Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Bedenk maar eerst wanneer je ze wilt hebben, 2015 model was al gelijk uitverkocht en voor 2016 kan je er ook nog wel effe op wachten, en vanaf 2016 gaat de bijtelling ook omhoog naar 15% ipv. 7%.

We proberen wat te organiseren met een 2015 model, tweedehands. Die bijtelling van 2016 gaat anders inderdaad wel pijn doen....

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Bedenk maar eerst wanneer je ze wilt hebben, 2015 model was al gelijk uitverkocht en voor 2016 kan je er ook nog wel effe op wachten, en vanaf 2016 gaat de bijtelling ook omhoog naar 15% ipv. 7%.

We proberen wat te organiseren met een 2015 model, tweedehands. Die bijtelling van 2016 gaat anders inderdaad wel pijn doen....

Ga er maar vanuit dat die hybrides vrijwel allemaal net zo zuinig/onzuinig zijn als een vergelijkbaar model dat niet hybride is. Al die hybride auto's zijn alleen maar interessant voor de zakelijke leasemarkt. Als jij een eigen bedrijf hebt kun je vrijwel zeker nog beter 1-2 auto's zelf zakelijk aanschaffen dan deze te gaan leasen, maar dat rekensommetje mag je zelf gaan uittellen.

Link to comment
Delen op andere websites

Zat alvast te kijken naar een setje winterbanden, toch wel weer prijzig in de maat 225/45 R17 :puh:

Nou alleen nog bedenken of ik er een setje velgen bij koop zodat ik niet steeds hoef te wisselen, dan wordt het natuurlijk een stuk duurder

Kan natuurlijk kijken op marktplaats voor een origineel BMW setje (Style 194M)

$_1.JPG

En dat ziet er dan zo uit

Of gewoon een aftermarket setje, zijn toch maar wintervelgen namelijk

$_84.JPG

Eerste setje kost zo'n 400/500 euro 2e hands, maar moeten dan vaak nog wel opgeknapt worden, daarnaast is het een breedset, dus voor 225 banden maar achter 255 banden

Tweede setje kost nieuw 450 euro, maar misschien wel een hoog sjonnie gehalte en vaak slechtere lak (leuk met zout), hoewel ik ze nog niet eens zo fout vind

Ik ben in ieder geval alweer 500+ euro kwijt aan nieuwe winterbanden :roll:

Link to comment
Delen op andere websites

Toch geen Santa Fe? :D

Maar ik dacht dat jij een diesel zocht?

Nee idee was al een tijdje bijgesteld naar een Qashqai/juke.

Nu vind ik meer aftermarket voor een juke en hij rijdt net dat ietsje sportiever met de 1.6i er in.

Nee met dat de diesel duurder word volgende jaren komt het mij voordeliger uit om een benzine te rijden, gewoon net dat ietsje zwaarder dan die 1.2i van de punto (70pk tegen 120pk).

Link to comment
Delen op andere websites

Oh boy, een Juke, zullen prima auto's zijn, maar o-zo lelijk :sst:

Hopelijk kan je je Punto daarop inruilen, want de verkoop wil niet bepaald vlotten

Ik vind het net een mooie, leuke auto :)

Ook is het een full option van 03/2014 met slechts 15.000km

Voordeel is dat ik het model van techniek ken :)

Dit is em btw :D

Plannen zijn:

Open intake

Uitlaatlijn

Dit setje velgen word men wintersetje en er komt nog een andere set wielen onder.

Verlagen.

Juke%201_zpsjxpucoup.jpg

Juke%202_zpsrey9btzk.jpg

Juke%204_zpsbvhgqxes.jpg

Juke%203_zps9xoqrzrz.jpg

Z-platen zijn van men werk, heb hem maar gelijk meegenomen :7

Keuring doe ik zelf wel :D

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

Nette auto! Weet niet of ik de voorkant wat vind, maar voor de rest wel. Een gewaagd model is het zeker! :tu:

Ben nu wat aan het oriënteren rond Audi TT'tjes, nu heb ik een exemplaar gezien met extra velgen:

0262903070013.jpg?

Iemand die weet of dit aftermarket is of niet, of misschien een afbeelding dat ze onder een TT liggen om te zien hoe dat eruit ziet? Vrij specifiek maar misschien dat iemand het weet.

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

@Moechy, toch gefeliciteerd, ondanks dat ik het een spuuglelijk gevaarte vind, veel rijplezier ermee gewenst :D

En die tjoening, wil je dat serieus doen?

@RUBENN, zo te zien staat het logo in de velgen, in een opening zit een stickertje en in een andere zijn wat letters geperst, wat staat daarop? Lijken mij imitaties

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...