Jump to content

Car Talk - Het grote auto-topic


Groot-Duimpje

Recommended Posts

  • Reacties 9.3k
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • GolfG60

    1310

  • moechy

    1226

  • GekkieJ01

    629

  • RustyRustler89

    543

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hij staat op lucht, dus een beetje vals spelen . :puh: Velgen is en blijft altijd een smaken kwestie. Voorlopig bevallen ze me nog, maar heb nog meer setjes voor de afwisseling. :D

Tijdje terug met een wagen gereden die Air Ride had, rijdt voor geen fuck :7

Krijgen jullie dat in orde in nederland?

In België mag je dat niet hebben voor de keuring, kan je elke keer gaan veranderen.

Permanente verlaging mag dan weer wel. (mits een attest)

Als het een schroefset is moet je een speciale keuring laten uitvoeren en dan ben je ook in orde.

Ik heb hem maar permanent verlaagd en heb er een attestje bij, minder gedoe :7

Link to comment
Delen op andere websites

Air ride is verschillend in (rij)kwaliteit per budget, goedkope setjes met enkele ventielen etc. zal idd minder rijden dan een goede set met een ventiel per balg.

Zijn genoeg mensen die zweren dat een goede airride setup beter is dan een gemiddelde schroefset, alleen het prijsverschil is een bittere pil.

Mercedes heeft al sinds de W140 luchtvering in de optielijst staan, als het echt voor geen fuck rijdt zouden ze het 25 jaar later niet nog steeds verkopen ;)

Hier in Nederland is airride, hydraulics, schroefsetjes etc. geen probleem.

Eisen zijn eigenlijk dat er geen los liggende of gebroken veren onder mogen zitten, geen rotte zooi en de werking moet gewoon goed zijn en deugdelijk vast zitten.

Een lekkende schokbreker is apk advies maar geen afkeur zolang de schokbreker nog zijn werk doet.

Link to comment
Delen op andere websites

@Moechy dat ligt er helemaal aan met wat voor set je rijd, ik heb een 2 kleppen systeem per balg en een digitaal management systeem die zichzelf altijd op de ingesteld druk houd en in bochten de ene kant van de auto de balg rustig leeg laat lopen en aan de andere kant een beetje bij pompt waardoor de auto altijd recht door een bocht gaat en nooit overhelt. ;) Ik ben er qua weggligging zeker op voorruit gegaan in vergelijk met mijn Weitec Hicon GT schroefset.

Bewerkt: door Rullez
Link to comment
Delen op andere websites

@Moechy dat ligt er helemaal aan met wat voor set je rijd, ik heb een 2 kleppen systeem per balg en een digitaal management systeem die zichzelf altijd op de ingesteld druk houd en in bochten de ene kant van de auto de balg rustig leeg laat lopen en aan de andere kant een beetje bij pompt waardoor de auto altijd recht door een bocht gaat en nooit overhelt. ;) Ik ben er qua weggligging zeker op voorruit gegaan in vergelijk met mijn Weitec Hicon GT schroefset.

Ja weet ik, de dure setjes zijn de moeite waard.

Echter was dit zo'n goedkoop beunsetje, waar je zelf de balgen moest opblazen met een compressor die ontiechlijk veel lawaai maakte.

Komt nog eens bij dat je met Air-ride geen hol kunt doen in belgië aangezien het niet mag voor de keuring.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 bekende in België wonen die bouwen hun auto ieder jaar terug naar standaard vering voor de keuring en dan gaat daarna de luchtvering er weer onder. Is maar net waar je zin in heb ieder jaar. :puh: Ik zou het er persoonlijk niet voor over hebben.

Link to comment
Delen op andere websites

Ik heb 2 bekende in België wonen die bouwen hun auto ieder jaar terug naar standaard vering voor de keuring en dan gaat daarna de luchtvering er weer onder. Is maar net waar je zin in heb ieder jaar. :puh: Ik zou het er persoonlijk niet voor over hebben.

Klopt, heb ik er ook niet voor over.

Enige dat ik over heb is men demper veranderen.

Mijn verlaging kwam met een attest :puh:.

Binnekort zou ik normaal gezien mijn halve uitlaatlijn van stillen moeten binnen hebben.

Mooi geluid en +- 15pk winst.

Link to comment
Delen op andere websites

  • 2 weken later...

Rustig hier, vind ik zelf.

Ondertussen voor men ouders hun wagen aan het zoeken naar een setje winterwielen.

Morgen maar eens in het boekje kijken aangezien ik 2 verschillende steekwaarden vind.

Ook ben ik achter wheelspacers aan het zoeken voor achteraan bij de juke, dan staat ie volgend jaar met de18" velgen toch net wat dikker achter :D

Bewerkt: door moechy
Link to comment
Delen op andere websites

tis weer even geleden dat ik hier wat gepost heb.

Sinds gisteren de peugeot 106 vervangen voor een Seat cordoba 1.4 16V uit 2001.

Leuk autootje, rijd lekker, hier en daar wat gebruikssporen. maar voorde prijs mag ik niet klagen.

12316149_1026512897399037_5147347901125951992_n.jpg?oh=7fd72dd73b07a9e974192f781813420d&oe=56E623FA

Link to comment
Delen op andere websites

Trouwens Rutger, heb je nog wat extra foto's?

Ik heb ook weer nieuws, de US VR6 bumper is officieel verkocht voor veel te veel geld, nu heb ik weer wat budget om de VR6 origineel te gaan maken.

Zal een hele andere wagen worden zodra ie weer origineel is, dan enkel nog kijken voor een setje BBS RX en een mooie schroefset.

Spullen voor onderhoud krijg ik morgen binnen, deze week monteren en vanaf dan kan ik er hopelijk dagelijks mee rijden.

Link to comment
Delen op andere websites

Hier ook rustig qua auto, alleen binnenkort even luxe kentekenplaten bestellen

Binnenkort moet ik veel gaan klussen als ik de sleutel van m'n eigen huis krijg, dus dan komt de auto op een laag pitje te staan

Wel voor het klussen een aanhanger gekocht, die zal ik nog wel veel moeten gebruiken

9C85D53C-620A-4AB6-8289-23E5DDC5AA61_zpsnxekfgs3.jpg

Link to comment
Delen op andere websites

Een reactie plaatsen

Je kan nu een reactie plaatsen en pas achteraf registreren. Als je al lid bent, log eerst in om met je eigen account een reactie te plaatsen.

Gast
Op dit onderwerp reageren...

×   Je hebt text geplaatst met opmaak.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch ingevoegd.   In plaats daarvan weergeven als link

×   Je vorige bewerkingen zijn hersteld.   Alles verwijderen

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recent actief   0 leden

    • Er zijn hier geen geregistreerde gebruikers aanwezig.

×
×
  • Create New...