Juha Geplaatst: 29 november 2010 Rapport Geplaatst: 29 november 2010 Wij zitten thuis vast aan deze automobielen (zelfde kleuren als in de afbeeldingen):Lancia Fulvia Die hebben we hier ook gehad, in die kleuren, maar we hebben er helaas nooit mee gereden. Pa heeft er één gehad toen ze nieuw waren maar moest hem snel verkopen. 25 jaar later kocht hij er opnieuw eentje en weer was hij snel weg. Het wil maar niet lukken. Pa sleutelde graag en op 20 jaar tijd hebben we er een paar auto's doorgejaagd, twee Mini's, een Mazda RX-7, twee Ford Escort MK2's, Peugeot 106 Rallye en 205 Rallye en een hele vloot Opels: Corsa, Astra OPC, Omega, Ascona, GT, Kadett, Zafira, Combo, ... uiteraard nooit meer dan vier auto's op hetzelfde ogenblik. En waarmee rij ik dan? Ik hou de verzekering en de dieselrekening laag... met een Saxo 1.5D in een afschuwelijk groen kleurtje. Valt tegen. Ooit wil ik één van deze twee in m'n garage hebben: Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 29 november 2010 Rapport Geplaatst: 29 november 2010 Wij zijn op dit moment op zoek naar een Mercedes Vito ( nieuwe generatie ) met een V6, op naar een grandieuze zoektocht En anders gaan we voor de nieuwe Volkswagen Transporter. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 30 november 2010 Rapport Geplaatst: 30 november 2010 Ik zeg niet dat hij verschrikkelijk snel is ofzo.. Maar hij is zeker niet langzaam. Die van mij haalt ook nog maar net de 155 of zo, standaard kunnen ze iets van 147 maar m`n teller loopt 5 km/h harder dan werkelijk ... dus gewoon 150 zeg maar. Maar met optrekken is hij echt niet langzaam, hij trilt en schud ook niet, is gewoon veilig en niet getuned. Sowieso wil ik het blok liever een langer leven geven dan meer pit, dus daar ga ik ook niet aan beginnen. 't punt is dat die Ibiza'tjes tussen de 750 en 950 kilo wegen of zo(daar ergens zit ik met wegenbelasting), dat is, vergeleken met een Golf 3 echt een veertje. Golf 3 zit al snel boven de 1000 kilo Als je dan een 1.4 8 klepper hebt dan is een Ibiza dus vrij rap, vooral in optrekken... Vandaar dus Maar eh, Vag vind ik een betere naam dan VW Group vind ik(nee, niet van vagina of zo.. xD)... 'T is ten slotte volgens mij nog steeds zo dat Audi onderdelen dealers samen zitten met VW en Seat, en volgens mij zijn er nog steeds een aantal onderdelen uitwisselbaar tussen Audi en VW, en ik denk ook wel met Seat :O Je Seat heeft dezelfde chassis als een Polo 6N, ook die motor die je erin hebt zitten is een VW motor VW gebruikt vaak een chassis voor dezelfde wagens, Audi TT en A3 hebben dezelfde chassis als een Golf 4 etc. Zo ook met de R32/TT, dezelfde VR6 erin zitten, alleen de inlaat is anders Reageren
MarkH Geplaatst: 30 november 2010 Rapport Geplaatst: 30 november 2010 Ik had een mazda 323 uit 1990, maar dies ondertussen weg. Mijn droomauto op het moment is een grote luxe limo zoals de volgende: of deze Ik weet het, ik weet het.....maar ik mag toch dromen? Reageren
Tha-Ran Geplaatst: 30 november 2010 Rapport Geplaatst: 30 november 2010 ... .. Die auto ziet er faptastisch uit, maar dit zijn echt afschuwelijke velgen.. Reageren
Mythbuster Geplaatst: 1 december 2010 Rapport Geplaatst: 1 december 2010 (bewerkt) Ik zeg niet dat hij verschrikkelijk snel is ofzo.. Maar hij is zeker niet langzaam. Die van mij haalt ook nog maar net de 155 of zo, standaard kunnen ze iets van 147 maar m`n teller loopt 5 km/h harder dan werkelijk ... dus gewoon 150 zeg maar. Maar met optrekken is hij echt niet langzaam, hij trilt en schud ook niet, is gewoon veilig en niet getuned. Sowieso wil ik het blok liever een langer leven geven dan meer pit, dus daar ga ik ook niet aan beginnen. 't punt is dat die Ibiza'tjes tussen de 750 en 950 kilo wegen of zo(daar ergens zit ik met wegenbelasting), dat is, vergeleken met een Golf 3 echt een veertje. Golf 3 zit al snel boven de 1000 kilo Als je dan een 1.4 8 klepper hebt dan is een Ibiza dus vrij rap, vooral in optrekken... Vandaar dus Maar eh, Vag vind ik een betere naam dan VW Group vind ik(nee, niet van vagina of zo.. xD)... 'T is ten slotte volgens mij nog steeds zo dat Audi onderdelen dealers samen zitten met VW en Seat, en volgens mij zijn er nog steeds een aantal onderdelen uitwisselbaar tussen Audi en VW, en ik denk ook wel met Seat :O Je Seat heeft dezelfde chassis als een Polo 6N, ook die motor die je erin hebt zitten is een VW motor VW gebruikt vaak een chassis voor dezelfde wagens, Audi TT en A3 hebben dezelfde chassis als een Golf 4 etc. Zo ook met de R32/TT, dezelfde VR6 erin zitten, alleen de inlaat is anders Dat zei ik dus Ik weet dat die van mij vrijwel 't zelfde is als Golf en Polo... Sowieso zelfde interieur en voorkant als Polo Classic en Polo st, VW Caddy, en misschien ook zelfde interieur als een van de oudere Polo's of Golfjes(Golf 3 meen ik?) en op de achterklep na 100% hetzelfde als de VW Polo Playa die hier niet verkocht wordt... Ben trouwens paar dagen geleden m`n roest gaan fixen bij een maat van me(vanwege de toen nog opkomende pekel en sneeuw), wil ik 'm achteruit de oprit op rijden voor de laatste roest(deukje onder achterbumper), schaaf ik 'm langs de brievenbus Zat helemaal in de bosjes en dat ding was ook nog zo laag dat hij niet boven m`n raam uit kwam... Dikke krassen en diepe deuk dus. Deuk kwam er gelukkig bijna helemaal uit(achterkant schroevendraaier door ventilatie roostertjes in de bekleding heen steken ). Denk dat er bijna niets meer van te zien zal zijn als ik er met lakstift eroverheen ga. De rest van het deukje krijg ik er in de lente wel een keer uit denk ik. Dat stomme ding stond ook 100% los in de grond, dus kon makkelijk bewegen en hoorde en voelde hem dus ook totaal niet Bewerkt: 1 december 2010 door Mythbuster Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 2 december 2010 Rapport Geplaatst: 2 december 2010 Dikke krassen en diepe deuk dus. Oef, dat is een smerige deuk, hopelijk is er niets meer van te zien met een lakstift, rood is een kleur die snel verkleurt hea Succes! Ik krijg mijn auto morgen terug van het autoschade bedrijf, 2 weken geleden iemand tegenaan gereden Meteen alle parkeerdeukjes eruit laten halen, de dakspoiler erop laten zetten en nieuwe achterlichten erin Owjah, heb overigens nog steeds de Peugeot 206 GTI S16, lekker vlotte auto (2.0 16V 140pk) Zaterdag gaat de middendemper er tussenuit Ik post nog wel foto's als ik hem terug heb Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 11 december 2010 Rapport Geplaatst: 11 december 2010 Hierbij nog een foto van mijn auto: Foto van de velgen (heb er nu winterbanden onder namelijk, zoals te zien op bovenstaande foto Deze foto is alleen met velgen, zonder dakspoiler en andere achterlichten Slechte telefoon foto Mods: Openlucht filter RVS Open middendemper Open catback (<- Gaat er weer onder vandaan, veel te luid en illegaal) Quickshift Styling: LED Achterlichten 206 RC Carbon dakspoiler 206 RC Carbon spiegels 206 RC 17 inch velgen met 205/40 R17 Pirreli banden ICE: Kenwood Radio met I-Pod functie Pioneer speakers rondom Pioneer Space Saving subwoofer Condensator 1.2 Farad Enne, hoe dat in de auto klinkt als de uitlaat open is (90% open uitlaat) Reageren
Mythbuster Geplaatst: 11 december 2010 Rapport Geplaatst: 11 december 2010 (bewerkt) Die achterlichten zijn by far de beste aftermarket achterlichten die ik heb gezien op wat voor auto dan ook denk ik... Zien er echt heel stylish uit, zou zo maar standaard kunnen zijn! Auto lijkt ook gelijk veel nieuwer vind ik! Spoilertje is ook mooi, maar had denk ik beter geweest als hij de daklijn verlengde ipv schuin omhoog zou gaan. Persoonlijk vind ik de velgen heel mooi maar net een maatje te groot. IMO had het mooier geweest met een (of misschien zelfs twee) inch kleiner en dan iets verlaagd..., ergens tussen je winterwielen en je zomervelgjes in zeg maar... Zou die luide uitlaat er inderdaad onder vandaan halen, veel te ricer achtig. Sierstukje is overigens wel heel netjes en subtiel. Als je er ooit een gesmoothe bumper vind(zonder mistlamp ) dan zou ik die zeker nemen, dat maakt je auto helemaal af in mijn ogen, qua look die hij nu heeft Erg nette auto man! Ik krijg eventueel binnenkort velgen van een VW Caddy waarvan het dashboard was uitgebrand, maar alleen als de auto gesloopt word... Kennelijk had zelfs de motorkap brandschade ... Zit ook nog te denken om wiel spacers te kopen voor achterop, 15 mm... Hoofd-sleutelaar van Seat - Pedro heeft namelijk in zijn wijsheid besloten de spoorbreedte aan de achterkant 40mm smaller te maken dan vooraan, vond het er altijd al ietwat te smal uit zien achterin... Die spacers zijn alleen weer zo`n investering(ook weer 50 euro at least)... Denk dat ik er even mee wacht tot in de lente... Kan ik ook nog even doorsparen voor een schroefsetje... Heb nog geen moed verzamelt om 2 uur heen en 2 uur terug te rijden naar Enschede voor een tweedehands setje Golf 3 veren... Die zijn sowieso niet afgestemd op het gewicht van de Ibiza dus daar worden de rijeigenschappen ook weer mee verkracht... Liever even wachten nog denk ik... Maar ARGH zo verleidelijk... Ze zijn zo goedkoop! En de achterste zijn ook nog verstelbaar! Als ik het geld had zou ik `m 60 mm voor en 40 mm achter verlagen en dan 15 mm wiel spacers aan de achterkant zetten... Daarna is ie helemaal af Maar studenten leven laat geen schroefset van 200 euro en spacers van 50 euro toe Bewerkt: 11 december 2010 door Mythbuster Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Die achterlichten zijn by far de beste aftermarket achterlichten die ik heb gezien op wat voor auto dan ook denk ik... Zien er echt heel stylish uit, zou zo maar standaard kunnen zijn! Auto lijkt ook gelijk veel nieuwer vind ik! Spoilertje is ook mooi, maar had denk ik beter geweest als hij de daklijn verlengde ipv schuin omhoog zou gaan. Persoonlijk vind ik de velgen heel mooi maar net een maatje te groot. IMO had het mooier geweest met een (of misschien zelfs twee) inch kleiner en dan iets verlaagd..., ergens tussen je winterwielen en je zomervelgjes in zeg maar... Zou die luide uitlaat er inderdaad onder vandaan halen, veel te ricer achtig. Sierstukje is overigens wel heel netjes en subtiel. Als je er ooit een gesmoothe bumper vind(zonder mistlamp ) dan zou ik die zeker nemen, dat maakt je auto helemaal af in mijn ogen, qua look die hij nu heeft Erg nette auto man! Thnx, ben er ook nog steeds wel blij mee, ondanks het natuurlijk een Franse bak blijft Achterlichten ben ik zelf ook erg tevreden over, geen rare johnny look Pasvorm is ook perfect Spoiler komt een beetje raar op de foto, maar zoek maar eens op google naar een foto van een 206 RC, dan kan je het beter zien Ik heb al 15 inch wintervelgen (185/55 R15 Snowtrac's) 16 inch staat ook leuk, maar echt waar, 17 inch is een mooiere maat Uitlaat gaat er inderdaad weer onderuit, overigens is het geen sierstukje, maar een complete demper Komt een orginele uitlaat op, waar wél een sierstuk op komt En doordat de middendemper weg blijft, is er nog een mooi subtiel sportief geluid Eigenlijk zoals dit -> Mijn auto ook, maar toen zat de orginele einddemper er nog op Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 ondanks het natuurlijk een Franse bak blijft Mijn auto is ook Frans, maar ben er ook blij mee. Maar je hebt een erg leuk bakkie moet ik zeggen, met name je achterlichten vind ik er super goed bij passen, mooi sportief, en geen rare sjonnie look zoals je zelf al zegt. Ook het geluid zonder middendemper klinkt wel aardig, mss moet ik die er ook maa is tussen uit slopen. Ben ook wel een voorstander van een mooie subtiele brom. Heb overigens nog altijd dezelfde die ik hier als is gepost had, moet is ff een keer wat andere foto's maken. Een Clio'tje met een 2 liter turbo onder de kap. Heb er van buiten en binnen nog niks aan gedaan, ben sinds ik hem heb eerst een hoop aan het vervangen en/of reviseren, en een hoop achterstallig onderhoud weggewerkt. Dat is nu wel zo'n beetje gedaan, en voor mooi zou ie nog een nieuwe laag verf kunnen gebruiken, maar dat zien we in de toekomst wel. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 (bewerkt) ondanks het natuurlijk een Franse bak blijft Mijn auto is ook Frans, maar ben er ook blij mee. Maar je hebt een erg leuk bakkie moet ik zeggen, met name je achterlichten vind ik er super goed bij passen, mooi sportief, en geen rare sjonnie look zoals je zelf al zegt. Ook het geluid zonder middendemper klinkt wel aardig, mss moet ik die er ook maa is tussen uit slopen. Ben ook wel een voorstander van een mooie subtiele brom. Heb overigens nog altijd dezelfde die ik hier als is gepost had, moet is ff een keer wat andere foto's maken. Een Clio'tje met een 2 liter turbo onder de kap. *Foto's* Heb er van buiten en binnen nog niks aan gedaan, ben sinds ik hem heb eerst een hoop aan het vervangen en/of reviseren, en een hoop achterstallig onderhoud weggewerkt. Dat is nu wel zo'n beetje gedaan, en voor mooi zou ie nog een nieuwe laag verf kunnen gebruiken, maar dat zien we in de toekomst wel. Desondanks dat ik Franse auto's HAAT, heb ik een zwakte voor Renault. Dunno waarom, Peugeot fikt toch af, Citroën valt om de zoveel kilometer uit elkaar, en dan blijft Renaut overeind staan, behalve als je eenmaal je portefeuille open trekt, dan blijf je bezig. Me moeder had ook zo'n Clio, maar dan een simpele, leuke wagens hoor Maar is dat nou een Williams of ben ik nou zo dom? Bewerkt: 12 december 2010 door GolfG60 Reageren
Sentasi Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 Klopt, het is een Williams beest. Helaas niet met de originele velgen en interieur, mss dat ik daar nog is achteraan ga. Velgen sowieso. Origineel zijn ze van binnen ook blauw, maar hier is een zwart interieur ingezet. Staat 'm ook niet slecht, maar het is niet origineel, en dat vind ik toch wel het mooiste. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 12 december 2010 Rapport Geplaatst: 12 december 2010 (bewerkt) Klopt, het is een Williams beest. Helaas niet met de originele velgen en interieur, mss dat ik daar nog is achteraan ga. Velgen sowieso. Origineel zijn ze van binnen ook blauw, maar hier is een zwart interieur ingezet. Staat 'm ook niet slecht, maar het is niet origineel, en dat vind ik toch wel het mooiste. Dacht ik al, miste alleen die sticker met Williams achterop Anders wist ik het zeker, maar zo die spatborden, motor(en kap),voorbumper, dacht al dat ik die richting op moest kijken maar wist het niet zeker Bewerkt: 13 december 2010 door GolfG60 Reageren
Sentasi Geplaatst: 13 december 2010 Rapport Geplaatst: 13 december 2010 Hehe, klopt. Samen met dat kun je hem alleen nog aan het kleurtje herkennen. Maar man, het rijd heerlijk. Hij trekt hem zonder problemen naar de 100 in z'n 2, top is zo'n beetje 235, en dat is HARD in zo'n auto'tje. Maar ik vind het heerlijk. Wil niet zeggen natuurlijk dat ik er als een idioot mee rondscheur, ben er erg zuinig op, en trek hem alleen zo nu en dan is open met een goed warme motor. http://www.youtube.com/watch?v=kNI83rL60So Niet mijn filmpje/auto. Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.