Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Dat 1tje is een duplicaatcode. Wanneer de kentekenplaten vermist of gestolen zijn en je vraagt een nieuwe aan bij de kentekenfabrikant krijg je dus een duplicaatcode. Dit kan oplopen tot een 2'tje of een 3'tje bij een derde of vierde afgifte van het kenteken.

Dat wist ik :puh:

Was nieuwsgierig naar de reden waarom HIJ een duplicaatcode heeft.

Vind die 1t'tjes namelijk best lelijk staan :{

Ze staan ook erg lelijk, maar vroeger moest je bij vermissing van je papieren en/of kenteken beiden vervangen.

Tegenwoordig enkel hetgeen wat weg is, dus de platen zijn ooit vermist geraakt of gejat.

Hij kocht de wagen zo geloof ik, zoiets meende ik te herinneren.

Cijfertje boven het streepje betekend 1, cijfertje onder het streepje betekend 10 of zoiets.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hoe meer ik met zo'n qashqai rijdt, hoe beter ik hem vind :7
Wacht maar tot dat je in een Antara hebt gereden :)"
Ik blijf jou zien posten over die Antara, maar heb jij uberhaupt al eens in een andere auto gereden? Anders heb je niet echt veel vergelijkingsmateriaal imo..
Nouja als je mijn post over de spoiler leest en dit topic fatsoenlijk volgt weet je dat ik een Golf 3 heb.������
Eigenlijk wel geinig om een lijstje te maken in wat voor auto's je allemaal gereden hebt :puh: Ik zal eens een begin maken: Peugeot 206 2000 Volkswagen Golf V 2004 Volkswagen Golf VI 2010 Volkswagen Golf VI station 2011 Volkswagen Golf VII 2013 Toyota auris Toyota prius wagon 2013 Toyota corolla verso 2010 Peugeot 307 2002 Renault clio 2005 Fiat Ducato 2010 Peugeot boxer 2012 Toyota Aygo 2007 bmw M5 2012 Kia c'eed 2013 chevrolet captiva 2006

Aan het lijstje begin ik zelfs niet, zelfde zoals gekkiej, ik werk in de autobranche :7

Link to comment
Delen op andere websites

Dat 1tje is een duplicaatcode. Wanneer de kentekenplaten vermist of gestolen zijn en je vraagt een nieuwe aan bij de kentekenfabrikant krijg je dus een duplicaatcode. Dit kan oplopen tot een 2'tje of een 3'tje bij een derde of vierde afgifte van het kenteken.

Dat wist ik :puh:

Was nieuwsgierig naar de reden waarom HIJ een duplicaatcode heeft.

Vind die 1t'tjes namelijk best lelijk staan :{

Ze staan ook erg lelijk, maar vroeger moest je bij vermissing van je papieren en/of kenteken beiden vervangen.

Tegenwoordig enkel hetgeen wat weg is, dus de platen zijn ooit vermist geraakt of gejat.

Hij kocht de wagen zo geloof ik, zoiets meende ik te herinneren.

Cijfertje boven het streepje betekend 1, cijfertje onder het streepje betekend 10 of zoiets.

Klopt heb hem zo gekocht, lage km stand en vol in de opties voor een hele aantrekkelijke prijs is het niet waard om te laten staan voor alleen die duplicaatcode :puh:

Hoe meer ik met zo'n qashqai rijdt, hoe beter ik hem vind :7
Wacht maar tot dat je in een Antara hebt gereden :)"
Ik blijf jou zien posten over die Antara, maar heb jij uberhaupt al eens in een andere auto gereden? Anders heb je niet echt veel vergelijkingsmateriaal imo..
Nouja als je mijn post over de spoiler leest en dit topic fatsoenlijk volgt weet je dat ik een Golf 3 heb.������
Eigenlijk wel geinig om een lijstje te maken in wat voor auto's je allemaal gereden hebt :puh: Ik zal eens een begin maken: Peugeot 206 2000 Volkswagen Golf V 2004 Volkswagen Golf VI 2010 Volkswagen Golf VI station 2011 Volkswagen Golf VII 2013 Toyota auris Toyota prius wagon 2013 Toyota corolla verso 2010 Peugeot 307 2002 Renault clio 2005 Fiat Ducato 2010 Peugeot boxer 2012 Toyota Aygo 2007 bmw M5 2012 Kia c'eed 2013 chevrolet captiva 2006

Aan het lijstje begin ik zelfs niet, zelfde zoals gekkiej, ik werk in de autobranche :7

Haha begrijpelijk, misschien anders voor de in de autobranche werkzame personen alleen prive gereden voertuigen te plaatsen in de lijst :puh:?

Link to comment
Delen op andere websites

Dat 1tje is een duplicaatcode. Wanneer de kentekenplaten vermist of gestolen zijn en je vraagt een nieuwe aan bij de kentekenfabrikant krijg je dus een duplicaatcode. Dit kan oplopen tot een 2'tje of een 3'tje bij een derde of vierde afgifte van het kenteken.

Dat wist ik :puh:

Was nieuwsgierig naar de reden waarom HIJ een duplicaatcode heeft.

Vind die 1t'tjes namelijk best lelijk staan :{

Ze staan ook erg lelijk, maar vroeger moest je bij vermissing van je papieren en/of kenteken beiden vervangen.

Tegenwoordig enkel hetgeen wat weg is, dus de platen zijn ooit vermist geraakt of gejat.

Hij kocht de wagen zo geloof ik, zoiets meende ik te herinneren.

Cijfertje boven het streepje betekend 1, cijfertje onder het streepje betekend 10 of zoiets.

Klopt heb hem zo gekocht, lage km stand en vol in de opties voor een hele aantrekkelijke prijs is het niet waard om te laten staan voor alleen die duplicaatcode :puh:

Hoe meer ik met zo'n qashqai rijdt, hoe beter ik hem vind :7
Wacht maar tot dat je in een Antara hebt gereden :)"
Ik blijf jou zien posten over die Antara, maar heb jij uberhaupt al eens in een andere auto gereden? Anders heb je niet echt veel vergelijkingsmateriaal imo..
Nouja als je mijn post over de spoiler leest en dit topic fatsoenlijk volgt weet je dat ik een Golf 3 heb.������
Eigenlijk wel geinig om een lijstje te maken in wat voor auto's je allemaal gereden hebt :puh: Ik zal eens een begin maken: Peugeot 206 2000 Volkswagen Golf V 2004 Volkswagen Golf VI 2010 Volkswagen Golf VI station 2011 Volkswagen Golf VII 2013 Toyota auris Toyota prius wagon 2013 Toyota corolla verso 2010 Peugeot 307 2002 Renault clio 2005 Fiat Ducato 2010 Peugeot boxer 2012 Toyota Aygo 2007 bmw M5 2012 Kia c'eed 2013 chevrolet captiva 2006

Aan het lijstje begin ik zelfs niet, zelfde zoals gekkiej, ik werk in de autobranche :7

Haha begrijpelijk, misschien anders voor de in de autobranche werkzame personen alleen prive gereden voertuigen te plaatsen in de lijst :puh:?

Dan is het:

Fiat Punto 1.2 2002

Fiat Punto 1.2 2014

Fiat Panda 1.2 2002

Fiat Panda 1.2 2014

Volkswagen Golf 1.2 2003

Chevrolet Epica 2.0 2005

Chevrolet Malibu 2.0 2014

Peugeot Partner 1.8 2003

Fiat Scudo 2.0 2000

Ford Courier 1.8 1999

Fiat Fiorino (motorisatie en bouwjaar weet ik niet meer)

Ik geloof dat het dat zal zijn.

Link to comment
Delen op andere websites

Voor de golf deur binnen gekregen, blijken er andere scharnieren in te zitten. Hebben nu deur gevonden uit een mk1 caddy wachten nog even op foto's daarvan.

Lijst met auto's waar ik in gereden heb.

Privé.

Alfa Romeo 147

Vw Golf Mk1

Opel Corsa

Opel Astra

Opel Zafira

Opel Ampera

Opel Vivaro

Alfa Romeo Giullieta

Fiat 500

Werk.

Mercedes-Benz Citan

Mercedes-Benz Vito

Mercedes-Benz Sprinter

Iveco Daily

Mitsubishi Pajero

Peugeot 107

Misschien nog wel vergeten.

Link to comment
Delen op andere websites

Aan die lijstjes ga ik niet eens meer beginnen, ik heb in bizar veel auto's gereden

Wel leuke om te noemen is mijn vakantie auto voor 2 weken (zaterdag weer terug naar Nederland)

Voor onze Amerikaanse roadtrip hebben we een Camaro gehuurd, 6 cillinder met 323 pk dus komt goed van z'n plek :)

Inmiddels zo'n 5500 km ermee gereden maar rijdt echt prima!

23047286-C288-479A-8028-3EA862F75AB1_zpszwmnsei0.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, de Osram lampjes zijn binnen en al getest, ze zouden veel voordelen hebben maar ik had er al vrij goede Philips lampjes in zitten.

Osram's zijn wel beter in dit geval, alleen bij de Corrado deed de bestuurderskoplamp niet zo goed mee en ondertussen de reflector en glas verwisselt.

Straks maar weer eens proberen, in de Golf had ik ook Philips lampen zitten maar de Osram's zijn toch net wat beter, prijs van 22 euro valt ook nog mee.

Tussen mijn lampen voorraad vond ik een Osram 100/80watt lamp, wss zat ie in de koplamp die nu niet goed mee deed, want de reflector was half vergaan wss van de hitte.

Ook in de Golf de achterbank van kopsteunen voorzien, en een Kamei armsteun.

Binnenkort komt nog een Gamma radio zodat ik een cd wisselaar of yatour of iets erop kan plaatsen, en dan wil ik nog een setje climair raambogen, en dan is het wel zo'n beetje klaar.

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, gisteren langs een oud-collega gereden die een eigen schadebedrijf heeft. Vroeger was hij eindverantwoordelijk voor de 2 schadevestigingen en gezien zijn ervaringen (18jaar) in deze branche heb ik zeer veel vertrouwen in hem. Van de week had ik m'n schade laten taxeren bij het schadebedrijf waar ik met de Mazda ook vaak kwam, die taxeerde hem op 500,-. Mijn oud collega gaat er met 175,- ruim onder zitten. Die krijgt dan ook de klus van mij, begin juli gaat m'n auto naar de schadehersteller en gaat hij de motorkap/achterbumper spuiten daarnaast gaat hij een aantal krasjes bijgewerken en een putjes eruit halen. Altijd handig als je kennissen in deze branche hebt.

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Redelijk triest hoe men je probeert op te lichten, 175 euro is toch wel een serieuze som.

Nja, schade herstel is een heel groot woord, en kan op 101 manieren gebeuren.

Ik kan ook een deuk 'weghalen' door hem dicht te strijken met plamuur wat na 1 jaar gaat zakken, zodat het voor 200 euro minder kan bij wijzen van.

Of het gebeurt op de juiste manier maar kost het 200 euro meer, maar om mensen gelijk voor oplichters uit te maken zonder achtergrond informatie is wel heel extreem.

Niet gesproken over personeel en pand, iemand die 10 werknemers heeft en een groot pand zal gemiddeld ook meer uurloon vragen dan een kleinschalig bedrijf met 2 werknemers.

En dan niet gesproken over bepaalde garantie van het werk dat geleverd wordt, spuiters die weten wat ze doen kosten meer dan spuiters die op goed geluk spuiten.

Sowieso wordt er al veel opgelicht vanuit schadeherstel bedrijven, zaakjes die via de verzekering gaan zijn vaak hiervan de dupe.

Die krijgen vaak geld voor een nieuw spatbord, maar ipv. daarvan wordt ie dichtgestreken of komt er een tweedehands spatbord op.

Maar op de factuur staat het bedrag van een nieuw spatbord, en zo gaat het verhaal vaak door.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...