GekkieJ01 Geplaatst: 28 juli 2015 Rapport Geplaatst: 28 juli 2015 Zag laatst nog zo'n soortgelijke E90 rijden, maar die had van die M-kleuren in zijn zwarte-nieren verwerkt. Zag er best tof uit. Reageren
moechy Geplaatst: 28 juli 2015 Rapport Geplaatst: 28 juli 2015 Zojuist op 2 auto's gereageerd, beide advertenties staan geen nummers, eentje reageert na een mail terug van hem al 3 dagen niet. De ander heeft minder tijd gekregen, mailtje heb ik 4 uur geleden gestuurd, ben niet ongeduldig maar neem aan als je een auto spoedig wilt verkopen, dat je dan toch wel wat laat horen. Ik zou uberhaupt al blij zijn mocht er bij iemand op men advertentie reageren Reageren
MaxVito Geplaatst: 31 juli 2015 Rapport Geplaatst: 31 juli 2015 Eigenlijk zijn we zo'n beetje rustig aan aan het kijken voor een opvolger van de Antara, dit omdat Diesel rijden hier in NL zeer zwaar bestraft wordt. 1900 euro wegen belasting per jaar....... Afgelopen maandag bij een Insignia 1.8 geweest, helaas was hij een half uur eerder al gereserveerd, en vandaag alsnog verkocht. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 31 juli 2015 Rapport Geplaatst: 31 juli 2015 Diesel rijden wordt niet bestraft, je moet gewoon genoeg kilometers maken om het rendabel te krijgen. Reageren
.Sharingan Geplaatst: 3 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2015 (bewerkt) Als men over velgen spreekt, waar staat de ET waarde en de x.xJ (rondom) voor? Bewerkt: 3 augustus 2015 door .Sharingan Reageren
GolfG60 Geplaatst: 3 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 3 augustus 2015 Als men over velgen spreekt, waar staat de ET waarde en de 8.5J (rondom) voor? J is een vorm maat, de zogenaamde randen/hoorns van de velgen, tegenwoordig zie je bijna niet meer anders dan J maar bij kevertjes en jeeps had je wel eens andere vormen. Veel mensen zeggen 7J of 8.5J, maar hiermee bedoelen ze de breedte in inches, de velg hoorns zijn bij 8.5J dus zo'n 21,59cm breed binnenmaat. ET waarde is simpel als je het snapt maar een lastige als je het niet snapt, snap je? Dit is voor een 8,5J wiel, 21,59cm is binnenmaat, 10,795cm is het exacte hartlijn of middellijn. Je ziet er ET staan, dit is de maat die aangeeft hoe ver de montagenaaf van de middellijn af zit. Bij ET0, steekt de velg dus 10,80(afgerond) uit naar binnen en 10,80cm naar buiten. Origineel VW en Audi heb je vaak ET38, 38 staat voor 38mm, dus 3,8 cm. Dit betekend bij zo'n velg dat de velg 3,8cm naar binnen gaat, dus uit komt op 14,6cm naar binnen en 7cm naar buiten. Ook heb je negatief ET waarde, komt alleen voor bij hele brede wielen, denk aan 11J wielen etc. Maar als je ET -10 hebt, komt de velg dus 11,80cm naar buiten en 9,80cm naar binnen. Let op, ET waarde is per breedte verschillend, om het lastig te maken, voor een 7J velg is 17,78cm de binnenmaat, hartlijn ligt op 8,89cm. Bij ET0 zit je dus op 8,89cm naar buiten en 8,89cm naar binnen, maar bij ET 38 zit je op 5,08cm naar buiten en 12,69cm naar binnen. Dus als je een set pakt met 7J voor, en 8,5J achter met ET38, dan steken je achterwielen een fors stuk verder naar buiten dan voor. Achter steekt de velg 2cm verder uit dan voor, dus moet je voor als ware ET38 hebben en achter ET18 om het gelijk te houden als je geen spacers wilt. Je kan wel van ET38 naar ET18 gaan door 20mm spacers te gebruiken, maar andersom gaat niet, dus beter een hogere ET waarde pakken dan een te lage. Bij driedelige wielen is het helemaal bagger, omdat alle randen aangepast kunnen worden, kun je niet vanuit de fabrieksopgave gaan die in de velg gestanst staan. Die zul je dus altijd na moeten meten om van je zaakje zeker te zijn, bij eendelig kan er soms wat afgedraaid worden maar meestal is dit max 5mm dus dat scheelt bijna niks. Mocht je het niet snappen, laat maar weten, dan maak ik wat betere tekeningen. Reageren
GolfG60 Geplaatst: 9 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2015 (bewerkt) Bump, Morgen ga ik kijken voor mijn toekomstige kilometer vreter, heel veel opties opengehouden maar ik ben eruit. Het varieerde behoorlijk tussen Passat's met 2.0 liter of VR6, Golf 4 GTI's en zelfs op een aantal Corrado's gereageerd(en ja, ik heb ook buiten de VW groep gekeken). Om maandelijkse lasten te sparen, ga ik toch voor iets kleins, morgen ga ik kijken voor een vuurrode Polo 2F uit 1994, een zogenaamde Perso Plus model. Die heeft namelijk een schuifdak en dat is stiekem toch een optie die ik wel wil, en aangezien een schuifdakje in een 2F best zeldzaam is, ben ik beperkt in aanbod. Ook is ie precies zoals ik zo'n Polo zou willen, rood(niet vaal of iets), meegespoten bumpers, BBS wielen en schuifdak, en verder netjes. Maar het grote nadeel is zijn motor en versnellingsbak, 1050cc met 4 versnellingen en een whooping 45pk. De Golf is matig qua acceleratie, 13 seconde naar de honderd, Corrado is al een stuk vlotter, 7,5 seconde, de Polo, die doet er een bescheiden 20 seconde erover Scheelt, een Golf 3 1.6 motor is een drop-in swap, volgens filmpjes boost je daarmee de 0-100 tijd behoorlijk ermee, een lullige 8 a 9 seconde naar de 100. Voordeel is dat zo'n 1.6 behoorlijk bulletproof is en op iedere straathoek te vinden, en gelijk 5-bak, en verbruikt uiteindelijk minder omdat je niet continu ligt te trappen. G40 is natuurlijk nog leuker, maar minder betrouwbaar en onderdelen zijn schaarser, Lupo/Polo GTI motor is ook leuk, maar duurder in aanschaf maar wel 125pk en het typische 16V geluidje Maar eerst de wagen überhaupt kopen en rijden, misschien valt de 1050cctjes wel allemaal mee(maar dat zal wel niet). Vergeleken met de Passat die ik bijna had opgehaald, scheelt de Polo per maand ongeveer 130 euro aan verzekering, wegenbelasting en brandstof. Een mooi bedrag dat ik ook in de Corrado kan steken, en dat doe ik eigenlijk liever. Ondertussen ook het leer van de Corrado gereinigd en voelt en ziet er een stuk beter uit. Morgen of overmorgen ook een grote bestelling doen bij Carclean incl. een Dap900 om de lak van de Corrado op te frissen. Bewerkt: 9 augustus 2015 door GolfG60 Reageren
moechy Geplaatst: 9 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2015 Krijg je eindelijk een fatsoenlijk bod op je auto, contacteer je de bieder, reageert ie niet meer. Tyfusvolk Reageren
Tommy-Vercetti Geplaatst: 9 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 9 augustus 2015 Krijg je eindelijk een fatsoenlijk bod op je auto, contacteer je de bieder, reageert ie niet meer. Tyfusvolk Of je hebt gewoon geen geduld? Reageren
RustyRustler89 Geplaatst: 10 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2015 Bump, Morgen ga ik kijken voor mijn toekomstige kilometer vreter, heel veel opties opengehouden maar ik ben eruit. Het varieerde behoorlijk tussen Passat's met 2.0 liter of VR6, Golf 4 GTI's en zelfs op een aantal Corrado's gereageerd(en ja, ik heb ook buiten de VW groep gekeken). Om maandelijkse lasten te sparen, ga ik toch voor iets kleins, morgen ga ik kijken voor een vuurrode Polo 2F uit 1994, een zogenaamde Perso Plus model. Die heeft namelijk een schuifdak en dat is stiekem toch een optie die ik wel wil, en aangezien een schuifdakje in een 2F best zeldzaam is, ben ik beperkt in aanbod. Ook is ie precies zoals ik zo'n Polo zou willen, rood(niet vaal of iets), meegespoten bumpers, BBS wielen en schuifdak, en verder netjes. Maar het grote nadeel is zijn motor en versnellingsbak, 1050cc met 4 versnellingen en een whooping 45pk. Haha, wat ben je toch lang van stof Zo'n Polo 2F is mijn allereerste auto geweest, wat een hokken zijn dat toch We hebben gelachen met dat ding! Een 1.3 en een 4 bak eraan, dus toeren maken! Maarrrr, een topsnelheid van 160 km/u met klamme handjes G40 is inderdaad wel mooi, maar die G-lader blijf je mee bezig, al klinkt het wel erg gaaf In die 2F van mij heb ik toen nog een G40 Genesis interieur gezet, zat een heel stuk beter Al met al heb ik die auto een jaar gehad, dat stuk verdriet ging elke keer kapot en uiteindelijk was ik er klaar mee Reageren
Isic Geplaatst: 10 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2015 Vanmiddag me Golf ook weer opgehaald bij de spuiter. Het ziet er nu weer goed uit. Hebben wel iets vast gekit omdat ze de klemmetjes niet hadden. Dus moeten we nog nieuwe klemmetjes op zetten. Nu kan ik er weer in gaan rijden, paar dingen vernieuwen en dan maar eens laten taxeren voor de zekerheid. Reageren
moechy Geplaatst: 10 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 10 augustus 2015 Krijg je eindelijk een fatsoenlijk bod op je auto, contacteer je de bieder, reageert ie niet meer. Tyfusvolk Of je hebt gewoon geen geduld? Nope daar ligt het niet aan. Ondertussen al een andere mogelijke koper gevonden Reageren
GekkieJ01 Geplaatst: 11 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2015 Zo alweer een aardige planning en een aantal stappen verder. Toledo gaat maandag weer naar de schadehersteller om de laatste puntjes te herstellen. Maar voordat die daarheen gaat moet die zich nog wel eventjes bewijzen: GolfG60 en ik gaan namelijk naar Volksstylebase in Weeze, ikzelf ben er al eens geweest voor Golf is het nog spannend haha. Daarnaast nieuwe automatjes besteld want die van mij zijn na een jaar of 11 zo'n beetje versleten. Overigens heb ik op de 30e nog een clubmeeting van Seat Club Nederland waar ik met mijn club ook nog naartoe ga, tot die tijd wil ik dus nog een hoop in orde maken. - Reclameloze kentekenplaat voorzijde - Ledjes inbouwen achterbank - Audioinstallatie inbouwen - Gele mistlampen inbouwen mistlampen Reageren
GolfG60 Geplaatst: 11 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2015 Zo alweer een aardige planning en een aantal stappen verder. Toledo gaat maandag weer naar de schadehersteller om de laatste puntjes te herstellen. Maar voordat die daarheen gaat moet die zich nog wel eventjes bewijzen: GolfG60 en ik gaan namelijk naar Volksstylebase in Weeze, ikzelf ben er al eens geweest voor Golf is het nog spannend haha. Daarnaast nieuwe automatjes besteld want die van mij zijn na een jaar of 11 zo'n beetje versleten. Overigens heb ik op de 30e nog een clubmeeting van Seat Club Nederland waar ik met mijn club ook nog naartoe ga, tot die tijd wil ik dus nog een hoop in orde maken. - Reclameloze kentekenplaat voorzijde - Ledjes inbouwen achterbank - Audioinstallatie inbouwen - Gele mistlampen inbouwen mistlampen Jep, met de Corrado erheen, nu de kunst om hem voor die tijd 10x beter eruit laten zien. Morgenmiddag gaat de bestelling eruit zodat ik donderdag kan beginnen met de lak, ondertussen het interieur afmaken. Gelukkig hoef ik enkel nog de stoelen en achterbank en erna de panelen terug bouwen, alleen de twijfel om het tapijt eruit te halen zodat ik hem kan stoom reinigen. Reageren
MaxVito Geplaatst: 11 augustus 2015 Rapport Geplaatst: 11 augustus 2015 Vet! Hoe is het afgelopen met de Polo ? Reageren
Recommended Posts
Een reactie plaatsen
Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.