Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Het ziet er inderdaad netjes uit. Wat valt er dan tegen?

Probleem is dat op de passagier deur de lak gebroken is, en een vieze deuk.

Motorkap heeft toch een mindere reflectie, dak heeft wat roestpuntjes door steenslag.

Voorbumper heeft gaten vanwege kentekenplaat, kofferklep heeft roest, achterbumper moet de uitsparing er weer in.

Dus al met al, als ik hem tip top en origineel wil hebben moet de hele wagen een nieuwe spuitbeurt krijgen.

Gelukkig is ie dat wel waard, prijzen van dit type uitvoering Corrado zijn gigantisch hard gestegen en blijven voorlopig ook stijgen.

Een nette Corrado gaat tegenwoordig rond de 5000 euro, dus daarmee zit ik wel gebakken.

Link to comment
Delen op andere websites

@GolfG60: leuke Polo heb je gekocht! 8) Normaal niet zo'n fan van Polo in het algemeen (behalve dan de eerste generatie), maar deze is echt wel mooi zo in het rood! Maar ondertussen ook weer verkocht? Of nog niet?

Leuk ook om de Corrado eens te zien, wat een mooie kleur heeft die! Ziet er zeker niet slecht uit na de poetsbeurt, is dat de originele lak? Prachtige velgen ook, Sebrings zijn mijn favoriete velgen voor Corrado (op een Passat B3 GT staan ze ook wel mooi).

Ben overigens aan het zoeken naar leuke velgen voor mijn GTI, de BBS'en moeten er sowieso af (lak in slechte staat als je dichtbij kijkt + niet origineel VW, dus vind het de moeite niet om er geld in te stoppen om op te knappen). De originele stalen velgen heb ik erbij gekregen, maar die zouden eens gepoederlakt / gespoten moeten worden en de prijzen die ik daarvoor heb gekregen vind ik een beetje te veel van het goede (goedkoopste was 75 euro per velg :bonk: ).

Montreal velgen vind ik ook wel leuk staan (zijn mss wel eerder 16V velgen), die zijn nog nieuw te krijgen, maar daar zijn de naafkapjes weer onvindbaar van...

Link to comment
Delen op andere websites

@GolfG60: leuke Polo heb je gekocht! 8) Normaal niet zo'n fan van Polo in het algemeen (behalve dan de eerste generatie), maar deze is echt wel mooi zo in het rood! Maar ondertussen ook weer verkocht? Of nog niet?

Hij is nog niet verkocht, maar echt haast heb ik er niet bij.

Leuk ook om de Corrado eens te zien, wat een mooie kleur heeft die! Ziet er zeker niet slecht uit na de poetsbeurt, is dat de originele lak? Prachtige velgen ook, Sebrings zijn mijn favoriete velgen voor Corrado (op een Passat B3 GT staan ze ook wel mooi).

Kleur is niet lelijk inderdaad, maar er zijn zoveel betere kleuren voor een Corrado, mijn top 3 is toch:

Sherry Red:

49yvnbizlzmjjla6.jpg

Blackberry:

IMG_7299.jpg

Aqua Blue:

dda35dbd.jpg

Ik weet niet of het de originele lak is, wel zit de sticker in de kofferbak er nog in dus ik vermoed het van wel.

Sebrings zijn geen onaardige wielen, maar ik heb toch liever een setje Borbet A, OZ Fittipaldi's of BBS RS erop.

Ben overigens aan het zoeken naar leuke velgen voor mijn GTI, de BBS'en moeten er sowieso af (lak in slechte staat als je dichtbij kijkt + niet origineel VW, dus vind het de moeite niet om er geld in te stoppen om op te knappen). De originele stalen velgen heb ik erbij gekregen, maar die zouden eens gepoederlakt / gespoten moeten worden en de prijzen die ik daarvoor heb gekregen vind ik een beetje te veel van het goede (goedkoopste was 75 euro per velg :bonk: ).

Dat moet goedkoper kunnen, Wheelcare vraagt 57,50 euro(ex btw a 21%) de velg, en dan lassen ze de rand op en draaien ze hem af zodat alle stoeprandschade weg is.

Er zijn vast bedrijven die nog goedkoper zijn, maar die weet ik zo 1-2-3 niet.

Montreal velgen vind ik ook wel leuk staan (zijn mss wel eerder 16V velgen), die zijn nog nieuw te krijgen, maar daar zijn de naafkapjes weer onvindbaar van...

De VW 'Zandvoort' wielen zijn ook wel netjes, weet alleen niet of ze ook onder een Golf leuk staan.

Link to comment
Delen op andere websites

Komt omdat de BBS RS gewoon qua styling een hele veilige keus is die eigenlijk altijd wel staat op een jaren 80/90 wagen, VW, BMW, Merc's, zelfs Honda's lukt het om knap te zijn met een setje BBS RS.

Alleen ze zijn niet zo veilig voor je portemonnee, maar goed, voor nieuwere VW's zijn momenteel 3SDM en Rotiform weer een hele veilige keuze, weet alleen niet of dit een hype is of dit ook zo blijft.

Zo'n CRX kan mij ook altijd wel bekoren, alleen jammer dat ze of bergen roest hebben, of bergen tupperware, of bergen oliekannetjes in de koffer omdat ze olie zuipen.

0c4ace17046da86a23af0848124d8ed4.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Kleur is niet lelijk inderdaad, maar er zijn zoveel betere kleuren voor een Corrado, mijn top 3 is toch:

Sherry Red:

49yvnbizlzmjjla6.jpg

Blackberry:

IMG_7299.jpg

Aqua Blue:

dda35dbd.jpg

Ik weet niet of het de originele lak is, wel zit de sticker in de kofferbak er nog in dus ik vermoed het van wel.

Sebrings zijn geen onaardige wielen, maar ik heb toch liever een setje Borbet A, OZ Fittipaldi's of BBS RS erop.

Die andere kleuren zijn ook niet mis, maar als ik moest kiezen weet ik niet welke ik de mooiste vind... Enige wat ik wel weet is dat ik geen fan ben van Blackberry. En als ik nog een kleur mag toevoegen aan het rijtje, dan is dat uiteraard Tornado Rood! 8)

Dat moet goedkoper kunnen, Wheelcare vraagt 57,50 euro(ex btw a 21%) de velg, en dan lassen ze de rand op en draaien ze hem af zodat alle stoeprandschade weg is.

Er zijn vast bedrijven die nog goedkoper zijn, maar die weet ik zo 1-2-3 niet.

De VW 'Zandvoort' wielen zijn ook wel netjes, weet alleen niet of ze ook onder een Golf leuk staan.

Dat is al iets beter van prijs, maar ik had gehoopt niet meer dan 50 euro per velg te moeten geven, wat me voor simpele 14 inch stalen velgen toch genoeg lijkt. Ik snap niet goed dat men zo weinig onderscheid maakt in de grootte van velgen, 14 inch en 5,5J kan toch nooit evenveel in materiaal kosten als 18 inch en 8J ofzo? Of maakt het echt zo weinig verschil?

Die Zandvoort velgen zijn inderdaad niet mis, maar het zijn ook niet echt dé velgen vind ik, als ik moet kiezen, dan zou ik staal kiezen boven Zandvoort.

Kan zo snel geen foto vinden van een Golf II, maar een Amerikaanse Jetta II geeft ook wel een idee:

5.jpg

En over BBS velgen: over het algemeen ook niet zo mijn ding, maar een Golfje II met originele BBS RA's of een BMW E30 met originele BBS'en kan ik zeker wel smaken!

Bewerkt: door Golf_MK1
Link to comment
Delen op andere websites

Die andere kleuren zijn ook niet mis, maar als ik moest kiezen weet ik niet welke ik de mooiste vind... Enige wat ik wel weet is dat ik geen fan ben van Blackberry. En als ik nog een kleur mag toevoegen aan het rijtje, dan is dat uiteraard Tornado Rood! 8)

Het 'probleem' van een Tornado rode US G60 is dat het simpelweg niet staat, het vloekt teveel met de oranje SML+knippers.

Als het om een vroege Europese Corrado gaat, dan is Tornado rood zeker een van de kleuren, het is niet voor niks een van de best verkochte kleuren voor een Corrado.

volkswagen_corrado_1988_wallpapers_1.jpg

Dat is al iets beter van prijs, maar ik had gehoopt niet meer dan 50 euro per velg te moeten geven, wat me voor simpele 14 inch stalen velgen toch genoeg lijkt. Ik snap niet goed dat men zo weinig onderscheid maakt in de grootte van velgen, 14 inch en 5,5J kan toch nooit evenveel in materiaal kosten als 18 inch en 8J ofzo? Of maakt het echt zo weinig verschil?

Ik zou gewoon wat fatsoenlijke spuitbussen kopen, als je het goed doet voorbereiden kan je een net resultaat krijgen.

Als je ze goed bijhoudt, dan kan het na 2 of 3 jaar er nog steeds prima uitzien voor pakweg 40 euro per set of iets in die richting.

Die Zandvoort velgen zijn inderdaad niet mis, maar het zijn ook niet echt dé velgen vind ik, als ik moet kiezen, dan zou ik staal kiezen boven Zandvoort.

Kan zo snel geen foto vinden van een Golf II, maar een Amerikaanse Jetta II geeft ook wel een idee:

5.jpg

Hmm, nu ik ze zo zie vind ik ze niet echt mooi of iets, beter dan die goedkope aftermarket wielen, dat wel, maar nog steeds niet echt mooi.

Zojuist voor de Corrado 18.2 platen besteld, ben benieuwd of ze ook een beetje netjes zijn, prijs viel iig mee.

Link to comment
Delen op andere websites

Dat is al iets beter van prijs, maar ik had gehoopt niet meer dan 50 euro per velg te moeten geven, wat me voor simpele 14 inch stalen velgen toch genoeg lijkt. Ik snap niet goed dat men zo weinig onderscheid maakt in de grootte van velgen, 14 inch en 5,5J kan toch nooit evenveel in materiaal kosten als 18 inch en 8J ofzo? Of maakt het echt zo weinig verschil?

Ik zou gewoon wat fatsoenlijke spuitbussen kopen, als je het goed doet voorbereiden kan je een net resultaat krijgen.

Als je ze goed bijhoudt, dan kan het na 2 of 3 jaar er nog steeds prima uitzien voor pakweg 40 euro per set of iets in die richting.

Dit kan wellicht helpen.

Bewerkt: door Sir_Ballas
Link to comment
Delen op andere websites

@GolfG60: De velgen zelf spuiten heb ik zeker al aan gedacht, maar twijfel een beetje aan mijn kunde om het tot een goed eindresultaat te kunnen krijgen. Liefst zou ik ze gewoon laten poederlakken, zodat ik weer gerust ben voor de komende 30 jaar. :D

Ik vind Tornado rood dus niet misstaan, ook niet op een US Corrado. Ik vind dat oranje juist mooi staan bij rood, geen idee waarom. :cab::D

Vanmorgen kwam me trouwens een (op het eerste zicht) mooie Tornado Rode Corrado voorbijgeraasd, was wel leuk om nog eens een zo goed als originele Corrado in het wild te zien! 8)

Dit kan wellicht helpen.

Bedankt voor de links, als ik zou beslissen om het zelf te doen zou dit zeker helpen!

Link to comment
Delen op andere websites

@GolfG60: De velgen zelf spuiten heb ik zeker al aan gedacht, maar twijfel een beetje aan mijn kunde om het tot een goed eindresultaat te kunnen krijgen. Liefst zou ik ze gewoon laten poederlakken, zodat ik weer gerust ben voor de komende 30 jaar. :D

Ik vind Tornado rood dus niet misstaan, ook niet op een US Corrado. Ik vind dat oranje juist mooi staan bij rood, geen idee waarom. :cab::D

Vanmorgen kwam me trouwens een (op het eerste zicht) mooie Tornado Rode Corrado voorbijgeraasd, was wel leuk om nog eens een zo goed als originele Corrado in het wild te zien! 8)

Dit kan wellicht helpen.

Bedankt voor de links, als ik zou beslissen om het zelf te doen zou dit zeker helpen!

Jullie Belgen gaan juist meer Corrado's zien, hier worden ze weggekaapt door oa. Belgen omdat hier youngtimers in waarde zijn gezakt.

Hier worden Corrado's pas weer wegenbelastingvrij over een jaartje of 15, momenteel hebben we veel young/oldtimer export of demontage door dit helaas.

En gewoon doen, lukt het niet, dan probeer je het opnieuw, door het niet te proberen zul je het nooit leren.

Vandaag de 18.2 platen binnengekregen, ben er nog niet 100% tevreden over, wil hem namelijk onderaan de bumper hebben maar dan moet ik eerst een beugel ervoor maken.

Origineel:

2qi9veh.jpg

18.2 platen:

34q8uv8.jpg

Of nog beter, geen plaat :D :

eb5wdz.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Op zich vind ik het positief om hier meer auto's zoals Corrado's te zien, maar aan de andere kant heb ik de indruk dat er ook hier alsmaar meer misbruik van wordt gemaakt en dat blijft niet duren helaas (zodat het dus voor de liefhebber wordt verpest zoals in Nederland). Er zijn sowieso veranderingen op til, de oldtimerleeftijd moet van Europa naar 30 jaar... Niet dat ik dat laatste zo erg vind, zolang ze oudere niet-oldtimers maar niet belachelijk zwaar gaan belasten.

Nu begrijp ik wat je bedoelt met 18.2 platen! :D Staat hem zeker mooi, véél mooier dan die oorspronkelijke plaat en zeker leuk omdat het gewoon een Amerikaan is.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...