Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Een paar weken terug heb ik weer een auto gekocht aangezien ik redelijk veel werk, en het 25km van mijn huis is. De polo is helemaal fris! Geen schade, geen krassen, geen roest en super netjes onderhouden. Vandaag heb ik er nieuwe velgen onder gezet.

imagelruu0.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Nette bak Rusty! Ben groot fan van de E90-serie.

Thnx, zwarte nieren wil ik inderdaad nog plaatsen, die achterlichten twijfel ik nog over, staat opzich netjes maar moet geen sjonniebak worden natuurlijk

Verder wil ik er nog een setje 18 inch duimers onder zetten (breedset), waarna de auto in dat opzicht af is 0_0

Maar die andere velgen komen op zijn vroegst pas als de huidige banden versleten zijn, anders vind ik het zonde van de banden (nu 17 inch)

Verder planning gemaakt voor de komende week:

1 juli : onderhoudsbeurt (gewoon officieel, dus niet via de beun vanwege het onderhoudsboekje)

8 juli : naar de restyler, paar parkeerdeukjes eruit halen en uit de motorkap een deukje halen

13 t/m 16 juli : auto gaat dan een paar dagen naar een vriend van me die een eigen poetsbedrijf heeft, hier wordt de auto helemaal gereinigd en gepolijst, waarna er een Mohs laag samen met een Cancoat laag overheen komt, dan is de hele auto weer als nieuw :*D

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon lekker origineel houden inderdaad, iig daar hou ik het meeste van en laat de auto de meeste waarde behouden.

Wil zelf ook nog een keer andere velgen onder mijn golf leggen, maar vind het maar een dure investering die je helaas niet terugkrijgt als je de auto verkoopt.

Ondertussen maar weer doorsparen naar een mooie golf 7 over aantal jaartjes ^^.

Link to comment
Delen op andere websites

Vandaag mijn verzameling poetsspullen uitgebreid met de volgende producten:

- Kenotek Wheel Cleaner (voor het overige vuil)

- Kenotek Wheel Cleaner Ultra (voor het hardnekkige, zoals remstof, modder en vet)

- Cartec TP-49 Vinyl (bandenzwart)

- Vinyl Sponsje

Dit komt dus bij de volgende verzameling:

- Adam's Grit Guard Car Wash Bucket

- Adam's Detail Spray

- Adam's Car Wash Shampoo

- Washpad Kenotek

- Adam's Great White Microfiber Drying Towel

- Kenotek droogzeem

Ook vandaag contact gehad met Edwin van Tuningparts waar ik mijn verlaging heb besteld, gaat om een Eibach Pro-kit. Alleen nog even kijken wanneer ik deze ga laten plaatsen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon lekker origineel houden inderdaad, iig daar hou ik het meeste van en laat de auto de meeste waarde behouden.

Wil zelf ook nog een keer andere velgen onder mijn golf leggen, maar vind het maar een dure investering die je helaas niet terugkrijgt als je de auto verkoopt.

Ondertussen maar weer doorsparen naar een mooie golf 7 over aantal jaartjes ^^.

Daarom schroef je de originele wielen erop voor verkoop en verkoop je de andere wielen los, zo makkelijk kan het zijn :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon lekker origineel houden inderdaad, iig daar hou ik het meeste van en laat de auto de meeste waarde behouden.

Wil zelf ook nog een keer andere velgen onder mijn golf leggen, maar vind het maar een dure investering die je helaas niet terugkrijgt als je de auto verkoopt.

Ondertussen maar weer doorsparen naar een mooie golf 7 over aantal jaartjes ^^.

Daarom schroef je de originele wielen erop voor verkoop en verkoop je de andere wielen los, zo makkelijk kan het zijn :puh:

Ja maar die ga ik niet paar jaar bewaren haha, die zou ik dan gewoon verkopen :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon lekker origineel houden inderdaad, iig daar hou ik het meeste van en laat de auto de meeste waarde behouden.

Wil zelf ook nog een keer andere velgen onder mijn golf leggen, maar vind het maar een dure investering die je helaas niet terugkrijgt als je de auto verkoopt.

Ondertussen maar weer doorsparen naar een mooie golf 7 over aantal jaartjes ^^.

Mhoa, de BMW een beetje persoonlijk maken vind ik wel prima hoor, en een setje 18 inch velgen zouden hem ook niet misstaan

Ik wil dan 18 inch kopen en de huidige 17 inch gaan gebruiken als winterset met winterbanden

Maar die dingen zoals een schroefset, inlaat, uitlaat en dat soort dingen hoeven van mij niet meer zo ;)

Dan worden het eerder de subtiele dingen zoals, zwarte nieren, velgen en de halogeen lampjes uit de ringen vervangen voor LED

Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar die ga ik niet paar jaar bewaren haha, die zou ik dan gewoon verkopen :puh:

Tja, originele wielen leveren normaal gezien toch weinig op, en vaak goed te gebruiken voor als winter set.

Heb thuis ook nog twee setjes wielen op het balkon liggen, maar goed, mijn hobbykamer is net een magazijn :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ja maar die ga ik niet paar jaar bewaren haha, die zou ik dan gewoon verkopen :puh:

Tja, originele wielen leveren normaal gezien toch weinig op, en vaak goed te gebruiken voor als winter set.

Heb thuis ook nog twee setjes wielen op het balkon liggen, maar goed, mijn hobbykamer is net een magazijn :7

Origineel levert juist veel op zover ik weet hoor :puh:

Haha, gelukkig heeft mijn pa een ruime garage zodat ik nergens last van heb :D

Link to comment
Delen op andere websites

Als je het in verhouding met de nieuwprijs bekijkt, valt dat vies tegen, Polo 6R WRC wielen kosten incl btw etc. iets van 675 euro per velg exclusief band.

Tijd terug stond een setje voor 800 te koop waarvan een wiel een klein beetje schade had, voor de rest punt gaaf.

Een setje Lenso BSX(BBS RS replica) koop je nieuw voor 600 euro incl banden, zie ze vaker verkocht worden voor 300 euro in nette staat.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb mijn oog laten vallen op de Style 162 velgen van BMW, enkel staan er vaak imitatie velgen te koop

Voorlopig heb ik er gelukkig geen haast mee, maar voor volgend jaar.... :puh:

Voorbeeldje:

Luis002.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...