Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Idd, erg foto waardig, een Hollander in België.

Nee, even serieus, altijd sneu om je auto in vlammen op te zien gaan, ik hoop het zelf nooit mee te maken.

Heb daarom voor de zekerheid ook een brandblusser in de Corrado, aangezien die bekend staan om zichzelf af te fakkelen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een auto die brandt kan je beter laten branden.

Als je hem blust krijg je niks anders dan rare problemen de komende jaren.

Ja, ik zal een auto waarvan deze uitvoering er nog maar 10 van in Nederland zijn laten affikken om wat storingen te voorkomen :bonk:

Een Co2 blusser kan je overigens prima op een auto gebruiken, een poederblusser zal inderdaad je elektrisch systeem om zeep helpen, maar dat doet brand ook.

Kortom, blussen is win-win situatie, desnoods kan je nog het interieur en plaatwerk opnieuw gebruiken of verkopen.

Link to comment
Delen op andere websites

Gewoon geen poederblusser gebruiken inderdaad, daarmee help je de electronica naar de kloten

Als wij een beginnende autobrand zien hebben we ook een Co2 blusser, werkt dan niet, schuimen we met plezier je hele auto vol :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet toch wel echt je best doen (lees gewoon 10 jaar geen onderhoud plegen aan die kutbak van je) wil je je eigen auto volledig uitgebrand krijgen..

Denk je dat serieus of loop je nou te trollen?

Zoiets heeft echt niets te maken met achterstallig onderhoud, als er ergens een keer kortsluiting komt kan het gewoon afgelopen zijn (als de zekering niet mee wil werken)

Dat kan zelfs met een 'nieuwe' goed onderhouden TSI gebeuren

Link to comment
Delen op andere websites

Je moet toch wel echt je best doen (lees gewoon 10 jaar geen onderhoud plegen aan die kutbak van je) wil je je eigen auto volledig uitgebrand krijgen..

Je hebt maar een slechte kortsluiting nodig dichtbij iets brandbaars en het is van dat.

Daarvoor hoeft je auto niet slecht onderhouden te zijn of oud.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt maar een slechte kortsluiting nodig dichtbij iets brandbaars en het is van dat.

Daarvoor hoeft je auto niet slecht onderhouden te zijn of oud.

Er bestaat niet zoiets als 'slechte kortsluiting', je hebt kortsluiting of je hebt geen kortsluiting :puh:

Meestal is isolatie materiaal om de kabels al genoeg om een mooie fik te beginnen, vooral als ze in een kabelboom getapet zitten.

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja een jaar geleden is mijn oom ze'n bus uitgebrand.

Een diesel... maar ook idd kortsluiting in de motor. De bus stond anderhalfuur stil. De brandweer vermoedde een lekkende brandstofslang en dat de motor nog warm genoeg was voor te ontvlammen + kortsluiting.

Link to comment
Delen op andere websites

Je hebt maar een slechte kortsluiting nodig dichtbij iets brandbaars en het is van dat.

Daarvoor hoeft je auto niet slecht onderhouden te zijn of oud.

Er bestaat niet zoiets als 'slechte kortsluiting', je hebt kortsluiting of je hebt geen kortsluiting :puh:

Meestal is isolatie materiaal om de kabels al genoeg om een mooie fik te beginnen, vooral als ze in een kabelboom getapet zitten.

Je moet het ook niet letterlijk nemen :7.

Ik bedoel met een slechte kortsluiting, een kortsluiting op een ongelukkige plaats of eentje waarvan de zekering niet meewerkt.

Snappie? :D

Link to comment
Delen op andere websites

Nouja een jaar geleden is mijn oom ze'n bus uitgebrand.

Een diesel... maar ook idd kortsluiting in de motor. De bus stond anderhalfuur stil. De brandweer vermoedde een lekkende brandstofslang en dat de motor nog warm genoeg was voor te ontvlammen + kortsluiting.

Denk eerder gewoon dat kortsluiting de oorzaak is, diesel krijg je in de open lucht bijna niet aangestoken.

Je moet het ook niet letterlijk nemen :7.

Ik bedoel met een slechte kortsluiting, een kortsluiting op een ongelukkige plaats of eentje waarvan de zekering niet meewerkt.

Snappie? :D

Ik denk dat het een Belgen iets is, dat 'slechte kortsluiting'. :puh:

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...