Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Nee dat niet, stond voor rotonde stonden nog paar auto's voor me en van links rijd er opeens 1 achteruit parkeervak uit. Ging gelukkig niet zo hard.

Dat is zelfs nog een stommere actie van die persoon :fp:

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Schade valt gelukkig mee. Is linker voordeur en klein deukje in de bstijl. Deur zal misschien moeilijk te vinden zijn. Is oud-type en een 5 deurs. Foto in spoiler gezet.

2ecke1d.jpg

Zo zonde! :cry:

En dan de manier waarop het gebeurd is.. :cab: Sommige mensen letten toch echt niet op...

Btw: wat bedoel je met oud-type deur? Da's toch het nieuwste type dat er is geleverd op een Golf 1 of ben ik nu mis?

Ik denk dat zo'n deur wel relatief makkelijk te vinden is, als het dezelfde kleur moet zijn dan weer niet. Maar ja kleurverschil is in dit geval toch bijna onmogelijk te vermijden en net daarom vind ik het zo zonde voor deze prachtige Golf 1.

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwere deuren zie ik nog een stootstrip vanonder. En deuren voor een 5deurs zijn niet zo makkelijk te vinden volgens mij.

Moet toch gespoten bstijl moet uitgedeukt dus dat moet ook gespoten worden.

Andere auto was alleen z'n achterlicht kapot. Was een vw touran.

Bewerkt: door Isic
Link to comment
Delen op andere websites

Nieuwere deuren zie ik nog een stootstrip vanonder. En deuren voor een 5deurs zijn niet zo makkelijk te vinden volgens mij.

Moet toch gespoten bstijl moet uitgedeukt dus dat moet ook gespoten worden.

Andere auto was alleen z'n achterlicht kapot. Was een vw touran.

Ja 5-deurs is natuurlijk zeldzamer, maar ook niet onvindbaar denk ik.

Ben je zeker dat je Golf 1 en 2 niet bent aan het verwarren? Bij mijn weten is Golf 1 nooit geleverd met een stootstrip onderaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een andere deur koopt, moet je zorgen dat je weet welk bouwjaar die vanaf komt.

Er zit een verschil in qua scharnieren, wat precies en hoe te zien weet ik niet.

Als je een late hebt(na 1977), kan je als goed is ook de deuren van een Jetta of Caddy pakken.

Moet je even zoeken op volksforum of Google, staat het vast ergens op hoe en wat.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben je toch weer aan het kijken voor een andere auto nu dan? Collega van mij had ook dit dilemma, was ook aan het kijken naar zo'n Jetta of evt een Passat. Nadeel is dat er weer net te ouderwetse en trage motorblokken inzitten, ik zou dan persoonlijk doorsparen naar iets nieuwers met een turbo erin wat vaak een stuk zuiniger en (relatief)sneller is.

Huh, ik ben nooit gestopt met zoeken hoor, had het alleen op een lager pitje gezet ;)

Overigens wil ik dus juist géén TSI, nieuwere modellen zijn leuk, maar ik wil dat gezeik met die ketting niet hebben

De Jetta's hebben dan namelijk vaak een 1.4 TSI, nou, nee bedankt :kots:

Met TFSI motoren is relatief weinig mis hoor, die hebben ook niet eens een ketting maar een getande riem.

Probleem met TFSI's is dat ze in Audi's en high end VW's liggen(R20, Editions etc.), en niet in de normale VW's.

Klopt, Golf 5 GTI blok is ook nog een TFSI blok met riem na mijn weten, die ook in sommige Jetta's zit

Ach, een BMW E90 318i/320i is ook nog steeds een kanshebber

Link to comment
Delen op andere websites

Als je een andere deur koopt, moet je zorgen dat je weet welk bouwjaar die vanaf komt. Er zit een verschil in qua scharnieren, wat precies en hoe te zien weet ik niet. Als je een late hebt(na 1977), kan je als goed is ook de deuren van een Jetta of Caddy pakken. Moet je even zoeken op volksforum of Google, staat het vast ergens op hoe en wat.

Deuren van een Jetta gaan wel passen denk ik, van een Caddy ben ik niet zo zeker. Ik denk overlaatst iets gelezen te hebben dat die toch verschillen van Golf 1, maar 100 % zeker ben ik er niet van.

Dan haal ik golf 1 en 2 door elkaar denk ik ja. Het is een golf van 30 mei 1983. Moet naar schadebedrijf die zullen misschien wel meer weten over die deuren.

Als je het aan het schadebedrijf overlaat zullen zij inderdaad wel de juiste deur zoeken / vinden.

Link to comment
Delen op andere websites

Krijg morgen meer van de verzekering te horen en dan zullen we afspraak voor schadebedrijf moeten maken denk ik.

Misschien is het voor hun makkelijker de deur uit te deuken, hij is voor de rest niet rot ofzo. En zorgen dat ze bij b-stijl repareren de stickers niet overspuiten.

Link to comment
Delen op andere websites

Krijg morgen meer van de verzekering te horen en dan zullen we afspraak voor schadebedrijf moeten maken denk ik.

Misschien is het voor hun makkelijker de deur uit te deuken, hij is voor de rest niet rot ofzo. En zorgen dat ze bij b-stijl repareren de stickers niet overspuiten.

Al wat meer gehoord?

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik hier geen topic kan vinden wat specifiek over brommers gaat, wil ik graag hier m'n brommervraag plaatsen.

Ik ben op zoek naar een brommer (mocht dit te lastig zijn, dan een scooter). Budget: zo'n €500 euro. Daarnaast het liefst minimaal 1 op 40, goedkoop en makkelijk in onderhoud, en uiteraard max 45km/u

Ik heb verder nul ervaring met brommers, maar wil er nu wel graag één kopen. Dus als jullie verstand hebben van brommers en één aan kunnen raden, hoor ik dat graag.

Bewerkt: door Dippie
Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik hier geen topic kan vinden wat specifiek over brommers gaat, wil ik graag hier m'n brommervraag plaatsen.

Ik ben op zoek naar een brommer (mocht dit te lastig zijn, dan een scooter). Budget: zo'n €500 euro. Daarnaast het liefst minimaal 1 op 40, goedkoop en makkelijk in onderhoud, en uiteraard max 45km/u

Ik heb verder nul ervaring met brommers, maar wil er nu wel graag één kopen. Dus als jullie verstand hebben van brommers en één aan kunnen raden, hoor ik dat graag.

Voila : http://www.gtaforum.nl/topic/45662-scooters/

Qua scooter, wat makkelijk moet kunnen met dat budget, zou ik in ieder geval voor een 4 takt gaan, die halen de 1 op 40 wel (mits je de vario ring eruit sloopt)

Misschien eens kijken naar een Kymco? Een Agillity zou wel moeten lukken in die prijsklasse

Link to comment
Delen op andere websites

Omdat ik hier geen topic kan vinden wat specifiek over brommers gaat, wil ik graag hier m'n brommervraag plaatsen.

Ik ben op zoek naar een brommer (mocht dit te lastig zijn, dan een scooter). Budget: zo'n €500 euro. Daarnaast het liefst minimaal 1 op 40, goedkoop en makkelijk in onderhoud, en uiteraard max 45km/u

Ik heb verder nul ervaring met brommers, maar wil er nu wel graag één kopen. Dus als jullie verstand hebben van brommers en één aan kunnen raden, hoor ik dat graag.

Hier dus ;)

Zelf geen ervaring met scooters, en de prijzen ervan.

Vandaag overigens weer in de Corrado gereden, stuurhoogte verstelling had ik een tijdje terug al gemaakt.

Vandaag ook het schakelmechanisme gemaakt, bleek een simpel clipje die eerder al miste los te zijn geraakt.

Wss gaat ie gewoon weer de verkoop uit en blijft ie lekker hier, alleen nog kijken of ie op stalling gaat of dat ie deze zomer nog straat blijft staan.

Ervan genieten gaat nu iig weer wel, behalve de piepjes en kraakjes die erin zitten, maar dat went wel weer.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Krijg morgen meer van de verzekering te horen en dan zullen we afspraak voor schadebedrijf moeten maken denk ik.

Misschien is het voor hun makkelijker de deur uit te deuken, hij is voor de rest niet rot ofzo. En zorgen dat ze bij b-stijl repareren de stickers niet overspuiten.

Al wat meer gehoord?

Vandaag toevallig opgehaald.

De expert was daar gekomen had van afstand zien staan en zei dagwaarde €300,- waren van schadebedrijf niet mee eens, zijn allemaal vw-fan, dus deed de expert de deur open en veranderende hij opeens.

Schade is €930,- moeten we net een deur vinden als die geregeld is zijn ze 2 dagen bezig. Die deuren zijn niet makkelijk te vinden voor een 5 deurs.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...