Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Groot-Duimpje

Recommended Posts

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Vandaag weer een update toegevoegd aan de Golf en de Antara.

Op de Antara hebben we een bullbar gemonteerd.

1zq3r6t.jpg

3vgbs.jpg

2q3rml2.jpg

2rqimfo.jpg

Op de Golf heb ik de spatlappen die ik nog had liggen gemonteerd.

2mfht15.jpg

fnafsk.jpg

1jx07b.jpg

Altijd leuk, zo'n spatlappen. Staat hem goed! 8)

Ga je ook nog overwegen om andere (originele) achterlichten te plaatsen? Zou een grote verbetering zijn imo.

Delen op andere websites

Jongens, effe een vraagje. Hoe krijgen jullie je velgen proper? Zelfs door er met schuursponsje en met een bijtend product om je velgen te kuisen krijg ik ze niet 100% proper. Wat is het grote geheim? :clown:

Grote probleem is kleine zwarte puntjes.

Bewerkt: door MegaPilot
Delen op andere websites

Ik gebruik om de remstoffen te verwijderen Kenotek Wheel Cleaner Ultra.. Eventjes laten inwerken ( zo'n 1 á 2 min ), en dan hogedrukspuit erop. Daarnaast doe ik voor het overige vuil zoals bepaalde vetten/modder een beetje Kenotek Wheel Cleaner spuiten.

Delen op andere websites

Vandaag weer een update toegevoegd aan de Golf en de Antara.

Op de Antara hebben we een bullbar gemonteerd.

1zq3r6t.jpg

3vgbs.jpg

2q3rml2.jpg

2rqimfo.jpg

Op de Golf heb ik de spatlappen die ik nog had liggen gemonteerd.

2mfht15.jpg

fnafsk.jpg

1jx07b.jpg

Altijd leuk, zo'n spatlappen. Staat hem goed! 8)

Ga je ook nog overwegen om andere (originele) achterlichten te plaatsen? Zou een grote verbetering zijn imo.

Ben ik wel over aan het denken heb die wel bij de auto gekregen.

Wat betreft de Spatlappen ben ik er erg blij mee, vind het wel dik staan. 8)

Delen op andere websites

Jongens, effe een vraagje. Hoe krijgen jullie je velgen proper? Zelfs door er met schuursponsje en met een bijtend product om je velgen te kuisen krijg ik ze niet 100% proper. Wat is het grote geheim? :clown:

Gewoon een goede cleaner gebruiken, en in zeldzame gevallen krijg je het er niet uit zonder te spuiten.

Maar meestal kan je Iron-X of dergelijken gebruiken, is vrij agressief maar werkt vaak wel.

Delen op andere websites

Gewoon een goede cleaner gebruiken, en in zeldzame gevallen krijg je het er niet uit zonder te spuiten.

Maar meestal kan je Iron-X of dergelijken gebruiken, is vrij agressief maar werkt vaak wel.

Monello Non Ferro (vervanger van IronX) in voor de remstof aan te pakken, en APC 1:4 om het overige vuil er af te krijgen

Dan met een kwastje beide middelen een beetje in de rondte smeren en weer afspuiten

Delen op andere websites

Hoe zit dat nu precies met de oldtimer regeling voor auto's na 1987?

Betaal ik dan bijvoorbeeld voor eentje uit 1988 op benzine ook het kwarttarief?

Nee, die regeling geldt uitsluitend voor auto's van 1987 of ouder, alles erna wordt pas belastingvrij zodra ze 40 jaar oud zijn.

Delen op andere websites

Zo, ook nog even bezig geweest met de BMW 0_0

Helaas gaf hij vorig week zaterdag ineens de geest, dus meteen even naar de lokale garage gereden om hem uit te lezen, en jawel, Bobine 5 was kapot gegaan :-(

Op dat moment kon de auto niet meer gemaakt worden en er kon niet meer mee gereden worden

Maandag meteen nieuwe onderdelen geregeld via de BMW dealer. meteen de hele zooi vervangen dus:

• 6x bobine
  • 6x bougie
  • 1x interieurfilter

Gelukkig had de garage het die dag niet druk, dus mocht ik daar een gereedschapskist pakken en de onderdelen zelf vervangen _O_

E7FEFA76-B2C6-4925-B574-D7CFB552F2E2_zpszhtvjf4n.jpg

16070145-A0AF-4E0E-8AF7-E7A284AC17C7_zpsjwapraai.jpg

Auto is dus weer gemaakt en loopt weer als een zonnetje

Verder vandaag nogmaals het interieur van de auto gereinigd met een leerpakket van Mothers en APC

Af en toe rook het nogal muf in de auto en dat wou ik er graag uit hebben

Dus de portieren, vloer, kofferbak en vloermatten met APC gereinigd

Al het leer in de auto met het leerpakket van Mothers gereinigd en gevoed

08A39F54-192F-41F0-BC4B-C5B025718888_zpsjwssjxd4.jpg

F6476A4D-B5BC-4721-90F5-E450D08B2971_zpsjlu4aexp.jpg

D7FD391F-E238-4E31-809E-CDD2A7833FC0_zpsyld4tolu.jpg

Beetje brakke foto's maar heb niets anders

Morgen de auto wegbrengen naar de poetser waar deze volgende week zijn hele behandeling krijgt :D

Delen op andere websites

Schiet lekker op Rusty. Wel lekker dat je zelf mocht vervangen scheelt best wat kosten denk in.

Heb zelf ook weer nieuws over de Golf.

Tijdje geduurd voor we een goeie deur gevonden hadden maar van de week kwam hij binnen en heeft me broer hem uit elkaar gehaald. Maandag gaat de deur naar schadebedrijf zodat ze hem kunnen voorbewerken, en dan gaat de Golf er de 20e naar toe. Ze zouden ook gelijk een paar roest plekjes aanpakken hebben we gevraagd.

Dan nog paar plekjes zelf doen en dan maar eens laten taxeren om all-risk te verzekeren.

Delen op andere websites

Hoe zit dat nu precies met de oldtimer regeling voor auto's na 1987?

Betaal ik dan bijvoorbeeld voor eentje uit 1988 op benzine ook het kwarttarief?

Nee, die regeling geldt uitsluitend voor auto's van 1987 of ouder, alles erna wordt pas belastingvrij zodra ze 40 jaar oud zijn.

Hier vanaf nummer 6, staat van wel, of heb ik dat verkeerd?

http://www.vrijstellingoldtimer.nl/q-en-a/q-en-a-overgangsregeling

Delen op andere websites

Netjes gedaan Rusty, vandaag een rondje A13 gedaan samen met m'n collega en zn E91 325i. Ook compleet met leer, m-pakket uitgevoerd interieur en exterieur, xenon, audi professional, blackline. Hij tikte eventjes de 200+ aan.. man wat een auto's zijn dat toch.

Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...