Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vind zo'n 'luxe kentekenplaten' ook meestal leuker staan!

Btw, wat een leuk Golfje trouwens, leuke kleur, rood-oranje achterlichten, VW-spatlappen en mooie zeldzame velgen. Helemaal geweldig vind ik hem! (of is het haar?)

Ik kwam laatst achter dat ik Saturnus lampen heb ipv. Hella's, ik was al bang dat ze ooit vervangen waren of iets maar voor zitten ook Saturnus koplampen.

Blijkt dat Saturnus voornamelijk in Amerika is geleverd, en dat het lampen uit een Tsjechische fabriek zijn, maar wel gewoon vanuit de VW fabriek geleverd is.

Heb laatst aan een setje Hella's achter opgepikt van de sloop, in zgan staat, maar mijn huidige zijn ook nog goed, wel een veeg erover maar niks gebroken of iets.

Hem of haar, het beestje heeft geen naam dus ik zou het niet weten :puh:

Heb je trouwens nog foto's van je Mk2?

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kwam laatst achter dat ik Saturnus lampen heb ipv. Hella's, ik was al bang dat ze ooit vervangen waren of iets maar voor zitten ook Saturnus koplampen.

Blijkt dat Saturnus voornamelijk in Amerika is geleverd, en dat het lampen uit een Tsjechische fabriek zijn, maar wel gewoon vanuit de VW fabriek geleverd is.

Heb laatst aan een setje Hella's achter opgepikt van de sloop, in zgan staat, maar mijn huidige zijn ook nog goed, wel een veeg erover maar niks gebroken of iets.

Hem of haar, het beestje heeft geen naam dus ik zou het niet weten :puh:

Heb je trouwens nog foto's van je Mk2?

Saturnus lampen ben ik ook al vaker tegengekomen, op mijn Golf zit er achteraan één van Saturnus en één van Hella, dus denk dat er ooit wel eens één vervangen werd. Gelukkig heb ik nog van de juiste kant een goede Hella liggen die ik er dan ook ga opzetten.

Die hem of haar is inderdaad moeilijk als je geen naam hebt (heb ik trouwens ook (nog?) niet voor de GTI), ergens vind ik 'haar' meestal wel passen, aangezien dat de meeste goede dingen vrouwelijk zijn. :D

Foto's zijn er inderdaad nog niet van gekomen, heb het de laatste tijd ook behoorlijk druk (zeker nu met de examens voor de deur). Mijn bedoeling was om de GTI eerst grondig te poetsen (polieren, interieur, onderkant, motorruimte), maar ik ben nog niet verder geraakt dan enkele wasbeurten en er eens met de stofzuiger door te gaan. Dit zal dus ook niet voor de eerste tijd zijn, dus zal vanavond eens wat mooie foto's zoeken om te posten. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ik kwam laatst achter dat ik Saturnus lampen heb ipv. Hella's, ik was al bang dat ze ooit vervangen waren of iets maar voor zitten ook Saturnus koplampen.

Blijkt dat Saturnus voornamelijk in Amerika is geleverd, en dat het lampen uit een Tsjechische fabriek zijn, maar wel gewoon vanuit de VW fabriek geleverd is.

Heb laatst aan een setje Hella's achter opgepikt van de sloop, in zgan staat, maar mijn huidige zijn ook nog goed, wel een veeg erover maar niks gebroken of iets.

Hem of haar, het beestje heeft geen naam dus ik zou het niet weten :puh:

Heb je trouwens nog foto's van je Mk2?

Saturnus lampen ben ik ook al vaker tegengekomen, op mijn Golf zit er achteraan één van Saturnus en één van Hella, dus denk dat er ooit wel eens één vervangen werd. Gelukkig heb ik nog van de juiste kant een goede Hella liggen die ik er dan ook ga opzetten.

Die hem of haar is inderdaad moeilijk als je geen naam hebt (heb ik trouwens ook (nog?) niet voor de GTI), ergens vind ik 'haar' meestal wel passen, aangezien dat de meeste goede dingen vrouwelijk zijn. :D

Foto's zijn er inderdaad nog niet van gekomen, heb het de laatste tijd ook behoorlijk druk (zeker nu met de examens voor de deur). Mijn bedoeling was om de GTI eerst grondig te poetsen (polieren, interieur, onderkant, motorruimte), maar ik ben nog niet verder geraakt dan enkele wasbeurten en er eens met de stofzuiger door te gaan. Dit zal dus ook niet voor de eerste tijd zijn, dus zal vanavond eens wat mooie foto's zoeken om te posten. :puh:

True :bier:

Ben benieuwd naar de foto's.

Vandaag toch maar de knoop doorgehakt, Corrado gaat de verkoop in, mocht ie niet verkocht raken zal ie binnenkort op stalling gaan en daar een hele poos verblijven.

Ik heb momenteel niet de ervaring, ruimte en materiaal om hem in de staat te krijgen die ie verdient, ook de 105 euro die ie kost per maand is gewoon te veel voor een auto die in 6 maanden tijd maar 200km heeft gereden.

Mocht ie verkocht raken, dan is de kans dik dat er een Lupo GTI terug komt.

Dat zuipt wat minder, kost minder in belasting en verzekering(verschil is bijna 50 euro per maand), en het belangrijkste, starten en rijden...

Link to comment
Delen op andere websites

Hier dan enkele foto's van de GTI. Ik zal zeker nog meer en mooiere foto's plaatsen, maar dat zal voor in de zomer zijn.

De eerste is bij het afhalen (met Franse platen en naast de ideale reisauto :D ). En de laatste foto is naast de auto waarmee ik heb leren autorijden. :puh:

17508956319_195b1d5da3_b.jpg

17074895113_8ef94e17e0_b.jpg

17692742892_1a6b240cb4_b.jpg

17074890403_f585a4ddca_b.jpg

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag toch maar de knoop doorgehakt, Corrado gaat de verkoop in, mocht ie niet verkocht raken zal ie binnenkort op stalling gaan en daar een hele poos verblijven.

Ik heb momenteel niet de ervaring, ruimte en materiaal om hem in de staat te krijgen die ie verdient, ook de 105 euro die ie kost per maand is gewoon te veel voor een auto die in 6 maanden tijd maar 200km heeft gereden.

Mocht ie verkocht raken, dan is de kans dik dat er een Lupo GTI terug komt.

Dat zuipt wat minder, kost minder in belasting en verzekering(verschil is bijna 50 euro per maand), en het belangrijkste, starten en rijden...

Bekend probleem, dat had ik dus ook met de Subaru, enkel kostte die 200+ euro per maand :{

Ondanks dat het zonde is doe je er wel goed aan denk ik

Het is ook niet zo bevordelijk voor een auto als hij constant in een stalling staat (tenzij je een restauratie aan het doen bent)

Lupo GTI is een leuke auto, mij net wat te klein met mijn 2 meter maar ze willen goed vooruit

Hier dan enkele foto's van de GTI. Ik zal zeker nog meer en mooiere foto's plaatsen, maar dat zal voor in de zomer zijn.

De eerste is bij het afhalen (met Franse platen en naast de ideale reisauto :D ). En de laatste foto is naast de auto waarmee ik heb leren autorijden. :puh:

Zodan, ziet eruit alsof die in hele goede staat is :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Hier dan enkele foto's van de GTI. Ik zal zeker nog meer en mooiere foto's plaatsen, maar dat zal voor in de zomer zijn.

De eerste is bij het afhalen (met Franse platen en naast de ideale reisauto :D ). En de laatste foto is naast de auto waarmee ik heb leren autorijden. :puh:

Ziet er netjes uit, wat heeft ie gelopen?

Bekend probleem, dat had ik dus ook met de Subaru, enkel kostte die 200+ euro per maand :{

Ondanks dat het zonde is doe je er wel goed aan denk ik

Het is ook niet zo bevordelijk voor een auto als hij constant in een stalling staat (tenzij je een restauratie aan het doen bent)

Lupo GTI is een leuke auto, mij net wat te klein met mijn 2 meter maar ze willen goed vooruit

Is ook, hij hoeft ook niet weg of iets hoor, gezien ik momenteel weinig vaste lasten heb(soort van thuis wonend).

Maar als dan 1/5de van je vaste lasten naar 1 auto opgaat die je amper gebruikt, dan is toch dat een aardige slok.

Ik denk dat als ik hem niet verkoop, ik gewoon de oorspronkelijke vasten lasten gewoon op een andere rekening zet.

Mocht ik iets nodig of specifiek zoeken, dat ik het gewoon kan kopen, het geld zou hoe dan ook toch op gaan naar de Corrado.

Kan ik het beter op laten gaan aan onderdelen dan hem buiten stil te laten staan, waar ik toch niks aan heb aangezien de weinige kilometers die ik ermee maak.

Ook heeft ie al een hele tijd stil gestaan voordat ik hem kocht, ongeveer 4 jaar, dus nu nog langer stil staan zal niet veel kwaad kunnen aangezien dat al is gebeurt.

Hij is van 1990, maar pas in 1991 op kenteken gezet, dit kan ik laten corrigeren maar weet niet precies hoe het werkt met kwart tarief, dit zou de hobby toch wat goedkoper kunnen maken.

Bij mij op school hadden ze een Lupo GTI die bij VW als test model functioneerde, ipv. hem te slopen kwam ie naar onze school toentertijd, had ook geen chassisnummer of iets, kleurcode LY3D aka Tornado rood(de Mk2 van Golf_MK1 is wss ook Tornado rood of Mars rood), lederen bekleding, vol aangekleed.

Erg gaaf dingetje, klonk ook mooi, ik paste er met mijn 1,86 of iets er wel goed in gelukkig.

Ook daar zal ik wss. een spaarpotje voor openen, Corrado zal volgend jaar toch niet af zijn dus dan maar voor een Lupo GTI sparen, gelukkig zijn de prijzen aan het zakken.

De tijd van 5 a 6k voor een Lupo GTI zijn aardig weg, nu koop je een nette voor ongeveer 4-5k, plus ik woon aan de grens dus naar Duitsland wijken is goed te doen.

Link to comment
Delen op andere websites

De tijd van 5 a 6k voor een Lupo GTI zijn aardig weg, nu koop je een nette voor ongeveer 4-5k, plus ik woon aan de grens dus naar Duitsland wijken is goed te doen.

Moet je wel open staan voor een administratieve rompslomp.
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...