Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic

Recommended Posts

Geplaatst:

Vet!

Hoe is het afgelopen met de Polo ?

Ah, de Polo.

Tja, dat is een verhaal apart, ik heb hem gekocht en terug gereden.

Probleem was dat onderweg naar huis iets mis is gegaan, achteraf lijkt het erop dat de carterventilatie verstopt is of iets in die trend.

Gasklephuis zat vol olie en gaf dus een mooie rookpluim op de snelweg, 10-15km gereden, 20km gesleept en toen waren we nog 80km van huis.

Toen hadden we ondertussen sleepkabel 2 kapot, dan maar op goed geluk terug gereden wat ie probleemloos heeft gedaan, net weer 10 km gereden zonder problemen.

Nu even de prioriteit bij de Corrado, Polo zal komende week wel prioriteit krijgen en komende week nog effe met de Golf naar mijn werk.

VW - 'Veel Werk' klopt in dit geval wel :7

• Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

• GolfG60

1310

• moechy

1226

• GekkieJ01

629

• RustyRustler89

543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Geplaatst: (bewerkt)

Das idd minder.

Achja een project auto dan maar weer.

Neemt niet weg dat hij niet op de foto kan *hint* :puh:

Bewerkt: door MaxVito
Geplaatst:

Ik heb ondertussen wel al wat plannen met de Qashqai, als men punto eens buiten geraakt en ik een mooie Qashqai tegen kom op het werk :).

De Ideeën zijn er wel al :D

Qashqai, zeker mooie auto. Wij toen ook naar gekeken. Alleen van binnen erg krap.

En zaten al in de Qashqai+2

Bewerkt: door MaxVito
Geplaatst:

Polo zal geen project worden, beter gezegd, daar ga ik geen onnodig geld tegenaan gooien.

Polo is gekocht om geld te besparen en onder dat motto ga ik ook door, uiteraard betekend dat niet dat ie geen onderhoud of iets gaat krijgen maar niks wat onnodig is.

Wellicht maak ik hem weer goed en netjes en dan de verkoop in of ik rij hem door voor een tijdje, een leuke Lupo staat mij namelijk ook wel aan dus ja.

Foto, tja, ik kan wel een mooie sfeerfoto plaatsen:

2eamjxs.jpg

Geplaatst:

Vandaag eerste rijles gehad :D

Ergens weet ik al welke auto het word

kia_pride_1_3_glxi_koopje_bj_1997_4330076428880578847.jpg

Kia new pride Glxi ! :7 (in het rood)

Maar dat is even afwachten of mijn oude man zijn oude man opeens van gedachte veranderd om hem niet aan zijn kleinzoon te doneren.

(ik hou dit topic wel op de hoogte hopelijk krijg ik dit schattige koekblik :puh: )

Polo zal geen project worden, beter gezegd, daar ga ik geen onnodig geld tegenaan gooien.

Polo is gekocht om geld te besparen en onder dat motto ga ik ook door, uiteraard betekend dat niet dat ie geen onderhoud of iets gaat krijgen maar niks wat onnodig is.

Wellicht maak ik hem weer goed en netjes en dan de verkoop in of ik rij hem door voor een tijdje, een leuke Lupo staat mij namelijk ook wel aan dus ja.

Haha, das wel toevallig, toen ik die Polo van mij verkocht belde de nieuwe eigenaar ook na 10 km dat hij langs de weg stond, meteen erheen gegaan en bleek een bougie iets los te zitten, weer vast gezet en verder nooit meer wat gehoord

Wel leuke auto zo in deze kleur, een keertje goed poetsen en je hebt een hele leuke daiy! :)

Vandaag eerste rijles gehad :D

Ergens weet ik al welke auto het word

Kia new pride Glxi ! :7 (in het rood)

Maar dat is even afwachten of mijn oude man zijn oude man opeens van gedachte veranderd om hem niet aan zijn kleinzoon te doneren.

(ik hou dit topic wel op de hoogte hopelijk krijg ik dit schattige koekblik :puh: )

Sweet lord, dat is inderdaad wel een koekblikje :sst:

Wel leuke eerste auto, kan je mooi in leren auto rijden

-------------------------------------

Ik kreeg ook nog een 'mooie' aanbieding voor een set velgen van de BMW garage

Setje Style 193 met nieuwe Michelin runflat banden (225/40 R18 voor, 255/35 R18 achter)

orginal-bmw-18-alu-felge-style-193-michelin-gume-slika-18553595.jpg

Toen de prijs, 2200 euro, nou..... nee bedankt :schater:

Eerste prioriteit is een eigen huis, daarmee ben ik nu actief aan het rondkijken, gister ook nog weer een bezichtiging gedaan :) (Met ruimte zat voor de auto, 15 meter oprit en nog een berging die tot garage is om te bouwen :bonk: 5x4meter ) om het een beetje ontopic te houden

Bewerkt: door RustyRustler89
Geplaatst:

Is die Punto al verkocht dan? Want daar loop je ook al een maand of 2 tegen te stribbelen.

Daar ben ik mee bezig, heb momenteel 1 geïnteresseerde waar ik actief mee bezig ben :)

Geplaatst:

Zoals ik al eerder aangaf, Fiat heeft dat toendertijd verstandig gedaan met de verkopen van de Punto en Bravo. Veel afnames en betaalbare auto's. Nu blijf je er dus mee zitten.

Geplaatst:

Haha, das wel toevallig, toen ik die Polo van mij verkocht belde de nieuwe eigenaar ook na 10 km dat hij langs de weg stond, meteen erheen gegaan en bleek een bougie iets los te zitten, weer vast gezet en verder nooit meer wat gehoord

Wel leuke auto zo in deze kleur, een keertje goed poetsen en je hebt een hele leuke daiy! :)

Kleur is vreemd genoeg al in zeer goede staat, ik vraag mij sterk af of hij een blanke lak heeft of niet.

Mijn moeders passat heeft dezelfde kleur maar daar laat de blanke lak los op het dak vandaar.

Hier hoef ik iig niet aan te poetsen, interieur is ook brand schoon en de aansteker en asbak zijn nieuw.

Om hem helemaal netjes te krijgen, zou ik alle blutsen eruit moeten laten halen en waar ze hem opnieuw gelakt hebben, netjes maken.

Maar dat kost geld dus dat laat ik lekker zijn voor wat het is, alleen grilletje even opnieuw zwart maken.

Wat ook leuk is, de wielen zijn origineel BBS en de reservewiel is ook een volwaardig BBSje, dus een setje van 5.

Dus binnenkort kijken wat er precies mis is met de Polo, en kijken of ik hem repareer en voor een winst kan verkopen, potentie is er iig.

En dan toch maar kijken voor een leuke Lupo met wat opties zoals elektrische ramen, airco en stuurbekrachtiging.

Een Lupo GTI zal er niet in zitten voorlopig, en denk dat het ook zonde is om zoiets voor dagelijks te gebruiken met 450km per week.

Ik kreeg ook nog een 'mooie' aanbieding voor een set velgen van de BMW garage

Setje Style 193 met nieuwe Michelin runflat banden (225/40 R18 voor, 255/35 R18 achter)

orginal-bmw-18-alu-felge-style-193-michelin-gume-slika-18553595.jpg

Toen de prijs, 2200 euro, nou..... nee bedankt :schater:

Ik kan ook niet echt zeggen dat die velgen speciaal genoeg zijn voor een prijskaartje van 2200 euro, voor dat geld heb je vele gavere wielen imo.

Geplaatst:

Ik kan ook niet echt zeggen dat die velgen speciaal genoeg zijn voor een prijskaartje van 2200 euro, voor dat geld heb je vele gavere wielen imo.

Leuk setje Vossen wheels bijvoorbeeld! :Y

Geplaatst:
Zoals ik al eerder aangaf, Fiat heeft dat toendertijd verstandig gedaan met de verkopen van de Punto en Bravo. Veel afnames en betaalbare auto's. Nu blijf je er dus mee zitten.

Klopt, als nieuwe wagen en dergelijke heb je er een perfecte auto aan, ook omdat je er zelden kosten aan hebt.

Nadeel is idd de 2dehandsmarkt, en dan heb ik nog het voordeel dat het een sportline is en geen gewone punto.

Geplaatst:

OEM BMW velgen zijn natuurlijk sowieso duurder dan imitatie, dat is met elk merk zo, en die banden zijn ook erg prijzig (achterbanden zijn al 280 p/stuk :7 )

En er komen sowieso geen aftermarket velgen onder, gewoon originele BMW velgen, anders wordt het meteen een sjonnie bak

Geplaatst:

OEM BMW velgen zijn natuurlijk sowieso duurder dan imitatie, dat is met elk merk zo, en die banden zijn ook erg prijzig (achterbanden zijn al 280 p/stuk :7 )

En er komen sowieso geen aftermarket velgen onder, gewoon originele BMW velgen, anders wordt het meteen een sjonnie bak

That's the spirit, alhoewel Vossen's toch ook wel heel erg dik kunnen zijn, verder hou ik ook totaal niet van aftermarket.

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Recent actief   0 leden

• Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

• Create New...