Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

Zo weer wat upgrades gedaan aan de Toledo:

- Aanpassingen VAG-com

  • ( ramen openen/sluiten via afstandsbediening )
  • Japanse Kilometerteller

- LED inbouwen

  • Kofferruimte
  • Achterverlichting passagiers
  • Handschoenenkastje

Daarnaast ook geïnformeerd bij een kennis van mij die in de auto-elektronica zit.

Ik heb geïnformeerd voor een Coming home/leaving home module ( lichtschakelaar + lichtsensor )

- Bij auto openen gaat verlichting aan van de auto, bij sluiten uit. Daarnaast lichtsensor die automatisch de verlichting aanzet.

En het meebranden van achterste mistlampen ( zijn gedimd tenzij voeren mistverlichting )

Link to comment
Delen op andere websites

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Nette auto! Weet niet of ik de voorkant wat vind, maar voor de rest wel. Een gewaagd model is het zeker! :tu:

Ben nu wat aan het oriënteren rond Audi TT'tjes, nu heb ik een exemplaar gezien met extra velgen:

0262903070013.jpg?

Iemand die weet of dit aftermarket is of niet, of misschien een afbeelding dat ze onder een TT liggen om te zien hoe dat eruit ziet? Vrij specifiek maar misschien dat iemand het weet.

Sowieso aftermarket.

Vanwaar de keuze voor een TT?

Je kan je afvragen of het extra bedrag het waard is, aangezien onderhuids het gewoon een Mk4 Golf is.

Beeeetje vreemde vergelijking, TT mk1 tegen een Golf mk4, maar goed. :7

En om antwoord te geven op je vraag: een TT is naar mijn bescheiden mening wat bijzonderder en leuker (al bestaan er ook zeer nette mk4 Golfjes natuurlijk :puh:)

De TT van de 'velgenfoto' was blijkbaar al verkocht.

Deze was dat:

0262903070001.jpg?20452974a527ac4d2e36a9eb4f6e037d

Mooi exemplaar, maar heb ondertussen een andere TT gekocht! :Y

1776943_4.jpg?670323841

Link to comment
Delen op andere websites

Ik houd zelf ook wel van opvallende kleuren! Al staat gewoon zilver grijs ook verrassend goed op een TT.

Deze violet is heeft een soort pareleffect en is één van de zes speciale kleuren van deze editie: de Le Mans-editie.

Er moeten nog wat dingen aan gebeuren, dus over twee weken kan ik 'm ophalen! :)

Bewerkt: door RUBENN
Link to comment
Delen op andere websites

Echt leuk!

Ja, die kleur is echt geweldig. Hou heel erg van zwart met iets opvallends. Zoals roze of zo :puh:.

Ik heb gewoon een heel saaie zilver Skoda Fabia.

Geen idee, ik vindt zilver aan me skoda echt niet mooi - maar hij rijd me van a naar b :D

Link to comment
Delen op andere websites

Beeeetje vreemde vergelijking, TT mk1 tegen een Golf mk4, maar goed. :7

En om antwoord te geven op je vraag: een TT is naar mijn bescheiden mening wat bijzonderder en leuker (al bestaan er ook zeer nette mk4 Golfjes natuurlijk :puh:)

De TT van de 'velgenfoto' was blijkbaar al verkocht.

Deze was dat:

0262903070001.jpg?20452974a527ac4d2e36a9eb4f6e037d

Mooi exemplaar, maar heb ondertussen een andere TT gekocht! :Y

1776943_4.jpg?670323841

Vreemde vergelijking?

Enige verschil zit hem in de onderstel afstelling en de styling, alleen de echte specifieke delen zoals interieur delen zoals dashboard en panelen zijn anders.

Voor de rest is het een Golf 4, motorisch gelijk maar ook onderstel is hetzelfde, en wisselbaar onder elkaar.

New Beetle is onderhuids ook een Golf 4 trouwens, alle blokken en onderstel delen kun je gewoon swappen zonder problemen.

TT zal weliswaar iets anders voelen, door de lagere zit, maar als je een R32 Golf 4 pakt of een TT 3.2, dan merk je eigenlijk geen verschil.

4 Cilinder Corrado's zijn op basis van Golf 2 voor ophanging en Passat B3 achterophanging, VR6 Corrado is qua onderstel gelijk aan Golf 3 GTI/VR6.

Motorisch is de 4 cilinders ook op Golf 2 basis behalve de 2.0 8V, die komt weer uit de Passat B3/Golf 3.

Leuk feitje, veel onderdelen uit mijn Corrado beginnen met 357, dit is de artikelnummer van een Golf 2, 535 is Corrado specifiek.

Scirocco 1 en 2 zijn op Golf 1 basis, zowel qua onderstel als motorisch(behalve de Scirocco 16V, Golf 2 basis).

Zelfs de Mk3 Scirocco is dit gedaan, die staat gewoon op Golf 6 basis, welke weer op Golf 5 basis staat.

Dit gebeurd al jaren en is dus gewoon correct, maar goed, is wel voordelig, mocht je delen nodig hebben, kan je veel gewoon uit een Golf 4 schroeven.

Paarse ziet er overigens netjes uit, 1.8T erin?

Link to comment
Delen op andere websites

Ah zo, snap ik ja. Ik bedoelde dat de TT qua model en klasse wel iets anders is. Op het gebied van techniek klopt het wel ja.

Inderdaad, er zit een 1.8 5V Turbo in. Geen Quattro, was mooi geweest maar ik vind het niet erg. :D

Quattro heb je sowieso weinig aan, tenminste, in Nederland niet.

En Quattro heeft pas echt zin als je 300pk of iets hebt wat je met voorwielaandrijving niet goed op de weg kan zetten.

Link to comment
Delen op andere websites

Echt gebruiken kun je het niet nee. Maar als je snel weg wilt zijn bij het stoplicht tovert het toch steeds een smile op mn gezicht. En het is nog leuker als er zo'n gebogen pet figuur in z'n vtec naast je staat.

Bewerkt: door .Sharingan
Link to comment
Delen op andere websites

Echt gebruiken kun je het niet nee. Maar als je snel weg wilt zijn bij het stoplicht tovert het toch steeds een smile op mn gezicht. En het is nog leuker als er zo'n gebogen pet figuur in z'n vtec naast je staat.

Dat wel ja, eerste zoveel meter werkt het wel maar als je goed een voorwielaangedreven wagen kunt launchen ben je een paar meter later sneller.

Vooral omdat een haldex wagen 75 a 100kg meer weegt en met een zelfde wagen heb je geen vermogen extra om nog weg te trekken tegenover het extra gewicht.

Zo'n Honda eruit rijden is meestal niet zo gek lastig, de meeste verbruiken toch meer olie dan benzine en vaak kunnen ze voor geen mieter launchen.

Laatst aan reed een CRXje hier ook plankgas weg, helaas niet de Corrado bij maar had hem makkelijk kunnen hebben :eten:

Ben inmiddels verder met 16V G60 onderdelen zoeken, hopelijk over een tijdje zo'n motor bouwen.

Bedoeling is rond de 250pk te gaan persen, dat moet zo'n motor goed kunnen verdragen zonder in te leveren op levensduur.

Tevens hoef ik dan ook niet als een malle alles te vervangen/verstevigen, en blijft de versnellingsbak ook mooi heel.

Link to comment
Delen op andere websites

Zat alvast te kijken naar een setje winterbanden, toch wel weer prijzig in de maat 225/45 R17 :puh:

Nou alleen nog bedenken of ik er een setje velgen bij koop zodat ik niet steeds hoef te wisselen, dan wordt het natuurlijk een stuk duurder

Kan natuurlijk kijken op marktplaats voor een origineel BMW setje (Style 194M)

$_1.JPG

En dat ziet er dan zo uit

Of gewoon een aftermarket setje, zijn toch maar wintervelgen namelijk

$_84.JPG

Eerste setje kost zo'n 400/500 euro 2e hands, maar moeten dan vaak nog wel opgeknapt worden, daarnaast is het een breedset, dus voor 225 banden maar achter 255 banden

Tweede setje kost nieuw 450 euro, maar misschien wel een hoog sjonnie gehalte en vaak slechtere lak (leuk met zout), hoewel ik ze nog niet eens zo fout vind

Ik ben in ieder geval alweer 500+ euro kwijt aan nieuwe winterbanden :roll:

Denk dat zo'n neppers na een paar jaar al flink aan het eind van hun latijn zijn als je ze puur als wintervelgen gebruikt :puh: ze staan idd wel niet mis ofzo hoor, zou best kunnen. Waarom niet gewoon stalen velgen, toch maar voor die paar maandjes wintertijd ^^ staan er zoals iemand anders al zei genoeg op marktplaats hoor, ook met meer dan 4 profiel, ben je maar een paar honderd euro kwijt.

Ik had geluk, bij mijn golf V toendertijd kreeg ik gratis stalen velgen met pirelli's erop, passen ook onder de golf 6 dus snel geregeld.

Link to comment
Delen op andere websites

Denk dat zo'n neppers na een paar jaar al flink aan het eind van hun latijn zijn als je ze puur als wintervelgen gebruikt :puh: ze staan idd wel niet mis ofzo hoor, zou best kunnen. Waarom niet gewoon stalen velgen, toch maar voor die paar maandjes wintertijd ^^ staan er zoals iemand anders al zei genoeg op marktplaats hoor, ook met meer dan 4 profiel, ben je maar een paar honderd euro kwijt.

Ik had geluk, bij mijn golf V toendertijd kreeg ik gratis stalen velgen met pirelli's erop, passen ook onder de golf 6 dus snel geregeld.

Rusty kennende heeft ie voor die tijd al een andere auto dus denk dat het wel mee valt :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Denk dat zo'n neppers na een paar jaar al flink aan het eind van hun latijn zijn als je ze puur als wintervelgen gebruikt :puh: ze staan idd wel niet mis ofzo hoor, zou best kunnen. Waarom niet gewoon stalen velgen, toch maar voor die paar maandjes wintertijd ^^ staan er zoals iemand anders al zei genoeg op marktplaats hoor, ook met meer dan 4 profiel, ben je maar een paar honderd euro kwijt.

Ik had geluk, bij mijn golf V toendertijd kreeg ik gratis stalen velgen met pirelli's erop, passen ook onder de golf 6 dus snel geregeld.

Rusty kennende heeft ie voor die tijd al een andere auto dus denk dat het wel mee valt :puh:

Auto blijft gewoon, ben ook bezig met huizenjacht, oftewel, huis kopen

Dan is er voorlopig geen geld meer voor een andere auto hoor, en daarnaast bevalt de BMW mij prima!

Een vriend van me heeft nog een setje velgen met winterbanden liggen, mag ik overkopen voor 175 euro, dus denk dat ik dat gewoon doe

Dat zijn BMW Style 242 velgen geloof ik

aPTHgmK.jpg

Geen spannende velg en maar 16 inch, maar altijd nog een stuk beter dan stalen velgen!

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...