Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hangt er vanaf hoe je het brengt, als klant zijnde krijg je dan meer vertrouwen in het merk aangezien de verkoper er zelf eentje heeft.

Als de verkoper met een andere wagen rijdt, DAN komen er vragen van de klant.

Probleem is dat je er een 'Wij van WC Eend adviseren...' van krijgt, en dat is de arrogantie die GekkieJ01 bedoeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Hangt er vanaf hoe je het brengt, als klant zijnde krijg je dan meer vertrouwen in het merk aangezien de verkoper er zelf eentje heeft.

Als de verkoper met een andere wagen rijdt, DAN komen er vragen van de klant.

Probleem is dat je er een 'Wij van WC Eend adviseren...' van krijgt, en dat is de arrogantie die GekkieJ01 bedoeld.

Ben ik de enige die dat normaal vind als een verkoper van een merk?

Je gaat toch geen ander merk aanprijzen? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Met een automerk kan ik het me nog voorstellen. Ik denk dat het meer speelt bij winkels waar ze verschillende merken of soorten van iets verkopen; Wanneer je bij een zaak als Media Markt bij de iMacs staat te kijken zal de verkoper zeggen dat ie er ook zo eentje heeft, en wanneer een andere klant zweert bij een Windows-PC is diezelfde verkoper heel tevreden met een dergelijk exemplaar wat hij thuis heeft staan. Maar zo werkt het nou eenmaal; wanneer je van een ander, waarvan je mag vermoeden dat deze kennis van zaken heeft, hoort dat het een goed exemplaar is, ben je eerder geneigd daar in mee te gaan.

Link to comment
Delen op andere websites

Ben ik de enige die dat normaal vind als een verkoper van een merk?

Je gaat toch geen ander merk aanprijzen? :7

Het probleem wat dus is, en dat ik dus WC eend als voorbeeld heb gebruikt, is dat ze zelf WC eend adviseren.

Als een verkoper van Nissan tegen de klanten zegt, 'ik zou deze pakken, ik heb hem immers zelf ook', dan zet ie zijn eigen product op een troon.

Bijkomend nadeel is, dat vaak na de verkoop, en je bent als klant zijnde om de tuin geleidt door mooie praatjes, je geen poot hebt om op te staan.

Dat is dus geen goede klantenbinding, iets verkopen om het motto van 'ik heb hem zelf ook' is een argument van niks en zou niet gebruikt moeten worden.

Naast dit allemaal, wie zegt dat de verkoper ook daadwerkelijk in zo'n wagen rijdt?

Het argument wat Guardian geeft klopt niet in zijn geheel, Mediamarkt verkoopt beiden dus wat ze ook verkopen, geld verdienen ze nog steeds.

Gaat de klant naar een ander merk(en wss dus dealer) dan zal de Nissan dealer dus helemaal niks verdienen, dus liever mooie praatjes en iets verkopen dan dat ze er geld op in moeten leggen.

Link to comment
Delen op andere websites

Het argument wat Guardian geeft klopt niet in zijn geheel, Mediamarkt verkoopt beiden dus wat ze ook verkopen, geld verdienen ze nog steeds.

Laten we niet teveel van het onderwerp afwijken (otoos) maar dat is niet precies wat ik bedoel. Uiteraard zal het ze bij de MM een worst zijn welke van de twee iemand koopt, maar met een mooi praatje hopen ze de klant te binden en er voor te zorgen dat hij bij hen koopt, ipv bij een concurrent.

Link to comment
Delen op andere websites

Klein update'tje aan deze kant. Voor mijn Golf en de Antara hadden we beide een spoiler gekocht. Deze gisteren en eergisteren bevestigd.

Zie hier het resultaat:

Golf:

347hdl3.jpg

ej79fc.jpg

Antara: (let niet op de plekken, er zit alweer stof/zand op...)

24gohsk.jpg

2i28uah.jpg

suvxfp.jpg

s2zkok.jpg

Grtz , Max

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

Dit is mijn Toyota Corolla uit 2002, die we drie jaar terug opgekocht hebben voor zo'n €2500. Prima autootje, rij er dagelijks mee naar school, maar binnenkort ben ik wel van plan om een andere occasie te kopen omdat deze auto een beetje afgeleefd is. Ook zit er een gigantische deuk in de linkerflank, met dank aan mijn zus die een paaltje mee wou nemen tijdens het rijden.

Ik heb een tijdje met deze wagen gereden en ik ben er heel tevreden over. Goede versnellingsbak, goede baanligging en makkelijk parkeerbaar.

2nk5o35.jpg

kd4vsx.jpg

2wqsbjn.jpg

Bewerkt: door MidnightMayhem
Link to comment
Delen op andere websites

Brr, moet er niet aan denken om zo'n schade aan een van mijn wagens te hebben, laat staan als een ander het erin heeft gereden :O

With stupid.

Ik erger me ook ziek aan de mensen die niet kunnen parkeren hier in de straat.

Zo heb ik al een schampschot linksachter op men bumper...

Link to comment
Delen op andere websites

Hier ook hoor, aantal deukjes in mijn Golf door openslaande deuren kan ik inmiddels niet meer op twee handen tellen.

Heb de Corrado naast een Opeltje staan hier die al 2 jaar op dezelfde plek waardoor de APK daarvan al 1 jaar verlopen is, dus die zal niet zo snel extra deukjes krijgen.

De Golf staat er normaliteit er naast, en beiden staan nu achter waar sowieso minder mensen parkeren, dus nu valt het gelukkig mee.

Voor de Golf en Corrado nieuwe lampen gekocht, Osram Night Breaker Ultimate, zouden een van de betere moeten zijn, ben benieuwd.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...