Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Cordoba Cupra zie je inderdaad niet veel. Wat zeldzamer aan deze auto is, is dat dit 1 van de snelste van Nederland is. Standaard zitten ze op 158PK en rond de 210NM. Die van mij zit nu op 258PK en 403NM.

Dat kan je natuurlijk nooit weten, niet iedereen zet zijn hele hebben en houden op het internet :puh:

Vriend van me had er ook eentje, ook zo'n 250 pk, gaat wel flink door hoor (En toch was mijn auto destijds sneller :*D )

Wat zijn de verdere specs, kilometerstand, opties?

Veel plezier er in ieder geval mee!

Link to comment
Delen op andere websites

Even wat specs overgenomen van mijn topic op Seat-Online.

- Forge Intercooler systeem

- Forge tip

- Carbon Airbox

- 3 Inch downpipe

- Supersprint uitlaat van voor tot achter

- 386CC injectoren

- Golf 6 GTI bobines

- 4 bar brandstofpomp

- Raid HP tellers voor oliedruk, olietemp, en turbodruk

- Borgwarner K03s turbo

- Alarm klasse 3

- JD chip op maat naar Stage 3

- Launch Control

- Vol leder interieur/climate control/elektrisch bedienbare ramen en spiegels

- Sach's koppeling

- G60 afgedraaid vliegwiel

- Golf 4 versnellingsbak met verkorte 1/2/3

- Xenon/US Lights

- Geblendeerde ramen

- Geventileerde remschrijven

- Red Stuff keramische remblokken

- EGR afgedopt

- N75 klep vervangen

- Veerpootbrug voor

- Schroefset

- RSA TOP velgen 17 inch

0-100 zou in 5,9 met launch, en 6,1 zonder launch moeten doen. Top zou rond de 240 moeten liggen.

Kmstand is 50k, er is net een nieuw blok in gekomen.

Bewerkt: door GekkieJ01
Link to comment
Delen op andere websites

Zo, we zijn net terug met de nieuwe..

We zijn naar verschillende wezen kijken en ook met verschillende contact gehad.Opel Insignia's Ford Mondeo's, Nissan Qashqai, Renault Laguna, Jeep Compass, Chevrolet Cruze, Hyundai IX35

Voor mijn gevoel TOEN moesten we de Jeep Compass 2.0 Limited kopen, gewoon omdat je die met de Antara kan vergelijken met optie's en ook erg leuk uitziet. Ook hebben we toen een Opel Insignia 1.6 Turbo gevonden welke we wilden combineren om te gaan bekijken met de Jeep Compass. Echter was de Jeep de dag er voor verkocht waardoor Pa niet meer wilde gaan omdat hij ook zijn zinnen had gezet op de Compass. Maar hem toch te weten overtuigen naar de Insignia te gaan kijken. Dit hebben we dus gedaan, maar helaas was de Insignia een uitgeleefde schade bak. Helemaal onder de krassen, deuken en zelfs aan de deurklink was er gewoon een stuk lak/kunststof uit van 5cm bij 2cm. Een No-go dus.. Ook zei Pa dat hij toch liever een iets hogere auto wilde.

Ik zei voor de grap, deze staat anderhalf uur rijden hiervan daan (plaats waar de Insignia stond) Toen zijn we dus doorgereden naar deze. Welke we eigenlijk niet hadden gedacht dat dit een erg mooie auto was. Dit was het dus wel. Bijna alle optie's het zelfde behalve leer. We kregen een zeer aantrekkelijk aanbod en dit is hem ook geworden. Dit was 2 weken terug. Vandaag hebben we hem opgehaald.

Het is een Chevrolet Orlando 1.8LT geworden met 76.000KM van eerste eigenaar.

(en ja er zit een blaadje in de Grill welke ik na de foto pas zag :bonk: )

99nuqc.jpg

32zulna.jpg

Bewerkt: door MaxVito
Link to comment
Delen op andere websites

@Max, desondanks het totaal niet mijn ding is, lijkt ie verder wel heel erg netjes, veel plezier ermee. ;)

Zo, vandaag naar een Corrado wezen kijken, in Friesland, natuurlijk niemand gek genoeg gekregen om mee te gaan om even een trip te maken van 300km vanuit Limburg.

Toevallig had Hema een actie met treinkaartjes, dus een kaartje van 19 euro gekocht waarmee ik naar Friesland kon(en evt. ook terug) en gaan met die banaan.

Om 9 uur hier de deur uit, om half 10 de trein in(met vertraging, je kent het wel), 4 keer overstappen en om 14:00 stond ik in Buitenpost, verkoper kwam mij ophalen en dat scheelde ook een mooi half uur.

En mijn idee klopte, de Corrado is netjes maar heeft 'subtiele verbeteringen' gekregen, kortom, om te kotsen, een ding is wel mooi, een echte Amerikaanse VR6 bumper!

Die gaat mooi de bingo in voor veel te veel geld, laatst heeft iemand een G60 US bumper voor 650 euro weggedaan, en die zijn minder zeldzaam dan die van een VR6.

Bedoeling is om de Corrado weer origineel en betrouwbaar te maken, hooguit wat wielen maar mijn spaarvarken moet uiteindelijk stuk gaan op de G60.

Motor loopt erg netjes, trekt leuk en klinkt nog leuker, maar mijn verwachting klopt wel, een G60 is erg levendig en daardoor komt de VR6 erg lui over terwijl de VR6 toch wel degelijk sneller is.

Kortom, binnenkort met de VR6 dagelijks rijden en de G60 hobby matig rijden, de Golf wordt de backup wagen.

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...