kon weinig klagen erover, behalve dat de stoelen behoorlijk hard waren.

Link to comment
Delen op andere websites

Ligt aan het contract maar meestal moet je gewoon uit nieuwe auto's kiezen, dus mooie vol uitgeruste 2ehandsjes zit er meestal helaas niet in, terwijl je dan juist meer waar voor je geld zou krijgen :puh:

Die kia's rijden best lekker, rij vaker in de kia cee'd 2013 1.6 gdi van mijn schoonouders, jammer alleen dat ze nog verouderde (atmosferische) motoren hebben zonder turbo, maar vanaf dit of volgend jaar komt hyundai eindelijk met turbo motoren.

Link to comment
Delen op andere websites

Als er 1 ding is wat je niet mag doen dan is het wel je blind staren op het aantal kilometers. Vriend van me heeft zo 2 auto's erdoor gejaagd met een relatief lage kilometerstand terwijl hij nu een auto heeft met een veel hogere kilometerstand, maar met een veel beter onderhoudsboekje en een hele zooi snelwegkilometers. Zo zie je maar..

Dus m.a.w. je vriend kent niks van wagens af?

Aangezien je normaal als je een wagen gaat kopen en je inspecteert alles netjes en zeker met een te lage kilometerstand voor de dienstjaren, kom je zo'n dingen niet tegen.

Ik neem aan ook het oudere model? Als het even kan zou ik voor facelift gaan 2004/2005, ziet er net wat netter uit.

Het fijne is dat die nog niet met een roetfilter zijn uitgerust dus geen problemen met regeneren etc :D

Fototje hoe onze eruit zag, die was van 2004 ook een diesel. Weliswaar met de velgen van het nieuwere type Santa Fé eronder.

De meeste die ik nu gezien heb zijn rond 2003.

Heb eentje op het oog met verdonkerde achterruiten, staat toch net wat netter.

Maar eerst men punto de deur uit krijgen :)

Idd staat net wat netter.

Het enige wat mij stoorde aan de Santa Fé was het dicht doen van de deuren dat maakte heel veel herrie.

Dat zijn zo van die dingen waar ik me niet bepaald aan erger :D

Link to comment
Delen op andere websites

Dus m.a.w. je vriend kent niks van wagens af?

Aangezien je normaal als je een wagen gaat kopen en je inspecteert alles netjes en zeker met een te lage kilometerstand voor de dienstjaren, kom je zo'n dingen niet tegen.

Onzin, pech hebben kan iedereen.

Hij kent wel degelijk iets van wagens, maar zeker bij de tweede was het gewoon brute pech.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Km stand moet gewoon bij de staat passen, er valt gewoon geen maatstaaf naast te leggen behalve staat/km stand.

Bouwjaar/km stand zegt weinig namelijk, er zijn ook mensen die maar 5k per jaar rijden en na 10 jaar pas 50k erop hebben, terwijl vergelijkbare wagens 100 of 150k erop hebben staan.

Betekend niet dat die van 50k beter is, korte stukken en veel stad is velen malen slechter dan lange afstanden op de snelweg.

Tja, staat is lastig in te schatten, maar deukjes, steenslag, roest, slijtage aan delen die gebruikt worden*, en hoe de motor en versnellingsbak reageert zijn een aardige indicatie.

*Delen die gebruikt worden, denk aan handgrepen, stuur, versnellingspook, pedalen, vloermatjes, knoppen, instapschade etc.

Door bepaalde dingen te koppelen, kan je ook herkennen of een auto veel snelweg heeft gereden of juist stad, maar met alles kan ook hiermee geknoeid worden.

Versnellingspook, handgrepen, pedaalcovers en vloermatjes zijn zo te vervangen, maar goed.

Is ook een beetje een indicatie of een auto teruggedraaid is of niet, als veel dingen slijtage tonen en hij heeft pas 100k erop staan, ja, dat zou op moeten vallen.

Link to comment
Delen op andere websites

Dus m.a.w. je vriend kent niks van wagens af? Aangezien je normaal als je een wagen gaat kopen en je inspecteert alles netjes en zeker met een te lage kilometerstand voor de dienstjaren, kom je zo'n dingen niet tegen.
Onzin, pech hebben kan iedereen. Hij kent wel degelijk iets van wagens, maar zeker bij de tweede was het gewoon brute pech.

Hoezo pech dan?

Trouwens MP, jij zoekt toevallig geen leuk, nieuw wagentje? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Hoezo pech dan?

Trouwens MP, jij zoekt toevallig geen leuk, nieuw wagentje? :D

Versnellingsbak die er veel te vroeg aan was, erna met tweedehands exemplaar vervangen(en deze was nog in redelijke staat), maar deze begaf het ook redelijk snel. De eerste wagen was een of andere ketting in de motor, maar pin me er niet op vast wat het precies was, ben het vergeten. Was in ieder geval verschrikkelijk duur om het te laten maken.

Ik zoek geen wagentje neen, haha. Er staan hier te veel auto's op de oprit om een eigen wagen te verantwoorden. :puh:

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...