Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Heel mooi exemplaar inderdaad! 4000 euro is ook te doen, ik zou 'm bijna kopen :D

Dat dacht ik ook! Op zich heb ik weinig met het model, maar zo'n mooie originele zou ik nog durven kopen. :clown:

Ongeveer de enige die zo mooi en origineel is! :Y

Ik twijfel nog wat voor nieuws ik koop, keek eerst naar een 307 CC, maar ik heb sinds kort twee mooie Audi 100 exemplaren gezien. Dus ik weet het nog niet :D

Link to comment
Delen op andere websites

Ja, als je opties belangrijk vindt, is het al wat minder interessant natuurlijk. Ik persoonlijk zou het niet erg vinden dat er weinig opties opzitten, ik zou er toch niet dagelijks in gaan rijden. Hoewel ik sowieso weinig nood heb aan veel opties, behalve als de auto jonger is dan mezelf, maar zo heb ik er nog geen gehad. :D

Mhaww, ik ben nu ook delen van stoelverwarming aan het verzamelen, terwijl ik weet dat ik het niet zal gebruiken.

Maar de mijne is eigenlijk weinig mis mee behalve stalling schade en wat vergeten onderhoud, zoals die lekke koppeling cilinder is puur door het stil staan.

Als ik bij wijze van er 1000 tegenaan gooi, zou ie technisch weer prima zijn, uiterlijk en interieur en vooral het correct origineel en US houden zal veel geld kosten.

Maar als ik de mijne in vergelijkbare staat als die wil krijgen kost het misschien 2000 euro meer, maar dan heb ik wel een unieke US Corrado.

Er zijn zo'n 1400 Corrado's in Nederland met kenteken, daarvan zijn naar schatting 15 stuks US G60's, en nog zo'n 15 stuks US VR6.

Als ik de originele demper eronder zet, bumper weer een uitlaat uitsparing geef en hem originele hoogte zet is ie qua uiterlijk gewoon origineel.

Als ik geen Corrado zou hebben, zou die rode nog best interessant kunnen zijn, maar in mijn geval niet omdat ik met wat moeite, tijd en geld een net zo goede Corrado kan hebben die beter aangekleed is en nog een unieker.

Was toen ook aan het kijken voor een Polo G40, en ook die dingen zijn zo kaal als wat qua opties.

Erg vinden vond ik het niet, maar dat dit soort opties op de Corrado zitten zijn echt meegenomen.

Cruise control klinkt voor velen overbodig maar is stiekem zelfs voor de doorgewinterde brompotten nog een genot om mee te rijden.

En airco is ook fijn, vooral met een blauwe auto, met zwart leder, en 30 graden zon.

Link to comment
Delen op andere websites

Die FSI motoren hebben ook veel kwaaltjes, de beste die je nog kan krijgen is dan de gewone 1.6. Dan wordt de Golf 5 ook interessant voor jou van die heeft die motor er wel nog in liggen.

Of de Jetta die motor heeft durf ik niet te zeggen.

Edit:

Jetta ook nog:

http://link.marktplaats.nl/m933082597

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Ben nu aan het kijken naar een Audi 100, twee mooie exemplaren gezien, weinig kilometers. Maar volgens de apk-vervaldatum staan ze beide een aantal jaren stil. Iemand die weet of het verstandig is zo'n auto te kopen?

Link to comment
Delen op andere websites

@Ongeveer de enige die zo mooi en origineel is! :Y Ik twijfel nog wat voor nieuws ik koop, keek eerst naar een 307 CC, maar ik heb sinds kort twee mooie Audi 100 exemplaren gezien. Dus ik weet het nog niet :D

Wel een groot verschil he, 307 CC en Audi 100. Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn, dat wel. :D

Erg vinden vond ik het niet, maar dat dit soort opties op de Corrado zitten zijn echt meegenomen. Cruise control klinkt voor velen overbodig maar is stiekem zelfs voor de doorgewinterde brompotten nog een genot om mee te rijden. En airco is ook fijn, vooral met een blauwe auto, met zwart leder, en 30 graden zon.

Tja, ik rijd uiterst zelden in een auto met airco en heb zelfs nog nooit gereden met een auto met cruisecontrol, dus heb eigenlijk geen idee of dat leuke opties zijn. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Ben nu aan het kijken naar een Audi 100, twee mooie exemplaren gezien, weinig kilometers. Maar volgens de apk-vervaldatum staan ze beide een aantal jaren stil. Iemand die weet of het verstandig is zo'n auto te kopen?

Kan je beter laten staan als je er niet teveel kosten aan wil hebben of er geen project auto van wil maken

Stilstaan is voor een auto ook slecht, vochtproblemen, rubbers die uitdrogen, delen die roesten etc

Die FSI motoren hebben ook veel kwaaltjes, de beste die je nog kan krijgen is dan de gewone 1.6. Dan wordt de Golf 5 ook interessant voor jou van die heeft die motor er wel nog in liggen.

Of de Jetta die motor heeft durf ik niet te zeggen.

Edit:

Jetta ook nog:

http://link.marktplaats.nl/m933082597

Klopt, zowel de Jetta als de Passat hebben ook een 1.6 FSI, al vrees ik dat een 1.6 in een Passat wel tergend traag is :(

Golf 5 wil ik niet omdat die dan ook te klein is, zo'n Jetta heeft een stuk meer kofferbak ruimte

Een Passat is vanwege zijn lengte weer een stuk comfortabeler, maar ipv een Passat wordt me dan weer eerder een BMW 318i/320i E90 geadviseerd

Scheelt dat ik sowieso nog op de makelaar moet wachten, die willen kennelijk niets meer verkopen tegenwoordig :{

Link to comment
Delen op andere websites

@Ongeveer de enige die zo mooi en origineel is! :Y Ik twijfel nog wat voor nieuws ik koop, keek eerst naar een 307 CC, maar ik heb sinds kort twee mooie Audi 100 exemplaren gezien. Dus ik weet het nog niet :D

Wel een groot verschil he, 307 CC en Audi 100. Voor mij zou de keuze snel gemaakt zijn, dat wel. :D

Erg vinden vond ik het niet, maar dat dit soort opties op de Corrado zitten zijn echt meegenomen. Cruise control klinkt voor velen overbodig maar is stiekem zelfs voor de doorgewinterde brompotten nog een genot om mee te rijden. En airco is ook fijn, vooral met een blauwe auto, met zwart leder, en 30 graden zon.

Tja, ik rijd uiterst zelden in een auto met airco en heb zelfs nog nooit gereden met een auto met cruisecontrol, dus heb eigenlijk geen idee of dat leuke opties zijn. :puh:

Ik had na een jaar al een auto met airco en cruisecontrol haha, zou echt nooit meer zonder willen. Vond het verschrikkelijk irritant om langer dan een half uur op de snelweg te rijden zonder cruise control.

Ben nu aan het kijken naar een Audi 100, twee mooie exemplaren gezien, weinig kilometers. Maar volgens de apk-vervaldatum staan ze beide een aantal jaren stil. Iemand die weet of het verstandig is zo'n auto te kopen?

Kan je beter laten staan als je er niet teveel kosten aan wil hebben of er geen project auto van wil maken

Stilstaan is voor een auto ook slecht, vochtproblemen, rubbers die uitdrogen, delen die roesten etc

Die FSI motoren hebben ook veel kwaaltjes, de beste die je nog kan krijgen is dan de gewone 1.6. Dan wordt de Golf 5 ook interessant voor jou van die heeft die motor er wel nog in liggen.

Of de Jetta die motor heeft durf ik niet te zeggen.

Edit:

Jetta ook nog:

http://link.marktplaats.nl/m933082597

Klopt, zowel de Jetta als de Passat hebben ook een 1.6 FSI, al vrees ik dat een 1.6 in een Passat wel tergend traag is :(

Golf 5 wil ik niet omdat die dan ook te klein is, zo'n Jetta heeft een stuk meer kofferbak ruimte

Een Passat is vanwege zijn lengte weer een stuk comfortabeler, maar ipv een Passat wordt me dan weer eerder een BMW 318i/320i E90 geadviseerd

Scheelt dat ik sowieso nog op de makelaar moet wachten, die willen kennelijk niets meer verkopen tegenwoordig :{

Ben je toch weer aan het kijken voor een andere auto nu dan? Collega van mij had ook dit dilemma, was ook aan het kijken naar zo'n Jetta of evt een Passat. Nadeel is dat er weer net te ouderwetse en trage motorblokken inzitten, ik zou dan persoonlijk doorsparen naar iets nieuwers met een turbo erin wat vaak een stuk zuiniger en (relatief)sneller is.

Link to comment
Delen op andere websites

Toch zou ik voor de 1.6 gaan die heeft zeker genoeg over. Ligt overigens ook in de Touran.

De nieuwe TSI en TFSI en FSI blokken hebben veel last van onregelmatig lopen door de distr. ketting

Link to comment
Delen op andere websites

Met TFSI motoren is relatief weinig mis hoor, die hebben ook niet eens een ketting maar een getande riem.

Probleem met TFSI's is dat ze in Audi's en high end VW's liggen(R20, Editions etc.), en niet in de normale VW's.

@ Isic, klote om te horen, hopelijk valt de schade mee?

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Schade valt gelukkig mee. Is linker voordeur en klein deukje in de bstijl.

Deur zal misschien moeilijk te vinden zijn. Is oud-type en een 5 deurs.

Foto in spoiler gezet.

2ecke1d.jpg

Bewerkt: door Isic
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...