Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

De golf staat ondertussen hier bij ons voren. Op de terugweg ook de teller op 82000km gezet. Instapschade zit er een heel klein beetje. Zit aan buiten kant achter ook klein beetje roest. Zitten ook geen gaten in de hoedenplank is bij de meeste wel. Moeten net paar dingen nog aan gedaan worden, verkoper had gister gewassen en brak een clipje van de sierlijst af. De radio moet aangepast worden dat ie aangaat via contact. En achterbumper ook nieuwe met de tijd, mist op de hoek en stukje uit. Zal er niet dagelijks in rijden, heb met me andere auto in een jaar 3000km gereden. Voor door de week heb ik me bedrijfsauto.

Proficiat, veel plezier ermee!

Tja, begrijp mij niet verkeerd maar zelfs die tjoeners zijn (soms) beter dan de gemiddelde eigenaar. Tijd terug is er een Amerikaanse Corrado gesloopt voor onderdelen terwijl die zo 1-2-3 er goed uitzag, chassis in stukken geslepen etc. Terwijl er ook een hele hoop 'getjoende' Corrado's rond rijden, met foute bumpers etc., maar ja, wat heb je liever? Een lelijke Corrado op de weg, of een in stukken geslepen Corrado in de pers, het liefste beiden niet maar soms zijn de keuzes toch echt anders.

Ja, snap je punt wel hoor, maar als de tjoeners te ver gaan zie ik zo'n auto toch liever de pers ingaan, tenminste als eerst de goede onderdelen ervanaf gehaald zijn natuurlijk. :puh:

Als er 1 ding is wat je niet mag doen dan is het wel je blind staren op het aantal kilometers. Vriend van me heeft zo 2 auto's erdoor gejaagd met een relatief lage kilometerstand terwijl hij nu een auto heeft met een veel hogere kilometerstand, maar met een veel beter onderhoudsboekje en een hele zooi snelwegkilometers. Zo zie je maar..

Blindstaren op kilometers is uiteraard verkeerd, maar je moet het in zijn context zien natuurlijk. Sommige auto's zou ik kopen zonder écht naar de kilometerstand te kijken, bij andere let ik er weer meer op. Bijvoorbeeld mijn GTI heeft ook een heel lage kilometerstand voor zijn leeftijd, maar daar zijn een hele hoop facturen bij en die is voor het grootste deel van zijn loopbaan bij de eerste eigenaar geweest wat dus wel aangeeft dat die er goed voor gezorgd heeft. En uiteraard is dit ook te zien aan de auto, onderstel, stuur, pedalen, zetels...

Link to comment
Delen op andere websites

Seat Ibiza 2de generatie, denk dat Mythbuster ook zo eentje heeft/had(?). :puh:

Ah, ik las het verkeerd, eerste auto had een ketting probleem, en de tweede versnellingsbak problemen.

Nja, als ik een vervangende versnellingsbak erin zou zetten en wetend dat ik er langer mee zou rijden, zou ik hem op zijn minst open laten halen ter controle.

Versnellingsbakken gaan stuk als ze mishandelt worden of onder te veel stress/vermogen zitten, en daar kom je op twee manieren achter, open halen of monteren en er dan achter komen.

Link to comment
Delen op andere websites

Heuj iedereen,

Ik heb sinds kort mijn rijbewijs gehaald en ben aan het kijken voor een autootje. Ik zoek iets kleins, niet te duur in onderhoud en mag wel iets van pit hebben. Any suggestions?

Link to comment
Delen op andere websites

Heuj iedereen,

Ik heb sinds kort mijn rijbewijs gehaald en ben aan het kijken voor een autootje. Ik zoek iets kleins, niet te duur in onderhoud en mag wel iets van pit hebben. Any suggestions?

Golf 3/4 GTI, Peugeot 206 GTI, Polo GTI, Renault Clio RS, BMW Compact zoeken met wat PK's? Wat is je budget?

Las op Nederlandse forums dat je best kijkt naar een pittige 206/Clio RS met een niet al te grote cilinderinhoud om de verzekering laag te houden, maar ik weet natuurlijk niet exact wat de tarieven zijn bij jouw verzekering. Misschien daar eens je gaan informeren zodat je weet wat kan en niet kan? :)

Link to comment
Delen op andere websites

Heuj iedereen,

Ik heb sinds kort mijn rijbewijs gehaald en ben aan het kijken voor een autootje. Ik zoek iets kleins, niet te duur in onderhoud en mag wel iets van pit hebben. Any suggestions?

Golf 3/4 GTI, Peugeot 206 GTI, Polo GTI, Renault Clio RS, BMW Compact zoeken met wat PK's? Wat is je budget?

Las op Nederlandse forums dat je best kijkt naar een pittige 206/Clio RS met een niet al te grote cilinderinhoud om de verzekering laag te houden, maar ik weet natuurlijk niet exact wat de tarieven zijn bij jouw verzekering. Misschien daar eens je gaan informeren zodat je weet wat kan en niet kan? :)

Dat moet je dus juist niet doen! :7

Hij zocht een auto die niet teveel gaat kosten in onderhoud, een GTI of RS is leuk, maar erg duur, vooral als je kijkt in de goedkope prijsklasse waarbij je de ellende van een ander koopt ;)

Maar wat voor soort auto zoek je Sharingan, iets meer info is natuurlijk wel makkelijker

Budget? Merken? Verbruik? Bouwjaar? etc etc

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil morgen een proefrit maken met een Peugeot 307 CC uit 2004 (306je alweer zat :7), iemand hier ervaringen mee of andere tips?

Het dak is natuurlijk een aandachtspunt, die ga ik natuurlijk controleren. Maar heeft er iemand nog tips of opmerkingen mbt de rest van dit model?

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat voor soort auto zoek je Sharingan, iets meer info is natuurlijk wel makkelijker

Budget? Merken? Verbruik? Bouwjaar? etc etc

Budget ligt rond de 2 à 2500 euro. Het allerliefste een BMW maar die verbruiken altijd veel en vaak vrij duur in onderhoud :( Verder zijn merken zoals VW, Seat, Peugeot, Opel prima. Bouwjaar het liefste vanaf 2000 maar paar jaar ouder kan ook nog wel. Auto hoeft niet de zuinigste te zijn, vandaar "pit". En omdat ik weinig tot geen verstand van auto's heb zou ik ook niets meer weten om op te noemen. :v

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil morgen een proefrit maken met een Peugeot 307 CC uit 2004 (306je alweer zat :7), iemand hier ervaringen mee of andere tips?

Het dak is natuurlijk een aandachtspunt, die ga ik natuurlijk controleren. Maar heeft er iemand nog tips of opmerkingen mbt de rest van dit model?

Alle andere electrische onderdelen goed bekijken als dit erop zit. Wellicht dat je =5&sort=52"]hier tussen de reviews nog wat puntjes ziet. :)

Link to comment
Delen op andere websites

Maar wat voor soort auto zoek je Sharingan, iets meer info is natuurlijk wel makkelijker

Budget? Merken? Verbruik? Bouwjaar? etc etc

Budget ligt rond de 2 à 2500 euro. Het allerliefste een BMW maar die verbruiken altijd veel en vaak vrij duur in onderhoud :( Verder zijn merken zoals VW, Seat, Peugeot, Opel prima. Bouwjaar het liefste vanaf 2000 maar paar jaar ouder kan ook nog wel. Auto hoeft niet de zuinigste te zijn, vandaar "pit". En omdat ik weinig tot geen verstand van auto's heb zou ik ook niets meer weten om op te noemen. :v

Daar moet opzich wel wat te vinden zijn, maar met dat budget zou ik niet kiezen voor het sportieve model

Als ik bijvoorbeeld naar mijn eigen (tijdelijke) auto kijk, 2400 euro voor een Peugeot 206, bewust voor de 1.6 16v gekozen ipv van de GTI vanwege het verbruik en omdat de GTI's toch vaak afgetrapt zijn

De 1.6 16v is met 110 pk ook vlot zat en met een gemiddeld verbruik van 1:14,5 relatief zuinig, onderhoud kost geen roggel en de maandelijkse lasten zijn ook laag omdat het geen sportieve auto is

Ik wil morgen een proefrit maken met een Peugeot 307 CC uit 2004 (306je alweer zat :7), iemand hier ervaringen mee of andere tips?

Het dak is natuurlijk een aandachtspunt, die ga ik natuurlijk controleren. Maar heeft er iemand nog tips of opmerkingen mbt de rest van dit model?

Kijk voornamelijk naar de motor, ik heb er destijds eentje gereden met een 1.6 16v en die was niet vooruit te branden, doordat de CC nogal zwaar is, is het verbruik met een kleine motor torenhoog

Verder zijn het wel goede auto's, goed in de opties en vaak van een liefhebber geweest

Link to comment
Delen op andere websites

Ik wil morgen een proefrit maken met een Peugeot 307 CC uit 2004 (306je alweer zat :7), iemand hier ervaringen mee of andere tips? Het dak is natuurlijk een aandachtspunt, die ga ik natuurlijk controleren. Maar heeft er iemand nog tips of opmerkingen mbt de rest van dit model?
Alle andere electrische onderdelen goed bekijken als dit erop zit. Wellicht dat je =5&sort=52"]hier tussen de reviews nog wat puntjes ziet. :)

Ik heb al wat reviews gelezen, maar toch bedankt voor de overzichtpagina :)

Ik wil morgen een proefrit maken met een Peugeot 307 CC uit 2004 (306je alweer zat :7), iemand hier ervaringen mee of andere tips? Het dak is natuurlijk een aandachtspunt, die ga ik natuurlijk controleren. Maar heeft er iemand nog tips of opmerkingen mbt de rest van dit model?
Kijk voornamelijk naar de motor, ik heb er destijds eentje gereden met een 1.6 16v en die was niet vooruit te branden, doordat de CC nogal zwaar is, is het verbruik met een kleine motor torenhoog Verder zijn het wel goede auto's, goed in de opties en vaak van een liefhebber geweest

Die ik gezien heb is een 2.0-16v, maar dan nog, hij weegt aardig wat. Het verbruik zal er inderdaad niet beter op worden :7 Qua prestaties, ik heb nu een 306 met een 1.4 motortje, dus wat dat betreft is bijna alles snel :D

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...