Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nu we het over fabrieksopgaves hebben, waarom? :7

Ik heb eens gelezen wat ze doen: banden steenhard pompen, auto inwrijven met vaseline, optrekken als een opa die al halfdood is, etc etc. Waarom doen ze dat toch? Geen enkele fabrieksopgave is iet of wat haalbaar en iedereen weet het. Snap niet waarom ze zulke bullshit mogen adverteren, Test-Aankoop, hallo?

2 woorden : Milieu-eisen :)

Hmpf, strontziek word ik er van.

Die ene reageert niet meer en de andere ook niet echt. :(

Link to comment
Delen op andere websites

Nu we het over fabrieksopgaves hebben, waarom? :7

Ik heb eens gelezen wat ze doen: banden steenhard pompen, auto inwrijven met vaseline, optrekken als een opa die al halfdood is, etc etc. Waarom doen ze dat toch? Geen enkele fabrieksopgave is iet of wat haalbaar en iedereen weet het. Snap niet waarom ze zulke bullshit mogen adverteren, Test-Aankoop, hallo?

Fabrieksopgaves zijn haalbaar hoor, Outlander PHEV is de 1,9l/100km ook haalbaar, je moet wel extreem rustig rijden.

Daarmee zou het verbruik 1,9l/100km kunnen zijn, maar bij een of andere test halen ze 8,1l/100km, dat zal wel aardig doorrijden zijn.

Op sprit monitor halen ze gemiddeld 4,3l/100km, laagste is 1,84l/100km en hoogste 8,8l/100km, over 49 auto's.

Lupo 3L ook, daarvan is de opgave 3l/100km(daarom heet ie ook 3L).

Daarvan is gemiddeld 3,7l/100km, laagste is 2,59l/100km en hoogste 5,66l/100km over 235 auto's.

Bij diegene met 2,59l/100km heeft ook eenmalig 2,32l/100km gereden, dat is verdomd netjes, 1 liter benzine per 43 km(fabrieksopgave 1 liter op 33km).

Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn dan waarschijnlijk realistische fabrieksopgaves, fabrieksopgaves waarbij men 34 seconden neemt om naar 100 km/h te gaan, de banden steenhard zet en de auto insmeert met vaseline zijn gewoon niet te evenaren in normale omstandigheden. Het gemiddeld verbruik van een C30 uit 2009 1.6D Drive is 4,4 l volgens de fabriek, het beste resultaat dat ik tegenkwam van een gebruiker is 5,5 en die kerel deed veel snelwegen..:') Ikzelf zit aan 6/7 overigens(veel stadsverkeer, tsja).

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Dat zijn dan waarschijnlijk realistische fabrieksopgaves, fabrieksopgaves waarbij men 34 seconden neemt om naar 100 km/h te gaan, de banden steenhard zet en de auto insmeert met vaseline zijn gewoon niet te evenaren in normale omstandigheden. Het gemiddeld verbruik van een C30 uit 2009 1.6D Drive is 4,4 l volgens de fabriek, het beste resultaat dat ik tegenkwam van een gebruiker is 5,5 en die kerel deed veel snelwegen..:') Ikzelf zit aan 6/7 overigens(veel stadsverkeer, tsja).

Beste is provinciale wegen, veel dezelfde toerentallen maar geen erg hoge luchtweerstand wat je op de snelweg weer wel hebt, al is snelweg een heel stuk beter dan stadritjes ja.

Niet alle opgaves zijn correct nee, maar het gros gedeelte klopt wel aardig, sowieso moet je zulke dingen met een korrel zout nemen.

Ze moeten toch hun auto's verkopen, hoe dan ook dus ja, hetzelfde voor CO uitstoot etc.

Link to comment
Delen op andere websites

Interessant onderwerp, de fabriekswaarden voor brandstofgebruik tegenover de ervaringen bij dagelijks gebruik.

Ik heb een eigen bedrijf en ben bezig om 2 auto´s voor mij en mijn compagnon aan te schaffen om als lease wagens te gebruiken.

We zijn nu aan het kijken naar een Mercedes Benz hybride, de C 350: http://www.autoscout24.nl/auto/mercedes-benz/hybride/

Mercedes geeft zeer rooskleurige cijfers: Gecombineerd brandstofverbruik l/100 km1 2,1 (2,4 -- 2,1)

Bron (PDF-alarm): http://www.mercedes-benz.nl/content/media_library/netherlands/mpc/passenger_cars_ng/personenauto_s/brochures/leaflet_c350e_plug.object-Single-MEDIA.download.tmp/DigitaalleafletC350eLeaseEditions-bijgewerktop10april2015.pdf

Op spritmonitor.de vind ik wel gegevens van C 350 auto´s maar niet van een hybride. Heeft (nog) niemand die auto? :puh:

Ook twijfel ik over het praktisch nut van het electrobereik. Stadritjes zijn mogelijk, meer niet lijkt het. Ik wil wel graag elke stap in de richting van milieuvriendelijkere auto´s ondersteunen. Ook met ons bedrijf willen we netjes zijn. De hybride heeft dus wel duidelijk meerwaarde, maar ik ben ook benieuwd naar de praktische kant van de zaak (kosten, haha).

Kan iemand me helpen aan de gegevens van het brandstofverbruik van zo´n wagen? Ik ben niet zo´n advanced google-held. Dank jullie wel!

Groet,

Mark

Bewerkt: door VercettiMark
Link to comment
Delen op andere websites

Interessant onderwerp, de fabriekswaarden voor brandstofgebruik tegenover de ervaringen bij dagelijks gebruik.

Ik heb een eigen bedrijf en ben bezig om 2 auto´s voor mij en mijn compagnon aan te schaffen om als lease wagens te gebruiken.

We zijn nu aan het kijken naar een Mercedes Benz hybride, de C 350: http://www.autoscout...s-benz/hybride/

Mercedes geeft zeer rooskleurige cijfers: Gecombineerd brandstofverbruik l/100 km1 2,1 (2,4 -- 2,1)

Bron (PDF-alarm): http://www.mercedes-...10april2015.pdf

Op spritmonitor.de vind ik wel gegevens van C 350 auto´s maar niet van een hybride. Heeft (nog) niemand die auto? :puh:

Ook twijfel ik over het praktisch nut van het electrobereik. Stadritjes zijn mogelijk, meer niet lijkt het. Ik wil wel graag elke stap in de richting van milieuvriendelijkere auto´s ondersteunen. Ook met ons bedrijf willen we netjes zijn. De hybride heeft dus wel duidelijk meerwaarde, maar ik ben ook benieuwd naar de praktische kant van de zaak (kosten, haha).

Kan iemand me helpen aan de gegevens van het brandstofverbruik van zo´n wagen? Ik ben niet zo´n advanced google-held. Dank jullie wel!

Groet,

Mark

Bedenk maar eerst wanneer je ze wilt hebben, 2015 model was al gelijk uitverkocht en voor 2016 kan je er ook nog wel effe op wachten, en vanaf 2016 gaat de bijtelling ook omhoog naar 15% ipv. 7%.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...