Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Zo, heb naar alle tevredenheid al 2 weken een voorloopauto binnen. Het is een Megane Estate diesel, volafgeladen met opties zoals halfleder, panorama/schuifdak, navigatie en Bose audio systeem. Zuinig is die ook, zo'n 1100km op 1 tank gemaakt. :tu:

Link to comment
Delen op andere websites

Zo, heb naar alle tevredenheid al 2 weken een voorloopauto binnen. Het is een Megane Estate diesel, volafgeladen met opties zoals halfleder, panorama/schuifdak, navigatie en Bose audio systeem. Zuinig is die ook, zo'n 1100km op 1 tank gemaakt. :tu:

1.5dci erin zeker? :7

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook eens rustig aan het kijken voor mijn eerste eigen auto. Als het aan mij ligt wordt het of een Mercedes E klasse (2003-2006 model) of een BMW 5 serie (2004-2007 model).

Ik weet het, zijn geen auto's waar je vaak jonge mensen in ziet maar goed :puh: Qua uiterlijk (interieur en exterieur) neig ik toch meer uit naar de 5 serie. De Mercedessen lijken echter vaak weer wat luxueuzer uitgerust. Een first world dilemma dus :7 Iemand tips waarmee ik rekening zou moeten houden bij de keuze tussen de twee? Onder de motorkap lijken ze voor een leek als ik bijna hetzelfde maar wellicht dat hier wat mensen zijn die er wat meer ervaring mee hebben.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook eens rustig aan het kijken voor mijn eerste eigen auto. Als het aan mij ligt wordt het of een Mercedes E klasse (2003-2006 model) of een BMW 5 serie (2004-2007 model).

Ik weet het, zijn geen auto's waar je vaak jonge mensen in ziet maar goed :puh: Qua uiterlijk (interieur en exterieur) neig ik toch meer uit naar de 5 serie. De Mercedessen lijken echter vaak weer wat luxueuzer uitgerust. Een first world dilemma dus :7 Iemand tips waarmee ik rekening zou moeten houden bij de keuze tussen de twee? Onder de motorkap lijken ze voor een leek als ik bijna hetzelfde maar wellicht dat hier wat mensen zijn die er wat meer ervaring mee hebben.

Waar je zeker rekening mee dient te houden, is dat bij beiden veel onderdelen en elektronica in zitten die grof geld kosten.

Leg maar een leuk bedragje aan de kant voor mogelijk reparatie kosten, want veel zelf eraan knutselen kan je niet(denk ik).

Ook de diesels(vooral Mercedes) zijn vaak ex lease of taxi wagens, niet echt de handigste keuzes, wel goed onderhouden maar vaak goed gebruikt.

Een kennis van mij was taxi chauffeuse en bijna ieder weekend was ze weer de stukjes kots tussen de banken uit aan het halen, dusja, doe er je voordeel mee.

Een andere kennis van mij had een 320 CDI, en dat liep als de brandweer, geen gekke kosten gehad en uiteindelijk stond er iets van 450k op de klok.

De BMW heb ik zelf minder kaas van gegeten, maar die zal ongetwijfeld in dezelfde schuitje zitten.

Daarnaast hebben ze imo een imago probleem, rond de grens streken rijden veel wannabe drugsdealers in BMW 5-series.

Mercedes heeft weer een ander imago probleem, kakkers en kampers, althans hier dan.

Als ik een keuze moest maken, absoluut de Mercedes, vind ze net wat mooier dan de 5-serie.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb ook eens rustig aan het kijken voor mijn eerste eigen auto. Als het aan mij ligt wordt het of een Mercedes E klasse (2003-2006 model) of een BMW 5 serie (2004-2007 model).

Ik weet het, zijn geen auto's waar je vaak jonge mensen in ziet maar goed :puh: Qua uiterlijk (interieur en exterieur) neig ik toch meer uit naar de 5 serie. De Mercedessen lijken echter vaak weer wat luxueuzer uitgerust. Een first world dilemma dus :7 Iemand tips waarmee ik rekening zou moeten houden bij de keuze tussen de twee? Onder de motorkap lijken ze voor een leek als ik bijna hetzelfde maar wellicht dat hier wat mensen zijn die er wat meer ervaring mee hebben.

Niet aan beginnen, als eerste auto gewoon een lekker goedkoop wagentje kopen

Houdt met dit soort auto rekening met:

  • Hoge maandpremie verzekering (het is je eerste auto) (100 euro betaal je sowieso per maand)
  • Hoge wegenbelasting (200 tot 230 euro per kwartaal)
  • Hoge onderhoudskosten
  • Hoge brandstofkosten (zware auto)

Met dit soort auto's kan je echt helemaal leeg lopen, zou zonde zijn om elke maand je geld aan een auto uit te moeten geven

Vooral als totale leek heb je niets te zoeken bij die auto's en wordt het snel allemaal erg duur

Rij nog even lekker goedkoop rond in een of andere ragbak en spaar tussendoor lekker door

Link to comment
Delen op andere websites

Nja ik ben dan zelf een leek, maar de rest van me familie niet :puh: Ik ben me heel goed bewust van de kosten, verzekering,brandstof en belasting zijn nu eenmaal duurder dan een Volkswagen polo oid. Maar daar kies ik nu eenmaal voor :puh:

Uiteraard ben ik ook erg kieskeurig voordat ik een occasion koop hoor, zo'n leek ben ik dan ook weer niet :7 Niet meer dan 150k op de teller, streek waar die vanaf komt en onderhoudsboekje ed weeg ik allemaal mee. Zelf ben ik een beetje aan het rondneuzen in midden/zuid-Duitsland. Ik heb dan zelf nog nooit een auto gehad, wel heb ik al vaker occasions gevonden en ingevoerd voor familie. Mijn ervaring is dat over het algemeen Duitsers (met name buiten het Ruhr gebied) wat beter met de auto omgaan en dat ze die prima onderhouden. Daarnaast scheelt het ook nog behoorlijk in de prijs.

Enigste punt voor mij is nu enkel nog de keuze tussen een 5-Serie en E-Klasse. En idd GolfG60, die hebben wat imago problemen :7 Maarja die neem ik dan maar voor lief. Het hoeft ook geen E300 te zijn ofzo. De E200 met een 4 cilinder vind ik prima. De 510i heeft dan weer een 6 cilinder, wat dan weer duurder is aan import maar goed.

Bewerkt: door Davedavy
Link to comment
Delen op andere websites

Nja ik ben dan zelf een leek, maar de rest van me familie niet :puh: Ik ben me heel goed bewust van de kosten, verzekering,brandstof en belasting zijn nu eenmaal duurder dan een Volkswagen polo oid. Maar daar kies ik nu eenmaal voor :puh:

Uiteraard ben ik ook erg kieskeurig voordat ik een occasion koop hoor, zo'n leek ben ik dan ook weer niet :7 Niet meer dan 150k op de teller, streek waar die vanaf komt en onderhoudsboekje ed weeg ik allemaal mee. Zelf ben ik een beetje aan het rondneuzen in midden/zuid-Duitsland. Ik heb dan zelf nog nooit een auto gehad, wel heb ik al vaker occasions gevonden en ingevoerd voor familie. Mijn ervaring is dat over het algemeen Duitsers (met name buiten het Ruhr gebied) wat beter met de auto omgaan en dat ze die prima onderhouden. Daarnaast scheelt het ook nog behoorlijk in de prijs.

Enigste punt voor mij is nu enkel nog de keuze tussen een 5-Serie en E-Klasse. En idd GolfG60, die hebben wat imago problemen :7 Maarja die neem ik dan maar voor lief. Het hoeft ook geen E300 te zijn ofzo. De E200 met een 4 cilinder vind ik prima. De 510i heeft dan weer een 6 cilinder, wat dan weer duurder is aan import maar goed.

Waarom mag ie niet meer dan 150k erop hebben staan?

Geef maar een willekeurige wagen met 0 kilometers, ik rij hem probleemloos naar de klote in 10.000km, maar ik kan er ook probleemloos 250.000km mee rijden als ik wil(soort van natuurlijk).

Op werk komt vaker een Seat Arosa met 73k op de klok, ding ziet er uitgeleefd uit van binnen en van buiten.

Laatst zo'n zelfde Arosa met 220k op de klok en die zag er velen malen beter uit, en de vorige eigenaar was een johnny met wansmaak notabene.

Om het nog erger te maken, ik heb Lupo's gezien die nog eens netter waren met 400k op de klok.

Kilometer stand zegt net niks, dat is het probleem, het draait om onderhoud en hoe ermee om is gegaan.

En pak een 6 cilinder, zo'n 4 cilinder is leuk in een Polo maar niet een een luxe sedan, daarnaast verkoopt zo'n 4 cilinder ook niet en betaal je toch al scheel aan kosten dus die paar euro zou weinig moeten uitmaken.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...