Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Budget ligt rond de 2 à 2500 euro. Het allerliefste een BMW maar die verbruiken altijd veel en vaak vrij duur in onderhoud :( Verder zijn merken zoals VW, Seat, Peugeot, Opel prima. Bouwjaar het liefste vanaf 2000 maar paar jaar ouder kan ook nog wel. Auto hoeft niet de zuinigste te zijn, vandaar "pit". En omdat ik weinig tot geen verstand van auto's heb zou ik ook niets meer weten om op te noemen. :v

Wat een overweging kan zijn, als je echt klein wilt, is een Lupo of Arosa en dan de sport uitvoering, rond dat bedrag wel te vinden.

Heeft een 1.4 16V met 100pk, 0-100 rond de 10 seconde, en doet nog steeds bij normaal rijgedrag 1:15 ongeveer gecombineerd.

Iets goedkoper kan je de normale 1.4 16V pakken met 75pk, 0-100 is ongeveer 12 seconde, en doet ongeveer 1:16.

Nadeel wel is korte bak en dat is in de stad leuk rijden maar op de snelweg zal je jezelf limiteren op 100km/u ongeveer.

Kleine edit, de 75pk 1.4 heeft een langere 5de versnelling, ongeveer 3200 toeren op 120km/u, de sport doet op 120km/u zo'n 4000 toeren.

Dingetje kost iets van 25 euro per maand aan wegenbelasting, is zuinig en de verzekering zal je wss niet het vel over je oren trekken zoals bij een GTI.

Zullen niet de snelste zijn natuurlijk, maar echt traag zijn ze ook weer niet, mijn Golf komt ook gewoon met het verkeer mee met 75pk op 979kg(0-100 pakweg 14sec).

Voordeel is ook dat kleine en zuinige wagentjes hun waarde vast houden, dus zolang je hem goed houdt, zal je hem snel kunnen verkopen voor niet of weinig verlies.

Sportieve modellen zullen uiteraard ook meer kosten in onderhoud, mijn Golf betaalde ik 18 euro voor 4 Bosch bougies, voor mijn Corrado betaalde ik 21,22 euro voor 1 Bosch bougie en ik had er 4 nodig :clown:

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

@Sharingan, zelf kijk ik ook veel naar Peugeot, (en Ford ook, al noem je die niet) beide merken hebben een groot modellenaanbod en er zijn ook aardig wat exemplaren van te vinden. Liet je Ford er bewust buiten of niet? Fords sturen over het algemeen ook vrij strak, lijkt me ook een goede optie.

Heb zelf vanmiddag met de 307 CC gereden, heerlijke auto! Met 136 pk wil die best vooruit, dak en alles was goed in orde. Zijn er meer mensen die ervaring hebben met Peugeot/Franse versnellingsbakken? In dit exemplaar begon de bak op een gegeven moment te stinken, de pook voelde ook vrij 'los' aan in de bak... Er kijkt momenteel een monteur naar, even kijken wat die ervan vindt. Voorlopig de keuze nog maar even uitstellen :D

Bewerkt: door im_ruben
Link to comment
Delen op andere websites

Hoeveel lessen heb je al gehad? Ik heb afgelopen week net m'n eerste rijles gehad. Mocht gelijk alles al zelf doen, en dat ging me eigenlijk prima af.

Heb nu 2 lessen gehad :puh:

En ik mocht bij mijn intake ook gelijk alles zelf doen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag toch ook maar weer even bezig geweest met de audio van de 206

2 weken geleden heb ik er toch maar een andere radio in gezet vanwege de RCA aansluitingen, vandaag de versterker er in gebouwd samen met een subwoofer

Morgen nog even de composet op zijn plaats zetten en zou het geluid weer helemaal prima moeten zijn :tu:

Kabels heb ik gelukkig vorig weekend al getrokken, wat een pokke werk is dat toch, met name de speaker kabels naar de portieren leggen :kots:

Link to comment
Delen op andere websites

Ford lijkt mij ook een prima auto. Ze hebben iig mooie modellen.

Kwalitatief durf ik niet te zeggen heb wel gehoord dat Ford vroeger stugge vering had of dat nu nog is weet ik niet.

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Ford lijkt mij ook een prima auto. Ze hebben iig mooie modellen.

Kwalitatief durf ik niet te zeggen heb wel gehoord dat Ford vriever stugge vering had of dat nu nog is weet ik niet.

Meh :7

Ik moet eerlijk zijn dat ik wel wat meer respons verwacht had op men punto :(

Link to comment
Delen op andere websites

@Sharingan, zelf kijk ik ook veel naar Peugeot, (en Ford ook, al noem je die niet) beide merken hebben een groot modellenaanbod en er zijn ook aardig wat exemplaren van te vinden. Liet je Ford er bewust buiten of niet? Fords sturen over het algemeen ook vrij strak, lijkt me ook een goede optie.

Oh heb deze onbewust niet in het lijstje gezet. In prinicipe is elk degelijk merk prima. Zolang het geen Daihatsu is ofzo :v
Link to comment
Delen op andere websites

@Sharingan, zelf kijk ik ook veel naar Peugeot, (en Ford ook, al noem je die niet) beide merken hebben een groot modellenaanbod en er zijn ook aardig wat exemplaren van te vinden. Liet je Ford er bewust buiten of niet? Fords sturen over het algemeen ook vrij strak, lijkt me ook een goede optie.

Oh heb deze onbewust niet in het lijstje gezet. In prinicipe is elk degelijk merk prima. Zolang het geen Daihatsu is ofzo :v

:7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...