Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Moet je wel open staan voor een administratieve rompslomp.

In Nederland valt dit nog relatief mee, vooral als je een auto ambulance mee hebt, naar de Nederlandse RDW brengen voor keuring, BPM betalen wat bij een Lupo GTI niet van toepassing is, en dan papieren+platen aanvragen.

Grootste rompslomp zit hem erin als je hem in Duitsland koopt, en terug wilt rijden, de tijdelijke platen en verzekering etc. is een grote bende.

Wij hebben ook geen gezeik met dingen zoals attesten en tuv keuringen zoals België en Duitsland.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hij staat er op voor €10.500 maar als ik er €9000 a €9500 voor krijg ben ik al blij :)

Ik schrok even van je prijs met de gedachte van je oude Punto, was even vergeten dat je eens een nieuwe gekocht hebt een tijdje geleden. :puh:
Link to comment
Delen op andere websites

Hij staat er op voor €10.500 maar als ik er €9000 a €9500 voor krijg ben ik al blij :)

Ik schrok even van je prijs met de gedachte van je oude Punto, was even vergeten dat je eens een nieuwe gekocht hebt een tijdje geleden. :puh:

Haha lol :7

Ja het gaat dus over men nieuwe.

Prijs is normaal geloof ik, 9000km, 1jaar oud en bijna full option.

Link to comment
Delen op andere websites

Mooi hoor !!

Bedankt! :puh:

Zodan, ziet eruit alsof die in hele goede staat is :tu:

Bedankt! Ben heel tevreden over de staat, het blijft een auto van 26 jaar oud.

Mooi gtitje hoor, ziet er idd nog goed uit zo vanaf de foto's, hou je hem ook zo origineel?

Bedankt! Origineel heeft altijd mijn voorkeur, dus ja blijft volledig origineel!

Ben nog aan het twijfelen om de originele stalen velgen erop te zetten (kreeg ik erbij) ofwel ga ik op zoek naar een ander leuk setje (origineel Golf II uiteraard). De huidige velgen zijn wel echte BBS'en, maar niet origineel Volkswagen en in niet zo geweldige staat, dus die gaan er sowieso af.

Ziet er netjes uit, wat heeft ie gelopen?

Bedankt! Momenteel 136000 km gelopen en deze km-stand is aantoonbaar dmv facturen ed. (is ook bij de eerste eigenaar geweest tot 2011, dus dat wilt wel wat zeggen).

kleurcode LY3D aka Tornado rood(de Mk2 van Golf_MK1 is wss ook Tornado rood of Mars rood), lederen bekleding, vol aangekleed. Erg gaaf dingetje, klonk ook mooi, ik paste er met mijn 1,86 of iets er wel goed in gelukkig. Ook daar zal ik wss. een spaarpotje voor openen, Corrado zal volgend jaar toch niet af zijn dus dan maar voor een Lupo GTI sparen, gelukkig zijn de prijzen aan het zakken. De tijd van 5 a 6k voor een Lupo GTI zijn aardig weg, nu koop je een nette voor ongeveer 4-5k, plus ik woon aan de grens dus naar Duitsland wijken is goed te doen.

Klopt, is Tornado rood.

Link to comment
Delen op andere websites

Bedankt! Momenteel 136000 km gelopen en deze km-stand is aantoonbaar dmv facturen ed. (is ook bij de eerste eigenaar geweest tot 2011, dus dat wilt wel wat zeggen).

Ah ok, valt reuze mee, mijn Golf 3 heeft bijna de 139k aan getikt, en die is verder ook nog in prima staat, de Corrado zou 145k hebben maar dit valt niet te bewijzen.

Gezien de staat zou mij niks verbazen als de stand niet blijkt te kloppen, maar bij de APK niks over gehoord dus die stand zou al jaren geleden terug gedraaid moeten zijn.

Klopt, is Tornado rood.

Blijft een van de beste kleuren van VW, mijn moeders Passat is ook Tornado rood en haar vorige Golf 3 idem dito.

Jammer genoeg dat ik Tornado rood en een US Corrado geen mooie combo vind, anders was dat een van de overwegingen als ik hem zou overspuiten.

Lupo GTI zou het mij eigenlijk niet uitmaken welke kleur ie is, al is een zwarte met een rode rand om de grill erg gaaf.

Als de Corrado blijft en een nieuwe laklaag krijgt, dan krijgt ie wss LC2U aka 'Sherry red', dus deze kleur:

2ztkemb.jpg

Grill en oranje knippers zijn gephotoshopt, vandaar de slechte 'pasvorm'.

Link to comment
Delen op andere websites

Ah ok, valt reuze mee, mijn Golf 3 heeft bijna de 139k aan getikt, en die is verder ook nog in prima staat, de Corrado zou 145k hebben maar dit valt niet te bewijzen.

Gezien de staat zou mij niks verbazen als de stand niet blijkt te kloppen, maar bij de APK niks over gehoord dus die stand zou al jaren geleden terug gedraaid moeten zijn.

Blijft een van de beste kleuren van VW, mijn moeders Passat is ook Tornado rood en haar vorige Golf 3 idem dito.

Jammer genoeg dat ik Tornado rood en een US Corrado geen mooie combo vind, anders was dat een van de overwegingen als ik hem zou overspuiten.

Lupo GTI zou het mij eigenlijk niet uitmaken welke kleur ie is, al is een zwarte met een rode rand om de grill erg gaaf.

Als de Corrado blijft en een nieuwe laklaag krijgt, dan krijgt ie wss LC2U aka 'Sherry red', dus deze kleur:

Grill en oranje knippers zijn gephotoshopt, vandaar de slechte 'pasvorm'.

Idd, is niet veel km voor een auto van 26 jaar (gemiddeld ongeveer 5000 km per jaar). Nu kan ik in de facturen zien dat het is gegaan zoals meestal, namelijk in het begin (eerste 5-10 jaar) veel km gemaakt en dat is altijd minder en minder geworden.

Tornado rood vind ik samen met Mars rood ook de mooiste kleuren van VW, past echt op zowat elke auto vind ik. Bovendien heb ik overlaatst ontdekt dat VW deze kleur nu nog altijd gebruikt!

Wat voor Passat heeft jouw moeder? B3 vind ik héél leuk, maar aangezien ze van een Golf 3 komt zal het wel recenter zijn? :puh:

Sherry red staat prachtig op een Corrado! 8)

Link to comment
Delen op andere websites

Tornado rood wordt idd nog gebruikt op de R20 Golf 6 geloof ik, volgens mij is de Golf 7 GTI van Tekaloca's pa ook Tornado rood.

B3 heeft ze gehad, hele ruime maar ook gave wagen, toen heeft ze een Polo 6N gehad, toen Golf 3 en nu een B4 Passat.

Ze heeft niet zo veel geld voor auto's over, dus vandaar dat ze rond dat tijdperk blijft.

Voordat ik de Corrado kocht, zat ik ook voor een B3 VR6 te kijken, maar de wegenbelasting en verbruik hielden mij een beetje tegen.

Daarnaast is zo'n ruime wagen wel handig, maar niet echt nodig in mijn situatie.

Link to comment
Delen op andere websites

Wat wil je er nog voor vangen?

Hij staat er op voor €10.500 maar als ik er €9000 a €9500 voor krijg ben ik al blij :)

Welke auto had je ook alweer, of post evt je advertentie :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Wat wil je er nog voor vangen?

Hij staat er op voor €10.500 maar als ik er €9000 a €9500 voor krijg ben ik al blij :)

Welke auto had je ook alweer, of post evt je advertentie :puh:

Fiat Punto :).

Advertentie is in PB gestuurd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...