Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

OEM BMW velgen zijn natuurlijk sowieso duurder dan imitatie, dat is met elk merk zo, en die banden zijn ook erg prijzig (achterbanden zijn al 280 p/stuk :7 )

En er komen sowieso geen aftermarket velgen onder, gewoon originele BMW velgen, anders wordt het meteen een sjonnie bak

Komt ook alleen maar doordat die wielen vaak uitmaken van een pakket of met korting gegeven worden bij een pakket.

Ik geloof dat de wielen die Limbolander laatst wou halen voor zijn Golf ook al 500 euro de stuk kostte, terwijl ze voor nop eronder worden gezet bij het sport pakket die iets van 1000 euro kost.

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

OEM BMW velgen zijn natuurlijk sowieso duurder dan imitatie, dat is met elk merk zo, en die banden zijn ook erg prijzig (achterbanden zijn al 280 p/stuk :7 )

En er komen sowieso geen aftermarket velgen onder, gewoon originele BMW velgen, anders wordt het meteen een sjonnie bak

Ik snap je heel goed hoor, dont get me wrong. Maar een nette aftermarket set maakt de e90 geen sjonnybak imo. Maar een set van BMW zelf is natuurlijk ook vet! Vind je bbs trouwens ook sjonny ? :puh:

Edit, en anders kun je nog altijd zo'n setje eronder gooien. nne48Kk.gif

11866261_966701206742578_2302713239359843655_n.jpg?oh=50129e955fd5891850fc92530d9d1c9e&oe=567E5DA6

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Gebeurd vaak genoeg hoor, alleen minder vaak bij een particulier. Heb al vaak mensen aan mijn bureau gehad die een financiering wouden afsluiten bij de bank voor een auto, maar dat de bank die gewoon niet wou afgeven.

Link to comment
Delen op andere websites

OEM BMW velgen zijn natuurlijk sowieso duurder dan imitatie, dat is met elk merk zo, en die banden zijn ook erg prijzig (achterbanden zijn al 280 p/stuk :7 )

En er komen sowieso geen aftermarket velgen onder, gewoon originele BMW velgen, anders wordt het meteen een sjonnie bak

Ik snap je heel goed hoor, dont get me wrong. Maar een nette aftermarket set maakt de e90 geen sjonnybak imo. Maar een set van BMW zelf is natuurlijk ook vet! Vind je bbs trouwens ook sjonny ? :puh:

Edit, en anders kun je nog altijd zo'n setje eronder gooien. nne48Kk.gif

11866261_966701206742578_2302713239359843655_n.jpg?oh=50129e955fd5891850fc92530d9d1c9e&oe=567E5DA6

Die wielen zijn niet goed voor Patrick Ster, spaken zijn te smal, alleen de Borbet A kan dit truucje goed neerzetten.

Heb trouwens er wel over nagedacht, maar de Corrado moet een wat serieuzere wagen worden dus helaas.

Mocht ik een leuke wagen vinden binnenkort en een setje Borbet A, dan zal ik het daarmee wel doen denk ik.

Polo staat te koop en heb al een potentiële koper ervoor, hopelijk gaat het door en kan ik verder kijken voor een Lupo.

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

OEM BMW velgen zijn natuurlijk sowieso duurder dan imitatie, dat is met elk merk zo, en die banden zijn ook erg prijzig (achterbanden zijn al 280 p/stuk :7 ) En er komen sowieso geen aftermarket velgen onder, gewoon originele BMW velgen, anders wordt het meteen een sjonnie bak
Komt ook alleen maar doordat die wielen vaak uitmaken van een pakket of met korting gegeven worden bij een pakket. Ik geloof dat de wielen die Limbolander laatst wou halen voor zijn Golf ook al 500 euro de stuk kostte, terwijl ze voor nop eronder worden gezet bij het sport pakket die iets van 1000 euro kost.

Ja, daar komt dan bij dat die Porto 17" velgen nog relatief goedkoop zijn, beetje gewilde 17-18" velgen gaan echt al heel snel richting de 1000 euro inderdaad.

Ja, alleen dat pakket systeem is in feite een grote doorberekening, stel je hebt al een highline gekozen dan kreeg je bij de golf VI standaard 16" velgen, die dus al een bepaalde prijs hebben en het sportpakket is dan weer een bepaalde meerprijs. Ze rekenen dan eigenlijk door van wat je al hebt.

Maar als je dan gaat rond kijken dan verklaar je die mensen echt voor gek wat ze wel niet vragen voor een setje velgen, maarja wat de gek ervoor geeft he..

Gebeurd vaak genoeg hoor, alleen minder vaak bij een particulier. Heb al vaak mensen aan mijn bureau gehad die een financiering wouden afsluiten bij de bank voor een auto, maar dat de bank die gewoon niet wou afgeven.

Gebeurd heel erg vaak, ook met hele dikke auto's hoor, komen er van die stelletjes in pak, kiezen zich een luxe auto uit, stel een Bentley en dan uiteindelijk is het van, ja moet wel even de financiering rond krijgen eerst.

Ik zou dus echt nooit een auto kopen waar ik een lening voor moest afsluiten..

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, de Corrado is redelijk klaar, moet nog het een en ander doen maar goed.

Wat jammer is, op de foto's is het eind resultaat nog best netjes, in de praktijk valt dit tegen.

Wagen heeft veel parkeerdeukjes, blanke lak die los laat en de lak heeft door de jaren door veel leed meegemaakt.

Dus een nieuwe laklaag is uiteindelijk een must, maar voor nu is dit prima zat, vooral gezien de staat van de lak en eerste keer polijsten.

Hiermee begon ik:

2cdib9d.jpg

25tzwo9.jpg

Dit is zoverre de progres:

eb5wdz.jpg

30xc4g3.jpg

Bewerkt: door GolfG60
Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...