Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Blijf het een leuk model vinden! Zie van de verlaging inderdaad niet heel veel, maar dat het rijgedrag veranderd geloof ik graag. :D

Leuk berichtje van mijn kant, afgelopen weekend heb ik m'n TT op kunnen halen! Wat een heerlijk ding, echt genieten! :*D

't Is een 1.8 Turbo in Le Mans uitvoering.

Kleine dealer foto's:

1776943_4.jpg

1776943_3.jpg

Hoop dat ik niet teveel bonnen krijg. :7

Link to comment
Delen op andere websites

Hoop dat ik niet teveel bonnen krijg. :7

Dat ligt gewoon aan je rechtervoet en wat discipline, kan je het niet handelen is de auto niet geschikt voor je

Natuurlijk heeft iedereen wel eens een bekeuring, maar het soort auto hoeft niet te betekenen dat je je als een volslagen debiel moet gaan gedragen ;) (Hoewel van bepaalde modellen sommige het wel lijken te denken)

Leuke auto verder! Maar met 2 magere foto's kom je natuurlijk niet weg :t

Link to comment
Delen op andere websites

Hoop dat ik niet teveel bonnen krijg. :7

Dat ligt gewoon aan je rechtervoet en wat discipline, kan je het niet handelen is de auto niet geschikt voor je

Natuurlijk heeft iedereen wel eens een bekeuring, maar het soort auto hoeft niet te betekenen dat je je als een volslagen debiel moet gaan gedragen ;) (Hoewel van bepaalde modellen sommige het wel lijken te denken)

Leuke auto verder! Maar met 2 magere foto's kom je natuurlijk niet weg :t

Why so serious :7

Link to comment
Delen op andere websites

Verbaast me dat er niet nog meer automerken aan de galg hangen. Het kan toch niet dat een merk als VW software moet installeren om te sjoemelen terwijl merken als Volvo, Fiat, Ford, etc dat niet moeten doen?

Tests hebben al uitgewezen dat ook andere merken veel meer uitstoten dan wat ze zogenaamd doen op die "tests", dus het kan toch niet dat zij legit zijn. Maar Volkswagen Group betaalt precies wel de prijs voor het gesjoemel van -vermoedelijk- de hele auto-industrie.

Verplaats dit maar naar een ander topic als het hier niet thuishoort, ikzelf vind het namelijk wel passen in dit topic.

Bewerkt: door MegaPilot
Link to comment
Delen op andere websites

Verbaast me dat er niet nog meer automerken aan de galg hangen. Het kan toch niet dat een merk als VW software moet installeren om te sjoemelen terwijl merken als Volvo, Fiat, Ford, etc dat niet moeten doen?

Tests hebben al uitgewezen dat ook andere merken veel meer uitstoten dan wat ze zogenaamd doen op die "tests", dus het kan toch niet dat zij legit zijn. Maar Volkswagen Group betaalt precies wel de prijs voor het gesjoemel van -vermoedelijk- de hele auto-industrie.

Verplaats dit maar naar een ander topic als het hier niet thuishoort, ikzelf vind het namelijk wel passen in dit topic.

Hoge bomen vangen veel wind, VW is een na grootste auto fabrikant, en daardoor heb je ook gelijk gezeik met Audi, Skoda en Seat.

BMW hadden ze geloof ik ook al te grazen, maar het leuke is dat nu nog meer dan alleen auto's getest worden.

Samsung blijkt ook met hun energie verbruik van televisies te sjoemelen, op precies dezelfde wijzen, bij testen daalt de helderheid en scherpte op het beeld.

Wat ook een probleem is, is dat VW de wagens schoon liet ogen terwijl de overige fabrikanten bij hun testen de wagen onveranderd liet lopen en gewoon de NOx limiet overschreden.

Dat VW dit deed was overigens al 1 of 2 jaar geleden ontdekt/onderzocht, maar nu heeft het de massa gehaald.

Die Amerikanen boeit het niet dat diesels meer uitstoten, ze proberen hun eigen markt aan te prijzen onder de norm patriotisme, want zij zouden nooit liegen.

Het probleem is eigenlijk als volgt, als je een hoog rendement motor bouwt, pak je een relatief kleine motor met druk vulling, is lekker zuinig.

Nu moet de motor ook nog eens vermogen geven, dus je perst meer lucht erin, de verbranding wordt heter en zo ontstaat NOx.

NOx moet terug gedraaid worden, dus ze plaatsen EGR, uitlaat gassen komen in de inlaat terecht, zijn al verbrand dus die ontsteken niet meer.

Resultaat is dus dat de motor minder warm is, maar minder vermogen levert, minder NOx maar slechter gaat lopen(merk je niet) en na veel kilometers zit je inlaat potdicht en sta je bij de garage.

Wil je minder NOx, zul je dus een grote motor moeten pakken, zeg, een 6,2 liter diesel met 8 cilinders.

Stoot weinig NOx uit, zo'n motor maakt dan in verhouding ook amper vermogen, maar dan zit je weer met het verbruik.

Maar deze maken weer meer fijn stof, wat vaak uit roet komt, omdat de verbranding minder fel is hou je meer onverbrande diesel delen over, en dus roet.

Waar het op neer komt, uiteindelijk kan zo'n motor gewoon niet van alle markten thuis komen en presteren op het hoogste niveau, hij kan niet en zuinig, snel en milieuvriendelijk zijn.

Je ziet een atleet toch ook niet turnen, 200 meter rennen en nog eens hoogspringen en bij alle onderdelen goud halen?

Link to comment
Delen op andere websites

Why so serious :7

Vrij simpel, dit is een auto topic, met de gemiddelde leeftijd die hier waarschijnlijk iets hoger ligt dan op de rest van het forum, mag er toch een serieuze toon aan gegeven worden :)

Reacties zoals hieronder:

Een klodder op gelegd.

Hebben nou niet echt toegevoegde waarde toch?

Hou dat lekker in je gang of stamkroeg hoekje :7

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...